Vi er klar til 2019


Vi håber, at du og din virksomhed er kommet lige så flyvende fra start, som vi er i Dinero. I dette blogindlæg kan du læse om nogle af de funktioner og forbedringer, som vi fokuserer på i år – de kommer helt sikkert til at gøre dit regnskabsliv lettere.

Fokus på mobilen

Fremtidens regnskab bliver lavet på telefonen. Det er der næppe nogen tvivl om, og derfor satte vi sidste år tryk på mobilkedlerne. Vi droppede outsourcing af vores app-udvikling og hyrede i stedet to app-udviklere, Jacob og Alex, til vores hold.

De sendte to nye Dinero-apps på gaden til iPhone og Android med ny fremtidssikret kode og nyt design. I løbet af året kommer du til at opleve en række lækkerier, som gør det lettere at lave regnskab på mobilen.

Vi har vildt store forventninger til og ambitioner for vores apps, og lige nedenfor kan du se nogle af de funktioner og forbedringer, som er i støbeskeen. Det er ikke det hele, der er færdigt i 2019, men vi arbejder hele tiden på noget godt til dig – fx:

  • Automatisk opdatering af oplysninger fra CVR – fx hvis din kunde flytter
  • Bankintegration – afstemning af bank, kontovisning, betaling og oprettelse af regninger
  • Ekstra sikkerhed i form af fx fingeraftryk/Face ID på loginskærm (tilvalg)
  • Forbedring af scanning af købsbilag
  • Implementering af bogføringsskabeloner
  • Implementering af regnskabskalender
  • Opret købsbilag og se liste over bilag
  • Push-beskeder – fx til påmindelse af momsfrist
  • Simple mobil-venlige rapporter
  • Support/bogholderhjælp direkte fra appen
  • Udsendelse af EAN-fakturaer.

Derudover arbejder vi med Smart UI. Det vil på almindeligt dansk sige, at vi kommer til at bruge machine learning til at putte mere intelligens ind i Dinero.

Lad os tage et eksempel: Du laver en faktura til kunde X. Til ham sælger du som regel produkt Y. Derfor vil Dinero foreslå, at du skriver Y på fakturaen. Vi vil altså bruge din historik til at gøre dit regnskabsliv lidt lettere og mere effektivt.

Se din kundes erhvervshistorik

Vi kommer til at udvikle meget på Visma Rating.

Blandt andet kommer vi til at lave person-sider under Visma Rating. Her vil du kunne slå ejere af virksomheder op og se, hvordan deres erhvervshistorik er. Det er endnu et værktøj, som du kan bruge, når en ny kunde henvender sig til dig.

Fx vil du kunne se, om ejeren tidligere er gået konkurs med andre virksomheder, og bruge denne information til at vurdere, om du skal give kredit eller kræve forudbetaling. Altså, endnu et værktøj som du kan bruge til at navigere udenom dårlige betalere.

Derudover gør vi det endnu nemmere at bruge alle de offentlige data (fx økonomi, konkurser i brancher osv.) fra Visma Rating i din hverdag,. Vi flytter nemlig al informationen ind i dit regnskab. Når det er gjort, kan du klikke dig ind på din kontakt og se hele vores analyse af din kunde. Den opdateres selvfølgelig i realtid med data fra CVR.

Alt bliver lavet i et sprog, som du og alle andre forstår, selvom man ikke er verdensmester i regnskab.

Skatteopgørelse for I/S’er

I dag bruger mere end 3.000 interessentskaber (I/S) Dinero til at lave deres regnskab. Mange af dem har spurgt, om vi kan lave Skatteopgørelsen, så den også fungerer til I/S. Så det projekt har vi kastet os over, og hvis alt går godt, kan vi lancere den allerede i årets første kvartal.

Med Skatteopgørelsen kan du lave din udvidede selvangivelse på 30 minutter uden brug af revisor. Den bruges i forvejen af mange enkeltmandsvirksomheder og personligt ejede mindre virksomheder (PMV), så vi glæder os til også at kunne tilbyde den til I/S.

Dinero Løn

Dinero Løn har fået en forrygende modtagelse, og det er vi afsindigt glade for. Med Dinero Løn kan du som Dinero Pro-bruger lave løn for en medarbejder hver måned.

Vi har endnu ikke besluttet os for, hvad der helt præcist skal ske udviklingsmæssigt med Dinero Løn i 2019. Men nogle ting ligger fast: Vi vil udvide funktionen, så du kan sende lønsedlen til lønmodtagerens eBoks, og så skal Dinero Løn kunne håndtere acontoløn, b-honorar og diæter.

Vi har mange gode og spændende tanker om fremtidens Dinero Løn, og vi kommer helt sikkert til at opfinde en masse forbedringer i samarbejde med løneksperterne fra DataLøn, som også er en del af Visma-familien.

Dinero til foreninger

Danmark er et foreningsland. Vi er alle sammen medlem af alverdens foreninger: Sportsklubben. Frimærkeklubben. Grundejerforeningen. Overalt er der foreninger, og de skal selvfølgelig have et sted at lave regnskab. Mange foreninger brugere allerede Dinero, men det skal være endnu lettere i fremtiden.

Vi begyndte allerede at varme op til dette sidste år, da vi lancerede Momsfri Dinero. Nu skal vi så i gang med den store indsats for at lave et Dinero, der er skræddersyet til foreninger med bl.a. en versioneret kontoplan og versioneret Dinero Crowd.

Vi glæder os til at kunne lancere Dinero til foreninger – vi ved, det vil skabe glæde hos mange mennesker og i mange af landets foreninger. Helt sikkert også hos dig eller nogle af dine allernærmeste.

Mere bankafstemning

Vores måske mest efterspurgte funktion – bankafstemning – blev lanceret sidste år. Og den knokler vi selvfølgelig også videre med i 2019. Det bliver blandt andet muligt at afstemme to posteringer i banken med én postering i Dinero.

100 integrationer – og flere på vej…

Sidste år rundede vi og Jannik, som er integrationsansvarlig i Dinero, en milepæl. I samarbejde med vores dygtige integrationspartnere rundede vi nemlig 100 integrationer.

Den nyeste integration er kortbetaling, som er både til Dinero Startere og Dinero Pro’ere. Bruger du kortbetaling, får du et lille link på din faktura. Hvis din kunde trykker her og indtaster sine betalingsoplysninger, så er pengene på vej til dig. Det er nemt for dig, og det er nemt for din kunde.

På det tekniske område kommer vi til at udvide vores api. Det betyder, at det bliver muligt for vores nuværende og fremtidige integrationspartnere at lave endnu bedre og smartere integrationer.

Mere fart i Dinero!

Vi vil gerne sætte mere fart i vores regnskabsprogram. Derfor har vi lavet et team, som er dedikeret til at finde steder, hvor vi kan optimere, så du får en lettere og mere glidende regnskabsoplevelse. Se et eksempel på, hvad de laver her – ja, det er lidt nørdet 🙂

Alt det andet

Vi planlægger ikke alt i Dinero. Faktisk er en del af vores funktioner et resultat af en spontan og innovativ hverdag. Nogle gange får vi en idé, og så sætter vi alt ind på at virkeliggøre den idé.

Mon ikke disse idéer opstår igen i år. Vi skal nok fortælle om det på vores Facebook-side og i nyhedsmails.

Jeg ønsker dig og din virksomhed et rigtig godt 2019 🙂

Martin Thorborg
Martin Buch Thorborg Dinero
Martin er medstifter af Dinero, hvor han sidder i direktørstolen. Han er et kendt ansigt på den danske iværksætterscene med en række succes-startups i bagagen – erfaringer, han i øvrigt deler ud af gennem foredrag rundt i landet.

Skriv en kommentar

26 kommentarer

  1. Hej alle sammen 🙂

    Budget er nævnt tre gange, Kennth, Kjeld og Morten. Det er noteret på listen over ønsker! 🙂

    Maj – Der er bestemt mulighed for at lave en sådan integration til Dinero allerede nu, vi har et åbent API som gør alle kan få lov til at sende data ind ved blot at bede om at få lov, og man så som bruger kan tilknytte de integrationer. Det kræver at enten Simplero eller en trejde part laver en integration ja, da det er desværre ikke noget vi selv gør. Det er i 95% af tilfælde enten udbyderen eller en tredje part som laver integrationer til Dinero, og det vil i givet fald være det samme med en integration til Simplero. 😉

    Morten – Dinero til foreninger er også noget vi selv glæder os rigtig meget til, det bliver fedt! 🙂

  2. Budgettering mangler virkeligt

    Den del ville gøre helhedstænkning en del mere komplet.

  3. Dinero til foreninger er virkelig fedt

    Det bliver spændende at se og ventes med glæde 🙂

  4. Hej Alle

    Tusind tak for jeres kommentarer – dem sætter vi stor pris på! Jeg svarer på dem enkeltvis nedenfor 🙂

    Peter Levin: Vi har desværre kun en brøkdel af vores brugere, der har behov for denne funktion. Så for at være ærlig ligger denne meget langt nede på listen.

    Michael: Vedhæft bilag på mobilen kommer på et tidspunkt. Ved dog endnu ikke nærmere endnu.

    David: Muligvis. Erhvervsstyrelsen har gang i et spændende projekt, der måske giver os bedre og nemmere mulighed for at kunne lave det. Du skal nok høre nærmere, hvis det sker 💪

    Christian Billesøe: Det er noteret til ønskelisten 🙂

    Morten Lindegren: Vi arbejder på en løsning :o)

    Kasper Lægård: Det er noteret til ønskelisten 🙂

    Jesper: Det kan du tro, vi gør! Vi har allerede taget første skridt med vores bankafstemning. Så hold øje med Facebook, din mail, osv. Vi skal nok lave larm når der sker noget nyt 💪

    Jonas Buch: Ja, den er lidt kompleds. Tag fat i vores support så guider vi dig til, hvordan du skal gøre det 👍

    Morten: Jeg går udfra, du mener på en smartere måde. Men for god ordens skyld får du lige en god til, hvordan du allerede kan gøre det: https://dinero.dk/support/registrere-betaling-flere-ad-gangen/.

    Pernille Seisbye: For at være ærlig tror jeg ikke, du skal satse på det er noget, vi selv kommer til at lave. I stedet vil jeg anbefale dig, at kigge på én af vores integrationspartnere. Du kan se dem alle på: https://dinero.dk/integrationer/.

    Nicolai Teglskov: Noteret. Jeg giver det videre til vores integrationsansvarlige 💪

    Anders Arvid: Det er noteret til ønskelisten 👍

    Jesper Elnegaard: Nej, desværre. Vi kommer ikke til at understøtte VSO.

    Henrik Verup: Det er noteret 👍

    C. Jensen: Kig på vores integrationer. Der er masser af kasse-systemer: https://dinero.dk/integrationer/kasseapparat-pos/.

    Gitte: Selv tak! Det er noteret til ønskelisten 👍

    Morten Ranmar: Du burde allerede nu kunne klikke ind på det pågældende bilag og rette det til, så det også slår igennem i bankafstemningen. Vi tænker resten ind 💪

    Michael Eriksen: Vi kommer til at have super meget fokus på mobilen i 2019, hvorfor vi også satser på du i løbet af året kan bogføre købsbilag på mobilen.

    Jeg noterer, at du gerne vil have mulighed for at previewe mere end 5 sider af dit uploadede bilag.

    Puha, langt svar. Men så fik alle ét :o)

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  5. Mulighed for at kunne bogføre køb fra mobilen. Mulighed for at kunne uploade bilag på mere end 4 sider.

  6. I forhold til bankafstemning finder man ofte tastefejl o. lign. som gør at man ikke kan afstemme direkte. Det vil være fint hvis man kunne oprette et rettelsesbilag til dette direkte i modulet. Endvidere er der tilfælde hvor et bilag er betalt med flere bankhævninger, og omvendt. Dette må i også gerne tænke ind.

  7. Tak for fin nyhedsinfo. Når jeg sender en ordrebekræftelse eller ændrer et tilbud til en ordrebekræftelse, så har jeg brug for at ordrebekræftelsen fremover placeres i en separat folder, som hedder “Ordrebekræftelser”. Som det er nu, så bliver den i tilbud og det er er meget rodet at have tilbud og ordrebekræftelser blandet sammen i én pærevælling 🙂

  8. Produkt-master kunne også godt trænge til en stor omgang. Flere felter til kategorier, typer, farve, størrelse, alder etc., så man nemmere kan søge og kategorisere. Mulighed for at oprette pris-varianter, perioderabatter m.v., uden at skulle oprette et nyt produkt.

  9. Faktura-designer kunne bruge en ordentlig overhaling, så man selv kunne designe sin faktura.Layout, spacing på siden, fonte, størrelser, felter etc. F.eks. også gerne vise lineitems med moms, hvilket er mere forbruger/kundevenligt

  10. Det ville være fedt at kunne taste en kost pris på en vare, samt få en DG på varen

  11. Udvidelse til stregkodescanner ville være fedt, og i er faktisk ikke langt fra at kunne. Man skulle bare have muligheden for at aktivere en print knap til sine produkter (Inklusiv stregkode) så kunne man smide dem direkte på sine varer. (Med mulighed for at slå det til og fra i indstillinger) som i andre regnskabs programmer. Det er allerede muligt at scanne varer og den selv vælger at sætte dem ind i Dinero, så der mangler kun en nem og hurtig måde at printe sine labels ud på.

    Stort ønske her fra 🙂

  12. Please – registrer betaling for flere faktura mod 1 betaling – har ofte kunder med 10 faktura som betaler samlet – så kunne markere 10 faktura og reg betaling også uden bank integration

  13. Har I prøvet at bogføre en færge billet, hvor moms andelen er nogle få %? Vi kører jævnligt mellem sjælland og jylland med mols linjen, hvor momsen kun udgør 32,5,- på en billet til 1724,-

    Det ville være rart at kunne ændre momsandelen så denne ikke altid er fastlåst udfra at der er 25% moms på alle køb.

  14. Med PSD2 og muligheden for at tilgå bankdata = betale regninger direkte fra Dinero i forbindelse med bøgføringen bliver virkelig en gamechanger! Jeg tænker at Dinero selv skal udfylde betalingsdato, fakturanummer i meddelelsen til modtager og betalingsoplysningerne der enten er oplyst på faktura eller via AI fra tidligere betalinger til pågældende leverandør. Er det sådanne tanker i gør jer Evt.?

  15. Spændende 2019. Gid I også får plads til 3 simple: – Gemme fakturakladde som PDF – Flere kontaktpersoner under hver kunde – Mulighed for at overskriver vareteksten på en fakturalinie

  16. Dinero løn er tiltrækkende, kan vi få den til to medarbejdere per måned er jeg !! lykkelig

  17. Jeg kunne godt bruge at man nemt i søgefeltet kunne søge tidligere kunder frem ift. Referencer rundt om i landet. F.eks skrive Køge og så kommer de kunder frem der har købt vores porte i køgeområdet. Det er lidt besværligt pt.

  18. For mig ville det være en kæmpefordel at kunne vedhæfte fotos mv som bilag, direkte fra Mobilen

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram