Inkasso i dit regnskabsprogram
Skift regnskabsprogram til Dinero - vi flytter dit regnskab HELT GRATIS - Læs mere her
X

Opret gratis konto

Har du kunder, der ikke betaler regningen?

David Andersen
Den 27. april 2015

De fleste selvstændige har oplevet, at en kunde ikke betaler regningen. I Dinero kan du sende regningen til din kunde direkte videre til inkasso. Så står vi for resten.

Send din kunde til Inkasso med ét klik

Før du kan sende din regning videre til inkasso, skal du have sendt to rykkere til din kunde (for detaljer se mere nederst på siden). 10 dage efter rykker 2 er sendt, vil der komme en inkassoknap til syne på din regning i Dinero. Her skal du bare klikke på knappen, og din regning vil blive sendt videre til vores inkasso-samarbejdspartner. Så nemt er det!

No cure – no pay!

Du kan sende din regning videre til inkasso helt gratis. Når den er sendt, får du en mail fra inkassofirmaet, Collectia, og de vil tage sig af din sag og kommunikationen med dig herefter. De vil gøre det nødvendige arbejde for at få indhentet dine penge, og når det sker, vil du på dine danske kunder få hele din hovedstol + dine egne pålagte rykkergebyrer retur. Collectia lever af de gebyrer, renter og inkassoomkostninger, der pålægges din kunde. Med andre ord betyder det, at det helt GRATIS for dig på dine danske kunder.

På udenlandske kunder arbejder Collectia med en provision, der fordeler sig 70/30. Dvs. at 70% af hovedstolen går til dig, og 30% af hovedstolen går til dem. Derudover tager Collectia et overførselsgebyr, der er på 250 kr. + destinationens særskilte prisliste.

HVIS pengene af forskellige årsager ikke kan indhentes (kundens virksomhed er gået konkurs el. lign.), skal du ikke betale en krone for arbejdet med inddragelsen af pengene – med mindre, du vælger at gå videre med sagen. Læs meget mere om sagens videre forløb her, hvis du vælger at gå videre med kravet.

Husk: Du skal have Dinero Pro for at kunne benytte inkassofunktionen. Er du Dinero Starter, kan du opgradere nedenfor:

Opgradér til Pro

 

Hvor lang tid skal der gå, før jeg kan sende regningen til inkasso?

I Dinero skal du sende to rykkere på din regning, før du kan indlede en inkassosag. Du kan sende din første rykker umiddelbart efter forfaldsdatoen er overskredet. Herefter skal der gå 10 dage før du kan sende 2. rykker. Hvis rykker nr. 2 også er overskredet, kan du herefter sende den til inkasso.

  • det er da alt sammen meget smart men hvornår kommer der integration med feks netbank så man ikke skal bruge tid på at checkke om en bankoverførsel er modtaget som betaling af en faktura
    det er jo nok det der taget længst tid …at holde øje med status på betalingerne ved bankoverførsen mm

  • Hej M

    At lave en integration med netbankerne er pt. et ønske scenarie, da netbankerne ikke er villige til at lade os tilgå kunders konti med API.
    Man er derfor nød til at benytte den gammeldags metode med at hente bankfiler, som så kan importeres i Dineros Kassekladde. :)
    Dette kan du læse mere om her ->
    https://dinero.dk/support/import-af-filer-dinero/

    Vi arbejder selvfølgelig altid på at gøre det letter at benytte systemet! :)

  • belinda
    18/05/2017

    da loven tillader inkasso allerede efter rykker 1 så det træls at man skal vente 10 dage yderligere før man kan sende til inkasso

  • Hej Belinda,

    Vi kan godt forstå du synes det er træls, hvis du gerne vil have fakturaen til inkasso efter rykker 1. Vi har gjort det muligt efter rykker 2 for at I skal være helt sikre på, at I vil sende fakturaen til inkasso.

    Tak for input. Vi tager det med i vores fremtidige overvejelser.

    Ha’ en dejlig dag.

Skriv en kommentar

Tilmeld dig og få styr på dit regnskab

Kom i gang med det samme - det er helt gratis og uden binding