Spring til indholdet

Changelog Nye funktioner

Få et overblik over alt det nye der sker i dit regnskabsprogram

Se hvad vi arbejder på lige nu

Oktober 2020

Forbedring af vores bilagsscanner

Vi har lanceret en stor forbedring til vores bilagsscanner. Finder vores scanner en leverandør på dit bilag, som i forvejen ikke er oprettet i dit regnskab, opretter den nu automatisk den fundne leverandør, når du bogfører dit bilag. Og du kan selvfølgelig altid trykke på X’et, hvis du mener, at leverandøren er forkert.

Før udfyldte vi kun kontakten, hvis du allerede havde den i dit regnskab – så med denne opdatering sparer du altså flere klik og dyrebare sekunder.

Forbedringer til log-in

Vi har lanceret forbedringer til vores nye login-flow. Det, der i daglig tale, hedder et split login-flow. Det betyder med andre ord, at du nu kan skal skrive dit kodeord fremover. Og husk også, at du har mulighed for tofaktor login på din Dinero-bruger. Se mere her.

Dinero login

Markante performance forbedringer til kassekladden

Vi har arbejdet en del med ovenstående, og derfor kan vi med glæde fortælle, at vi har forbedret kassekladdens performance væsentligt. Kassekladderne bogføres nu meget hurtigere, men der kan selvfølgelig stadig være ventetid, hvis din kassekladde har rigtig mange posteringer. Derfor har vi også tilføjet, at du nu kan navigere væk fra kassekladden, mens den bogføres.

Opdatering til vores mobil apps

Ligesom i de øvrige måneder, er der også i denne måned opdateringer til begge vores mobil apps. Denne gang er den helt store ting, at der nu kan oprettes og sendes rykkere fra mobilen.

Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

September 2020

Stor nyhed: Billig og tilgængelig erhvervskonto til Dinero-brugere

Vi har i flere måneder lyttet frustreret med, når iværksættere har ytret sig om, hvor dyrt og besværligt det er at få fat i en erhvervskonto – noget som er en stor del af fundamentet for, at kunne drive en virksomhed i Danmark. Heldigvis er vi i en position, hvor vi kan gøre noget ved det – og det har vi gjort.

Derfor lancerede vi i starten af september et samarbejde med Nykredit. Sammen har vi skabt en iværksættervenlig erhvervskonto. Den er billig, har en fast pris, ansøgningsprocessen er 100% online (gennemføres på 15 minutter) og sidst men ikke mindst, har du svar på din ansøgning på mindre end 24 timer. Noget, der er helt unikt i branchen.

Du kan læse mere om samarbejdet her.

Nyt og forbedret design til bilagsarkivet

Vi har forbedret og forenklet designet i bilagsarkivet. Det betyder blandt andet, at vi har fået “Bogført” og “Ikke bogført” labels på dine uploadede bilag, så du nu har et endnu bedre overblik over dem. Desuden er der nu også mulighed for at skrive noter på dine bilag.

Importer specifik periode af bankposteringer i kassekladden

Vi har tilføjet muligheden for at importere en specifik periode af bankposteringer i kassekladden. Før var der kun mulighed for at importere alle ikke-afstemte bankposteringer. Funktionen kræver, at du har forbundet dit regnskab til Dinero.

Importer bankposteringer

Vi fortsætter arbejdet med de mindre, men gode forbedringer

Vi arbejder hver eneste dag på at gøre Dinero nemmere. Det er alt fra store forbedringer til de mindre. De mindre forbedringer, har vi også haft fokus på i september. Derfor har vi blandt ændret farver, tekster på knapper, forbedret fejlbeskeder og flere gode ting, så du forhåbentlig aldrig skal gå i stå – selv når det sjældent går galt.

August 2020

Forbedring af infrastruktur

Lige nu har vi også et kæmpe fokus på vores automatiserings-motorer. Særligt vores bilagsscanner får en masse kærlighed. Vi har nemlig teamet op med AutoSuggest – et Visma-firma, der lever af at lave disse motorer. Derfor vil du over det næste stykke tid forhåbentlig mærke, at vi bliver endnu bedre til at foreslå, hvordan dit bilag skal bogføres. Vi ser allerede markante forbedringer. Så glæd dig!

Lille, men markant forbedring

Sidste år udrullede vi et nyt design på Dinero. Her placerede vi også en stor knap med et plus i højre hjørne. Den er din genvej til at oprette fakturaer, køb, tilbud og kontakter med ét klik. Men den blev bare ikke rigtig brugt, hvilket undrede os. Derfor fik vi den brugertestet og det vidste sig, at den ikke var synlig nok. Det har vi lavet om på nu. Det eneste vi har gjort er at sætte et “Opret” på knappen – og vupti: Nu er knappen den mest brugte i Dinero. Så nu ved du også at knappen er der. Husk at bruge den – den kan virkelig spare dig for mange klik med musen og i sidste ende værdifuld tid.

Opdateringer til vores mobil apps

Ligesom i de øvrige måneder, er der også i denne måned opdateringer til begge vores mobil apps. Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

1.516 chats

Også i supporten blev der sat nye rekord. Den blev sat 31. august og var på hele 1.516 chats på én og samme dag. Den gamle rekord var på 1.039. Altså en stigning på hele 46%. Vi har virkelig haft travlt – men heldigvis klarede vi os igennem. Oven i købet med en gennemsnitlig svartid på 2 min. og 23 sekunder. Der er ikke meget ventetid hos os.

En oppetid på 99,998%

Se på overskriften – vi skal helt ud på tredje decimal for at finde den smule tid, hvor Dinero har været utilgængeligt i løbet af august. Vi er stolte af det tal og er et resultatet af udviklernes altid hårde arbejde! Desuden slog vi vores tidligere rekord med antal Dinero-brugere online på samme tid. 2.783 er den nye rekord – den gamle var 2.288.

Juli 2020

Post corona

Det føles helt forkert at skrive post corona, for virussen er bestemt ikke drevet over! Men pointen i det er, at vi nærmere os mange af de deadlines, som virussen har udskudt. Det er blandt andet:

  • Momsafregning for 1. og 2. kvartal – deadline 1. september
  • Årsregnskab for selskaber (IVS, ApS og A/S), hvis regnskabsår slutter 31. december – deadline 1. september
  • Skatteopgørelse for personlige virksomheder (enkeltmandsvirksomheder, PMV og I/S) – deadline 1. september
  • Ansøgninger til diverse kompensationsordninger – deadline 31. august

Det kan være svært at holde styr på alle frister – og derfor har vi lagt en stor indsats i, at oplyse om at du skal huske dem! For gør du det ikke vanker der bøder, og jeg tør vædde på, at du lige nu kan bruge de penge meget bedre i din virksomhed.

Små, men gode forbedringer

Vi har ansat en ny udvikler. Hun hedder Louise og hendes første opgave er, at gøre Dinero endnu nemmere og mere overskueligt at arbejde i. Derfor har hun blandt andet kastet sig over designforbedringer til vores datovælgere, menupunkter i toppen, hvor der nu er små tekster på, samt en masse andre gode ting! Ting, du måske ved første øjekast ikke ligger mærke til, men som gør Dinero nemmere og overskueligt at arbejde i. Louise kommer sammen med de øvrige udviklere til at udvikle en masse fede ting de kommende måneder – du kan godt glæde dig!

Vi har skiftet login-system

I starten af juli skiftede vi vores login-system til Visma Connect. Vi har altid taget sikkerhed meget seriøst, og med implementeringen af Visma Connect, skruer vi nu endnu højere op. Udover at skrue op for sikkerheden, giver det også nogle fordele. Nogle af dem er:

  • Mulighed for to faktor-login, så dit regnskab er endnu bedre beskyttet
  • Mulighed for på sigt at oprette bruger og logge ind med det Google, Facebook, Microsoft, LinkedIn, m.fl login, du har i forvejen
  • Meget nemmere opsætning af integrationer – fremover kan det gøres med ét klik. I dag skal du oprette en API-nøgle i Dinero, kopiere den og indsætte den hos integrationspartneren
  • At du, via din profil hos Visma Connect, kan logge dig ud af alle tjenester, hvis du fx har mistanke om, at de forkerte mennesker har adgang til dit regnskab
  • Du får notifikationer på email, når der sker vigtige ting – fx ændring af kodeord, login fra ny lokation eller internetbrowser, aktivering af to faktor-login, m.fl.

Juni 2020

Årsregnskaber til IVS og ApS

Som noget helt nyt kan du nu også få hjælp til årsregnskabet, hvis du har et Iværksætter- eller Anpartsselskab. Vi har lavet to rigtig gode partneraftaler, hvor du kan få professionel hjælp til at klare det selv – eller bare få revisoren til at klare det hele for dig. Det kan du læse meget mere om her – eller inde på dit regnskab under Skat -> Årsregnskaber.

Opdateringer til vores mobil apps

Ligesom i de øvrige måneder, er der også i denne måned opdateringer til begge vores mobil apps. I juni er der flere gode ting til vores mobil apps – men særligt en forbedring træder frem: Det er nu muligt at sende EAN-fakturaer fra vores mobil apps. Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

Flere integrationer

  • Quickorder – booking / pos-system for restauranter og madsteder
  • Moneyflow – sælg dine fakturaer og få pengene med det samme – mod at du betaler et gebyr
  • Panoramica – primært en integrationer til revisorer og bogholder, som giver et bedre og mere avanceret overblik over virksomhedens økonomi

Maj 2020

Corona-beregnere er flyttet

Dog ikke så langt. De er bare flyttet fra dit overblik til sit eget menupunkt, der hedder Coronahjælp. Du kan tilgå det her.

Banksaldo på forsiden

Den banksaldo, der står på din netbank, skal være den samme som den, der står i regnskab. Det er ikke noget nyt. Men som noget nyt, har vi nu synliggjort din banksaldo på overblikket i dit regnskab. Det er nemlig mega vigtigt, at saldoen stemmer – for så betyder det også med meget stor sandsynlighed, at dit regnskab er korrekt. Så hold øje med dit overblik, og hvis du ikke allerede har forbundet din bankkonto med Dinero skal du se at få det gjort!

Du er ved at bogføre det samme bilag

Vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe dig mod rod i dit regnskab. Nu har vi taget endnu skridt. Nu advarer vi dig nemlig, hvis vi kan se du allerede har bogført et bilag med samme dato og beløb. Slut med at bogføre det samme bilag to eller flere gange.

Opdateringer til vores mobil apps

Ligesom i de øvrige måneder, er der også i denne måned opdateringer til begge vores mobil apps. I maj er der igen fokuseret på performance og stabilitet, men er også blevet til, at du fx kan rette i teksten ved udsendelse af fakturaer, tilbud og påmindelser, søge i bilagsarkivet, du får en advarsel, hvis du er ved at oprette en kontakt, der allerede eksisterer i dit regnskab og et par flere ting. Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

MobilePay Invoice – med automatisk bogføring

Vi fik i maj lanceret MobilePay Invoice – altså muligheden for, at du kan tilbyde dine kunder, at betale dine fakturaer med MobilePay. Det er en super mulighed, der giver dig mulighed for at dine penge langt hurtige i kassen, end hvis du bare lod kunden betale med alm. bankoverførsel. Men hvad der også er super er, at det også indeholder automatisk bogføring. Så slipper du for at røre en finger – og vi giver dig oveni købet besked på din mobil (kræver Dinero appen), når din kunde har betalt. Læs mere om MobilePay Invoice her.

Bedre søgemuligheder i bilagsarkivet

I april lancerede vi en stor forbedring til vores bilagsarkiv: At du kan videresende bilag fra din mail, hvor bilaget ikke er vedhæftet, men indlejret i mailen, til din egen unikke Dinero-mail. Så er bilaget klar til bogføring fra bilagsarkivet. Det blev også til forbedringer i maj til vores bilagsarkiv. Vi har nemlig forbedret søgemulighederne, så du nu kan søge på de ting vores OCR-scanner har fundet på dit bilag. Det kan fx være dato, CVR-nummer, beløb og leverandørnavn.

Konkurser og nystiftede virksomheder

Vi lavede endnu et corona-tiltag i maj, og har derfor søsat et site, hvor du kan følge med i, hvordan status er blandt de danske virksomheder: Er der flere konkurser end normalt og hvordan står det til med nystiftede virksomheder? Få svarende i indlægget her.

April 2020

Stor forbedring til bilagsarkivet!

Det er stykke tid siden, at vi søsatte vores bilagsarkiv, og vi har løbet udgivet forbedringer til det. Nu er der landet endnu én. En af de fedeste funktioner til bilagsarkivet er, at du kan videresende bilag, som du modtager på mail, til din egen unikke Dinero-mail, hvorefter de lander i dit bilagsarkiv. Den funktion har hidtil kun understøttet PDF- og billedefiler (JPG og PNG). Nu understøtter vi også, hvis mailen bilaget / fakturaen er indlejret i mailen, og at der altså ikke er vedhæftet en fil. Du finder din egen Dinero-mail under Integrationer – og du kan læse mere om funktionen her.

Firmanavn på rapporter

I Dinero lytter vi rigtig meget til feedback fra dig og de øvrige Dinero-brugere. Èn af de ting, der har været efterspurgt er, at der har manglet firmanavn og CVR-nummer på rapporter (resultatopgørelse og balance).

Opdateringer til vores mobil apps

Ligesom i de øvrige måneder, er der også i denne måned opdateringer til begge vores mobil apps. I april har vi fokuseret meget på performance og stabilitet. Det gælder blandt andet et forbedret log-in flow – men det er blevet tid til at kigge på push-notifikationer. Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

Corona tiltag

På overblikket i dit regnskab har vi to widgets, der har til formål at fortælle dig, om du kan få kompensation fra hjælpepakkerne. Dem har vi løbende forbedret, så du nu fx kan indtaste, hvor meget du har modtaget i kompensation. Så trækker vi det nemlig, så du kan holde øje med om du omsætter for mere end du må.

Marts 2020

Skattestyrelsen åbnede for årsopgørelsen

Som ejer af en enkeltmandsvirksomhed, PMV eller I/S har man pligt til hvert år at indberette, hvad man i løbet af året har tjent. Det åbnede Skattestyrelsen for d. 12 marts. Det gjorde de med store design-ændringer. Så vi rettede til, så funktionen er klar til at hjælpe mere end 5.000 selvstændige. Har du endnu ikke set funktion kan du tilgå den via dette link.

Kreditvurderinger indbygget i Dinero

Denne funktion lancerede vi stort set samme dag som statsministeren lukkede landet ned. Lancering af kreditvurderinger må siges at være mere relevant end nogensinde. For det er nu, du skal træde varsomt og passe på dig selv og din virksomhed. Kreditvurderingerne er leveret af Visma Rating ApS. Med kreditvurderinger i Dinero får du:

  • Mulighed for at trække en kreditrapport på mere end 300.000 danske selskaber, der giver dig en konkret anbefaling til hvor meget du bør give den pågældende virksomhed i kredit.
  • Mulighed for at blive advaret mod mere end 16.000 virksomheder, der er under konkurs, tvangsopløsning, rekonstruktion, når du fakturerer og laver tilbud.
  • Få besked på faktura og tilbud, hvis det anbefales, at du ikke giver kredit til en virksomhed. Det er mere end 30.000 danske virksomheder – altså knap 10% af dem, vi har en kreditvurdering på.
  • Få besked, hvis du i forvejen har for mange fakturaer til en kunde, som du ikke har fået betaling for.
  • Få besked (push-notifikation) via vores mobil apps, hvis én af dine kontakter pludselig tages under konkurs eller tvangsopløsning.
  • Og et par flere ting. Du kan læse mere om kreditvurderinger i dette indlæg.

Corona initiativer

  • Vi lancerede et stort corona-univers, fyldt med letforståeligt indhold om alle hjælpepakkerne. Mere end 100.000 har i skrivende stund besøgt det. I universet har vi også lavet en test, hvor du svarer på nogle få spørgsmål, og derfra finder ud af, hvilke hjælpepakker du kan få del i. Du kan se hele corona-universet her.
  • Vi byggede to nye widgets på forsiden i Dinero: Kompensation for manglende omsætning og faste omkostninger. Med dem kan du se om du har ret til at få kompensation – og så serverer vi selvfølgelig alle de nødvendige tal til din ansøgning.
  • Vi har lavet en revisoraftale, som du som Dinero-bruger kan gøre brug af, til ansøgning om kompensation for faste omkostninger. Det er nemlig et krav for ansøgningens gyldighed. Du kan læse mere om aftalen her.
  • Vi åbnede vores bogholdersupport for ALLE danske selvstændige, fordi vi ønsker at hjælpe, hvor vi kan. Med en åbningstid på 8 – 23 alle ugens 7 dage, er hjælpen let tilgængelig (frem til 1. maj).
  • Vi gav vores nye funktion, kreditvurderinger, fri til alle Dinero-brugere, så de har de bedste forudsætningerne for at passe på deres virksomhed. Mere om den funktion lige nedenfor.
  • Rykkede deadlines for moms, A-skat, AM-bidrag og B-skat, indlevering af oplysningsskema (tidl. udvidet selvangivelse) så de nu stemmer til de nye retningslinjer.
  • Skrevet flere hjælpeartikler om bogføring af modtagne hjælpepakker og step-by-step guides til ansøgninger.

Skattestyrelsen åbnede for årsopgørelsen

Som ejer af en enkeltmandsvirksomhed, PMV eller I/S har man pligt til hvert år at indberette, hvad man i løbet af året har tjent. Det åbnede Skattestyrelsen for d. 12 marts. Det gjorde de med store design-ændringer. Så vi rettede til, så funktionen er klar til at hjælpe mere end 5.000 selvstændige. Har du endnu ikke set funktion kan du tilgå den via dette link.

Kreditvurderinger indbygget i Dinero

Denne funktion lancerede vi stort set samme dag som statsministeren lukkede landet ned. Lancering af kreditvurderinger må siges at være mere relevant end nogensinde. For det er nu, du skal træde varsomt og passe på dig selv og din virksomhed. Kreditvurderingerne er leveret af Visma Rating ApS. Med kreditvurderinger i Dinero får du:

  • Mulighed for at trække en kreditrapport på mere end 300.000 danske selskaber, der giver dig en konkret anbefaling til hvor meget du bør give den pågældende virksomhed i kredit.
  • Mulighed for at blive advaret mod mere end 16.000 virksomheder, der er under konkurs, tvangsopløsning, rekonstruktion, når du fakturerer og laver tilbud.
  • Få besked på faktura og tilbud, hvis det anbefales, at du ikke giver kredit til en virksomhed. Det er mere end 30.000 danske virksomheder – altså knap 10% af dem, vi har en kreditvurdering på.
  • Få besked, hvis du i forvejen har for mange fakturaer til en kunde, som du ikke har fået betaling for.
  • Få besked (push-notifikation) via vores mobil apps, hvis én af dine kontakter pludselig tages under konkurs eller tvangsopløsning.
  • Og et par flere ting. Du kan læse mere om kreditvurderinger i dette indlæg.

Corona initiativer

  • Vi lancerede et stort corona-univers, fyldt med letforståeligt indhold om alle hjælpepakkerne. Mere end 100.000 har i skrivende stund besøgt det. I universet har vi også lavet en test, hvor du svarer på nogle få spørgsmål, og derfra finder ud af, hvilke hjælpepakker du kan få del i. Du kan se hele corona-universet her.
  • Vi byggede to nye widgets på forsiden i Dinero: Kompensation for manglende omsætning og faste omkostninger. Med dem kan du se om du har ret til at få kompensation – og så serverer vi selvfølgelig alle de nødvendige tal til din ansøgning.
  • Vi har lavet en revisoraftale, som du som Dinero-bruger kan gøre brug af, til ansøgning om kompensation for faste omkostninger. Det er nemlig et krav for ansøgningens gyldighed. Du kan læse mere om aftalen her.
  • Vi åbnede vores bogholdersupport for ALLE danske selvstændige, fordi vi ønsker at hjælpe, hvor vi kan. Med en åbningstid på 8 – 23 alle ugens 7 dage, er hjælpen let tilgængelig (frem til 1. maj).
  • Vi gav vores nye funktion, kreditvurderinger, fri til alle Dinero-brugere, så de har de bedste forudsætningerne for at passe på deres virksomhed. Mere om den funktion lige nedenfor.
  • Rykkede deadlines for moms, A-skat, AM-bidrag og B-skat, indlevering af oplysningsskema (tidl. udvidet selvangivelse) så de nu stemmer til de nye retningslinjer.
  • Skrevet flere hjælpeartikler om bogføring af modtagne hjælpepakker og step-by-step guides til ansøgninger.

Et nyt, stort projekt på vej til dig

Vi har brugt det meste af februar på at udvikle en ny funktion til dig. Jeg vil ikke sige så meget endnu, men du kan godt glæde dig. Det er en af de større. Det bliver nemlig et værktøj, der vil være med til rådgive dig i, at sikre din virksomheds økonomi bedst muligt. Du kan læse meget mere om det i vores indlæg for marts, der udkommer i starten af april.

Nye integrationspartnere

Opdateringer til vores mobil apps

Ligesom i de øvrige måneder, er der også i denne måned opdateringer til begge vores mobil apps. Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

Mulighed for at skifte virksomhedstype

Vi har nu gjort det muligt, at skifte din virksomhedstype i Dinero. Du kan nu f.eks. skifte til Anpartsselskab (ApS), hvis du har fået omdannet dit Iværksætterselskab (IVS). Og det giver jo rigtig god mening, når vi kan hjælpe din virksomhed med netop det – læs mere her. Du skifter det under Indstillinger -> Firmaoplysninger.

MobilePay

Vi har hævet beløbsgrænsen på MobilePay fra 10.000 kr. til 15.000 kr. Men det er bare en lille ændring. Vi har nemlig en stor forbedring af MobilePay på vej til dig. Den kommer i løbet af marts. Du skal glæde dig, men så siger vi heller ikke mere.

