Hvordan startede CompanyHealth?
CompanyHealth startede på Benjamins initiativ, da han var i gang med at tage sin bachelor i ernæring. Han lærte en masse om forskning og fandt det enormt spændende. Der var bare lige ét problem. Forskning tager tid. Lang tid.
Benjamin havde svært ved at forene sig med tanken om at bruge fem års hårdt arbejde på måske at komme frem til noget. Tværtimod får Benjamin et kæmpe kick ud af at skabe resultater og se fremgang hos sine klienter, når han arbejder hands-on med rigtige mennesker.
Men, inden det blev til dét CompanyHealth, vi kender i dag, forsøgte Benjamin at stifte virksomheden med en kammerat fra studiet. Det fik dog hurtigt en ende, da de ikke var helt enige om, hvilket format de skulle køre.
Tiden gik, og Benjamin blev færdig med sin bachelor. Inden han startede på sin kandidat, havde han noget tid mellem hænderne, som gjorde, at han ikke kunne sidde helt stille.
Benjamin startede i praktik hos en diætist. Diætisten hed Camilla Frydenberg – og for at gøre en lang historie kort, endte det med at være hende, han stiftede virksomheden sammen med. De kører stadigvæk virksomheden sammen.
Gratis arbejde var ikke populært
Efter at konceptet var opfundet, var det direkte videre til næste opgave; at få den første kunde. Og hvordan gør man så det?
Det er ikke nemt, når der er tale om et helt nyt koncept, som hverken er udbredt eller anerkendt. Så hvordan overtaler man en potentiel kunde til at købe et koncept, som ikke er blevet afprøvet?
For Benjamin og Camilla, betød det, at den stod på gratis arbejde hele den første måned. Fuldtid, vel at mærke.
– Kunne du ikke tænke dig, at din pædagogløn bare nappede det hele derhjemme, lød det fra Benjamin, som følger op med:
– Det er der ikke særlig mange, der synes er superfedt, siger Benjamin.
Men det lykkedes!
Blot en måned efter at de havde stået til rådighed gratis i en hel måned, blev de hyret til at fortsætte samarbejdet, og landede altså deres første kunde på den måde. Kæmpe succes!
De er i dag kommet så langt, at de har flere ansatte, rundet to millioner i omsætning, og har som næste mål at opnå en gazelle.
Tips til kommende iværksættere
Benjamin har ét konkret tip til andre, som ønsker at starte virksomhed; keep it simple!