Spring til indholdet

Sidst opdateret 04/03/2019

Betalingsbetingelser på min salgsfaktura – hvad betyder de?

I denne guide kan du se, hvordan du ændrer betalingsbetingelserne på en faktura.

Betalingsbetingelser kan du angive og ændre på selve kontakten under fanen “Kontakter” –> tryk ind på kontakten –> Betalingsbetingelser. Betalingsbetingelser er afhængig af den enkelte kontakt, så skal det ændres, skal du gøre som forklaret .

Betydningen af de forskellige betalingsbetingelser: 

  1. Fakturaen er betalt: Som navnet angiver, så skal du vælge denne betalingsbetingelse, hvis din kunde allerede har betalt fakturaen. Hermed vil der ikke komme yderligere betalingsbetingelser på fakturaen.
  2. Løbende måned: Hermed giver du din kunde kredittid til næste måned plus de dage, der angives i feltet ‘Dage’. Laver du eksempelvis en faktura den 15. marts og vælger ‘Løbende måned’ plus 8 dage, kan din kunde vente med at betale fakturaen indtil den 8. april.
  3. Netto: Ved netto, skal du vælge et antal dage. Vælges ‘Netto’ plus 8 dage, giver du din kunde 8 dages kredittid fra fakturadatoen til at betale fakturaen.
  4. Netto kontant: Her skal din kunde betale fakturaen med det samme, altså du skal modtage betalingen på fakturadatoen.

Sådan ser det ud på salgsfakturaen

Hvis du angiver, at ‘fakturaen er betalt’, vil det se sådan ud på fakturaen:

Tips & bonusinfo: 

  1. Kan jeg oprette mine egne betalingsbetingelser? NEJ – du kan kun bruge betalingsbetingelserne, der allerede er oprettet i Dinero.
  • Var denne artikel nyttig?
  • JaNej

Så mange har tilmeldt sig

0

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?