Skift regnskabsprogram til Dinero - vi flytter dit regnskab HELT GRATIS - Læs mere her
X

Opret gratis konto

Har du kunder, der ikke betaler regningen?

David Andersen Sidst opdateret: 09/08/2018
Den 27. april 2015

De fleste selvstændige har oplevet, at en kunde ikke betaler regningen. I Dinero kan du sende regningen til din kunde direkte videre til inkasso. Så står vi for resten.

Send din kunde til Inkasso med ét klik

Før du kan sende din regning videre til inkasso, skal du have sendt to rykkere til din kunde (for detaljer se mere nederst på siden). 10 dage efter rykker 2 er sendt, vil der komme en inkassoknap til syne på din regning i Dinero. Her skal du bare klikke på knappen, og din regning vil blive sendt videre til vores inkasso-samarbejdspartner. Så nemt er det!

No cure – no pay!

Du kan sende din regning videre til inkasso helt gratis. Når den er sendt, får du en mail fra inkassofirmaet, Collectia, og de vil tage sig af din sag og kommunikationen med dig herefter. De vil gøre det nødvendige arbejde for at få indhentet dine penge, og når det sker, vil du på dine danske kunder få hele din hovedstol + dine egne pålagte rykkergebyrer retur. Collectia lever af de gebyrer, renter og inkassoomkostninger, der pålægges din kunde. Med andre ord betyder det, at det helt GRATIS for dig på dine danske kunder.

På udenlandske kunder arbejder Collectia med en provision, der fordeler sig 70/30. Dvs. at 70% af hovedstolen går til dig, og 30% af hovedstolen går til dem. Derudover tager Collectia et overførselsgebyr, der er på 250 kr. + destinationens særskilte prisliste.

HVIS pengene af forskellige årsager ikke kan indhentes (kundens virksomhed er gået konkurs el. lign.), skal du ikke betale en krone for arbejdet med inddragelsen af pengene – med mindre, du vælger at gå videre med sagen. Læs meget mere om sagens videre forløb her, hvis du vælger at gå videre med kravet.

Husk: Du skal have Dinero Pro for at kunne benytte inkassofunktionen. Er du Dinero Starter, kan du opgradere nedenfor:

Opgradér til Pro

 

Hvor lang tid skal der gå, før jeg kan sende regningen til inkasso?

I Dinero skal du sende to rykkere på din regning, før du kan indlede en inkassosag. Du kan sende din første rykker umiddelbart efter forfaldsdatoen er overskredet. Herefter skal der gå 10 dage før du kan sende 2. rykker. Hvis rykker nr. 2 også er overskredet, kan du herefter sende den til inkasso.

  • det er da alt sammen meget smart men hvornår kommer der integration med feks netbank så man ikke skal bruge tid på at checkke om en bankoverførsel er modtaget som betaling af en faktura
    det er jo nok det der taget længst tid …at holde øje med status på betalingerne ved bankoverførsen mm

  • Hej M

    At lave en integration med netbankerne er pt. et ønske scenarie, da netbankerne ikke er villige til at lade os tilgå kunders konti med API.
    Man er derfor nød til at benytte den gammeldags metode med at hente bankfiler, som så kan importeres i Dineros Kassekladde. 🙂
    Dette kan du læse mere om her ->
    https://dinero.dk/support/import-af-filer-dinero/

    Vi arbejder selvfølgelig altid på at gøre det letter at benytte systemet! 🙂

  • belinda
    18/05/2017

    da loven tillader inkasso allerede efter rykker 1 så det træls at man skal vente 10 dage yderligere før man kan sende til inkasso

  • Hej Belinda,

    Vi kan godt forstå du synes det er træls, hvis du gerne vil have fakturaen til inkasso efter rykker 1. Vi har gjort det muligt efter rykker 2 for at I skal være helt sikre på, at I vil sende fakturaen til inkasso.

    Tak for input. Vi tager det med i vores fremtidige overvejelser.

    Ha’ en dejlig dag.

