Radimet ApS
Radimet logo blå

Radimet ApS

“Overblikket er virkelig godt. Det er nemt at følge med i såvel indtægter som omkostninger løbende.”

Mads Løntoft

Hvad laver din virksomhed?

Radimet ApS hjælper private, virksomheder og offentlige institutioner med at få målt deres radonniveau. Radon er en radioaktiv gasart, der er naturligt forekommende i jordens undergrund. Problemet opstår, idet radon siver op og ind i de bygninger, vi bor og arbejder i, og dermed kan der opstå ret store koncentrationer. Det svinger meget afhængig af geografi og bygning.

Man har i de senere år fundet ud af at langvarig eksponering overfor radon i forhøjede mængder er forbundet med øget risiko for lungekræft samt leukæmi. Af denne grund er der fra myndighedernes side kommet et væsentligt øget fokus på at få nedbragt niveauet i såvel nybyggeri som i den eksisterende bygningsmasse. Der trådte blandt andet et nyt EU-direktiv i kraft i februar 2018, og det nye Bygningsreglement har skærpede krav til radonniveauet i bygninger.

Hvad er din vision?

Vi håber at kunne være med til at gøre det så nemt og tilgængeligt som muligt at få foretaget en radonmåling. En måling er det første skridt på vejen til at få afklaret, om der er et problem med radonniveauet og derved at kunne gøre noget for at nedbringe det.

Vi er to, der har startet virksomheden sammen, og vores fokus har fra starten været på at gøre processerne så automatiserede som muligt. Dette skal medvirke til at give en bedre oplevelse for kunderne samt gøre livet nemmere for os med driften. Der sker meget omkring radon i disse år – både i Danmark, i EU og globalt. Så det bliver spændende at følge udviklingen de kommende år. Uanset hvad er det interessant at kunne være med til at udbrede kendskabet om radonproblematikken og gøre det tilgængeligt for så mange som muligt at få målt og nedbragt niveauet.

Hvorfor valgte du Dinero?

Som en del af vores ønske om at strømline processer var Dinero et naturligt valg til regnskabsprogram. Det er med til at gøre vores faktureringsproces nem og smidig. Samtidig har vi det løbende overblik over regnskabet. Vi oplever at spare tid og ressourcer ved at anvende Dinero.

Hvad er din favoritfunktion og hvorfor?

Faktureringsprocessen, herunder muligheden for EAN-fakturering, er nok den feature jeg lige nu er gladest for. Det er nemt at følge med i, hvem der udsendt til, hvem der har modtaget faktura, og selvfølgelig hvem der skal have en høflig påmindelse for at få betalt. Det sparer tid og giver overblik i real time.

De par gange jeg har været i dialog med supporten, har det også fungeret virkelig godt.

Hvordan gør Dinero din hverdag nemmere?

Jeg har nævnt det lidt før, men overblikket er virkelig godt. Det er nemt at følge med i såvel indtægter som omkostninger løbende. Det er et afgørende værktøj til at styre enhver virksomhed i hverdagen.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram