Påmindelse, rykker og registrering af betaling på app
-
Læsetid: 2 min.
-
Sidst opdateret 05/03/2024
I denne guide får du et indblik i, hvordan du nemt og hurtigt kan sende påmindelser eller rykkere til dine kunder via appen, hvis du skulle ende i en situation, hvor dine kunder har glemt at betale.
Derudover viser vi, hvordan du registrerer betalingen, når dine kunder betaler – både hvordan du kan registrere den fulde betaling eller dele den op, hvis du har modtaget flere overførsler for den samme faktura. Sidst, men ikke mindst, gennemgår vi også, hvordan du kan registrere betalingen, hvis der er fratrukket et gebyr.
Sådan sender du en påmindelse via appen
Så snart din faktura har overskredet forfaldsdato, får du mulighed for at oprette en påmindelse eller rykker. Ønsker du ikke at oprette en rykker, kan du altid starte med at sende en påmindelse til din kunde.
Sådan opretter du en rykker
Hvis påmindelsen ikke virkede, eller hvis du gerne vil sende en rykker, så snart betalingsdato er overskredet, er det også en mulighed via appen.
Registrer betalingen både helt eller delvist samt eventuelt gebyr
Når du har modtaget betalingen for din faktura, kan du nemt og hurtigt registrere betalingen på appen, både helt og delvist – og endda hvis du har modtaget et mindre beløb, fordi der er blevet fratrukket et gebyr.
Tips & bonusinfo
- Hvordan udregnes rykkerrenter? Tjek vores forklaring her.
- Hvordan er det nu med inkasso? Det kan du læse meget mere om her.
- Se, hvordan du ændrer standardteksten i dine mailudsendelser her.
Var denne artikel nyttig?