  • Jens-Peter
    05/01/2018

    Collectia bundefanger én. Har sendt en kunde til inkasso i den tro (som Dinero lover!) at det er GRATIS.
    Da kunden gjorde indvendinger koster det penge for at køre sagen, fair nok. Jeg valgte så at stoppe sagen inden fordi jeg ikke ville betale Collectia for at køre sagen.
    Nu får jeg så en faktura fra dem på 1400+moms for noget de ikke har udført.
    Så vidt jeg kan se på Dinero, så er det jo GRATIS. Men ikke ifølge Collectia som hårdnakket siger at jeg har accepteret vilkårene for omkostninger vedrørende tilbagetrækning.

    Det er sgu da ikke i orden at jeg skal betale så meget for ingenting og når hovedstolen “kun” er på 7000,-

  • Theis, Dinero
    09/01/2018

    Hej Jens-Peter

    Som du selv skriver er det helt gratis at sende en sag (faktura) til Collectia. Normalt koster det penge at oprette en sag til inkasso, så at man kan sende det inde gratis, er faktisk en service som ikke ret mange har (udover Dinero brugere).

    Det er som sagt gratis at sende sagen til inkasso.

    Men ændre sagens forløb sig (fx hvis din kunde er uenig i kravet), skal du tage stilling til om sagen skal køre videre. Siger du ja til det – vil det koste dig penge – også hvis du vælger at trække sagen, da Collectia har haft en masse ekstra arbejde ved det. Netop det, har vi en aftale med Collectia om, at de skal oplyse dig om. Så det håber jeg også, de har gjort. Det er også en del af dine betingelser man accepterer.

    Du kan normalt køre en inkassosag hos Collectia helt gratis. Du skal kun betale, hvis din kunde er uenig i dit krav og du vælger at køre sagen videre.

    Jeg håber det gav en forståelse for, hvordan det fungerer. Hvis du har kommentarer eller yderligere spørgsmål er du velkommen til at tage fat i mig på theis@dinero.dk.

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner
    Theis,
    Dinero

  • Kasper Miller Hansen
    30/01/2018

    Hej Dinero. Når jeg læser teksten omkring Collectia får jeg det indtryk at det er gratis for mig at sende en sag til inkasso og collectia lever af de gebyrer de pålægger kreditoren. I virkeligheden er det bare sådan at hvis kreditoren kun betaler hovedstolen og altså ikke betaler collectias gebyrer, ja så er det mig der skal betale collectias omkostninger. Det er for mig at se vildledende markedsføring og ihvertfald ikke “no cure no pay”. Mvh Kasper

  • Kim Østergaard
    31/01/2018

    Hej, jeg vil lige bemærke at Dinero også tilbyder integration med Rykkerportalen, hvor sager garanteres no-cure-no-pay løsning. Skulle der være indsigelse der besværliggør sagen, eller skal sagen omkring fogedretten, bliver man altid kontaktet for at tage stilling til om man vil betale for videre behandling af sagen.
    Trækkes den tilbage fordi man opgiver at forfølge kravet sker det uden omkostninger.
    Betaler kunden fakturabeløbet direkte til dig, er det op til dig om Rykkerportalen skal inddrive gebyrer hos kunden, eller om du vil betale disse på vegne af din kunde.
    Mvh,
    Kim

  • Theis Jørgensen
    31/01/2018

    Hej Kasper

    Det er også gratis at sende en sag til inkasso hos Collectia gennem os, så længe der ikke har været indsigelser på fakturaen fra din kunde. Kan næsten fornemme, du har oplevet noget andet – så det vil jeg meget gerne se nærmere på.

    Vil du ikke sende din faktura fra Collectia til mig på theis@dinero.dk?

    På forhånd tak 🙂

    De bedste hilsner
    Theis,
    Dinero

  • Theis Jørgensen
    31/01/2018

    Hej Kim

    Tak for din kommentar! Vil gerne tilføje, at det også er sådan det fungerer med Collectia 🙂

    Ha’ en god dag.

    De bedste hilsner
    Theis

  • Jeg er ikke tilfreds med min nylige Collectia-oplevelse..!

    “No cure – No pay” for Dinero-PRO brugere, er en overskrift, med modifikationer, som i høj grad kræver at man læser alt med småt.. og er på mærkerne, for ellers bliver det dyrt, hurtigt! Det er kun gratis så længe det er “nemt og uden risici” for Collectia.. Samme øjeblik som sagen skal for retten, begynder det at dingle ind med regninger, og der er ingen garanti for inddrivelse, selvom Collectias flotte “barometer” peger på netop dette. Jeg, som ikke ved en s… om den slags, gik af egen drift ind og tjekkede økonomisk soliditet osv. i det pågældende firma, og det så da helt forfærdeligt ud.. så jeg nåede lige i allersidste øjeblik at dreje nøglen på “Collectia-maskinen”, og har i den forbindelse altså “spildt” 6 mdrs Dinero PRO abb. Jeg skriver “spildt”, da jeg udelukkende hoppede ombord som “PRO bruger”, for at bruge tilbuddet, der blev benævnt som “No cure, no pay”.. men allerede rets-gebyret (700,-), var så vidt jeg lige kan se, 200,- dyrere gennem Collectia, end hvis jeg selv havde indgivet sagen til fogedretten. Jeg syns derfor lidt, at det er at stikke Dinero-brugerne blår i øjnene, at bruge en overskrift som “No cure..”.. når det faktisk ikke er sådan, og kræver at man sætter sig ind i alle mulige omkostninger og umulige vurderinger af risici. Jeg har slet ikke tid til alt det, og vil hellere afskrive 8-10.000,- straks, end at hælde yderligere 5-8000,- gode penge ud til Collectia, når der går så længe, at skyldneren pludselig lukker sin virksomhed, og man står tilbage med sorteper. Jeg havde altså regnet med et LANGT mere effektivt forløb! Jeg er skuffet, og føler at de 6 måneders PRO-abb er spildt! Det eneste positive jeg har at sige om forløbet er, at Collectia hev sagen tilbage fra retten, og lukkede min konto straks, da jeg bad om det. Jeg har nu opsagt mit Dinero PRO abb, og finder en anden inkassoservice!

  • Theis - Dinero
    24/03/2018

    Hej KK

    Jeg er ked af at høre, du ikke er tilfreds med din oplevelse med Collectia. Vores indtryk af det samarbejde er ellers, at rigtig mange af vores brugere er glade for det.

    Vores samarbejde med Collectia betyder blandt andet for dig, at du gratis kan sende fakturaer til Collectia – en service som stort set ingen andre har ved Collectia. Kører din sag igennem uden indsigelser fra din kunde, ja så er det faktisk helt gratis for dig – og dermed også “No cure, no pay”. Disse sager har vi heldigvis overvejende flest af.

    Men ændrer sagens forløb (hvis din kunde fx er uenig i kravet), vil der komme ekstra omkostninger på til dig. Dog har vi aftale med Collectia om, at de oplyser jer det, hvis det skulle ske. Derfor skulle du også meget gerne være blevet orienteret om det i denne sag – hvis ikke, hører jeg meget gerne fra dig på theis@dinero.dk. Så undersøger jeg det nærmere.

    Ved Collectias kontakt til dig, vil du nemlig få muligheden for at trække sagen tilbage uden omkostninger – eller fortsætte videre med sagen, hvor det så vil koste dig penge. Igen, kontakt mig gerne, hvis det ikke er sket for dig.

    Jeg håber det hjalp lidt på forståelsen af, hvordan det fungerer. Til sidst vil jeg også sige, at jeg forstår din frustration. Det er i forvejen, undskyld mit sprog, skide irriterende, at have en kunde, der ikke betaler regningen.

    God weekend.

    De bedste hilsner
    Theis,
    Dinero

Skriv en kommentar

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.

Tilmeld dig og få styr på dit regnskab

Kom i gang med det samme - det er helt gratis og uden binding