Forbedringer til Skatteopgørelsen (tidl. skattepakke)

Vi har lavet en del små-forbedringer til vores Skatteopgørelse. Det produkt, der giver dig alle tal og oplysninger, du skal indberette til Skattestyrelsen, for at finde ud af om du skal betale eller have penge tilbage i skat. Produktet er tilgængeligt for enkeltmandsvirksomheder, personlig mindre virksomheder (PMV) og interessentskaber (I/S). Det betyder også, at vi allerede nu har åbnet for, at du kan se dine tal for 2019 – det plejer vi først at gøre når Skattestyrelsen åbner. Det gør de iøvrigt d. 9 marts. Er du klar? Læs mere om Skatteopgørelsen.

Opdateringer til vores mobil apps

Der var opdateringer til både iOS og android i januar. Opdateringer som vi er meget stolte af! Du kan nemlig nu se din banksaldo (hvis du har tilknyttet din bank til dit regnskab) og du kan se om din kunde har set den faktura, du har sendt dem. Du kan hente vores apps her: iPhone appAndroid app

Tillader at videresende .jpg og .png til bilagsarkivet

I slutningen af 2019 fik vi Dinero Forward hjem – altså den funktion, der giver dig mulighed for at videresende bilag fra din mail ind i Dinero. Den understøttede før kun .pdf – nu understøtter den også .jpg og .png.

Opdatering af din bogføringsassistent – Dinero Crowd

Vi startede 2020 med en stor opdatering af Dinero Crowd, der gør bogføringen endnu nemmere for dig. Med andre ord kan du nu søge på intet mindre end 298 flere ord og finde en den korrekte måde at bogføre dine køb på.

Store performance forbedringer!

Vi har arbejdet en hel del med performance i november. Det er blandt andet gået udover vores bilagsarkiv, som er blevet væsentligt hurtigere. Men det er ikke kun bilagsarkivet. Det er faktisk hele Dinero.

En masse herlige små-forbedringer

Det er fedt med nye store funktioner, men mindst ligeså fedt er det, med selv de mindste forbedringer til eksisterende funktioner. Det sparer nemlig tid og gør Dinero lettere at bruge. I november har vi blandt andet lavet:

  • Redesignet listen over “dine firmaer”
  • Viser ikke e-mail status på fakturaoversigten, hvis fakturaen er registreret betalt
  • Viser EAN-nummer på dine e-faktura udsendelser
  • Vores iZettle integration understøtter nu Klarna
  • Opdatering af diverse tekster, så vi kommer til sagen og undgår misforståelser
  • Vise nummer på ordrebekræftelser
  • .. og en masse andre små-ting, som gør dit Dinero-liv lettere

Opdatering på automatisk moms

Vi lancerede faktisk vores automatiske moms i oktober. Men vi har løbende forbedret den i november, så den hører til her igen. Især fordi vi tænker, at du gerne vil vide, hvordan det er gået? Mere end 4.000 Dinero brugere har givet os adgang til, at vi må indberette moms på deres vegne. 3.000 af dem har indberettet moms automatisk. Er du ikke én af de 4.000? Kom i gang her 😉

Kærlighed til bilagsarkivet

Vi har arbejdet hårdt på bilagsarkivet og det betyder blandt andet, at:

  • Dinero-til-Dinero bilag også ender i bilagsarkivet
  • At du modtager en mail, hvis et af dine bilagsupload fejler, via vores forward integration
  • Du kan vælge på vores mobil app, Dinero-til-Dinero og vores forward integration, om du vil udelukkende vil have dine bilag uploadet til bilagsarkivet – eller du også vil have det som køb
  • .. og et par flere ting er i skrivende stund på vej, så vi snart kan tage funktionen ud af beta!

Opdateringer til vores mobil apps

Begge apps har fået nye opdateringer i oktober. Du kan nu blandt andet registrere indbetaling på en salgsfaktura og registrere et eventuelt gebyr automatisk. Den funktion kan du læse mere om her. Du kan hente vores apps her:

Farvel til “Beta” på bankafstemning

Ja, den behøver nok ikke så meget mere opmærksomhed. Men vi har taget vores bankafstemning ud af beta – så gå ind og brug den i en fart.

Seks nye integrationer

Automatisk moms!

Ja, denne funktion er nok ikke gået din næse forbi. Vi har råbt en del op om den. Men det har vi, fordi vi er stolte af at være de første til at lancere den til fordel for jer brugere. Hvis ikke du har hørt om det, går det i al sin enkelhed ud på, at vi kan overføre dine momstal med ét klik til skat.dk. Altså er det slut med kopier, sæt ind, kopier, sæt ind osv osv. I sidste ende skal du altså bare trykke på “Godkend.”

Supportchefen har været på hårdt arbejde

Vi lovede jo nemlig i starten af september, at vi udvidede vores åbningstider fra 9 – 22 til 8 -23. Så hun har været på hårdt arbejde for at finde flere nye folk – og så har hele support-teamet sørget for at de har fået den rigtige oplæring.

Flere småforbedringer

September var også en måned, hvor vores front-end udviklere tog sig tid til at lave en masse småforbedringer, til glæde for dig. En af dem er, at vi nu har flyttet “Nyt firma” og “Ny privatperson” ind i det første du ser. Det havde vi ikke før. Så havde du fx 100 kontakter skulle du scrolle dem alle igennem for at nå til “Nyt firma” Og “Ny privatperson”. En anden god ting er nedenstående pop-up. Den kommer frem når du trykker “Godkend” på en faktura, der ikke er dags dato. For at godkende fakturaen med dags dato før, skulle du trykke på “Ret dato” -> Finde datovælgeren -> Vælge dags dato -> Godkend. Det har vi lavet om. Nu skal du bare trykke på “Godkend med dags dato”. Nå, det var bare et par stykker blandt flere. Vi håber, du får glæde af mange af vores små opdateringer.

Opdateringer til vores mobil apps

Begge vores apps er kommet med seje opdateringer denne gang! På vores android app kan du nu se dit kontoudtog fra banken, uploade til bilagsarkivet og nogle flere ting. Android appen kan du hente her. Det samme gør sig gældende på vores app til iPhone. Den er blandt andet kommer med en ny betalingsskærm, hvilket betyder at du nu kan registrere en indbetaling, der er fratrukket et gebyr. Den lander forventeligt på Android i midten af oktober. Vores iPhone app kan du hente her. Desuden understøtter begge apps nu også dark mode.

Kæmpe forbedring til hastigheden

Det er måske lidt teknisk. Men vi har arbejdet meget med måden, hvorpå vi henter dine oprettede kontakter, når du opretter fakturaer, købsbilag, tilbud, m.fl. De bliver nu hentet i mindre portioner, hvorfor det er blevet hurtigere. Det har ført til store forbedringer på hastigheden, som vi håber du kan mærke!

Nyt design til vores chat

Vi har redesignet vores chat. Den trængte til det. Dels på grund af, at den trængte til en “det-er-2019-update”, men også fordi vi har hørt fra flere brugere, at de havde svært ved at lukke chatten ned. Det har vi gjort noget ved.

8-23 i supporten

Vi skal være der, når du har brug for os. Derfor annoncerede vi, at vi fra 1/10/2019 udvider åbningstiden i supporten. De nye åbningstider er 8-23 (før 9-22). Det betyder faktisk også, at vi søger nye folk. Så kender du nogen, må du gerne sende dem vores vej! Jobopslaget kan læses her.

Du modtager nu en mail, hvis…

  • Der sker en ændring af din brugermail
  • Der sker en ændring af dit password
  • Der sker en ændring af dine bankoplysninger (reg. + kontonr.)
  • Du tilføjer kreditkortbetaling som betalingsmulighed på dine fakturaer
  • Du tilføjer MobilePay som betalingsmulighed på dine fakturaer
  • Tilføjer en API-nøgle til én ny integration

I Dinero prioriterer vi sikkerhed utrolig højt, og det her er bare endnu et tiltag for at sikre, at dine data er dine. Og kun dine.

Opdateringer til vores mobil apps

Vores iPhone-app fik i løbet af august et par fede muligheder såsom:

  • Mulighed for at uploade til vores nye bilagsarkiv
  • Mulighed for at se kontoudtog fra din bank direkte i appen – endnu et skridt mod fremtidens regnskab

Vores Android-udvikler har haft en velfortjent sommerferie, men de samme funktioner er på vej til Android-brugerne og forventes at lande i Google Play medio september.

Opdateringen til iPhone finder du lige her.

Dinero Forward vender hjem

En af vores gode integrationspartnere, Aske, har udviklet og drevet Dinero Forward i mange år. Undrer du dig over, hvad Dinero Forward er for en størrelse, så er det en service, som gør det muligt at videresende de bilag, du har modtaget på mail, direkte ind i Dinero. Nu har Dinero overtaget Dinero Forward, så muligheden for at videresende er en del af Dinero Pro – find muligheden under “Integrationer” og læs mere om den her.

Opdateringer til vores mobil-apps

Igen i denne måned har vi udrullet opdateringer til vores mobil-apps. Du kan downloade vores apps her: App til iPhoneApp til Android

Hele seks nye integrationspartnere!

  • Weroshop – integration til webshop
  • myJobPlanner – integration til CRM og planlægning
  • Clubtimize – integration til foreninger
  • Bizsys POS – integration til kasseapparat
  • Conference manager – integration til afholdelse af konferencer
  • Planway – integration til booking

Omdannelse af IVS til ApS

Senest 15/4-2021 skal dit IVS lukkes eller omdannes til et ApS. Vi er gået ud med nyheden om, at vi arbejder på markedets bedste pris til din fordel.

Nøgletal – din virksomheds performance

Vi har faktisk haft den her funktion i noget tid; dog i beta, imens vi har arbejdet med tallene så præcist som overhovedet muligt. Nu har vi så fjernet beta-tagget, og tallene er klar til, at du for alvor kan tage dem i brug. Funktionen er et kæmpe skridt på rejsen med den virtuelle CFO. En klog Dinero-assistent, der proaktivt giver dig anbefalinger til at optimere din virksomhed. Med andre ord: Viser dig, hvordan du kommer til at tjene flere penge. Vi kigger på din omsætning, din dækningsgrad (hvor meget du har tilbage efter variable omkostninger, fx varer og fragt) og din overskudsgrad (hvor meget du har tilbage efter faste omkostninger – fx varer, markedsføring og løn). Alt det sammenholder vi med dine konkurrenter i samme branche, så du kan se, hvordan du performer. Tjek funktionen ud under Regnskab -> Nøgletal. Men skynd dig, for funktionen er lige om lidt kun tilgængelig for Pro-brugere. Vi har faktisk haft den her funktion i noget tid; dog i beta, imens vi har arbejdet med tallene så præcist som overhovedet muligt. Nu har vi så fjernet beta-tagget, og tallene er klar til, at du for alvor kan tage dem i brug. Funktionen er et kæmpe skridt på rejsen med den virtuelle CFO. En klog Dinero-assistent, der proaktivt giver dig anbefalinger til at optimere din virksomhed. Med andre ord: Viser dig, hvordan du kommer til at tjene flere penge. Vi kigger på din omsætning, din dækningsgrad (hvor meget du har tilbage efter variable omkostninger, fx varer og fragt) og din overskudsgrad (hvor meget du har tilbage efter faste omkostninger – fx varer, markedsføring og løn). Alt det sammenholder vi med dine konkurrenter i samme branche, så du kan se, hvordan du performer. Tjek funktionen ud under Regnskab -> Nøgletal. Men skynd dig, for funktionen er lige om lidt kun tilgængelig for Pro-brugere.

Forbedringer til Dinero Løn

Vi fik også udgivet en masse forbedringer til Dinero Løn! Med Dinero Løn kan du, som Dinero Pro-bruger, lave en lønseddel hver måned. Udover det, du i forvejen kan, har vi nu tilføjet følgende:

  • Udbetaling af diæter og acontoløn
  • Ferieregnskab på den enkelte lønseddel
  • Nyt og forbedret layout, der gør lønsedlen til Danmarks flotteste
  • Mulighed for at trykke på “Bogfør”, hvorefter beløb til A-skat og AM-bidrag, ATP og FerieKonto overføres til vores bogføringsskabeloner, hvor du med to klik kan bogføre, at du har betalt det
  • Automatisk indberetning og bogføring af et honorar, du har udbetalt til en freelancer (B-honorar)
  • … og andre småting, der gør Dinero Løn lettere at bruge!
    Du kan læse om det hele her.

Bilagsarkiv

Første skridt mod fremtidens regnskab er bilagsarkivet. Vi skal have styr på bilagene, før vi kan tage de næste skridt. I første version af bilagsarkivet uploader du alle filer til ét sted, hvorfra du kan tilknytte dem til købsbilag, finansbilag, bogføringsskabeloner og kassekladde. Du kan uploade filerne ved 1) at videresende PDF’er direkte fra din mail og ind i dit bilagsarkiv via en unik mailadresse, eller 2) trække filerne ind, som du kender det fra idag. Ovenstående er første version, som lige nu er i beta. På sigt satser vi på, at vi selv kan matche dine bilag til dine bankposteringer. Det betyder mindre tid brugt på dit regnskab. Det er da smart!

Forbedringer til Dinero Løn

Vi har igen været sammen med løneksperterne fra DataLøn, som vi samarbejder med på Dinero Løn. Det er der kommet en masse gode ting ud af, som i øjeblikket er ved at blive testet. Derfor kan du endnu ikke se det i Dinero – men det kan du lige om lidt.

Samtidigt kan vi løfte lidt af sløret for, hvad vi er på trapperne med:

  • Udbetale diæter (forretningsrejse) og acontoløn (forudbetaling) på lønsedlen
  • Indberetning, udbetaling og bogføring af et udbetalt B-honorar til en freelancer – automatisk
  • En ny lønseddel, der er blevet meget pænere

Mulighed for at låne op til 500.000 kr.

Qred, vores samarbejdspartner, der udbyder virksomhedslån har forhøjet det maksimumbeløb, du kan låne gennem dem. Det er nu 500.000 kr. i stedet for 250.000 kr, og det kan tilbagebetales over 6, 12 eller 18 måneder. Læs mere om samarbejdet her.

Opdateringer til vores mobil-apps

Igen i denne måned har vi udrullet opdateringer til vores mobil-apps. Du kan download vores apps her: App til iPhoneApp til Android

Abonnementsfakturering / kontingentopkrævning

Der er godt nyt til dig, der er kasserer i den lokale forening eller bare sender de samme fakturaer ud til dine kunder hver måned. Vi har nemlig sørget for, at du nu kan sætte flere kunder/medlemmer på det samme abonnement/kontingentopkrævning. Funktionen kræver Dinero Pro, og du kan tjekke den ud under Salg -> Abonnement/Kontingentopkrævning. Laver du fx SEO-arbejde for 25 kunder, der alle betaler 500 kr. hver måned for det, kan du altså nøjes med at lave ét abonnement og sætte de 25 kunder på, hvorefter vi automatisk laver fakturaerne og sender dem til dine kunder, hvis du har bedt om det. Det er altså mange sparede timer. Som en bonus kan du tilbyde dine kunder, at de kan betale fakturaen med kreditkort. Så bliver ALT bogført automatisk, og i sidste ende får du et nemt og overskueligt overblik over, hvem der har betalt, og hvem der ikke har. Desuden kan du nu også sætte abonnementet/kontingentopkrævning i bero (og genoptage det), filtrere på oversigten og gemme det som kladde. Men det er ikke det eneste. Vi har nemlig også ensrettet indstillingerne på et abonnement/kontingentopkrævning, så de ligner dem, du kender fra fakturaen.

Ny og forbedret abonnementsfakturering

Vi har lavet om i måden, vi håndterer abonnementsfakturering på. Lige præcis det, er faktisk ikke noget du kan se. Men det medfører nogle gode ting, som du kan se lige om lidt! Det er blandt andet:

  • Mulighed for at lave et abonnement til flere kontakter. Det er smart, hvis du fx sælger det samme til 50 firmaer/personer. Så kan du fremover nøjes med at lave et abonnement, hvor du tilknytter de 50 firmaer/personer.
  • Mulighed for at sætte et abonnement i bero – og selvfølgelig genoptage det igen
  • Mulighed for bedre filtrering på oversigten over dine abonnementsfakturaer

Flere fakturadesigns

Godt nyt til dig, der har brug for flere fakturadesigns! Vi har nu åbnet op for muligheden for, at du kan have flere end et fakturadesigns til det samme firma. Du finder det under Indstillinger (tandhjulet i højre hjørne) -> Fakturadesigner.

Ny API- & integrationsside

Vi har samlet det sted, hvor du før oprettede API-nøgler og det sted, du tilknyttede integrationer, under et tag. Du finder nu det hele under Indstillinger (tandhjulet i højre hjørne) -> Integrationer.

Et hurtigt og stabilt Dinero

Maj var en af de tungere måneder i Dinero – forstået på den måde, at den afsluttes med to regnskabsmæssige deadlines. Det er blandt andet årsregnskab for selskaber (IVS, ApS og A/S) og moms for dem, der afregner kvartalsvis. Derudover går vi ind i juni, hvor alle personlige virksomheder (enkeltmandsvirksomheder, PMV og I/S) har deadline for aflevering af deres udvidede selvangivelse/oplysningsskema. Det betyder, at vi har brugt mange af vores krafter på, at optimere hastighed og undgå nedetider på Dinero.

Ny abonnementsside

I Dinero har vi en udfordring. Lige lidt over halvdelen af vores brugere betaler ikke noget til os. Det måtte vi gøre noget ved! Derfor har vi lavet en helt ny abonnementsside, hvor det er meget nemmere at købe Dinero Pro og blive fristet af vores Skatteopgørelse. Ej, spøg til side. Du må stadigvæk gerne bruge Dinero Starter! Men vi har faktisk lavet en ny abonnementsside. Den gamle var outdated. Hvis du får den afprøvet, så vil vi gerne sige tusind tak!

Over 20 nye funktioner til dig!

Hver eneste dag arbejder vi for at gøre Dinero nemmere for dig som bruger. Men ind imellem fokuserer vi lige ekstra meget og holder det, vi kalder “User week”. Det er en hel uge, hvor vi udelukkende fokuserer på de mange brugerforslag, vi får ind hver dag. I denne omgang er det blevet til mere end tyve nye funktioner samt forbedringer til eksisterende funktioner. Læs om de nye funktioner her.

Opdateringer til mobil-apps

Igen i denne måned har vi rullet opdateringer ud til vores mobil apps! Du kan download vores apps her: App til iPhone | App til Android

Småopdateringer til Dinero Løn

Vi har desuden lavet et par småforbedringer til Dinero Løn. Fra næste måned kan du fx udbetale ferietillæg (hvis du har en medarbejder, der har ferie med løn), ligesom du kan framelde Dinero Løn og et par andre småting.

Dinero til foreninger

Det var en stor dag, da vi trykkede på knappen. Fra Dineros spæde start har vi kæmpet for at gøre regnskab til en mindre bekymring for de selvstændige i Danmark. Nu er tiden kommet til at hjælpe det livlige foreningsliv, der kendetegner kongeriget. Derfor har vi udgivet en version af Dinero, der er skræddersyet til foreninger.

Nyt design og forbedringer på kontaktsiden

Har du prøvet at klikke ind på én af dine kontakter for nylig? Nej? Så prøv det lige! Det har nemlig fået en overhaling – og endnu bedre: Vi har tilføjet regnskabs- og nøgletal for de seneste tre år til de kontakter, hvor det er offentligt tilgængeligt. Hele analysen af regnskabet kan du se under “Kend din kontakt”, hvis du har Dinero Pro.

Opdateringer til vores mobil apps

I marts har vi sendt opdateringer ud til både iOS og Android. Denne gang er den helt store ændring, at du kan oprette dine kontakter gennem CVR-registeret. Du kan download vores apps her: App til iPhone | App til Android

Skift kontakttype

Er du én af dem, der har oprettet en kontakt med en forkert type, vil denne feature glæde dig! Nu har du nemlig mulighed for at skifte typen i Dinero. Det gør du under Kontakter -> Klik på kontakten -> Mere -> Ændre kontakt til firma/privatperson.

Skatteopgørelse – udvidet selvangivelse (oplysningsskema)

Skattestyrelsen åbnede for din årsopgørelse 11/3/2019. Samme dag åbnede vi for, at du fik dine tal til din udvidede selvangivelse (oplysningsskema). Alle tallene til den udvidede selvangivelse er en del af vores Skatteopgørelse, der kan benyttes af enkeltmandsvirksomheder, PMV’er og interessentskaber (I/S).

Nyt design

I slutningen af februar lancerede vi et nyt og meget mere 2019-agtigt design. Vi havde testet og testet, men når man laver så stor en ændring, vil der altid være småfejl og feedback, der gør, at vi skal rette til. Det har vi selvfølgelig brugt noget af marts på.

Visma Rating i E-conomic

I Dinero har du længe haft muligheden for at bedømme dine kunder – og se, hvordan andre bedømmer dem. Den funktion er nu også lanceret i E-conomic, hvorfor funktionen nu bliver endnu bedre og får endnu mere data.

Virksomhedslån i Dinero

Vi kan nu tilbyde virksomhedslån gennem Dinero. Og det er vi glade for, og vi har brugt lang tid på at lede efter den rette partner. Valget er faldet på Qred.

Nyt design

De sidste måneder har vi knoklet med et nyt, lækkert og brugervenligt design til Dinero. Vi har testet og testet – og det samme har du haft muligheden for. Vi håber, du kan lide det.

“Kend din kontakt” – Virksomhedsanalyse i Dinero

Er du også lidt bekymret når du skal handle med en ny kunde første gang? Eller vil du bare gerne lige tjekke, at alt er i orden hos en eksisterende? Det har vi nu gjort nemt for dig. Vi har samlet en masse offentligt tilgængeligt data i en service, der indeholder op til 14 punkter, som gør dig klogere på din kunde. Du kan se det under fanen “Kontakter” -> Klik ind på kontakten -> Find “Kend din kontakt” til højre. Derudover får du en kort recap på virksomheden, når du laver en faktura og/eller et tilbud. Her kan du se om virksomheden er på Flinke-Listen eller ej, under konkurs/tvangsopløsning eller lukket og så får at vide, hvor mange punkter, baseret på offentlig data, vi kender.

Udvidet selvangivelse for I/S

Har du et interessentskab? Så er den her nyhed god til dig! Vi har nemlig udvidet vores Skatteopgørelse, så den nu også understøtter Interessentskaber (I/S). Det betyder, at du (og dine partnere) nu kan få leveret alle tal til jeres udvidede selvangivelse. Derudover får I også en skatteberegner med, så I kan se om I betaler for lidt, for meget eller tilpas.

Kreditkortbetaling på engelsk

Hvis ikke du allerede har set det, har du fået muligheden for at tilbyde dine kunder, at de kan betale dine fakturaer med kreditkort. Læs mere her. Sendte du fakturaen på engelsk var betalingsvinduet ikke på engelsk – det er det nu.

Opdateringer til mobil apps

Både vores iPhone og Android app er kommet med opdateringer i denne måned. Det er fiks af små-bugs og mere lækkerhed. Du kan download vores apps her: App til iPhoneApp til Android

Til udviklerne: Købsbilag API

Den her opdatering er mest til dem, der udvikler integrationer til Dinero. I har nu mulighed for at få direkte adgang til købsbilag. API-dokumentation finder du her – vores mere end 100 integrationer kan du se her.

Nye hjælpeartikler: Mobil app

Som du kunne læse i første del af guiden har vi fået to helt nye mobil apps. Dem har vi lavet hjælpeartikler til så du kan se, hvad de kan. Se dem her: App til iPhone | App til Android

Til API-partnere: Finansbilag

Den her er til dem, der kan udvikle. I skal bare vide, at I nu kan bogføre direkte i et finansbilag. Se vores API-dokumentation her.

Nye bogføringsmuligheder med Dinero Crowd

Det er nu endnu nemmere at bogføre en velgørende donation med vores Dinero Crowd. Du skal bare gå til Bogføring -> Køb -> Søg på “Donation”. Se mere her.

Hastighedsforbedringer – Faktura

Vi har nedsat et team på tre mand. Deres vigtigste opgave er, at sikre din oplevelse med Dinero er god, stabil og hurtig! Denne forbedring gør godkendelse af salgsfakturaer op til halvandet sekund hurtigere. Det lyder måske ikke af meget for dig, men med 48.000 aktive brugere, der alle laver fakturaer er det mange timer sparet – hver eneste dag. Over de næste måneder vil du opleve flere af disse forbedringer.

Visning af momskode på finansbilag

På finansbilag viser vi nu, hvilken momskode der er tilknyttet den konto, du skal til at bogføre på.

Opdateringer til vores mobil apps

Som du måske tidligere har læst, har vi nu fået udvikling af vores mobil app ind i huset. Det er kun godt for dig! For det betyder, at vi nu kan give den fuld gas med udviklingen af dem, og dermed få endnu mere regnskab ned på mobilen, hvor det altid vil være tilgængeligt for dig.

December 2018

Ny, lækker kontaktside

Vores kontaktside har fået nyt design. Men ikke kun design, den er også blevet væsentligt hurtigere. Derudover har du også fået muligheden for at skifte kontakttypen fra privat til firma – og omvendt – hvis uheldet nu skulle være ude ved oprettelsen.

Kreditkortbetaling af fakturaer

I samarbejde med YourPay tilbyder vi nu, at dine kunder kan betale din fakturaer med kreditkort. Det er med til at sikre dig, at du får pengene hurtigere.

Tillad 6-cifrede MobilePay MyShop numre

MobilePay er løbet tør for 5-cifrede MyShop numre. Men frygt ej! De er begyndt at lave 6-cifrede numre og det understøtter vi selvfølgelig også i Dinero.

Forbedret API

Den her er mest til udviklerne, men derfor også til dig. Vi har nemlig opgraderet vores API så der fremover bliver mulighed for at udvikle flere og mere avancerede integrationer til Dinero. Til udvikleren: Du kan se vores API-dokumentation her.

100 integrationer

Vores partneransvarlige Jannik har givet den gas. Vi har derfor ramt 100 integrationer til Dinero i december! Mulighederne er derfor næsten uendelige. Der er integrationer til webshops, kørebog, lagerstyring, bookingsystemer og mange flere. Se dem alle her.

Bogføring af rente-udgifter

At betale renter er aldrig sjovt, men i nogle tilfælde nødvendigt. Derfor har vi gjort det muligt at bogføre på rente-konti i købsbilag, så du kan få bogføre renter ind på én kontakt.

November 2018

Omsætningsgrænse på 50.000 kr og momsregistrering

Vi har lavet et indlæg om et emne, som mange med god grund er i tvivl om. Det handler om, hvad du skal være opmærksom på, hvis du har en virksomhed, der forventer at omsætte lige omkring 50.000 kr. indenfor en periode på 12 måneder. Læs indlægget her.

Tilbud

Oversigten over dine tilbud har fået en ordentlig performance overhaling. Har du mange tilbud er load-tiden nu helt nede på et halvt sekund.

Bilagsupload

Vi har “ryddet op” i de bilag, du uploader til Dinero via vores mobil app. De vil derfor nu ALTID være i dato-orden.

Import af produkter

I forlængelse af, at du fik muligheden for at importere kontakter til Dinero, har vi også udviklet muligheden for, at du kan importere produkter til Dinero. Igen kræver det blot, at du har en CSV-fil. Læs mere om import af produkter her.

Import af kontakter

Du har nu mulighed for at importere kontakter fra andre systemer til Dinero – f.eks., hvis du ønsker flytte dit regnskab til Dinero. Det eneste det kræver er, at du har en CSV-fil. Læs mere om import af kontakter her.

Vi gør bankafstemningen endnu bedre

I starten af oktober lancerede vi første version af vores bankafstemning (beta). Vi har fået så meget ros og positiv feedback fra jer, og bankafstemningen er derfor også allerede blevet finjusteret ud fra jeres input. Så TAK for det.

Det arbejder vi allerede på

  • Finansbilag, hvor der er bogført flere linjer på banken (fx bogføring af løn med pension), bliver splittet ud i to posteringer i bankafstemningen.
  • Til dig, der har mere end én bankkonto: Hvis du har flyttet penge mellem dine egne bankkonti, kan du i dag kun afstemme posteringen på den ene bankkonto. Det får vi fikset, så du kan afstemme begge bankkonti.

Disse funktioner kommer på sigt

  • Registrering af betaling for køb/salg direkte fra bankafstemningen.
  • Oprettelse af nye bilag direkte i bankafstemningen ud fra transaktionerne i din bank.
  • Mulighed for at afstemme to transaktioner i banken med ét bilag i Dinero.

Oktober 2018

Vi har forberedt os på 2019

Det er ikke noget, du kan se. Men det betyder, at vi hjælper dig med at bogføre korrekt. Det drejer sig f.eks. om satser i vores Dinero Crowd, anlægskartotek, mv.

Din bilagsoversigt er blevet hurtigere

Din bilagsoversigt (Bogføring -> Bilagsoversigt) er kodet om til et nyt kode-sprog. Det betyder blandt andet, at den er blevet meget hurtigere!

Bankafstemning (BETA)

Endelig! Den her funktion har vi glæder os helt vildt til at lancere. Med vores bankafstemning sikrer du dig et mere korrekt regnskab og en billigere revisorregning – what’s not to like? Opsætningen er i øvrigt super nemt! Du skal kun sætte din bank op én gang – herefter henter vi automatisk posteringer ind én gang i døgnet.

September 2018

Dato læses ved upload af bilag fra app

Når du uploader et bilag med vores mobilapp satte vi tidligere datoen på bilaget til den dato du havde uploadet det. Nu indsætter vi istedet den dato der står på bilaget, hvis vi kan læse den. Hvis vi ikke kan finde datoen på dit bilag vil dato-feltet ikke være udfyldt.

Slet bilag efter du har trykket på ‘ret bilag’

Tidligere kunne man ikke slette et godkendt bilag, hvis man først havde trykket på “ret bilag”. Det gav ingen mening – så det har vi nu ændret. Nu kan du altså nemt slette alle bilag du har lavet ved en fejl, ved at trykke på flere handlinger -> ret bilag

Nemmere upload af filer

Vi har gjort det nemmere at uploade filer. Nu kan du nemlig trække en fil ind og slippe i hele vinduet, istedet for kun det markerede område til venstre. Samtidigt er “download”, “slet” og side skift rykket i en bar i toppen af skærmen og så kan man nu også se antal sideantal hvis den uploadede fil består af flere sider.

Mobilepay betaling på abonnementsfakturaer

Nu kan dine fakturaer på abonnement også håndtere mobilepay. Hvis du har aktiveret MobilePay-betaling i Dinero vil linket til MobilePay betaling nu også komme med når du sender fakturaer via abonnement.

Genbrug et slettet kontonummer

Det er nu muligt at genbruge et kontonummer, hvis det er slettet. Slettede konti er at finde under Indstillinger -> Papirkurv.

Scrapværdi tilføjet på anlægsaktiver

Det er nu muligt at tilføje en scrapværdi på anlægskativer. Det skal du bruge hvis du forventer at dit aktiv har en salgsværdi når du ikke længere skal bruge det. Hvis du tilføjer en scrapværdi tager vi helt automatisk højde for værdien i de månedlige afskrivninger. Læs mere om vores anlægskartotek her.

Automatisk oprettelse af lønseddel med Dinero Løn

Nu er det slut med at sidde og oprette den samme lønseddel hver eneste måned. Vi har nemlig tilføjet muligheden for at sætte en løn til automatisk at blive gentaget hver måned.

August 2018

Mulighed for at skjule en konto/beholdning på kontoplan

Er der en konto eller beholdning, som du ikke længere skal bruge? Vi har nu tilføjet muligheden for, at du kan skjule denne. Helt konkret betyder det, at du ikke længere kan bogføre på kontoen. Den kan selvfølgelig aktiveres igen.

Links på betalingsbilag lavet i kassekladden

Vi har tilføjet links på betalingsbilag, der er lavet i kassekladden. Så er det nu endnu nemmere at finde frem til det rette bilag, der er betaling for en salgsfaktura/køb.

NewsFeed tilføjelse til Visma Rating

Når en kontakt går i konkurs, tvangsopløsning eller rekonstruktion får alle brugere en besked i deres newsfeed.

Send abonnementsfaktura som E-faktura

Det er nu muligt at vælge ‘Godkend og send som E-faktura’ for abonnementer. Læs mere om EAN-fakturering her.

Accepter/afvis knapper på tilbud

Dine kunder har i noget haft muligheden for, at acceptere og afvise din tilbud. Nu har du også mulighed for det!

Fuld fart på indstillingen “momsfri Dinero til/fra”

Michael har tryllet! Når du slå momsfri til/fra er vi nede på, at den indstilling kun tager 18 millisekunder. Wow!

Momsrapport med nye tekster

Vi har opdateret teksterne på momsangivelsen i Dinero, så de ordret matcher teksten hos SKAT.

Momsfri Dinero

Vores udviklere har givet den fuld gas og har lavet noget, som en del brugere har efterspurgt. Derfor er vi meget stolte over at kunne præsentere den momsfrie version af Dinero. Det er en lille gave til blandt andet dig, der har en forening eller PMV – eller hvis din omsætning er under 50.000 kroner. Eller hvis du hører til en af de brancher, som er momsfritaget. Er du i tvivl om, hvorvidt du er momsfritaget eller momsregistreret, så slå dit cvr-nummer op hos SKAT. Med den momsfrie version af Dinero slipper du for at se på alt, der har noget med moms at gøre, og så får du en meget kortere (og dermed mere overskuelig) kontoplan.

Juli 2018

Købsbilag har fået en gevaldig overhaling

Vores købsbilag er kodet om til et nyt kode-sprog. Det betyder ikke de store ting for dig, men det betyder blandt andet, at det er blevet hurtigere og har fået et pænere design.

Vi går live med Dinero Løn

Alle Dinero Pro-brugere kan nu lave én lønseddel om måneden igennem Dinero – helt gratis! Dinero Løn er udviklet i samarbejde med eksperterne fra DataLøn. Læs mere om Dinero Løn.

Ny Kreditnota fra leverandør side

“Kreditnota fra leverandør” siden er blevet kodet om til et nyt kode-sprog. Den ligner sig selv, men er blevet meget hurtigere og har fået et meget pænere design.

Udenlandsk crowd

Vi har forbedret vores Dinero Crowd (bogføring af køb) væsentligt – takket være dig. Den er nu blevet endnu bedre til at bogføre udenlandske køb.

Bedre sortering på posteringer

Vi har leget med posteringslisten. Det betyder, at sorteringen på den nu er endnu nemmere at finde ud af.

Forslå ledigt kontonummer

Vi forslår nu et ledigt kontonummer, hvis det man har valgt er optaget. Lad os tage et eksempel med salg. Der er konto 1000 standard, og kan derfor ikke bruges igen. Skriver du derfor “1000” i “Kontonr.” vælger vi automatisk næste ledige kontonr. til nærmeste 10’er. Skriver du “1000” vil vi derfor vælge “1010”.

Juni 2018

Det er nu muligt at downloade e-rykkere for startere

Vi har gjort det muligt at downloade e-rykkere for starter brugere, selvom du har brugt alle dine fem gratis udsendelser.

Vejledning til færøske virksomheder

Vores direktør, Martin, har været en tur på Færøerne. Her fandt han ud af, at der faktisk er en stor del af virksomhederne, der bruger Dinero. Vi tog derfor fat i et par virksomhedsejere fra Færøerne. Det blev til denne guide. Den kan hjælpe dig, hvis du driver virksomhed på Færøerne og bruger Dinero.

Sammenligningstal på rapporter – CSV-fil

Har du på dine rapporter (Regnskab -> Rapporter) valgt, at du gerne vil se sammenligningstal for samme periode, sidste år, vil disse tal også komme med på den CSV-fil (Excel), du kan downloade.

April 2018

Mere kærlighed til vores abonnementsfakturering

Morten & Kasper har nemlig sørget for, at du nu kan sende en abonnementsfaktura til flere mails på én gang. I øvrigt kan du allerede gøre det med salgsfakturaer, tilbud, kontoudtog, mv. Det kan du læse mere om her: https://dinero.dk/support/kan-jeg-sende-en-faktura-til-2-kunder-samtidig/

Driftsstatus side

En sjælden gang imellem driller Dinero. Derfor brugte DevOps-Søren en del af Perfect Week på at lave: https://status.dinero.dk/. Skulle du opleve udfordringer, kan du her se, om vores maskineri driller. Når vi oplever udfordringer, melder vi også ud på status.dinero.dk, hvad den forventede løsningstid er.

Perfect Week

I denne omgang af Perfect Week havde vi hele 42 opgaver på tavlen. Der var tale om forbedringer og små funktioner, som I brugere havde foreslået i supporten eller på vores roadmap. Altså en masse småting, som gør dit liv en smule nemmere – og helt sikkert nogle stykker, som du bliver glad for.

Tilbud

  • Oversigten over dine tilbud har nu fået en “Status”-kolonne. Her kan du få et overblik over, hvor langt dit tilbud er i processen hos din kunde. Det kan fx være “Accepteret”, “Afvist” eller “Faktureret”
  • Oversigten over dine tilbud har også fået to nye knapper. De er “Afvist” (rød) og “Accepteret” (orange)
  • Dine kunder kan nu acceptere eller afvise dit tilbud i den mail, du sender fra Dinero
  • Vi sender dig nu en mail med besked om, at din kunde har accepteret eller afvist dit tilbud
  • Vi har tilføjet muligheden for, at du kan lave din egen standardtekst, når du sender en ordrebekræftelse fra Dinero. Det gør du under Indstillinger (tandhjulet i højre hjørne) -> Sprog -> Udsendelser.
  • I oversigten kan du nu se, om du har sendt en ordrebekræftelse til din kunde – og se om den er set eller ikke set af din kunde

Dashboard

  • Boksen “Kommende” har fået opdateret sit layout, så den er klar til en nedenstående forbedringer
  • I boksen “Kommende” kan du nu filtrere på “Alle”, “Salg” og “Køb”
  • I boksen “Kommende” kan nu se totaler under “Salg” og “Køb”. Så kan du se, hvor meget du kan forvente at få indbetalt – og hvor meget du skal betale dine leverandører. Det giver dig et bedre overblik over likviditeten
  • I boksen “Kommende” har vi fjernet fakturaer og købsbilag, der var i et lukket regnskabsår
  • I boksen “Kommende” har vi tilføjet kontaktens navn under hver faktura/køb
  • I boksen “Kommende” kan du nu sende en påmindelse til din kunde med ét klik
  • Har du flere firmaer på samme bruger, er de nu sorteret i alfabetisk rækkefølge. Ligeledes er det nyeste regnskabsår sat øverst

Salg

  • Du kan nu sortere dine produkter for en given periode – og dermed se, hvor meget du fx har solgt af “Produkt 1” kun i april. Den funktion ligger under Salg -> Produkter

Abonnementsfakturering

  • Du kan nu sortere på kolonnerne – du kan fx klikke på “Næste faktura” og se, hvornår næste abonnementsfaktura afsendes
  • Du kan nu sende et abonnement til flere mail-adresser på én gang
  • Du kan nu slå til og fra, om du vil have en tilsendt en bekræftelse, når der er sendt en abonnementsfaktura til din kunde
  • Du kan nu vælge, om din kunde skal have mulighed for at betale med MobilePay på en abonnementsfaktura

Kontoudtog til kontakter

  • Du kan nu lave din egen standardtekst, når du sender et kontoudtog til en kontakt. Den laver du under Indstillinger -> Sprog -> Udsendelser
  • Det kontoudtog, du sender til dine kunder, har fået en omgang kærlighed. Når du trykker “Send” kommer der nemlig en pop-up frem, så du lige kan godkende teksten inden afsendelse
  • Kontoudtoget afsendes nu også fra din egen mail – og ikke fra en “Dinero servicemail”
  • Du kan nu sortere “lukkede” bilag (salgsfakturaer eller købsbilag) fra
  • Du kan nu sende et kontoudtog til din kontakt, der kun er med åbne bilag. Sender du det fx til en kunde, så kan de nøjes med kun at kigge på de fakturaer, de ikke har betalt

Kontakter

  • Du har nu fået bedre overblik over dine kontakter – de kan nemlig filtreres på, om kontakten er en kunde eller en leverandør
  • På overblikket over dine kontakter kan du se, om du har skrevet en note på dine kontakter. Det er markeret med et note-tegn

Moms

  • Når du registrerer, at du har afregnet moms, får bilaget nu automatisk tilføjet, hvilken periode afregningen er for. Før stod der blot “Betaling af moms” – nu står der fx “Betaling af moms for 1. kvartal”
  • Når du har trykket på “Afregning af moms”, vil moms-boksen på forsiden med det samme skifte til næste periode, du skal afregne for. Før skiftede den først, når du havde overskredet deadline

Rapporter

  • Du kan se sammenligningstal på dine rapporter. Det betyder, at du nu fx kan sammenligne dit salg fra april 2018 med april 2017. Juhu! Funktionen finder du under Regnskab -> Rapporter -> Resultatopgørelse/balance/saldobalance
  • Når du kigger på posteringer for en bestemt konto, kan du nu ikke længere se modposteringer, hvis du har rettet et bilag. Det giver et meget bedre overblik, da du nu kun skal kigge på den postering, der faktisk gælder! Vil du se hele posteringen kan du se den under Regnskab -> Posteringer

Regnskabsår

API

  • API-partnere kan nu lave udtræk af regnskabsår
  • API-partnere kan nu lave udtræk af posteringer

Øvrige

  • Betalingsvinduet folder sig automatisk ud, hvis der er registreret en betaling. Det gælder både salgfakturaer, kreditkøb og kreditnotaer. Det sikrer dig et lynhurtigt overblik over den betaling, du har registreret på bilaget
  • Slet betaling (fx på en salgsfaktura) er nu lavet om til en rød knap med teksten “Slet betaling”. Før var det blot et rødt kryds.
  • Tegnsætning på engelsk-sprogede er nu korrekt. Sender du fx en faktura afsted på 1.000 kr. på engelsk, vil der nu stå 1,000.00 kr. Du kan se det ved at trykke på “Vis preview”, eller når du godkender fakturaen
  • Betalingsbilag har nu fået et link, der linker direkte til den faktura/det køb, som bilaget er betaling for
  • Vi har fået en ny og opdateret side til driftsstatus – så kan du følge med her og se, om det hele er, som det skal være
  • Vi har flyttet vores anlægskartotek ind på fanen “Bogføring”
  • Nu betyder det ikke længere noget, om du har fået sat din Danløn-fil korrekt op til import i Dinero – filen kan nu altid importeres
  • Vi har opdateret Dinero Crowd, så den nu er blevet endnu klogere
  • Vi har lavet et “Flinke-badge”, som du kan indsætte på din hjemmeside, hvis du er på vores Flinke-Liste. Du finder det ved at klikke på linket -> Søg på dit firma -> Få dit badge -> Få kode – så får du givet en HTML-kode, som du kan indsætte på din hjemmeside
  • Du kan nu gå fra års- til månedsabonnement uden først at skulle opsige dit årsabonnement

Marts 2018

Vi har tydeliggjort hvilke kunder du har lavet en note til

Nu kan du på din kontaktliste se, om du har lavet noter på din kunde. Det lille ikon ved pilene indikerer, at du har lavet en note. Sådan laver du en note: Vælg “Kontakter” -> Vælg den relevante virksomhed -> Tryk noter -> Skriv note -> Tryk “Tilføj note” -> Tryk “Gem kontakt”.

Ret din standardtekst til kontoudtog inden du sender det afsted til din kunde

Tidligere på ugen tilføjede vi muligheden for at lave en standardtekst til dine kontoudtog. Det gør du her: Klik Indstillinger (tandhjulet) -> Tryk Sprog -> Vælg Dansk -> Udsendelser -> Kontoudtogsudsendelser. Nu har vi tilføjet en popup når du afsender kontoudtoget. Så kan du rette i den enkelte udsendelse inden du sender det afsted til din kunde. Som en lille bonus har vi rettet i afsenderen på den mail din kunde modtager. Før stod afsender som “Dinero Servicemail” -> nu står din virksomhed som afsender istedet.

Tilføjelse til vores API

API-partnere kan nu lave udtræk af både regnskabsår og posteringer.

Danløn filer bogføres nu altid

Når du skal bogføre dine filer fra Danløn i Dinero, skal du huske at sætte Danløn op til at snakke Dinero-sprog inden. Det oplever vi ofte at folk glemmer, og dermed blev det tidligere langt mere besværligt at bogføre filen.

Forbedret momsoverblik på forsiden

Når du har trykket på “Afregning af moms”, vil moms-boksen på forsiden med det samme skifte til næste periode, du skal afregne for. Før skiftede den først, når du havde overskredet deadline.

Se om du har sendt en ordrebekræftelse i din tilbudsoversigt

Nu kan du i din oversigt se, om du har sendt en ordrebekræftelse. Du kan også se om din kunde har set den sendte ordrebekræftelse.

Tegnsætning på engelske fakturaer

Vi oplever stadig flere kunder, som har engelsktalende kunder. På dansk skriver vi 1.000,00, men på engelsk skriver man 1,000.00. Der er altså sproglig komma- og punktumforvirring. Derfor har vores udvikler Thomas været ind og rode i koden, så komma erstattes med punktum, og punktum erstattes med komma, når din faktura er på engelsk. Sådan gør du: Når du er i gang med at lave din faktura, trykker du Indstillinger -> Sprog: Engelsk. Nu er din faktura på engelsk. Men tallene på fakturaen ser stadig ud til at være med dansk tegnsætning. Men når du trykker Vis preview, kan du se, at tallene nu med engelske punktummer og kommaer. Og det er de selvfølgelig også, når du godkender din faktura.

Nyt til foreningerne

Udviklerbossen – CTO-Lars – har gjort livet lettere for alle de foreninger, der bruger Dinero. Nu kan foreninger nemlig oprette skæve regnskabsår. Så nemt er det: Tryk på personen i øverste højre hjørne -> Min konto -> Nyt firma -> Indtast firmanavn/CVR-nummer. Nu kan du vælge din regnskabsperiode.

Bedre overblik over køb og salg

Per og Mikkel har været i sving med at gøre dit overblik over åbne salg og køb bedre. Når du logger ind i Dinero kan du nu vælge om du vil se alle/salg/køb, se det samlede beløb for henholdsvis dine åbne salg og kb for alle åbne regnskabsår og se hvilken virksomhed som det enkelte køb/salg relaterer sig til.

Filtrér dine kontakter på kunder og leverandører

Vores helt nye udvikler Morten har tryllet, så du nu kan lave din egen standardtekst til din ordrebekræftelse. Det er helt vildt nemt. Klik Indstillinger (tandhjulet) -> Mere -> Redigér sprog -> Udsendelser -> Ordrebekræftelseudsendelse. Det er i øvrigt også her, du laver din personlige standardtekst til fakturaer, rykkere, kreditnotaer, påmindelser og tilbudsudsendelser.

Personlig standardtekst på kontoudtog

Vores dygtige udvikler Thomas har tryllet, så du nu kan lave din egen standardtekst til kontoudtog. Det er helt vildt nemt. Klik på Tandhjulet -> Mere -> Redigér Sprog -> Udsendelser -> Kontoudtogsudsendelser. Det er i øvrigt samme sted hvor vi i går tilføjede muligheden for at lave en personlig standardtekst til dine ordrebekræftelser.

Klik direkte til den tilhørende faktura fra betaligsbilaget

Betalingsbilag har nu fået et link, der linker direkte til den faktura/det køb, som bilaget er betaling for.

Anlægskartotek har holdt flyttedag

Vi har flyttet vores anlægskartotek ind på fanen “Bogføring”. Det synes vi giver bedre mening end den tidligere placering. Læs mere om anlægskartoteket her.

Modposteringer er nu fjernet fra dine rapporter

CTO-Lars blev træt af konens regnskab… For hver eneste gang han rettede i et bilag (det kan du i øvrigt kun i Dinero), så fik han en fuldstændig uoverskuelig række posteringer – selv ved helt simple ting som en forkert dato eller et forkert beløb på et købsbilag. Så Lars gjorde noget ved det! Med hans forbedring ser du nu kun én enkelt linje i stedet for alle ændringer, og dermed bliver dit regnskab bare meget mere overskueligt. Men bare rolig: Alle posteringer ligger selvfølgelig gemt bagved. Vi har bare skjult dem for at give dig det bedst mulige overblik. Det gør det fx langt lettere at afstemme din bank når du kun skal kigge på den postering, der faktisk gælder.

Se salg pr. produkt for en specifik periode

Vores udvikler Morten har lige tryllet en lækker funktion frem til dig, så du nu har bedre overblik over dine solgte produkter. Under Salg -> Produkter kan du nu se, hvor meget du har solgt af dine produkter indenfor en selvvalgt periode. På billedet har vi valgt, at vi gerne vil se det for april – og så bliver salget i april vist i kolonnen “Salg i perioden”.

Vis dine kunder at du er en af Danmarks flinkeste virksomheder

Er du en af landets mest troværdige virksomheder? Hvis du er det, kan du nu “blære” dig på din egen hjemmeside. Hop ind på www.vismarating.dk og søg efter din egen virksomhed. Tryk “Er dette din virksomhed” -> Tryk “Få kode” på det badge, som du vil have på din hjemmeside -> Indsæt koden på din hjemmeside. Så nemt er det! Nu kan hele verden se, at du er en af Danmarks mest troværdige virksomheder. Godt gået!

Dinero Crowd er nu endnu klogere

Vi har sørget for at Dinero Crowd nu er endnu klogere og kan genkende og gætte indholdet af endnu flere af dine købsbilag.

Nu er det endnu nemmere at slette en betaling

Betalingsvinduet folder sig automatisk ud, hvis der er registreret en betaling. Det gælder både salgfakturaer, kreditkøb og kreditnotaer. Det sikrer dig et lynhurtigt overblik over den betaling, du har registreret på bilaget. Samtidigt har vi gjort det lettere at finde ud af hvordan man sletter en betaling, hvis man har lavet en fejl. Før var der bare et rødt kryds – nu er der istedet en stor rød knap med teksten “slet betaling”.

Tekstforbedring til dine momsbetalingsbilag

Når du registrerer, at du har afregnet moms, får bilaget nu automatisk tilføjet, hvilken periode afregningen er for. Før stod der blot “Betaling af moms” – nu står der fx “Betaling af moms for 1. halvår 2018”.

Mail ved accept/afvisning af tilbud

Nu får du en mail, når en potentiel kunde har godkendt eller afvist dit tilbud.

Nu kan kunden acceptere dine tilbud online

I anledning af Perfect Week har Per og Mikkel gjort det nemt for dine kunder at acceptere dine tilbud. Når du sender et tilbud, kan din kunde enten trykke “Accepter” eller “Afvis”. Vi håber selvfølgelig på den første mulighed. Når kunden har accepteret (eller afvist) dit tilbud, kan du ikke længere rette i tilbuddet.

Nu står dine virksomheder i alfabetisk orden

Har du flere virksomheder i Dinero? Så har team Per og Mikkel tryllet, så de nu er i alfabetisk orden. Og hvis du har oprettet flere regnskabsår, så er det nyeste nu også øverste.

Send kontoudtog til dine kunder – nu kun med åbne poster

Sender du kontoudtog? Så bliver du glad for de forbedringer, som næstnyeste Thomas (1-mas) har lavet. Du kan nu vælge hvilken tekst der skal sendes med kontoudtoget, lave en standardtekst til udsendelse af kontoudtog og sortere lukkede fakturaer/køb fra.

Mikkel og Per gør det nemmere at rykke dine dårlige betalere

Alle render før eller siden ind i en dårlig betaler. Og det er vanvittigt irriterende. Som fx vores to kunder nedenfor: Sløve Betalere og Venner A/S og Langsom betaler ApS. De formår simpelthen ikke at betale til tiden. Derfor har vores udviklere Mikkel og Per gjort det endnu nemmere for dig at sende rykkere til dårlige betalere. Du kan nu gøre det direkte fra forsiden af Dinero – og det giver dig tilmed et godt overblik over de fakturaer, som dine kunder ikke har betalt endnu.

Sammenligningstal på rapporter

Når du står i din resultatopgørelse, balance eller saldobalance, kan du nu vælge også at se tal fra tilsvarende periode sidste år. Så kan du nemt sammenligne fx april i år med april sidste år. Det er den nyeste af vores Thomas’er (2-mas), som har lavet denne funktion.

Januar 2018

GDPR

Fire måske uforståelige bogstaver, der tilsammen skaber en meget vigtig forkortelse. I dette blogindlæg kan du læse, hvad GDPR – EU’s nye persondataforordning – helt nøjagtigt betyder, og hvordan vores arbejde med GDPR skrider frem mod deadline den 25. maj.

Rød fejl boks ved godkendelse af rykker er nu løst

Vi havde en lille fejl der gjorde at man fik vist en rød fejl boks når man godkendte en rykker. Der var dog ingen fejl, og rykkeren blev oprettet som den skulle på trods af den fejlagtige fejl-boks. Det er nu løst.

Du kan nu rette i et abonnement

Du kan nu rette i et abonnement, der er lavet gennem vores abonnementsfakturering, og hvis du ikke allerede har set det, er der også kommet et søgefelt i venstre hjørne. Så nu er det endnu nemmere at finde det abonnement, du leder efter. Se mere her.

Slut med forkert dato på din faktura

På opfordring fra vores kære brugere, har vi nu tilføjet en pop-up, hvis datoen på din faktura er før dags dato. Den kommer frem, når du forsøger at godkende din faktura. Mange bruger nemlig en fakturakladde til løbende at registrere den tid, de bruger på en kunde, for til sidst at sende en samlet faktura. Det endte i nogle tilfælde med forkert fakturadato. Det er nu slut.

December 2017

Automatisk bogføring af iZettle

MANGE har ønsket denne funktion. Det glæder os derfor ekstra meget at kunne byde velkommen til vores nyeste lancering: integration med iZettle. Med den bliver dine daglige salg bogført automatisk én gang i døgnet, og den trækker tilmed selv gebyrer til iZettle fra.

Ny app til dig: Regnskabskalenderen

Regnskabskalenderen husker dig på de kedelige deadlines, så du ikke selv skal bruge energi på at tænke på moms, lønsumsafgift og selvangivelse. Regnskabskalenderen virker til iPhone og kan downloades i Apples App Store. Søg efter Regnskabskalenderen.

Se om din kunde er dårlig betaler allerede inden i starter et samarbejde

Nu kan du se om dine kunder er dårlige betalere allerede inden du sender et tilbud til kunden. Når du opretter en ny kontakt, tilbud eller faktura får du nu vist en besked omkring hvordan andre Dinero brugere har bedømt samarbejdet med denne kunde.

Uendeligt mange åbne regnskabsår

Vores udviklere har finpudset maskinen og alt det kode der ligger bagom Dinero regner nu endnu hurtigere! Helt konkret har vi i denne omgang optimeret måden vi beregner åbningsbalancen mellem regnskabsår. Det betyder at vi nu har åbnet for at du kan have ligeså mange åbne regnskabsår som du lyster. Før i tiden kunne du kun have 3 år åbne af gangen.

Automatisk oprettelse af dit nye regnskabsår

Før i tiden skulle du manuelt oprette det nye regnskabsår, og som vi alle ved så er de ting man kun skal huske én gang om året som regel lidt svært. Derfor har vi nu fjernet den hovedpine for dig og vi opretter helt automatisk dit regnskabsår. Du skal derfor ikke foretage dig noget som helst til årsskiftet. Du kan bare fortsætte med at oprette dine køb og salg, helt som du plejer.

November 2017

Bogføring af julegaver

Giver du julegaver til dine medarbejdere – eller til dine samarbejdspartnere? Der er simpelthen så mange regler på kryds og tværs, når det kommer til julegaver. Derfor har vi tilladt os at skabe et overblik for dig her.

Ny video: Bliv fakturaekspert i Dinero

Nyt webinar viser hvordan du designer din egen fakturaskabelon, flowet fra tilbud > ordrebekræftelse > faktura > følgesddel, registrering af indbetaling på faktura, slet betaling og meget mere.

Bogføring af julepynt til kontoret

Har du købt et juletræ, julelys, adventskrans eller en stor oppustelige julemand, der byder både medarbejdere og forretningsforbindelser varmt velkommen på kontoret i julen? I denne guide kan du se, hvordan du bogfører al den flotte julepynt, du har indkøbt til kontoret.

Bogfør udgiften til din julefrokost

Er du klar til julefrokosten? Det er vi! Og derfor har vi lige tjekket op på reglerne. Og det har vi skrevet et blogindlæg om – tjek her.

Oktober 2017

Tilknyt dit aktiv til en leverandør

Det er nu muligt at oprette et anlægsaktiv og tilknytte det til en leverandør. Det gør det muligt at oprette aktiver med en forfaldsdato der er forskellige fra fakturadatoen og samtidigt tilknytte det til en leverandør. Herefter kan du registrere, se og slette betalinger på aktivet helt som du kender det fra vores købsfunktion.

Upodi – til dig der sælger på abonnement

Sidder du i en abonnements-drevet virksomhed? Og synes du, at det administrative arbejde tager meget af din tid, specielt når det kommer til at holde styr på faktureringen af dine forskellige abonnementer? Upodi kan bogføre dine abonnementer og betalinger automatisk i Dinero.

Kundesaldolisten viser nu altid korrekt beløb

Hvis du havde modtaget en forudbetaling fra en kunde, var der sneget sig en lille fejl ind i kundens saldo på kundesaldolisten. Dette er nu rettet, så kundens saldo også tager højde for forudbetalinger.

Registrér betaling på dine køb og salg direkte fra forsiden

Inkluderer nu alle kommende betalinger fra alle aktive regnskabsår, viser forfaldsdato istedet for oprettelsesdato, se forskel på “køb” og “salg” og klik “Registrer betaling” direkte fra overblikket.

Undgå dårlige betalere

Det sker desværre jævnligt, at iværksættere aldrig ser deres velfortjente betaling for udført arbejde. Derfor har vi samlet vores bedste råd til, hvad du skal være opmærksom på, når en ny kunde kontakter dig – læs artiklen her!

Dinero er gået ind i kampen mod dårlige kundeoplevelser

Når du arbejder med en ny kontakt, vil vi fremover spørge om du har haft en god oplevelse. Har den været dårlig, spørger vi ind til, om det er fordi kontakten har været ubehagelig eller været en dårlig betaler – vi samler data på Flinke-Listen.

August 2017

Perfect Week

Perfect Week er ugen, hvor vi prøvet at implementere flest mulige nye funktioner, på en enkelt uge. Det er typisk ikke kæmpe store funktioner, men samlet giver de et endnu bedre regnskabsprogram.

Nye funktioner til dig

  • Mini-CRM. Du kan nu tilføje noter på dine kontakter. Du finder muligheden under Kontakter -> Klik ind på den relevante kontakt – her kan du nu tilføje en note
  • Kompensationsgebyr. Du kan nu tilføje et kompensationsgebyr (310 kroner) på dine rykkere. Gebyret er en kompensation for det besvær, du har haft med at indkræve pengene fra din kunde
  • Newsfeed. Vi har lavet et newsfeed til dig, som du finder på forsiden i Dinero. Her får du pt. informationer om nye funktioner, og hvis en fakturaudsendelse fra Dinero er fejlet (som både mail og EAN). Vi dog store ambitioner med det på sigt – se mere her
  • Periodiseret kontoudtog på en kontakt – så du fx kan sende for juli
  • Kontoudtog kan nu sendes på E-mail direkte fra Dinero til din kontakt som en vedhæftet PDF
  • Mulighed for med ét klik at registrere betaling på en salgsfaktura, hvor der er fratrukket et gebyr – se et eksempel her
  • Mulighed for altid at få Dinero til at udsende dine fakturaer som en vedhæftet PDF
  • Mulighed for at søge på kontonummer når du er ved at oprette et køb – hvis du fx har oprettet din egen konto
  • Når du er ved at oprette en salgsfaktura, kan du nu komme direkte over til kontakten ved at klikke på et lille ikon
  • Hvis du forsøger at oprette en “normal konto” under likvide beholdninger i din kontoplan, får du nu en advarsel. Normalt ville man nemlig oprette en beholdning
  • Hvis du forsøger at oprette en kontakt, som du allerede har i Dinero, vil du nu få en advarsel om, at den allerede er oprettet. Det gælder både for firmaer og privatpersoner
  • Når du skal registrere betaling har vi nu gjort det endnu lettere. Vi har forudfyldt den beholdning, du har sat på din salgsfaktura som betalingsbetingelse og dermed sparer du ét klik for hver betaling.
  • Forbedring af udsendelserne af ordrebekræftelser og tilbud
  • Diverse tekstrettelser

Nye funktioner til os

  • Vi har forbedret vores interne tool til vores newsfeed
  • Vi kan nu flytte produkter og kontakter mellem Dinero brugere – hvis nu du fx skifter selskabsform

Juli 2017

Dineros udviklere giver tilbage til fællesskabet

I Dinero gør vi ofte brug af andres Open Source-materiale – nu har vi valgt også selv at give lidt tilbage. Det ene værktøj hjælper brugeren med at finde en andresse. Det andet værktøj, gør det muligt at håndtere ftusinde rækker i en liste.

Januar 2017

Ny kassekladde med mange forbedringer

Den nye kassekladde har træk og slip-funktion, dynamiske linjenumre, genvejstaster, flerbenet posteringer, fejlbeskeder, ubegrænset antal linjer til alle og optimeret design.

December 2016

MobilePay

Vi har fået MobilePay-integration, hvilket betyder at dine kunder nu kan betale med deres MobilePay app – både privat og erhvervskunder, kan altså nemt og hurtigst bruge mobilbetaling, fremfor at skulle ind på netbanken og overføre.

Oktober 2016

Gratis Dinero app

Vi tester af, at give Dinero app’en gratis til alle brugere – ikke kun Pro. Med app’en kan du efterhånden klare en stor del af dit regnskab, hvad enten du har behov for at uploade bilag, se kontakter, afstemme fakturaer og meget mere.

August 2016

Ny søgemotor

Vi har implementeret en ny søgemotor i Dinero. Ankiro vil gøre det langt nemmere at finde de ting, som du leder efter. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at skrive til vores support.

Juni 2016

Kontoudtog på kontakter

Når du har oprettet din faktura, får du nu fem muligheder for, hvad dit next step skal være. De to primære valg er, at sende fakturaen på mail eller downloade den som PDF. Du kan dog også vælge at sende som EAN-faktura, oprette ny faktura eller gå til fakturaoversigt.

Se hvilke data vi har scannet

Nu kan du se hvilke data vi automatisk har scannet fra dit bilag. Vi markerer det med en lille gul boks, så du nemt kan sikre dig at det er de rette informationer vi har taget. Retter du selv til efterfølgende, bliver vores kunstige intelligens klogere for hver rettelse.

Opdateret iPhone app

Nu kan du sende kopiere en tidligere faktura, ændre forfaldsdato på faktura, få notifikation når faktura er forfalden, oprette kontakter, oprette produkter, se omsætning og udgifter. Husk at du også kan følge med i nye funktioner direkte i App Store og Google Play.

Februar 2016

Automatisk postering af gentagende bilag

Har du en månedlig udgift til fx servere, mobilabonnement eller lokaler, vil vi nu automatisk give forslag til postering, hvis du har registreret samme konto flere måneder i træk. Endnu et skridt på vejen mod automatiseret regnskab.

Januar 2016

Automatisk overførsel af data fra bilag

Når du uploader et bilag i Dinero, vil nu fremover slippe for manuelt at skulle registrere fakturadato og forfaldsdato. Snart vil du også kunne opleve det samme med momsbeløb og meget mere. Vores mål er at alle felter på et bilag skal kunne automatiseres.

December 2015

Paydesk-integration

Paydesk gør det muligt at modtage betalinger af alverdens slags, og overalt. Med Dinero-integrationen kan du automatisk få videreført disse betalinger til Dinero. Integrationen kræver en konto på Paydesk og at du har Dinero Pro.

Juli 2015

Webshop-integrationer

Storebuddy har udviklet ni nye integrationer til forskellige webshop-systemer: Magento, WooCommerce, DanDomain, SmartWeb, WannaFind, PrestaShop, Shopify, Danhost og DanaWeb. Gå på opdagelse i alle vores integrationer til webshops.

Juni 2015

POS-integration

Fremover kan du integrerede dit iPad-kasseapparat med Dinero. Med vores integrationspartner Sofier, får du dermed alle dine salg registreret automatisk i vores regnskabsprogram, og slipper dermed for at manuelt at oprette fakturaer.

April 2015

Skabeloner til posteringer

Vi har har lavet en række skabeloner, så det nu er nemmere at registrere de forskellige posteringer du laver. Uden at skulle tænke over hvilke konti du skal postere i, kan du bl.a. bruge vores skabeloner til udbetaling af udbytte, betaling af ATP, skattebetaling, salg af gavekort og meget mere.

0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?