Sammenlign regnskabsprogrammer
Dynamics 365 vs. Dinero

På denne side sammenligner vi Microsoft Dynamics 365 Business Central og Dinero. Vi gennemgår blandt andet vigtige funktioner, mulighed for flerbrugere, support og priser.

Microsoft Dynamics 365 vs. Dinero – se, hvad der passer dig!

Her på siden får du et nemt overblik, så du er klædt bedst muligt på til at tage en god beslutning for din virksomhed. Du finder sammenligningen af Dineros løsninger og Dynamics 365 Business Central herunder.

Dynamics 365 er Microsofts platform med en række af applikationer til virksomheder. Applikationen, Business Central (det tidligere Navision og Dynamics NAV), er udviklet til større virksomheder, der ønsker virksomhedsadministration og økonomi.

Dinero er for alle små og mellemstore virksomheder, mens Business Central er for virksomheder med 5-500 ansatte – Essentials er typisk for handels- og servicevirksomheder, hvor Premium typisk er for produktionsvirksomheder.

Dynamics 365 Business Central vs. Dinero

Microsoft Dynamics 365 Business Central logo
Brugere

+100.000 virksomheder i verden

+92.000 danske virksomheder

Trustpilot-bedømmelse

1,3 ⭐️
(+2.100 anmeldelser)

4,8 🌟
(+4.300 anmeldelser)

Registreret som digitalt bogføringssystem (jf. bogføringsloven)

Kun standardløsningen

Drift og automatisk vedligeholdelse af infrastruktur

Kun med Cloud

Ubegrænsede posteringer

Indtil lagerkapacitets-loftet

Momsindberetning med ét klik

Automatisk bankafstemning

Ubegrænset lagerplads

Assistent

Support

Co-pilot (chatbot)

Mail og chat

Rapporter – resultatopgørelse, balance & saldobalance

Via Microsofts applikationer

Mobil-app

Ekstra brugere

Pris er pr. bruger – mulighed for tilkøbe (begrænset) adgang med Team Members for et lavere beløb

Gratis flerbruger- og revisoradgang

Tabellen er senest opdateret november 2024

Du kan ikke købe Dynamics 365 Business Central direkte hos Microsoft. Det skal købes (og understøttes) af deres globale partnernetværk. Nogle af applikationerne kræver desuden en merpris, hvis du vil bruge dem i din Business Central-løsning.

Priser for Dynamics 365 Business Central og Dinero

Herunder har vi listet priser på Microsoft Dynamics 365 Business Central1 og Dineros regnskabsprogram. Vi har opdelt priserne for Business Central, da der er stor forskel på, om du bruger en cloud-løsning eller hoster selv lokalt (On-premise). 

Program og abonnementPris
Dinero StarterGratis
Dinero Starter+Fra 197,- kr./md.
Dinero ProFra 297,- kr./md.
Dynamics 365 BC Basic (Cloud)157,30 kr./md. pr. bruger
Dynamics 365 BC Essentials (Cloud)489 kr./md. pr. bruger
Dynamics 365 BC Premium (Cloud)698,50 kr./md. pr. bruger
Dynamics 365 BC Team Members (Cloud)55,90 kr./md pr. bruger
Dynamics 365 BC Essentials (On-premise)12.396 kr. pr. brugerlicens
Dynamics 365 BC Premium (On-premise)17.354 kr. pr. brugerlicens
Dynamics 365 BC Team Members (On-premise)2.479  kr. pr. brugerlicens

Der er forskellige grader af funktionalitet i de to BC-udgaver, og det er fx kun Premium, der indeholder et Service- og Produktions-modul. Microsoft står for drift og vedligeholdelse ved Cloud, mens du selv skal stå for det med On-premise-løsningen.

Microsoft Dynamics 365 Business Centrals Basic-mulighed2 eksisterer kun i Cloud-løsningen. Den indeholder simpelt bogholderi, fakturering, salg og køb – og inkluderer fx ikke salgsordre, ordrebekræftelse og følgeseddel – og der er et loft på tre brugere.

Business Central er ikke et gratis bogføringsprogram fra Microsoft. Du kan med andre ord ikke komme i gang for 0 kroner, ligesom du kan med Dinero Starter.

1Prisen er taget fra twoday.dk d. 8/11-24.

2Information og priser omkring Basic-pakken er taget fra erpsupporten.dk d. 8/11-24.

Guide til valg af regnskabsprogram

Har du endnu ikke besluttet dig for, hvilket regnskabsprogram du vil vælge – eller overvejer du at skifte regnskabsprogram? Vi har lavet en guide, hvor du gode råd og anbefalinger til, hvad du skal være opmærksom på, når du skal vælge regnskabsprogram. Hent den her.

Om de to regnskabsløsninger

Hvem skal jeg vælge?

Microsoft Dynamics 365 Business Central er en dyrere løsning, men du får også meget mere end blot et regnskabsprogram med løsningen. Dynamics 365 kombinerer fx funktioner såsom salg, kundeservice, drift, økonomi og marketing.

Dinero er til dig, der hellere vil bruge tiden på din virksomheds kerneprodukt end på at lave regnskab – men som samtidig selv ønsker at have det økonomiske overblik. Med Dinero kan du selv styre dit regnskab og lave det, når det passer dig, uden at sprænge budgettet.

I sidste ende handler det om størrelsen på din virksomhed og dine behov. Hvor Dinero er til små og mellemstore virksomheder, er Business Central typisk kun relevant for store virksomheder, som ønsker mere end et regnskabsprogram. Derfor kan du heller ikke få et gratis bogføringsprogram fra Microsoft, som du kan med Dinero.

Andre produkter

Som et ekstra tilkøb er det også muligt at få Dineros Skatteopgørelse, der beregner og giver dig alle tal og oplysninger til dit oplysningsskema hos Skattestyrelsen – lige til at indberette.

Køber du Skatteopgørelsen, har du altså ikke længere brug for revisor til at hjælpe dig med at beregne og indberette på skat.dk.

Microsoft Dynamics 365 Business Central har ikke samme mulighed for at få hjælp til oplysningsskema eller årsregnskabet. Her skal du i stedet have det udarbejdet af en revisor.

Læs mere om Skatteopgørelsen

Skal det være Dinero?

Vil du, ligesom mere end 92.000 danske iværksættere, bruge Dinero som dit regnskabsprogram? Det er vi glade for – når du opretter dig, får du 30 dages gratis Dinero Pro, så du kan blive bekendt med alle de tidsbesparende funktioner og integrationer.

Når de 30 dage er gået, bestemmer du selv, om du vil fortsætte som Dinero Pro-bruger, eller om du vil køre videre med en af Dinero Starter-pakkerne. Der er med andre ord ingen binding.

Opret gratis konto


Kan jeg flytte mit regnskab til Dinero?

I Dinero får du meget mere end et fakturaprogram – uden begrænsninger. Du får et komplet regnskabsprogram, der med automatisk bogføring, fakturering og tilbudshåndtering sikrer dig økonomisk overblik. Hvis du ønsker at læse mere om vores mange funktioner – så kig ind på vores tour-side og få svar på alle dine spørgsmål.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram