Ild, opera og dansende mønter skal øge kendskabet til Dinero

For første gang i Dineros 10-årige historie er virksomheden gået i luften med en større kampagnesatsning. Indsatsen markerer et skifte i virksomhedens marketingstrategi, hvor opbygning af brandet fremover kommer til at spille en større rolle.

Fra mandag den 1. maj kan man opleve ild, opera, Frederik Fetterlein og en overgearet filminstruktør, der fuldstændig har misforstået sin opgave, når Dineros nye kampagnefilm ruller ud på digitale platforme og TV2 Play.

Det er første gang nogensinde, at regnskabsvirksomheden, der servicerer 83.000 små virksomheder og iværksættere, har produceret en kampagne i denne størrelsesorden.

Rasmus Jungersen, CMO i Dinero siger:

– Det har været et stort skridt for os. Førhen har vores marketing handlet om at få kunder i butikken her og nu, men det er ikke formålet med denne kampagne. Den skal ikke skabe hurtig omsætning eller give et vildt tilbud. Den skal være med til at skabe et bredt kendskab og manifestere vores navn hos dem, der endnu ikke har stiftet en virksomhed. Håbet er, at de så tænker på os, når de en dag springer ud som iværksættere.

– Det har været os magtpåliggende ikke at lave en intetsigende og kedelig reklame, som intet menneske husker. Især med tanke på, at vores produkt i sig selv ikke er særligt underholdende. Vi ville have noget, som kunne få folk til at grine, som de gad se flere gange, og som vi selv ville være stolte af. Så da vi blev introduceret for et univers med ild, opera og Fetterlein, var vi solgte – og resultatet er vi enormt stolte af.

Bag kampagnen står reklamebureauet Unknown, som tidligere har lavet kampagner, hvor afsenderen forholder sig ærligt og selvironisk til sit produkt. Senest i en kampagne for Wolt, hvor Magnus Millang forsøgte at snige sit eget øl-brand med i Wolts reklame.

Philip Engelund, CEO og partner, siger:

– Vi har erfaring med at ærlige kampagner bliver taget rigtig godt imod af forbrugerne. Dinero er et regnskabsprogram. Og alle ved, at regnskab er kedeligt. Så vi siger bare det, som folk tænker. Andet ville være alt for gennemskueligt.

Andreas Green Lorentzen, Kreativ Direktør og partner, tilføjer:

–  Der var heldigvis hurtigt konsensus om, at Dinero godt måtte lave lidt sjov med sig selv. Og selvironi er lidt en mangelvare i reklameblokken, der ofte er domineret af glatpolerede glansbilleder og fantastiske fortællinger om, hvordan et brand kan ændre dit liv. Så med den ærlige indgang, håber vi at kunne skille os ud fra mængden og styrke tilliden til Dineros  i forvejen stærke brand.

Mere fokus på branding

Kampagnen markerer også et skifte i Dineros marketingfokus. Fremover kommer branding til at spille en større rolle.

– Vi kommer fortsat til at have et skarpt fokus på at få nye kunder, men kommer også i højere grad til at fokusere på den mere langsigtede branding, hvor vi skal sikre, at vi er top of mind hos iværksættere i det sekund, de beslutter sig for at stifte egen virksomhed. Blandt andet derfor har vi også lavet vores egen YouTube-kanal Gnist og lancerer til efteråret vores egen podcast.

Filmen er produceret af Kind og instrueret af Magnus Millang.

Visma Dinero laver et regnskabsprogram til små danske virksomheder. Visma Dinero har 83.000 brugere og omsatte i 2022 for 130 millioner kroner. Virksomheden er stiftet af blandt andre Martin Buch Thorborg, som i dag er adm. direktør i virksomheden.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram