Revisormodul

Alle adgange og kunde-regnskaber er samlet ét sted i Dinero. Administratorer kan se alle regnskaber og give medarbejdere adgang til specifikke regnskaber, og medarbejdere kan kun arbejde i de regnskaber, de har fået adgang til.

Revisormodul i Dinero

Nemt og praktisk overblik over dine kunder og opgaver

  • Tilføj og fjern medarbejdere med ét klik
  • Nemt at tildele individuelle adgange
  • Praktisk overblik over alle regnskaber
Opret revisorvirksomhed

Hvad er revisormodulet i Dinero?

Revisormodulet giver dig det store overblik i regnskabsprogrammet. Modulet er kun tilgængeligt for revisorer og bogholdere – og det er blandt andet muligt at administrere adgange og kunder via modulet.

Sådan er revisormodulet bygget op:

  • Revisorvirksomhed (selve virksomheden)
  • Administratorrolle (kan tildele rettigheder og styre adgange)
  • Medarbejderrolle (kan se – og arbejde i – de regnskaber, de har adgang til)

En revisorvirksomhed kan have flere administratorer tilknyttet, ligesom de også kan have en række medarbejdere. Fordelen ved revisormodulet er, at adgange og rettigheder er samlet ét sted, så det er nemt at håndtere udskiftning af både medarbejdere og kunder.

Som det er lige nu, er det personen, der tilmelder revisorvirksomheden i Dinero, der bliver administrator. Administratoren kan dog sagtens tilføje en ny administrator, der enten kan bibeholde den første administrator eller fjerne denne.

Admin-modul med revisoradgang

Er din virksomhed allerede tilmeldt?

Din revisorvirksomhed skal kun tilmeldes én gang. Administratoren kan give dig de relevante adgange – og hvis du er det mindste i tvivl, om virksomheden er oprettet, anbefaler vi, at du skriver til personen, der generelt er ansvarlig for adgange i virksomheden.

Praktiske funktioner for administratorer og medarbejdere

Der er to primære roller i modulet; administratorer og medarbejdere. De har forskellige muligheder og rettigheder, som vi beskriver nærmere efter billedet. Sådan bruger du revisormodulet.

Administratorer styrer både regnskaber og medarbejdere

Som administrator har du to hovedfaner – Regnskaber og Medarbejdere – som hver især hjælper dig med at holde overblikket. 

RegnskaberMedarbejdere
Se alle regnskaber, virksomheden har adgang tilTilføj nye medarbejdere til virksomheden i Dinero
Se hvilke medarbejdere, der har adgang til hvilke kunderFjern medarbejdere
Tildel adgang til medarbejdere og revisorer
Fjern kunde (hvis I fx ikke længere hjælper kunden med deres regnskab)

I overblikket kan du også nemt se, hvilke regnskaber der endnu ikke har fået tilføjet en medarbejder. 

Medarbejdere har kun adgang til tildelte regnskaber

Medarbejdere kan ikke se alle regnskaber. Den enkelte medarbejder har nemlig kun adgang til de regnskaber, administratoren har givet dem adgang til. Der kan være flere medarbejdere på én kunde – hvilket fx er praktisk, hvis der er tale om en stor kunde.

Når en medarbejder har adgang til en brugers regnskab, har personen samme rettigheder som brugeren selv (med få undtagelser). Det betyder eksempelvis, at medarbejderen kan bogføre i kassekladden, bruge Assistenten og alle andre tidsbesparende funktioner i Dinero.

Sådan får du adgang til revisormodulet

Du kan få adgang til revisormodulet ved at blive tilføjet af administratoren i din virksomhed. Hun kan give dig adgang til både modulet og de enkelte regnskaber – og kan også tilføje flere administratorer.

Hvis revisorvirksomheden overhovedet ikke er tilmeldt Dinero, skal den først oprettes. Det gør du på vores side til revisortilmelding. Personen, der tilmelder virksomheden, bliver automatisk også administrator (og kan dermed tilføje andre til virksomhedens revisormodul).

Oftest stillede spørgsmål

Revisormodulet er til revisorer og bogholdere i Dinero, hvor de får overblik over deres kunders regnskab og egne medarbejderes adgange.

Det er delt op i en administrator- og medarbejder-fane, som viser forskellige ting.

Du får adgang til revisormodulet ved at få en administrator til at give dig adgang til revisorvirksomhedens konto i Dinero. Når du er tilføjet, kan du enten få tildelt administrator- eller medarbejder-rettigheder – typisk vil der være én administrator.

I revisormodulet kan du som administrator se alle regnskaber, virksomheden har adgang til – og hvilke medarbejdere der har adgang til de enkelte. Medarbejdere kan se de enkelte regnskaber, de er blevet tildelt af administratoren.

Den primære forskel på en administrator og medarbejder er muligheden for at tilføje nye medarbejdere og adgang til regnskaber. 

En administrator kan se alle regnskaber og tilføje nye medarbejdere, mens en medarbejder kun kan se de regnskaber, personen har fået adgang til.

Ja, det kan du godt, hvis du ikke har fået adgang til kunder eller regnskaber endnu.