Skift regnskabsprogram til Dinero - vi flytter dit regnskab HELT GRATIS - Læs mere her
X

Kontakt Dinero

Har du en Dinero-konto?

X

Del din gode idé med os

Har du en super god idé, som ikke er på vores roadmap? Så vil vi elske at høre fra dig.

X

Opret gratis konto

X

Stil os et spørgsmål

Abonnement – Sådan fungerer abonnementsfakturering i Dinero

Dennis Schouboe Sidst opdateret: 17/04/2018
Den 23. maj 2016

Har du behov for at sende den samme faktura flere gange til samme kunde?

Benyt dig af vores smarte funktion “abonnementsfakturering”, og din faktura oprettes helt automatisk til din kunde – eksempelvis hver måned eller hvert år. Læs nedenfor hvordan du bruger funktionen.

Guiden er inddelt i 3 punkter:

  1. Hvordan opretter jeg et abonnement?
  2. Indstillinger
  3. Tags – Automatisk indsættelse af tekst på din faktura

Sådan virker vores abonnementsfakturering

Typiske spørgsmål ved abonnementsfakturering

  • Hvor ender mine fakturaer når jeg godkender et abonnement? Når du har godkendt abonnementet, vil dine fakturaer placeres under ‘Salg’ -> ‘Igangværende’. Det er defor også her, du skal ind og sende fakturaen, hvis du ikke har valgt indstillingen ‘Godkend og afsend’ samt registrere betaling på fakturaen. Du bruger ‘Salg’ -> ‘Abonnement’ til at holde styr på hvilke abonnementer, du har lavet.
  • Hvilken tekst kommer der med fakturaen når jeg sender den? Når din abonnementsfaktura sendes til din kunde fra Dinero, sendes den med den samme tekst, som du udsender dine almindelige fakturaer med. Teksten kan du se under ‘Indstillinger’ -> ‘Sprog’ -> ‘Udsendelser’, hvor du også kan ændre i den.
  • Hvornår på dagen sendes vores sender i abonnementsfakturaerne? Abonnementsfakturaerne udsendes én gang i døgnet – typisk hver morgen. Når fakturaerne afsendes, modtager du en kopi af fakturaen, som er sendt til din egen mail. Vil du ikke have den mail, kan du slå den fra, når du laver et abonnement.
  • Kan jeg rette i et abonnement? YES – det kan du hvertfald! Du skal ind hoppe ind på Salg -> Abonnement -> Udfor det abonnement, du gerne vil rette, klikker du på Mere -> Ret abonnement. Nu kan du rette i abonnementet.
  • Har du yderligere spørgsmål? Tag endelig fat i os på chatten – den sidder nede i højre hjørne og er åben fra 9-22, hele året rundt.

 

Du skal nu ikke bekymre dig om at gentage den samme handling igen og igen. Det bliver vist ikke meget nemmere :-)

God fornøjelse.

 

  • Var denne artikel nyttig?
  • Ja   Nej

Gør som andre virksomheder!

Få en Dinero konto og få styr på dit regnskab - det er helt gratis og uden binding