Udgivet 15/05/2015
Læsetid: 3 min.

Dinero support har været til eksamen

Camilla Bengtsson
Skrevet af Camilla Bengtsson
Mener du, at Dinero support har bestået?

I starten af april besluttede vi os for at indbygge en live chat-funktion i Dinero, så alle Dinero Pro-brugere kan få bogholderhjælp til deres regnskab direkte i programmet.

Vi kiggede på vores brugeres adfærd og kunne hurtigt se, at hvis vi skulle hjælpe dér, hvor vores har bruger har brug for det, er det både om aftenerne og i weekendenerne, da Dinero-brugerne jo har travlt med at drive deres forretning i dagtimerne.

Derfor valgte vi simpelthen at lave en live support 75 timer om ugen. Mandag – torsdag: 9 – 22, fredag: 9 – 16 (selv Dinero-brugere holder fri fredag aften) og weekenden: kl. 12 – 20.

Den store prøve

Det var for os en helt ny måde at hjælpe brugerne på, og det var ikke uden en vis spænding, at vi kastede os ud i det. Eller…for at sige det lige ud: Vi var edderspændte på, om vi kunne håndtere det ekstra pres, der ville komme på supporten. Om vi ville drukne i supportsager og deraf en masse brugere, der ikke fik hjælp hurtigt nok.

Se Martin Thorborg fortælle mere om supportovervejelserne her .

Vi har har følt, at Dinero skulle til eksamen, og eksaminator og censor har været alle Dineros brugere (alle gratis brugere har også haft adgang til bogholderhjælpen i 30 dage).

Er du interesseret i, hvordan vi har klaret os, og hvordan vi vil gøre supporten endnu bedre fremover, kan du læse mere nedenfor.

Nu til eksamenskarakterne…

Nedenfor kan du se en oversigt over antallet af MAILS brugere har sendt til supporten i år (blå søjler) ift. mails sendt sidste år (grønne søjler). Umiddelbart ser det ud som om, at brugere har skrevet mindre og mindre til supporten.

Det er dog langt fra tilfældet!

En stor del af supporten har bare flyttet sig over i live-chatten, og det er rigtig mange brugere glade for, da responstiden her er lynende hurtig.

Screen Shot 2015-05-13 at 11.41.07

4.655 chats og en svartid på 1 min 28 sek.

I diagrammet nedenfor kan du se antal af ugentlig chats fra start marts og frem til slut april. I den periode er der blevet besvaret 4655 chats, og i start april kan man se at chatten skyder i vejret, da alle gratisbrugere også fik adgang til chatten.

Af chats, der ikke er blevet besvaret, er der primært tale om nogle interne test-chats. Derudover har der været tilfælde, hvor internetforbindelsen har været gået ned, og endelig er der nogle tilfælde, hvor vi ganske enkelt ikke har nået at besvare alle indkomne chats pga. travlhed. Vi har løbende “samlet op” på mistede chats og kontaktet dem efterfølgende på mail.

På trods af den markant øgede aktivitet i chatten har vi alligevel formået at få første svartid ned på 1min28 sek. i gennemsnit.

Screen Shot 2015-05-13 at 11.45.48

Tilfredshed på 97,4 %

Den øgede aktivitet er selvfølgelig ikke spændende uden at kende vores tilfredshed.

Den seneste måned har vi fået vores svarprocent op til 36,9%, og tilfredsheden er 97,4 %. Dvs. at hvis 1000 brugere er blevet spurgt har 369 personer evalueret chatten. Ca. 360 personer af dem har været godt tilfredse og ca 9 har ikke været tilfredse. Grunden til de sidste 9 personer ikke har været tilfredse er, at supporterne har været lige lovligt pressede med det høje aktivitetsniveau på chatten – især de seneste to uger, hvorfor vi har haft nogle enkelte tilfælde, hvor brugerne ikke har været tilfredse med de svar de modtog. Det er noget vi arbejder på at gøre endnu bedre. Så vi i fremtiden laver en fuld grøn cirkel uden røde kiler 🙂

Screen Shot 2015-05-13 at 11.46.12

Hvad gør vi nu?

Det næste store projekt i supporten vil være opstartshjælp til nye brugere per telefon. Vi vil afprøve at ringe ud til en udvalgt målgruppe af nye brugere med det formål at hjælpe dem godt fra start. Når vi har afprøvet metoden, er det meningen, at det skal være en fast del af hverdagen i supporten på både dags- og aftenvagten.

Er vi bestået support-eksamen?

Uden for meget selvros, mener vi, at være bestået eksamen. Vi ser frem til at hjælpe jer frem over!

Bedste hilsener

Dineros support-team

support-team

Del denne artikel

  • Del på Facebook
  • Del på Linkedin
  • Del på X
  • Kopier link

Camilla Bengtsson
Camilla Bengtsson Dinero
Camilla er chef for Dineros supportteam. Hun bevarer det forkromede overblik over de ønsker og behov, Dinero-brugerne vender tilbage med på blandt andet Trustpilot og til vores dygtige team af supportere. Alt sammen for at gøre vores brugere endnu mere tilfredse.

Skriv en kommentar

6 kommentarer

  1. jeg mangler hjælp til at 0prette en ny bank .da min gamle banke blevet overtaget,så regnskabet skal overføres

    1. Hej Leif For tilføje en ny bank til dit regnskab, så skal vi have oprettet en ny beholdning. Det kan du læse mere om her: https://dinero.dk/support/beholdninger/ I forhold til at tilknytte din nye bank til bankafstemningen, kan du se hvordan i trin 7 i guiden her: https://dinero.dk/support/bankafstemning/ Hvis du har spørgsmål eller udfordringer, så vil jeg anbefale dig at kontakte os via vores chat, så sidder vi klar til at hjælpe dig!

      De bedste hilsner Morten – Dinero Support

  2. Hej Morten Vi har haft nogle problemer med chatten over de sidste par dage, hvor chatten for nogle enkelte brugere pludselig står som lukket selvom vi har åbent. Jeg håber at det lykkedes dig at komme igennem til os, ellers sidder vi også bag skærmen i dag :-). Hvis det sker en anden gang så prøv at luk din browser ned og op igen, det burde virke. Vi forsøger fortsat at finde frem til hvorfor fejlen opstår.

    De bedste hilsner Camilla Dinero Support

  3. Jeg har fået den support jeg skulle bruge, tak for et supre program med fantastisk Support, jeg er vil med Dinero

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram