Sidst opdateret 14/08/2025
Læsetid: 10 min.

Kreditkortbetaling af dine fakturaer

Det er muligt at modtage betaling på dine fakturaer med kreditkort og få det bogført automatisk.

I samarbejde med pensopay tilbyder vi, at dine kunder kan betale dine fakturaer med kreditkort. Det betyder, at du har en endnu større chance for at få dine penge til tiden. Dejligt!

Du kan nu modtage kortbetaling fra kort som fx Visa, Mastercard, Maestro og Visa Electron. Desuden har dine kunder også mulighed for at betale med Google Pay, Apple Pay og nu også MobilePay.

Du kan benytte integrationen med kreditkortbetaling, uanset om du har Dinero Pro, Dinero Starter+ eller Dinero Starter.

Pengene bliver efterfølgende udbetalt af pensopay med tre bankdages forsinkelse – læs mere om udbetaling fra pensopay her.

Automatisk bogføring ved kreditkortbetaling

Udover en større chance for at du får dine penge til tiden, tager vi os også af al bogføring tilknyttet til disse betalinger – helt fra din kunde betaler fakturaen, til pengene ender på din bankkonto. Vi har selvfølgelig modregnet gebyrer, så du slipper helt for manuelt taste- og bogføringsarbejde.

Nedenfor viser vi et par eksempler på, hvordan den automatiske bogføring fungerer, samt hvordan du sætter integrationen op.

Vi har prøvet at gøre det så let som muligt for dig at komme i gang. I løbet af få minutter er du klar til at modtage kreditkortbetaling på dine fakturaer.

Opsætning i Dinero

Du skal gøre følgende i Dinero for at komme i gang:

  1. Log ind i Dinero
  2. Tryk på integrationer i menuen til venstre → find “Tilbyd flere betalingsmetoder”, og tryk på “aktiver”.
  3. Læs de hurtige informationer og gå videre i opsætningen.
  4. Udfyld oplysningerne, og beskriv hvad du sælger i din virksomhed. Det skal pensopay bruge for at kunne godkende din indløsningsaftale.
  5. Vælg den bankkonto i Dinero, som du ønsker at udbetalingerne fra pensopay skal bogføres på, og indtast IBAN-nummeret på den tilsvarende konto. Denne konto får du pengene udbetalt til.
  6. Læs pensopays betingelser, og sæt flueben ved, at du accepterer dem. Vær opmærksom på, at visse virksomhedsgrupper vil blive afvist af pensopay – fx gambling, våben og salg af tobak. Se del 5 her i guiden.
  7. Tryk på “Opret indløsningsaftale”, og du kan med det samme modtage kortbetalinger på dine fakturaer – dog med enkelte begrænsninger indtil første udbetaling. Bemærk, at pensopay ikke vil udbetale dine penge, før du har sendt de tilstrækkelige informationer til dem.
  8. Pensopay kontakter dig på mail eller telefon for at sikre, at du er kommet godt fra start. De vil også bede om noget dokumentation fra dig ift. hvidvasklovgivningen.

Når integrationen er aktiveret, kan du med det samme modtage kortbetalinger fra dine kunder inklusiv Google Pay og Apple Pay.

Du bliver kontaktet af pensopay

Når du aktiverer integrationen i Dinero, opretter vi en indløsningsaftale mellem dig og pensopay. Du vil blive kontaktet af dem på mail. Det gør de for at sikre, at du kommer godt fra start og for at indhente de dokumenter, de skal bruge for at overholde hvidvasklovgivningen. På grund af den lovgivning udbetaler pensopay heller ikke din penge, før du har afleveret disse dokumenter.

Det sker der i dit regnskab

Når integrationen er sat op, sker der flere ting i Dinero.

1. Vi opretter en beholdning i dit regnskab. Den får kontonummer 55700 og hedder pensopay – betalingsindløser. Beholdningen benyttes til at holde styr på dine tilgodehavender hos pensopay – altså det, dine kunder har betalt med kreditkort.

 

2. Der tilføjes et betalingslink i dine fakturamails fra Dinero samt et link på selve fakturaen.

Fakturaen:

Mailen:

Hvis din kunde vælger at betale med kreditkort, registreres din faktura i Dinero straks som “betalt” – betalingen bogføres på pensopay-beholdningen i dit regnskab.

