Mød din nye, personlige Assistent

Vi introducerer nu din egen, personlige assistent. Den holder styr på hele dit regnskab og gør det let at afvikle de løse ender

Assistenten giver dig ro i både sind og mave ved at holde styr på alt det, der normalt tager tid – og som ærligt talt ikke er super spændende. Og den gør det let for dig at få afviklet alle de løse ender i dit regnskab, så du får et mere korrekt og opdateret regnskab.

I dette blogindlæg kan du blive klogere på, hvad din nye Assistent allerede nu kan – og hvad vores store, forkromede plan er. For lad os bare løfte sløret allerede nu: Assistenten kommer i fremtiden til at være selve hjertet i dit regnskabsprogram.

Hvis du har lyst til at møde din nye Assistent, kan du bare logge ind i Dinero og trykke på menupunktet ”Assistent”. Men du er så sandelig også velkommen til lige at bruge fem minutter på dette blogindlæg.

Alle opgaver samlet ét sted

Assistenten kommer til at blive din bedste regnskabs-ven. For den er sat i verden for at gøre dit liv lettere og mere effektivt og dermed reducere mængden af tid, du bruger på dit regnskab – uanset om du foretrækker at bruge computer eller smartphone.

Assistenten er et opgavecenter, hvor du finder alle de opgaver, som ikke er løst i dit regnskab. Tidligere skulle du selv finde ud af, hvad du manglede at gøre, men Assistenten er proaktiv og fortæller dig, hvad der skal ske. Og så får du altid mulighed for at udføre en konkret handling.

Det lyder måske abstrakt, men faktisk er det ganske konkret.

Lad os tage et eksempel:

Du har sendt en faktura til virksomheden SløvBetaler ApS. Betalingsfristen var i går, men der er stadig ikke gået penge ind på din konto. Det har Assistenten selvfølgelig opdaget, og derfor spørger den, om du vil sende en betalingspåmindelse til SløvBetaler ApS.

Det vil du gerne, og derfor trykker du på det grønne flueben. Påmindelsen er nu sendt til SløvBetaler ApS.

Vigtigt om Assistenten: Når du trykker på det grønne flueben, udfører du altid den handling, som står i overskriften. I dette tilfælde sender du en påmindelse i overensstemmelse med teksten ”Send en påmindelse til SløvBetaler ApS”.

I eksemplet ovenfor har SløvBetaler ApS ikke betalt din faktura på 1.000 kroner. Hvis du trykker på det blå ur, udskyder du denne opgave i tre dage, og den forsvinder midlertidigt fra Assistentens liste over opgaver.

Tror du ikke en påmindelse er nok for SløvBetaler ApS, så kan du også sende en rykker. Ønsker du det, trykker du bare på det blå ”Påmindelse” og vælger ”Rykker” – og husk at trykke på det grønne flueben for at sende.

Fremtidens Assistent

Som nævnt ovenfor skal Assistenten være hjertet i fremtidens regnskabsprogram. Meningen er, at du på sigt med ganske få klik kan styre hele dit regnskab herfra. Så langt er vi dog ikke endnu.

Lige nu kan du bruge Assistenten til at sende påmindelser, rykkere og sende ubetalte fakturaer til inkasso. Derudover får du en påmindelse, hvis forbindelsen mellem Dinero og din bank er røget sig en tur. Med Dinero Pro får du adgang til alle Assistentens funktioner, mens Dinero Starter-brugere har et begrænset antal funktioner til rådighed.

På sigt er ambitionen, at du stort set kommer til at kunne ordne hele dit regnskab med ganske få klik her, fordi Assistenten gør størstedelen af arbejdet. Der er vi dog ikke endnu, men vi kommer løbende til at udvikle på Assistenten.

Lige nu knokler vi for, at Assistenten skal holde øje med, om du har ubetalte regninger til kunder eller fra leverandører i dit regnskab. Hvis Assistenten finder en faktura, som passer til betaling, du har modtaget/lavet, så giver Assistenten dig besked om det.

Du slipper altså på sigt for selv at holde øje med, om din betaling er modtaget i banken, og så slipper du også for at klikke på “Registrer betaling” samt udfylde dato, beløb og alt det andet nødvendige.

Assistenten bliver hele tiden dygtigere og klogere og kommer i stadig højere grad til at tage stilling til, hvad du skal gøre, så du kan lægge alt dit fokus i din virksomhed.

Mød din personlige Assistent

Nu er det tid til, at du skal møde din nye Assistent. Du skal selv medbringe kaffen til mødet, for det kan den desværre ikke lave.

Hop ind i Dinero og tryk på ”Assistent”. Vi håber, du bliver glad for din nye Assistent – og vi glæder os til at udvikle den yderligere.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram