Vi skifter login-system 🔑

Onsdag 1. juli 2020 er vi skiftet til et nyt login-system. Systemet hedder Visma Connect og er – ligesom Dinero – en del af Visma-koncernen.


Folkene bag Visma Connect lever af at lave et godt og sikkert login-system, så skiftet betyder, at vi nu skruer endnu højere op for din sikkerhed og en del andre fordele og muligheder.
Mere om dem senere.

Hvad er Visma Connect?

Udover “bare” at være et sikkert login-system benytter Visma Connect sig også af den moderne Oauth-teknologi. Altså en teknologi, hvor du kun har behov for ét login til de tjenester, der gør brug af Visma Connect. Ligesom du kender det, når du logger ind ind hos Google, Facebook, Twitter, Apple, m.fl.

Er du til den lidt mere nørdede forklaring, kan du læse mere om teknologien her.

Hvad betyder skiftet til Visma Connect for mig?

Vi strammer kravene til dit kodeord, så dit regnskab fremover bliver endnu mere sikkert. Det betyder, at dit kodeord fremover skal indeholde følgende:

Adgangskode skal indeholde stort bogstav, tal og mere

Lever dit kodeord allerede op til ovenstående krav, vil du højst sandsynligt ikke mærke noget til skiftet til Visma Connect – udover, at du får en masse fordele:

  • Mulighed for tofaktor-login, så dit regnskab er endnu bedre beskyttet
  • Mulighed for på sigt at oprette og logge ind med det Google, Facebook, Microsoft, LinkedIn, m.fl login, du har i forvejen
  • Meget nemmere opsætning af integrationer – fremover kan det gøres med ét klik. I dag skal du oprette en API-nøgle i Dinero, kopiere den og indsætte den hos integrationspartneren
  • At du, via din profil hos Visma Connect, kan logge dig ud af alle tjenester, hvis du fx har mistanke om, at de forkerte mennesker har adgang til dit regnskab
  • Du får notifikationer på email, når der sker vigtige ting – fx ændring af kodeord, login fra ny lokation eller internetbrowser

Er der andet, jeg skal være opmærksom på?

Ja. I forbindelse med skiftet til Visma Connect har du fået din egen profil hos Visma Connect. Det er altså her, du ændrer din brugermail og dit kodeord, tilføjer tofaktor-login og flere andre ting.

Du kan tilgå din Visma Connect- profil i dit Dinero-regnskab ved at klikke på menneskeikonet og vælge ‘Brugerprofil’.

Herefter viderestilles du til din profil ved Visma Connect, hvor du kan ændre dine oplysninger.

Og husk: Du kan altid komme tilbage til dit regnskab i Dinero ved at trykke på Tilbage i venstre hjørne 🙂

Theis Jørgensen
Theis Jørgensen Dinero
Theis er ansat hos Dinero, hvor han hver dag arbejder for at sikre glade Dinero-brugere. Han er velbevandret i økonomiske termer og har været en del af Dinero-holdet en god portion år efterhånden.

Skriv en kommentar

12 kommentarer

  1. Jeg kan ikke logge ind – har I fejl hos jer? Jeg kan godt på app-en på telefonen.

  2. jeg kan ikke komme ind på Dinero cvr. nr. 38782363 Body Mind & Peace skal fakturere iaften

    1. Hej Kirsten!

      Beklager du først får svar her i dag. Håber du skrev ind til chatten og fik hjælp der, ellers skal du naturligvis gøre det med det samme. Så ser vi på det.

  3. Jeg er også kunde hos e-conomic (i en anden virksomhed). Der er jeg netop skiftet til Visma Connect. Det har medført, at jeg ikke længere kan logge på Dinero. Hvad skal jeg nu gøre?

    1. Hej Kresten

      Hvis din bruger er på samme mail i Dinero som i e-conomic, skal du bruge samme mail og password som du bruger hos e-conomic, da det er samme login system til begge dele nu.

      Driller det, eller har du to forkskellige logins du bruger, skal du sørge for at logge ud af e-conomic.

      Kan du fortsat ikke komme igennem vil jeg anbefale dig at hive fat i vores chat support, nederst til højre på dinero.dk.

  4. Jeg kan kun komme ind via app på iPhone, men ikke via browser på computeren

    1. Hej Frank

      Kontakt meget gerne vores support. Så får vi dig igennem!

    1. Hej Helge

      Kontakt meget gerne supporten hvis du fortsat ikke er kommet ind.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram