Integration > Dette afhænger af din integration. Hvis denne også integrere til din betalingsløsning kan alt dette ske automatisk.
Indledning
Herligt – du har fået solgt noget og bogført dit salg. Nu kommer pengene ind.
Nogle indløsere udbetaler pr. faktura, andre i puljer en gang om dagen – og andre igen en gang om ugen. Det er ikke så vigtigt, du skal blot lave en bogført pr. udbetaling så det kan afstemmes med din bank.
Vil du gøre dit eget liv let, og kan du undvære dine penge et par dage? Så vælg udbetaling pr. uge, så du slipper for en MASSE bogføring.
Vejledning
Vi skal tilbage ind på Bogføring → Skabeloner, og her skal vi finde Flyt af penge mellem beholdninger.
Vi skal nemlig bogføre, at vi flytter pengene fra indløseren og over i banken.
I mit eksempel solgte jeg for 5.000 kroner. Lad os sige, at jeg får 4.900 kroner udbetalt, imens de sidste 100 kroner er gebyrer til indløseren.
Dato: Penge ind på banken
Overført fra: Indløser (går ud af dit tilgodehavende)
Hertil: Bank (går ind på din firmakonto)
Beløb: I plus det du har fået ind på banken.
Så vil den skarpe observatør jo hurtigt opdage, at vores gebyr mangler. Det kan vi heldigvis nemt fikse i vores opsætning.
Igen kan vi samle vores gebyrer for fx en dag eller en uge, hvis vores indløser giver os muligheden for at se de samlede gebyrer for en periode.
(Er du i tvivl, så kontakt din indløser).
Tryk på knappen Opret → Nyt køb øverst til højre i Dinero.
Du kan fint vælge, at købet er betalt med det samme pr. den dato, du bogfører gebyrer.
Dato: Dato for gebyr afregningen
Beholdning: Indløser (kontoen fra step 1)
Beløb: Dine gebyrer i plus
Beskrivelse: Gebyr
Forslag: Gebyr UDEN moms.
På den måde kan du altså få bogført en udgift på 100 kroner i gebyrer, som er modregnet i dit tilgodehavende hos indløseren. Og så er vi faktisk helt i mål.