Kendt ansigt fra it-branchen skal hjælpe iværksætterne til succes

“Glem alt om KPI’er og målbare resultater!” Sådan lød beskeden til Anette Nørgaard, da hun tiltrådte sit nye job i Visma Dinero. Her skal hun udelukkende fokusere på at hjælpe landets iværksættere til at få succes – og hun vælger selv, hvordan hun gør

Opgaven i det nye job er sådan set meget simpel for Anette Nørgaard: Brug dine 30 års erfaring fra stillinger i blandt andet Microsoft, Vækstfonden og som it-iværksætter samt dit store netværk til at sætte strøm til dansk iværksætteri.

– Jeg skal skabe de bedste vilkår for iværksættere og løfte mulighederne for at få succes som iværksætter. Både med mine egen viden, men også ved at sætte mine nye kollegers og mit store netværks viden i spil indenfor drift, rekruttering, markedsføring og alt andet, som kan virke uoverstigeligt, når man har sin egen virksomhed. I fællesskab skal vi løfte iværksætteriet i Danmark, siger Anette Nørgaard.

I sit nye job bliver Anette Nørgaard ikke mødt af en masse definerede mål og KPI’er, og det er fuldstændig bevidst, siger Martin Buch Thorborg, adm. direktør i Visma Dinero.

– Vi skal ikke måle og veje alting. Når noget er målbart, er der risiko for, at man kun lægger fokus ét sted og glemmer alt andet. Det dræber spontanitet, kreativitet og innovation. Anette bestemmer selv, hvordan hun vil arbejde, og hvad der giver mening, for det ved hun bedst af alle. Hun kan om nogen være med til at give dansk iværksætteri ekstra kræfter.

Han har været it-iværksætter i 25 år og er stolt over at kunne være med til at sætte fokus på at skabe gode vilkår for landets iværksættere.

– Visma Dinero er i dag en velkørende virksomhed, som kan påtage sig et samfundsansvar og være med til at udvikle dansk iværksætteri. Det er en gave at få Anette med på holdet til at løfte den opgave, for hun er dygtig og vellidt blandt tech-virksomhederne i det spirende iværksættermiljø, og samtidig kommer hun med en solid bunke erfaring, siger Martin Buch Thorborg.

Om Visma Dinero

Visma Dinero er et regnskabsprogram til landets små virksomheder. Virksomheden har cirka 76.000 kunder og omsatte i 2021 for 98,9 millioner kroner. Visma Dinero er stiftet af blandt andre Martin Buch Thorborg, som i dag er adm. direktør i virksomheden.

Om Anette Nørgaard:

Anette Nørgaard har arbejdet med it og iværksætteri i 30 år. Hun er medstifter af Miracle A/S og har arbejdet hos blandt andet Oracle, Microsoft og Vækstfonden. Derudover sidder hun i en række bestyrelser, advisory boards og er dommer til diverse konkurrencer om iværksætteri.

Anette Nørgaard