På computeren
Når en bruger skriver ind angående en fejl, skal du først undersøge om det er en lokal fejl eller en generel fejl.
Hvis du kan genskabe fejlen på din egen computer, så er der tale om en generel fejl. Hvis fejlen kun opstår hos brugeren er der tale om en lokal fejl på brugerens computer.
Typiske lokale fejl inkluderer ældre browsere og extensions som blokerer dele af interfacet.
- For at udelukke at det er en extension der driller kan man forsøge at åbne browseren i inkognito og se om det virker her.
- Hjælp brugeren med at tjekke browserversionen og få dem til at tjekke om der er opdateringer.
- Prøv i en anden browser og tjek om det virker der.
Hvis det virker i inkognito eller i en anden browser, så er løsningen på problemet enten at opdatere browseren eller at fjerne de extensions der blokerer. Det kan være at de har slået AdBlock til, som blokerer – Vi har skrevet en side med tips her, som forklarer hvordan man fjerner AdBlock, så Dinero kan fungere optimalt.
Derudover er det også fint at få brugeren til at rydde deres browserdata (cookies og cache), da det også kan medføre at browseren ikke altid viser det nyeste data. Vi har en guide her, som forklarer hvordan de rydder deres browserdata.
Hvis det stadigvæk ikke virker for brugeren, så skal der oprettes en sag på det. Her skal vi bruge nogle skærmbilleder fra brugeren (fordi vi ikke kan genskabe det fra vores side af) – Se hvilke skærmbilleder det drejer sig om, samt hvordan man finder dem under punkt 2.
På appen
Her skal det også tjekkes om det er en lokal eller generel fejl ved selv at teste det af på din egen telefon. Hvis du ikke kan genskabe fejlen, så skal vi have brugeren til at sende skærmbilleder og/eller skærmoptagelse af fejlen, så udviklerne har en chance for at vide hvad det er.
Hvis du kan genskabe fejlen, kan du spare brugeren for besværet, og selv sørge for skærmbilleder og/eller skærmoptagelse af fejlen.
Derudover skal vi også have information om telefonen, softwareversionen osv., men det kan du læse mere om under punkt 3.