Økonomisk rekordresultat for Visma Dinero

Regnskabsvirksomheden Visma Dinero leverer rekordresultat for 2021. Omsætningen steg med 27 procent til næsten 100 mio. kroner, og årets resultat stiger tilsvarende. Resultatet kommer på trods af, at halvdelen af kunderne aldrig har lagt én krone i virksomheden

Sidste år blev endnu et rekordår for regnskabsvirksomheden Visma Dinero. Omsætningen landede på 98,9 millioner kroner, og resultatet før skat var på 42,3 millioner kroner.

– Jeg er stolt over, at vi igen leverer et vanvittigt stærkt årsresultat. Det er et synligt bevis på, at jeg har nogle dygtige medarbejdere, som holder foden på speederen og hver eneste dag sørger for at gøre livet lettere for mere end 75.000 små virksomheder, siger Martin Buch Thorborg, adm. direktør i Visma Dinero.

Omsætningen er vokset med mere end en fjerdedel fra 2020 til 2021 – og det er sket, selvom halvdelen af Visma Dineros kunder aldrig har lagt én eneste krone i virksomheden.

– En stor del af vores brugere omsætter for et mindre beløb end kontanthjælpen, og jeg er stolt over, at vi har en gratisversion til dem, der har behov for det. Vi vil være regnskabsprogrammet for de helt nystartede virksomheder, som knokler for at stable en virksomhed på benene, og som ikke har en krone på lommen. Det har været en del af virksomhedens fundament fra begyndelsen, siger Martin Buch Thorborg.

Endnu mere fart på i 2022

Også på medarbejdersiden er Visma Dinero blevet styrket i 2021, og den oprustning fortsætter i år, hvor der særligt er fokus på rekruttering til udviklingsafdelingen.

– Vi har en hverdag, hvor vi selv styrer prioriteringen af opgaver og tempoet for udførelsen af dem. Det har vi, fordi al udvikling sker in-house. Derfor kan vi lave innovation på højt niveau, og det er grundlaget for vores nyeste højdepunkt: Lanceringen af brugernes nye, personlige assistent, siger Martin Buch Thorborg.

– Den kommer til at revolutionere regnskabsoplevelsen for landets små virksomheder. Den hjælper dem med at holde styr på økonomi og på sigt skal den være fremtidens digitale, proaktive økonomichef. Den skal løfte Visma Dinero fra kun at være et regnskabsprogram til at være en økonomisk rådgiver.

Nøgletal (mio. kr.)

20172018201920202021