Mød din nye, personlige Assistent

Vi introducerer nu din egen, personlige Assistent. Den holder styr på hele dit regnskab og gør det let at afvikle de løse ender


Assistenten giver dig ro i både sind og mave ved at holde styr på alt det, der normalt tager tid – og som ærligt talt ikke er super spændende. Og den gør det let at få afviklet alle de løse ender i dit regnskab, så du får et mere korrekt og opdateret regnskab.

I dette blogindlæg kan du lære din nye Assistent at kende – og du kan læse om vores store, forkromede plan. For lad os bare løfte sløret allerede nu: Assistenten kommer i fremtiden til at være selve hjertet i dit regnskabsprogram.

Hvis du har lyst til at møde din nye Assistent, kan du bare logge ind i Dinero og trykke på menupunktet ”Assistent”. Men du er selvfølgelig også velkommen til at bruge fem minutter på dette blogindlæg.

Alle opgaver samlet ét sted

Assistenten kommer til at blive din bedste regnskabs-ven. For den er sat i verden for at gøre dit liv lettere og mere effektivt og dermed reducere mængden af tid, du bruger på dit regnskab – uanset om du foretrækker at bruge computer eller smartphone.

Assistenten samler alle de opgaver, som ikke er løst i dit regnskab. Tidligere skulle du selv finde ud af, hvad du manglede at gøre. Det bliver lettere nu: Assistenten er proaktiv og fortæller dig, hvad der skal ske. Og så får du altid mulighed for at udføre en konkret handling.

Lyder det lidt abstrakt?

Lad os tage et eksempel:

Du har sendt en faktura til virksomheden Sløv Betaler ApS. Betalingsfristen var i går, men der er stadig ikke gået penge ind på din konto. Det har Assistenten selvfølgelig opdaget, og derfor spørger den, om du vil sende en betalingspåmindelse til Sløv Betaler ApS.

Det vil du gerne, og derfor trykker du på det grønne flueben. Påmindelsen er nu sendt til Sløv Betaler ApS.

Vigtigt om Assistenten: Når du trykker på det grønne flueben, udfører du altid den handling, som står i overskriften. I dette tilfælde sender du en påmindelse i overensstemmelse med teksten ”Send en påmindelse til Sløv Betaler ApS”.

I eksemplet ovenfor har Sløv Betaler ApS ikke betalt din faktura på 1.250 kroner. Hvis du trykker på det blå ur, udskyder du denne opgave i tre dage, og den forsvinder midlertidigt fra Assistentens liste over opgaver.

Tror du ikke en påmindelse er nok for Sløv Betaler ApS, så kan du også sende en rykker. Ønsker du det, trykker du bare på den blå tekst ”Påmindelse” og vælger ”Rykker” – og husk at trykke på det grønne flueben for at sende.

Du kan altså få Assistenten til at sende en påmindelse eller en rykker – eller den kan hjælpe dig med at sende en faktura til inkasso.

Men den kan meget mere end det.

Lad os tage endnu et eksempel

Hvis du allerede har forbundet din bankkonto med Dinero, hjælper Assistenten dig også med at få bogført bankind- og udbetalinger samt med hele bankafstemningen: Den matcher bankindbetalinger med åbne salgsfakturaer og bankudbetalinger med åbne kreditkøb. 

Så, med ét klik på det grønne flueben er betalingen bogført og afstemt i banken.

Registrer indbetaling

Sidst (men ikke mindst), så analyserer den dine udgifter på bankkontoen, og hvis noget ligner fx betaling af b-skat, private hævninger, renteindtægter og renteudgifter, så bogfører Assistenten udgiften for dig med et enkelt klik på skærmen.

Registrer renteudgift

Fremtidens Assistent

Som nævnt ovenfor skal Assistenten være hjertet i fremtidens regnskabsprogram. Meningen er, at du på sigt med ganske få klik kan styre hele dit regnskab herfra. Så langt er vi dog ikke endnu.

Men Assistenten bliver hele tiden dygtigere og klogere og kommer i stadig højere grad til at tage stilling til, hvad du skal gøre, så du kan lægge alt dit fokus i din virksomhed.

I første omgang er Assistenten i beta, hvor du kan bruge alle funktioner, uanset om du har Dinero Pro eller ej.

Mød din personlige Assistent

Nu er det tid til, at du skal møde din nye Assistent. Du skal selv medbringe kaffen til mødet, for det kan den desværre ikke lave.

Hop ind i Dinero og tryk på ”Assistent”. Vi håber, du bliver glad for din nye Assistent – og vi glæder os til at udvikle den yderligere.

Henrik Alexandersen
Henrik Alexandersen Dinero
Henrik er kommunikationsmedarbejder hos Dinero. Fra sit skrivebord knokler han hver dag for at fortælle de gode historier til såvel Dinero-brugere som verden udenfor på en måde, så vi alle kan læse med.

30 kommentarer

    1. Hej Sila

      Det kommer nok ikke lige til at ligge inde i programmet foreløbigt, men du skal være hjertelig velkommen til at give den et navn og bruge det når du selv adresserer den. 😁

      Tak for input!

    1. Hej Merete

      Hvis du har udfordringer med at logge ind må du meget gerne skrive til enten support@dinero.dk eller vores chat som findes nederst til højre på dinero.dk 👍

    1. Hej Birgit

      Nej, vores debitor/kreditor håndtering i Dinero er helt gratis og kan benyttes i både Dinero Pro og Dinero Starter. Vi har ikke et decideret debitor-/kreditormodul, hvor man kan bogføre direkte ind på kontakter i Dinero, man skal enten lave en fakturaer eller bogføre et købsbilag, hvor man så kan vælge kontakten.

      Du må have en dejlig dag 🙂

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

    1. Hej Oona

      Der skulle ikke være problemer med vores chat, vi har i hvert fald været live og har mange andre, der skriver ind til os.

      Det kan enten skyldes du har aktiveret en browser extension som f.eks. DuckDuckgo, Add Blocker eller lign. der blokere for chatten, såfremt det er tilfældet skal du forsøge at deaktivere dette. Hvis det ikke er tilfældet, så vil jeg opfordre dig til, at rydde din browser data, som vist i vores guide her: https://dinero.dk/support/ryd-browserdata-optimer-dinero/

      Hvis du forsat har udfordring herfra, vil jeg anbefale du prøver via en anden browser eller sender os en mail, så vi kan hjælpe dig videre.

      Rigtig god dag 🙂

      De bedste hilsner, Lasse – Dinero Support

  1. Hvordan opretter vi lønseddel? Knappen er der til det, men den er ikke aktiv. Kan man oprette en månedlig lønseddel for to medarbejdere?

    1. Hej Christian

      Det er kun muligt, at lave én lønseddel pr. måned via Dinero Løn. Du kan godt have flere medarbejdere oprettet i Dinero, men du kan maks. lave en løn pr. måned og det er netop derfor, knappen ikke er aktivt, når du allerede har oprettet en lønseddel på en medarbejder.

      Har du brug for, at lave løn til flere medarbejder pr. måned, så skal du skifte til et rigtigt lønsystem, som f.eks. Dataløn. Du kan her finde alle de lønsystemer, som du kan integrere med Dinero: https://dinero.dk/integrationer/loensystemer/

      Du må have en dejlig dag 🙂

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  2. Jeg har forsøgt mig med at bogføre mit eksisterende forenings regnskab (Excel regneark) men har fået lavet noget værre kludder. Er det muligt at slette det, selvom jeg har bogført kladde – og så starte på en frisk?

    1. Hej Søren

      Det er muligt, at slettet din nuværende bogføring. Det kan dog have lidt konsekvenser og det kan gøres på et par måder afhængig af, hvad der præcis skal ske.

      Jeg vil anbefale, at du lige fanger os på chatten, så vi kan hjælpe dig videre med det samme.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

    1. Hej Giga

      Du skal selv oprette dine produkter og ydelser i Dinero. Vi har faktisk en lavet konkret vejledning til det her: https://dinero.dk/support/oprette-et-produkt-til-salgsfaktura/

      Skulle du have nogle udfordringer undervejs, så vil jeg anbefale du lige tager fat i os på vores chat.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  3. Hejsa

    Mega genial ide i forhold til Assistent, kan den sende en rykker eksempelvis uden at man manuelt skal ind og trykke send rykker? 🙂

    1. Hej Aksel

      For nuværende skal du selv ind og trykke på “Send rykker”, vi har ikke et automatisk rykkerflow eller lign. hvor dine rykkere automatisk kan udsendes via vores assistent.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  4. Jeg bruger kun dinero til at lave fakturaer. Min bogholder laver regnskabet. Har jeg så glæde af assistenten eller vil det bare forvirre?

  5. Assistenten kan lige nu hjælpe dig med at sende påmindelser og rykkere til dine kunder. De andre ting som den gør, er nogle ting som eventuelt kunne hjælpe din bogholder også. F.eks. at du kan registrere dine fakturaer betalt direkte fra assistentens hjælp 🙂

    De bedste hilsner Frederik Dinero Support

  6. Jeg kan ikke opload bilag og bogføre. Når jeg gør det skriver den der er opstået en fejl, prøv igen,

  7. Hej 🙂

    Prøv at skriv til vores chat support så vi kan se på det sammen. Vi har umiddelbart ikke nogle problemer hos andre, så vi skal lige kigge mere specifikt i dit tilfælde hvad det er.

    Rigtig god dag De bedste hilsner Frederik Nielsen

Skriv en kommentar

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram