Skift regnskabsprogram til Dinero - vi flytter dit regnskab HELT GRATIS - Læs mere her
X

Opret gratis konto

Tilbage til regnskabsordbogen Sidst opdateret: 18/09/2018

SEO

SEO er et buzzword i dag, som alle virksomheder, der opererer på nettet, er bekendt med. SEO står for Search Engine Optimization, og det danske ord for termen er søgemaskineoptimering.

Hvad er SEO?

Når du som virksomhed opererer på nettet, vil du gerne have en masse besøgende ind på dit site. Får du ingen besøgende, er der jo praktisk talt ikke nogen mening med overhovedet at have et website. SEO er et vigtigt parameter, når det kommer til at få trafik ind på dit site.

Google og de andre søgemaskiner er vigtige spillere, når det kommer til at få trafik ind på dit website. Så SEO hjælper dig med at holde dig gode venner med søgemaskinerne. Ved at søgemaskineoptimere dit website dukker dit site op i flere søgninger på søgemaskinerne, og dermed bliver der sendt flere besøgende videre til dit site.

Når du arbejder med SEO, skal du se på de parametre, som Google og de andre søgemaskiner rangerere de forskellige sites efter. Det vigtige er ikke, hvad du selv synes, men hvad søgemaskinerne stiller op som kriterier. I hvert fald hvis du gerne vil rangere højt i Google-søgninger og på den måde trække mere trafik ind på dit site.

Hvilke SEO-kriterier skal du være opmærksom på?

SEO handler om mange forskellige ting, og kriterierne ændrer sig fra tid til anden. Hvis du gerne vil lave en søgemaskineoptimering af dit website, skal du vide, at det er en længere proces. Det handler nemlig om meget mere end at tilføje nogle søgeord hist og her.

SEO handler om at få inkluderet nogle relevante søgeord i teksterne på dit site, så Google kan regne ud, hvad dit site handler om. Men også hvilke søgninger, dine tekster skal dukke op i. Men det duer ikke at tæppebombe dine tekster med søgeord – den går ikke hos Google – og din læser vil temmelig sikkert også blive så træt af det undervejs, at din tekst ikke bliver læst til ende.

Længden på dine tekster er også afgørende, og det kan her være svært at finde balancen mellem, hvad Google gerne vil have, og hvad, der tiltaler dine læsere. Metabeskrivelser på alle dine sider er også noget, der bliver vægtet højt hos Google ligesom andre former for onpage SEO.

Nu om dage fokuserer Google i høj grad på brugeroplevelsen. Derfor betyder ting som din hjemmesides hastighed, brugervenlighed og om den er kompatibel på alle devices meget.

Hvor kan du få hjælp til SEO?

Der er meget, som du selv kan gøre i forhold til SEO på dit website, men det kan også være en god ide at få hjælp fra et professionelt bureau. Hvis det er et helt nyt område for dig. Tager du kontakt til et professionelt SEO-bureau eller et velrenommeret tekstbureau. Så kan du være sikker på, at de kan hjælpe dig med at SEO-optimere dit website og levere tekster. Som der lever op til alle de nyeste krav inden for SEO-verdenen.

  • Var denne artikel nyttig?
  • JaNej

Gør som andre virksomheder!

Få en Dinero konto og få styr på dit regnskab - det er helt gratis og uden binding