Assistenten giver dig ro i både sind og mave ved at holde styr på alt det, der normalt tager tid – og som ærligt talt ikke er super spændende. Og den gør det let at få afviklet alle de løse ender i dit regnskab, så du får et mere korrekt og opdateret regnskab.
I dette blogindlæg kan du lære din nye Assistent at kende – og du kan læse om vores store, forkromede plan. For lad os bare løfte sløret allerede nu: Assistenten kommer i fremtiden til at være selve hjertet i dit regnskabsprogram.
Hvis du har lyst til at møde din nye Assistent, kan du bare logge ind i Dinero og trykke på menupunktet ”Assistent”. Men du er selvfølgelig også velkommen til at bruge fem minutter på dette blogindlæg.
Alle opgaver samlet ét sted
Assistenten kommer til at blive din bedste regnskabs-ven. For den er sat i verden for at gøre dit liv lettere og mere effektivt og dermed reducere mængden af tid, du bruger på dit regnskab – uanset om du foretrækker at bruge computer eller smartphone.
Assistenten samler alle de opgaver, som ikke er løst i dit regnskab. Tidligere skulle du selv finde ud af, hvad du manglede at gøre. Det bliver lettere nu: Assistenten er proaktiv og fortæller dig, hvad der skal ske. Og så får du altid mulighed for at udføre en konkret handling.
Lyder det lidt abstrakt?
Lad os tage et eksempel:
Du har sendt en faktura til virksomheden Sløv Betaler ApS. Betalingsfristen var i går, men der er stadig ikke gået penge ind på din konto. Det har Assistenten selvfølgelig opdaget, og derfor spørger den, om du vil sende en betalingspåmindelse til Sløv Betaler ApS.
Det vil du gerne, og derfor trykker du på det grønne flueben. Påmindelsen er nu sendt til Sløv Betaler ApS.
Vigtigt om Assistenten: Når du trykker på det grønne flueben, udfører du altid den handling, som står i overskriften. I dette tilfælde sender du en påmindelse i overensstemmelse med teksten ”Send en påmindelse til Sløv Betaler ApS”.
I eksemplet ovenfor har Sløv Betaler ApS ikke betalt din faktura på 1.250 kroner. Hvis du trykker på det blå ur, udskyder du denne opgave i tre dage, og den forsvinder midlertidigt fra Assistentens liste over opgaver.
Tror du ikke en påmindelse er nok for Sløv Betaler ApS, så kan du også sende en rykker. Ønsker du det, trykker du bare på den blå tekst ”Påmindelse” og vælger ”Rykker” – og husk at trykke på det grønne flueben for at sende.
Du kan altså få Assistenten til at sende en påmindelse eller en rykker – eller den kan hjælpe dig med at sende en faktura til inkasso.
Men den kan meget mere end det.
Lad os tage endnu et eksempel
Hvis du allerede har forbundet din bankkonto med Dinero, hjælper Assistenten dig også med at få bogført bankind- og udbetalinger samt med hele bankafstemningen: Den matcher bankindbetalinger med åbne salgsfakturaer og bankudbetalinger med åbne kreditkøb.
Så, med ét klik på det grønne flueben er betalingen bogført og afstemt i banken.
Sidst (men ikke mindst), så analyserer den dine udgifter på bankkontoen, og hvis noget ligner fx betaling af b-skat, private hævninger, renteindtægter og renteudgifter, så bogfører Assistenten udgiften for dig med et enkelt klik på skærmen.
Fremtidens Assistent
Som nævnt ovenfor skal Assistenten være hjertet i fremtidens regnskabsprogram. Meningen er, at du på sigt med ganske få klik kan styre hele dit regnskab herfra. Så langt er vi dog ikke endnu.
Men Assistenten bliver hele tiden dygtigere og klogere og kommer i stadig højere grad til at tage stilling til, hvad du skal gøre, så du kan lægge alt dit fokus i din virksomhed.
I første omgang er Assistenten i beta, hvor du kan bruge alle funktioner, uanset om du har Dinero Pro eller ej.
Mød din personlige Assistent
Nu er det tid til, at du skal møde din nye Assistent. Du skal selv medbringe kaffen til mødet, for det kan den desværre ikke lave.
Hop ind i Dinero og tryk på ”Assistent”. Vi håber, du bliver glad for din nye Assistent – og vi glæder os til at udvikle den yderligere.