Antallet af nye iværksættere og selvstændige er de seneste par år kollapset. Men Dinero trodser et faldende marked og kan for første gang nogensinde glæde sig over et seks-cifret antal brugere af deres regnskabsplatform
Der er grund til højt humør hos Martin Buch Thorborg i disse dage
For nærmest samtidig med, at hans medarbejdere holdt torsdagsbar i anledning af ekstraordinær fri på Store Bededag, rundede virksomheden for første gang nogensinde 100.000 brugere.
– Det er en gigantisk milepæl og et kæmpe kompliment til alle mine kolleger, at 100.000 virksomheder har valgt os til at varetage en virksomhedskritisk service, som regnskab må siges at være. Det gør mig enormt stolt, men jeg synes også, det er fortjent, siger Martin Buch Thorborg, adm. direktør i Dinero.
– Vi beviser gang på gang, at vi er den innovative markedsleder. Vi nægter at være fodslæbende og træde i andres bedagede fodspor, men insisterer på at gå forrest. Senest med vores virtuelle regnskabschef, som kommer til at redefinere Dinero fuldstændig. Med den skal vi flytte os fra at være et vigtigt økonomistyringsværktøj for selvstændige til at være et uundværligt værktøj, der styrer og rådgiver om deres økonomi.
Mere end hver tredje betaler ikke
En væsentlig del af Dineros dna er, at det skal være gratis for nystartede iværksættere og selvstændige at komme i gang med at lave regnskab.
Derfor er direktøren særligt stolt over, at 35 procent af brugerne ikke betaler en eneste krone til forretningen.
– Vi er selvfølgelig en forretning, der skal tjene penge. Men iværksætteri er for mig og mange af mine kolleger et hjertebarn, og vi skal være en hjælpende hånd – ikke et benspænd – for dem, der har lyst til at springe ud som selvstændig. Det er ikke mindre vigtigt i en tid, hvor antallet af nye virksomheder falder, siger Martin Buch Thorborg.