Hvad er revisormodulet i Dinero?
Revisormodulet giver dig det store overblik i regnskabsprogrammet. Modulet er kun tilgængeligt for revisorer og bogholdere – og det er blandt andet muligt at administrere adgange og kunder via modulet.
Sådan er revisormodulet bygget op:
- Revisorvirksomhed (selve virksomheden)
- Administratorrolle (kan tildele rettigheder og styre adgange)
- Medarbejderrolle (kan se – og arbejde i – de regnskaber, de har adgang til)
En revisorvirksomhed kan have flere administratorer tilknyttet, ligesom de også kan have en række medarbejdere. Fordelen ved revisormodulet er, at adgange og rettigheder er samlet ét sted, så det er nemt at håndtere udskiftning af både medarbejdere og kunder.
Som det er lige nu, er det personen, der tilmelder revisorvirksomheden i Dinero, der bliver administrator. Administratoren kan dog sagtens tilføje en ny administrator, der enten kan bibeholde den første administrator eller fjerne denne.
Praktiske funktioner for administratorer og medarbejdere
Der er to primære roller i modulet; administratorer og medarbejdere. De har forskellige muligheder og rettigheder, som vi beskriver nærmere efter billedet. Sådan bruger du revisormodulet.
Administratorer styrer både regnskaber og medarbejdere
Som administrator har du to hovedfaner – Regnskaber og Medarbejdere – som hver især hjælper dig med at holde overblikket.
| Regnskaber | Medarbejdere |
| Se alle regnskaber, virksomheden har adgang til | Tilføj nye medarbejdere til virksomheden i Dinero |
| Se hvilke medarbejdere, der har adgang til hvilke kunder | Fjern medarbejdere |
| Tildel adgang til medarbejdere og revisorer | |
| Fjern kunde (hvis I fx ikke længere hjælper kunden med deres regnskab) | |
I overblikket kan du også nemt se, hvilke regnskaber der endnu ikke har fået tilføjet en medarbejder.
Medarbejdere har kun adgang til tildelte regnskaber
Medarbejdere kan ikke se alle regnskaber. Den enkelte medarbejder har nemlig kun adgang til de regnskaber, administratoren har givet dem adgang til. Der kan være flere medarbejdere på én kunde – hvilket fx er praktisk, hvis der er tale om en stor kunde.
Når en medarbejder har adgang til en brugers regnskab, har personen samme rettigheder som brugeren selv (med få undtagelser). Det betyder eksempelvis, at medarbejderen kan bogføre i kassekladden, bruge Assistenten og alle andre tidsbesparende funktioner i Dinero.
Sådan får du adgang til revisormodulet
Du kan få adgang til revisormodulet ved at blive tilføjet af administratoren i din virksomhed. Hun kan give dig adgang til både modulet og de enkelte regnskaber – og kan også tilføje flere administratorer.
Hvis revisorvirksomheden overhovedet ikke er tilmeldt Dinero, skal den først oprettes. Det gør du på vores side til revisortilmelding. Personen, der tilmelder virksomheden, bliver automatisk også administrator (og kan dermed tilføje andre til virksomhedens revisormodul).