Dine kunder kan i øvrigt fortsat frit vælge at betale ved almindelig kontooverførsel eller andre betalingsløsninger, du har sat op, hvis de ønsker det.

Når pensopay udbetaler dit tilgodehavende bogføres det også automatisk. I denne bogføring registrerer vi også pensopay-gebyr helt automatisk. Pensopay udbetaler dine penge hver dag – men de vil først lande på din bankkonto tre bankdage efter dagen for betalingen.

Når du aktiverer kortbetaling med pensopay, udbetaler de automatisk pengene hver dag + tre bankdage. Modtager du betaling for flere fakturaer i løbet af en dag, bliver de udbetalt på én gang. Denne udbetaling bogføres automatisk i Dinero.

Du kan skifte udbetalingsperiode ved at logge ind på pensopay eller kontakte dem. Du kan vælge syv dage, 14 dage eller en måned. Daglig udbetaling er standard for Dinero-brugere, og alle udbetalinger sker med tre bankdages forsinkelse.

Bemærk: Før pensopays første udbetaling kræver de nogle dokumenter fra dig for at overholde hvidvaskningsloven. De beholder dit tilgodehavende, indtil de har, hvad de skal bruge.

For Dinero-brugere er der intet oprettelsesgebyr eller månedligt abonnement. Du betaler kun et gebyr pr. transaktion, og de priser varierer alt efter, hvordan dine kunder betaler. Det koster:

1,49% + DKK 2,50 pr. transaktion i DK og EU ved private kort.
3,00% + DKK 2,50 pr. transaktion uden for EU ved private kort.
2,75% + DKK 2,50 pr. transaktion i DK og EU ved business kort.
3,15% + DKK 2,50 pr. transaktion uden for EU ved business kort.

Gebyret er gældende, selvom du refunderer en betaling til din kunde.

Tilvalg af MobilePay

Ved tilvalg af MobilePay på din pensopay-aftale opkræves der 1 DKK ekstra pr. betaling.

Du er altid mere end velkommen til at tage fat i vores support, hvis du har spørgsmål. Vi kan kontaktes på vores live-chat, som du finder nederst i højre hjørne. Vi er online fra kl. 8.00 – 23.00 året rundt – 365 dage om året.

Har du spørgsmål til udbetalinger eller håndtering af dine penge, bør du kontakte pensopay direkte.

Nedenstående virksomhedsgrupper vil ikke blive godkendt af pensopay:

  • Kryptovaluta
  • Derivathandelsplatform
  • Gambling
  • NFT’er
  • Dating
  • Marketplaces
  • Pengeoverførsler
  • Multi-level marketing
  • Sportsgambling (Inklusiv Digitale fantasy sports og E-sports)
  • Rabatkoder, kort top-ups og digitale wallets
  • Møbler
  • Rejse, events, cruises, hoteller og overnatning
  • Alkohol
  • Cannabis
  • Crowdfunding
  • Dropshipping
  • Aktiviteter relateret til Staten
  • Smykker
  • Fødevaremæssige produkter, der bruges medicinsk
  • Kosttilskud
  • Apoteksvarer
  • Ejendomsselskaber
  • Abonnementsforretninger med eller uden gratis prøveperioder
  • Tobak
  • Video-streaming
  • Våben
  • Medicin og beauty services og produkter
  • Taxa
  • Cyberlocker
  • Voksenunderholdning
  • Inkassobureau
  • Digitale spilnøgler
  • Skalvirksomheder
  • Andre forretningsmodeller, der vurderes at være for risikable

Kan jeg deaktivere integrationen igen?

Ja, naturligvis!

Du kan på hver enkelt faktura vælge, om du ønsker at tilbyde kortbetaling eller ej. Når integrationen er slået til, vil kunder som udgangspunkt altid blive tilbudt at betale med kreditkort.

Hvis du ønsker at slå det fra på en enkelt faktura, kan du fjerne fluebenet under fakturaens indstillinger, når du opretter en ny faktura.

Vil du ikke længere tilbyde kortbetaling på dine fakturaer, skal du i Dinero trykke på Integrationer → Finde “Betalingskort” → “Deaktiver”.

Kan jeg modtage betaling med andet end kreditkort?
Ja, pensopay tilbyder også, at dine kunder kan betale med fx. Apple Pay, Google Pay, Viabill og MobilePay.

Alle kreditkort, Google Pay og Apple Pay er aktiveret automatisk. Hvis du ønsker at tilføje MobilePay gennem pensopay, skal du ansøge om det på deres platform.

Kan jeg modtage betaling på MobilePay via pensopay?
Ja, det kan du. For at tilføje det skal du åbne din side på pensopay og ansøge om en MobilePay-løsning. Det skal gøres manuelt via pensopay. Vær opmærksom på, at MobilePay kan tage nogle andre priser.

Jeg handler også med kunder uden for EU. Er der noget, jeg skal være opmærksom på, hvis mine kunder ønsker at betale fakturaen med kort?
Hvis din kundes betalingskort er udstedt af en bank udenfor EU/EEA og ikke har 2-faktor godkendelse som 3D-secure, kan kunden muligvis ikke gennemføre en betaling med kort.
I EU/EEA er det lovpligtigt, at betalinger på over €30 eller 225 DKK sker med en stærk kundeautentifikation i form af 2-faktor godkendelse, men det er det ikke udenfor.

Din kunde kan dog kontakte sin bank og forhøre sig om muligheden for at aktivere det på kortet.

Hvornår får jeg mine penge udbetalt fra pensopay?
Pensopay udbetaler dine penge dagligt + tre bankdage som standard. Du kan skifte udbetalingsperiode ved at logge ind på pensopay eller kontakte dem. Du kan vælge ugentlig (syv dage), 14 dage eller en måned. Alle udbetalinger sker med tre bankdages forsinkelse.

Bemærk: Før pensopays første udbetaling kræver de nogle dokumenter fra dig for at overholde hvidvaskningsloven. De beholder dit tilgodehavende indtil de har, hvad de skal bruge.

Betaling i anden valuta
Det er lige nu ikke muligt at modtage betaling, hvis din faktura ikke er udstedt i DKK.

Tilvalg af MobilePay

Såfremt du allerede har pensopay tilkoblet som betalingsløsning, har du nu ligeledes mulighed for at aktivere MobilePay som betalingsmulighed.

Priserne for denne betalingsmulighed er 3,50 kr. pr. transaktion, der bliver opkrævet på følgende vis:

  • 2,50 kr. pr. transaktion, der bliver trukket direkte fra omsætningen.
  • 1 kr. pr. transaktion, der bliver opkrævet af pensopay gennem

Du vil altså betale 49 kr. pr. måned samt 1 kr. + 1,49 % pr. transaktion månedligt til pensopay.

Under ‘Integrationer‘ kan du her klikke ‘Slå MobilePay til‘, hvorved du vil skulle godkende opsætningen, og dernæst klikke på ‘Gem‘.

Godkende mobilepay som tilvalg

Herefter vil betalingsmuligheden nu være mulig at bruge.

Ønsker du at anvende pensopay som betalingsløsning? Så har du her muligheden for at tilkoble MobilePay også som betalingsmulighed.

Priserne for denne betalingsmulighed er 3,50 kr. pr. transaktion, der bliver opkrævet på følgende vis:

  • 2,50 kr. pr. transaktion, der bliver trukket direkte fra omsætningen.
  • 1 kr. pr. transaktion, der bliver opkrævet af pensopay gennem

Du vil altså betale 49 kr. pr. måned samt 1 kr. + 1,49 % pr. transaktion månedligt til pensopay.

Når du opretter din ansøgning hos pensopay, kan du her tilvælge, at du ligeledes ønsker Mobilepay. Her kan du klikke ‘Slå MobilePay til‘, hvorefter du får oplysninger om de yderligere omkostninger, vil være være forbundet med at tilføje denne betalingsmulighed.

Tilvalg af Mobilepay med Pensopay

Når du har klikket her, vil du skulle vinge de to felt af og dernæst klikke ‘Gem‘.

Godkende mobilepay som tilvalg

Når dette er gjort, vil denne betalingsmulighed nu være godkendt, så snart din anmodning er behandlet.

Var denne artikel nyttig?