Manifest for Assistenten

Assistenten kom til verden for at hjælpe dig med at gøre regnskab og bogføring endnu lettere. Den fortalte proaktivt, når noget skulle laves – og hvordan. Nu laver din assistent også tjek af dit regnskab med tilhørende advarsler – og vi har netop åbnet for en række brugere, der kan prøve at få Assistentens rådgivning.

Dinero er sat i verden for at gøre livet lettere for Danmarks selvstændige

I 2012 skabte vi den første automatiske kassekladde (eller hvad det var), og blev samtidig det første regnskabsprogram i verden, der gav selvstændige mulighed for at klare deres regnskab selv.

Lige siden har vi arbejdet målrettet for at bygge et regnskabsprogram, der indeholder alle de nødvendige funktioner. Et program, der kører stabilt, har en bundsolid support og et bagland, der sørger for, at du som bruger ALTID har hjælpen ved hånden. Vi vil nemlig ikke slippe dig uden svar, for det skal IKKE være regnskabet, der blokerer for at blive selvstændig.

Med andre ord revolutionerede vi, hvad du kan forvente af et regnskabsprogram.   

Kerneidéen var hele tiden at gøre regnskab enkelt for dig som slutbruger. Det kræver et mod, som vi heldigvis har. Og da det solide fundament var på plads, tænkte vi, at det alligevel godt kunne blive endnu lettere at lave regnskab. 

“Assistenten” – en opgaveløser kom til verden

For nogle år tilbage lancerede vi derfor Assistenten. Den kom fra idéen om, at regnskab kan blive endnu lettere, hvis du ikke selv skal klikke rundt i programmet.

Derfor vendte vi arbejdsgangene på hovedet og begyndte proaktivt at fortælle dig, når noget skulle laves.

For det skal være enkelt. Enkelhed og brugervenlighed er kerneværdien i det, vi bygger.

Derfor er vi stolte af den assistent, vi har i dag, hvor du med ét klik får sendt påmindelser, kan registrere betalinger, bogføre udgifter og afstemme banken.
I dag bruger mere end 40.000 Dinero-brugere Assistenten, ligesom der årligt bogføres flere millioner posteringer af den. Det er store tal – og vi er ikke i mål. 

Fra opgaveløser til rådgivning og tryghed 

Men hvad bliver så det næste?

Vi har netop udvidet Assistenten til at komme med advarsler og rådgivning til konkret bogføring i Dinero. Det er råd, der skal hjælpe til med at sikre, at du gør det hele korrekt, og at du er på forkant med din omsætning.

Det kan fx være advarsler, hvis: 

  • du er ved at give for meget eller for lang kredit til en kunde
  • du er ved at sende en faktura til en kunde, som er gået konkurs eller er lukket
  • der er særlige fradrag, du skal være opmærksom på – fx ved en telefonregning 
  • du er ved at bogføre noget, som skulle have været bogført som et aktiv for at få de rigtige fradrag 
  • du skal tage forbehold i forbindelse med et momsfradrag.

Og meget mere…

Seneste skud på stammen: Regnskabstjek

I forlængelse af ovenstående advarsler og råd har vi nu også lanceret det, vi kalder regnskabstjek. 

Med regnskabstjekkene kommer Assistenten med det samme og fortæller dig, hvis der er fejl, der skal rettes – og serverer konkrete anvisninger til, hvordan du gør.

Det er de samme tjek, som en revisor ville lave ved indberetning af moms eller årsregnskab.Nu får du dem bare i realtid, så vi hele tiden sikrer, at bogføringen er korrekt. 

Og samarbejdet med din revisor? 

Det bliver kun bedre, fordi vedkommende ikke skal bruge så meget tid på at rette fejl op mod deadline. I stedet kan fokus rettes på den sparring og rådgivning, som giver mest værdi til din forretning. 

Assistentens næste træk?

Fundamentet har været meget vigtigt for os at få på plads, og med alt ovenstående in mente er vi kommet til et sted, hvor vi kan sikre, at kvaliteten af bogføringen er i top, før vi tager det næste store skridt.

For det kan gøres endnu enklere at være selvstændig. I fremtiden vil vi ikke bare forsyne dig med et regnskabsprogram – vi vil give dig en forretningspartner. En virtuel regnskabschef, der hjælper dig med at forbedre indtjeningen, kontrollere udgifterne, undgå dårlige betalere og, ja, bygge en bedre forretning.

Inden længe udvider vi derfor Assistenten til at give råd om, hvordan du kan forbedre din virksomheds økonomi. 

Det er i første omgang råd i forhold til følgende parametre:

  • Er du for afhængig af enkelte kunder, der gør dig sårbar? 
  • Er du for afhængig af enkelte leverandører, der gør dig sårbar? 
  • Har du kunder, der konsekvent betaler for sent? 
  • Giver du for meget rabat, der ødelægger din bundlinje? 
  • Betaler du dine regninger for hurtigt og inden fristen? Likviditet er altafgørende.
  • Bruger du for mange penge på husleje, betalingsløsninger, kontorartikler eller noget fjerde? 
  • idéer til, hvad du kan gøre for at komme tættere på dine drømme og ambitioner. Skal konsulenten overveje at sælge sin ydelse på abonnementsbasis, eller skal butikken overveje at lancere en webshop, fordi dens konkurrenter har det?

Og meget mere…

Du får med andre ord en stærk forretningspartner, der kender din forretning og ambitionerne med den – og hjælper dig med at udvikle den og tjene flere penge til dig selv.

Det er det, der bliver muligt, når man får rådgivning, som før har været forbeholdt virksomheder med mange ansatte og økonomiske muskler i særklasse.

Der er allerede åbnet for de første cirka 1000 brugere – skriv dig på ventelisten.

Med Assistenten får du altså nu

En god bogholder: Noget bogføres helt automatisk og hvor der er tvivl serveres det for brugeren og kan løses med ét klik.

En skarp financial controller: Assistenten kontrollerer løbende korrekthed i bogføringen med automatiserede regnskabstjek i realtid

3. En rådgivende CFO: Indsigter og anbefalinger, der hjælper med at strategisk at optimere din forretning.

Vi er altså ved igen at revolutionere, hvad du kan forvente af et regnskabsprogram og vi glæder os til at hjælpe dig endnu bedre fremover.