Kortbetaling med Pensopay

Giv dine kunder muligheden for nemt at betale fakturaer med betalingskort, så du får dine penge hurtigt og nemt - bogføringen klares selvfølgelig automatisk.

Med kortbetaling kan dine kunder betale fakturaer fra dig med betalingskort. Det er nemt at komme i gang, og det er nemt for dine kunder at betale dine fakturaer. De kan nemlig betale med både Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og Eurocard.

Dine kunder slipper med andre ord for at rode rundt med netbank, MitID og lange kontonumre. De skal bare trykke på et betalingslink i fakturaen, indtaste kortoplysninger eller betale med Apple Pay eller Google Pay – og så har kunden betalt. Det er altså meget nemt for dine kunder at betale.

Men faktisk er det også nemt for dig. Hele betalingen bogføres nemlig automatisk i Dinero, så du i stedet for at bruge tid på at bogføre kan bruge mere tid på din virksomhed.

Sådan fungerer kortbetaling i Dinero

Vi leverer denne løsning i samarbejde med vores partner, Pensopay. Når du har aktiveret integrationen i Dinero, kan du på hver enkel faktura vælge, om du ønsker at slå kortbetaling til eller ej. Slår du kortbetaling til, kommer der simpelthen et betalingslink på fakturaen. Det kan din kunde trykke på for så at indtaste kortoplysningerne.

Når kunden har betalt, vil pengene blive udbetalt fra Pensopay til din bankkonto efter tre bankdage.

Automatisk bogføring

Når din kunde har brugt kortbetaling til at betale fakturaen, registreres betalingen automatisk i Dinero. Når pengene bliver udbetalt til din bankkonto tre bankdage senere, bogføres udbetalingen selvfølgelig også automatisk.

Det vil sige, at du slipper for at bogføre betalinger, gebyrer, udbetalinger og eventuelle valutakursdifferencer selv.

Opsætning i Dinero

Integrationen tager ikke lang tid at sætte op. Du får hjælp gennem hele opsætningen, og Pensopays support sidder altid klar til at hjælpe, hvis der skulle opstå problemer.

Hvad koster det?

Prismodellen er ganske simpel. Der er hverken abonnement eller uigennemskuelige gebyrer. Den eneste pris, du betaler, er et gebyr for hver betaling, som varierer alt efter kundens korttype:

  • 1,49% + 2,5 kr. pr. transaktion i DK og EU ved private kort
  • 3,00% + 2,5 kr. pr. transaktion uden for DK og EU ved private kort
  • 2,75% + 2,5 kr. pr. transaktion i DK og EU ved business-kort
  • 3,15% + 2,5 kr. pr. transaktion uden for DK og EU ved business-kort

Hvad er fordelene?

Fakturaer kan være besværlige for både dig og for din kunde. Det er dyrt at have penge til gode hos kunder, og jo længere tid du giver kredit, jo større risiko er der for, at du aldrig ser dine penge.

Med kortbetaling får du altså en række fordele:

  • Du kan modtage næsten alle slags kort; fx Visa, Mastercard, Maestro og Visa Electron samt MobilePay, Apple Pay og Google Pay.
  • Dine kunder spares for en række unødvendige betalingstrin, som potentielt er så besværlige, at du ikke altid får dine penge til tiden.
  • Med betalingslinket direkte i fakturaen skal din kunde ikke rode rundt i netbank med MitID og lange kontonumre. Betaling kræver kun ét klik og kortoplysninger – nemmere bliver det ikke.
  • Med den automatiske bogføring mindskes risikoen for tastefejl, og du skal bruge mindre tid på regnskab. Den tid kan du i stedet bruge på at vedligeholde og udvikle din forretning.

Anmeldelser

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram