Ny bogføringslov, nye krav – og et nyt Dinero-abonnement

Den nye bogføringslov gør, at vi omrokerer i vores funktioner og tilføjer et tredje abonnement; Dinero Starter+.


En ny bogføringslov har set dagens lys – og med den kommer en række nye krav til, hvad vi som regnskabsprogram skal tilbyde. Ændringen gør, at vi har måttet omrokere i vores funktioner og abonnementer og tilføjer et tredje abonnement til flokken; nemlig Dinero Starter+.

Et tredje abonnement og en omsætningsgrænse

Lad os starte med det helt centrale: Den nye sammensætning af vores abonnementer.

Hvor man som selvstændig tidligere har haft valget mellem Dinero Starter og Dinero Pro, tilføjer vi nu et tredje abonnement, som vi har døbt Dinero Starter+.

Dinero Starter+ er identisk med Dinero Starter – kun adskilt af en omsætningsgrænse på 100.000 kroner og muligheden for at sende reklamefri fakturaer som Dinero Starter+.

Begge abonnementer får en række ekstra funktioner oven i hatten, hvilket er en af grundene til, at vi indfører en omsætningsgrænse.

Pro-funktioner rykkes til Starter og Starter+

Men hvilke funktioner er der så tale om? 

De mest centrale krav i loven går på, at følgende funktioner fremadrettet skal være mulige fra et digitalt bogføringssystem:

  • at uploade bilag 
  • at bankafstemme
  • at sende og modtage e-fakturaer.

De krav kan vi naturligvis sætte flueben ved fremover. Samtidigt tilføjer vi også adgang til alle skabeloner samt ubegrænsede opslag i vores digitale bogføringsassistent, Dinero Crowd. 

Den vakse bruger vil bemærke, at der delvist er tale om tidligere Dinero Pro-funktioner, som altså alle bliver tilgængelige for Dinero Startere – og for brugere af vores nye abonnement, Dinero Starter+ 

Med andre ord sker der et løft af vores to Starter-abonnementer – men ikke på bekostning af Dinero Pro, der fortsat er adgangsbilletten til fuld automatik og personlig bogføringshjælp fra vores chat-supportere. 

Ønsker du bogholder-support, Assistentens bogføringsforslag, automatisk bankafstemning, aflæsning af bilag, bogføring fra mobilen, brug af integrationer, og tilbuds-modul – ja, så er Dinero Pro det rette valg for dig, 

Vil du vide mere om den nye bogføringslov og forstå, hvilke krav den stiller til virksomheder som din, så har vi lavet en komplet oversigt, hvor du kan dykke ned i de forskellige regler.

De nye lovkrav træder gradvist i kraft over de næste to år, alt afhængigt af hvilke virksomhedstype der er tale om. 

Da vi som virksomhed skal sørge for, at vores regnskabsprogram lever op til alle kravene og har funktionaliteterne på plads allerede per 1. januar 2024, har vi valgt at lave ændringen én gang for alle. 

Omsætningsgrænse skal sikre kvalitet og fortsat liv i gratisversion 

Omsætningsgrænsen beregnes løbende ved at kigge et år tilbage. 

Vi kigger på de sidste 365 dage inkl. dags dato. Så skulle vi 18. oktober 2023 beregne din omsætning over de sidste 12 måneder, ville vi kigge på din omsætning fra 19. oktober 2022 eksklusiv moms. 

Fra den dag, vi blev stiftet, har vores mantra været, at vi er skabt af iværksættere til iværksættere. Vi vil gøre det muligt at lave regnskab selv, og vi vil fungere som løftestang for dansk iværksætteri.

Netop derfor har vi stædigt holdt fast i at have en gratis version, som gør det muligt at lave sit regnskab selv – uden at have en stor sum penge på lommen. For hvem har det som nystartet?

Det gratis tilbud vil vi gerne holde fast i.

Men med nye krav følger flere krav til ressourcer, ligesom vi giver afkald på funktioner, der før var forbeholdt betalende Dinero Pro-brugere. 

Når vi indfører en omsætningsgrænse, er det altså for at leve op til alle krav, sikre fremtidig udvikling og bevare en håndsrækning til de små iværksættere – uden at gå på kompromis med at drive en sund forretning.

Og selvom vi ved, at det vil betyde, at nogle går fra gratis brugere til betalende brugere, imens andre måske vælger at gå fra at være betalende brugere til gratisbrugere, er det vores vurdering, at vi med denne model kan hjælpe flest muligt bedst muligt.

Oveni hatten betyder den nye lov, at alle Dineros brugere fremover kan:

  • sende og modtage e-fakturaer til og fra danske og europæiske samarbejdspartnere – også til SE-numre og p-numre
  • downloade og importere SAF-T filer
  • downloade en fil til Regnskab Basis (kun til selskaber)
  • nyde optimeret logging – under posteringer kan du nu se, hvem der har bogført hvad
  • bruge nye konti i kontoplanen.

Oftest stillede spørgsmål

Dinero Starter og Dinero Starter+ indeholder samme funktioner og gør dig i stand til at overholde den nye lov.

De to abonnementer adskilles alene af en omsætningsgrænse på 100.000 kroner og så af, at du kan sende reklamefri fakturaer med Dinero Starter+.
Overskrider du omsætningsgrænsen, skal du bruge Dinero Starter+ (eller Dinero Pro for mere automatik.)

Dinero Starter og Dinero Starter+ giver dig mulighed for at lave dit daglige regnskab samt uploade bilag, bankafstemme samt sende og modtage e-fakturaer. 

Dinero Pro giver dig de samme funktioner + bogholder-support. Med Dinero Pro får du aflæsning af bilag, automatiske bogføringsforslag, Assistentens hjælp til bogføring med et klik, momsindberetning med et klik, +180 integrationer, bogføring via mobilapp, automatisk bankafstemning – og en masse andre funktioner, der sætter regnskabet på autopilot og sparer dig tid. 

Vi kigger på de sidste 365 dage inkl. dags dato. Så skulle vi 18. oktober 2023 beregne din omsætning over de sidste 12 måneder, ville vi kigge på din omsætning fra 19. oktober 2022 eksklusiv moms. 

Omsætningen beregnes med andre ord ved at kigge på summen af konto 1000-1999 + 9000-9199 for det seneste år.

Dinero Starter+ koster:

  • 197 kroner om måneden ekskl. Moms om måneden ved årlig betaling (svarende til 2.364 kroner ekskl. moms om året.)
  • 245 kroner om måneden ekskl. moms ved månedlig betaling (svarende til 2.940 kroner om året). 

Til sammenligning koster Dinero Pro 297 kroner. Om måneden ved årlig betaling (svarende til 3.564 kroner årligt og 345 kroner ved månedlig betaling (svarende til 4.140 kroner). 

Dinero Pro koster dig altså reelt kun 100 kroner mere om måneden – og med i købet følger en masse automatik og fri bogholderhjælp gennem vores chat-support.

Automatikken. Med Dinero Pro får du automatiske bogføringsforslag, hjælp til bogføring fra din personlige, virtuelle assistent, bogholder-support med vores chat-supportere fra kl. 8-23 hver dag, automatisk bankafstemning og en masse andre automatiserede smutveje.

Bogholder-support, automatisk bankafstemning, bogføringsforslag, integrationer, bogføring via mobil-app, aflæsning af bilag – og en masse mere. Se oversigten her.

Nej – har du først ramt en omsætning på 100.000 kroner ekskl. moms, kan du ikke nedgradere til Dinero Starter og beholde adgangen til dit regnskab.

Hvis du først har omsat over 100.000 kroner ekskl. moms, kan du ikke nedgradere til Dinero Starter. I så fald skal du som minimum bruge Dinero Starter+.

 

Fremover kommer man kun til at kunne have Dinero Starter, hvis man har omsat for mindre end 100.000 kr. ekskl. moms inden for en periode på 12 måneder, som beregnes fra d.d. og 364 dage tilbage.

I forhold til at gemme dine bilag på et drev, er det i følge loven tilladt, hvis du har en personlig virksomhed med en omsætning på under 300.000 over en periode på to år.

Vi afventer godkendelsen fra Erhvervsstyrelsen – ansøgningen er sendt, og vi forventer at blive godkendt snarest i løbet af december.

Vi har sørget for, at vi lever op til alle de krav, der er stillet til os som udbyder af et regnskabssystem.

Det er en god idé at gøre, hvis du vil nedgradere på en måde, så du mister adgangen fra det nye år.

Den nye bogføringslov blev vedtaget 19. maj 2022, og trådte i kraft 1. juli 2022.

Fra 1. januar 2024 skal vi som regnskabsprogram leve op til alle kravene, imens fristerne for overholdelse af kravene ligger på forskellige tidspunkter over de næste to år.

Som udgangspunkt skal regnskabspligtige virksomheder (klasse B, C og D) leve op til den nye lov fra 2024, imens personligt ejede virksomheder samt visse foreninger (klasse A) skal leve op til alle krav fra 2026.

Den nye lov betyder korrekt nok, at forskellige virksomhedstyper skal leve op til kravene på forskellige tidspunkter over de næste to år.

Som regnskabsprogram skal vi omvendt leve op til alle kravene allerede fra 1. januar 2024, hvorfor vi har måttet justere al funktionalitet allerede.

Vi har valgt at rulle vores nye model ud én gang for alle af hensyn til vores drift, prismodel og fordi alle funktionaliteter er på plads.

Fra at have haft to abonnementer i Dinero (et gratis og et betalt), får vi nu tre abonnementer (et gratis og to betalingsabonnementer.

Katalysatoren for denne ændring er den nye bogføringslov, som vi har brugt en del af året på at gøre os klar til. Med den nye lov skal alle virksomheder, der er omfattet af reglerne, blandt andet registrere transaktioner og opbevare registreringer og bilag i et digitalt bogføringssystem som fx Dinero. Der bliver altså stillet større krav til os og til vores brugere.

Vores eksisterende gratisversion, som halvdelen af vores brugere benytter sig af, ville ikke leve op til kravene i den nye bogføringslov.

Derfor har vi taget en del af vores betalingsfunktioner (fx upload af bilag via telefon, adgang til vores bogføringsassistent, bogføringsskabeloner, bankafstemning m.m.) og lagt dem i vores gratisversion.

Vi har altså skabt et bedre produkt for dem, der ikke betaler for Dinero. 

Vi har givet vores ikke-betalende brugere adgang til en række funktioner, som tidligere var forbeholdt betalende brugere, så både de og vi lever op til de krav, der følger med den nye bogføringslov.

Vi har forøget nytteværdien af vores gratisversion af Dinero betragteligt, men da vi jo desværre ikke bare kan forære det hele væk gratis til alle, har vi sat en omsætningsgrænse på gratisversionen.

Omsætningsgrænsen på 100.000 kroner (løbende år) er sat ud fra den betragtning, at vi ikke længere betragter en virksomhed som værende i starten af sin livscyklus, når den har rundet 100.000 kroner ekskl. moms i omsætning.

Der vil være brugere, som har omsat for over 100.000 kroner ekskl. moms, og som derfor vil være nødt til fremover at betale for Dinero. Men nogle vil have den omvendte oplevelse, hvor de faktisk skifter betalingsudgaven ud med en gratisversion, som er kraftigt forbedret i forhold til tidligere.

Louisa Henchel Vinther
Louisa H. Vinther Dinero
Louisa er Dineros Communications Manager. Her arbejder hun hver dag med at lave kampagner, tænke i brugeroplevelser og udtænke indhold, der gør regnskabslivet som iværksætter bare en tand lettere.

Skriv en kommentar

110 kommentarer

  1. Hejsa. Er i Sydafrika hvor jeg grundet et eller andet ikke kan komme ind på min Dinero konto. Sikkert fordi jeg kun har iPad med mer først hjemme 06 januar. Hvad gør jeg i forhold til at skifte, grundet min omsætning ?

    1. Hej Jesper

      Vi lukker først adgangen til dig regnskab d. 9 januar såfremt der ikke er blevet opgraderet. Så du kan blot opgradere når du er kommet hjem igen her d. 6/1 🙂

      Ellers kan du også altid skriv ind til os på vors online chat eller mail: support@dinero.dk

      Hav en rigtig dejlig dag!

      De bedste hilsner, Theresa – Dinero support

  2. Hej Dinero Jeg har en køreskole, hvor jeg kun benytter Jeres system Dinero Pro til at fakturere i og ikke andet… Derudover har jeg et lille hestestutteri, hvor jeg indtil den 31/12-23 kan benytte Dinero gratis til fakturering – men derefter skal der betales for at fakturere – det kan mit stutteris regnskab ikke “bære”, så derfor bliver jeg desværre nødt til at finde en anden løsning til det – hvordan sletter jeg stutteriets adgang – jeg får lavet begge regnskaber hos Fjorland, og har derfor ikke brug for Jeres system til nogle af mine virksomheder – men vil fortsat gerne lave fakturaer i Dinero for køreskolen – bare ikke til stutteriet. På forhånd tak for hjælpen 🙂 Mvh Lene Hove Mejnertsen

    1. Hej Lene

      Vil du ikke fange os via vores live-chat eller skrive til os på mail support@dinero.dk, så skal vi nok lige vejlede dig helt konkret i, hvordan du får det hele ordnet 🙂

      De bedste hilsner – Lasse, Dinero Support

    1. Hej Jens

      Skriv til os i chatten eller send os en mail, så finder vi ud af det.

      De bedste hilsner

      Lasse fra Dinero

  3. jeg bruger kun dinero til at sende fakturaer ud. men har en omsætning over 100.000,- skal jeg lukke min nuværende profil for at undgå at skulle betale?

    1. Hej Nicolai

      Ja, du skal lukke din profil, hvis du vil undgå at skulle opgradere til Dinero Starter+. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du lukker din profil, vil du heller ikke længere have adgang til regnskabet i Dinero.

      De bedste hilsner

      Lasse fra Dinero.

  4. Vi har kørt med 3 firmaer på samme abonnement og bruger det kun til fakturering. Vi har tegnet et pro abonnement for Bilboel. jeg formoder de 2 andre selskaber kan kører under dette ?

    1. Hej Aage

      Har du flere firmaer, og de er over omsætningsgrænsen på de 100.000 kr. ekskl. moms, vil det være nødvendigt at tegne abonnement på dem alle. Der gælder ét abonnement pr. virksomhed.

      Håber dette besvarede dit spørgsmål. Ellers må du endelig kontakte os over vores chat eller mail.

      De bedste hilsner

      Lasse fra Dinero

  5. Hej Louisa Jeg har et lille enmandsfirma er 73 år og er gået delvis på pension. Jeg vil derfor ikke ramme grænsen for de 100000,00 kr i har fastsat som grænse.Vil du venligst svare mig hvad jeg fremadrettet kan gøre. Mvh Kristen Mejer

    1. Hej Kristen

      Hvis du ikke kommer omsætningsgrænsen, kan du sagtens fortsætte med at bruge Dinero Starter. Hvis du på et tidspunkt når grænsen, skal du vælge Dinero Starter+ eller Dinero Pro.

      De bedste hilsner

      Lasse fra Dinero

  6. Hvis jeg har brug for at arbejde med flere selskaber under mit abonnement. Skal jeg til at tegne pr selskab?

    1. Hej Mette

      Ja. Har du flere firmaer og de er over omsætningsgrænsen på de 100.000 kr eks moms, vil det være nødvendigt at tegne abonnement på dem alle. Der gælder ét abonnement pr. firma.

      Håber dette besvarede dit spørgsmål! Ellers må du endelig kontakte os over vores chat eller mail 🙂

      Hav en rigtig dejlig dag!

      De bedste hilsner, Theresa – Dinero support

  7. Hej. I vores forening skal vi opgradere til Starter+, men da jeg ikke har et kreditkort tilknyttet min kassererfunktion, vil jeg gerne betale via bankoverførsel. Hvordan kan vi løse det?

    1. Hej Henrik

      Vi har desværre ikke mulighed for at sende en faktura og modtage betaling via. bankoverførsel. Betaling for abonnement til Dinero skal ske under siden ‘indstillinger’ -> ‘dit abonnement’ -> med betalingskort.

      Har firmaet/foreningen ikke et betalingskort, kan du lægge ud med privat kort og bogføre det som et udlæg som vist i guiden her: https://dinero.dk/support/udlaeg-mellem-virksomhed-ansatte/

      Du må have en rigtig dejlig dag!

      De bedste hilsner, Theresa – Dinero support

  8. Det er jo ingen garanti for at jeg når en omsætning i 2024 på over 100.000kr. trods det tvinger i mig til at hoppe over i betalingssystem, Får man pengene tilbage hvis man ikke når omsætningen? Jeg har kontaktet min revisor, og han forklarer at den nye lov gælder for 2025 hvis man har regnskab som følger kalender året. er det sommer regnskab så gælder de nye regler fra 1/7 2024. JEG SYNES DINERO SKAL HOLDE SIG TIL REGLERNE, og ikke bilde os noget uklart ind.

    1. Hej Bjarne

      Først og fremmest er det vigtigt for os at understrege, at vi overholder lovgivningen.

      Omsætningsgrænsen, og hvornår vi indfører den, er en beslutning, vi selv har truffet, og vi har af hensyn til vores drift valgt at rulle vores nye prismodel ud på én gang.

      Dette betyder, at både foreninger, som ikke er omfattet af kravene i bogføringsloven samt enkeltmandsvirksomheder, hvoraf nogle først skal omstille sig i 2026, også skal opgradere, hvis de har haft en omsætning på over 100.000 kr. ekskl. moms inden for de seneste 365 dage.

      Vi ser på omsætning bagudrettet, og har man først nået omsætningsgrænsen, skal man som minimum betale for Dinero Starter+.

      Du ønskes en god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  9. Jeg har vinterlukket i min virksomhed og har derfor ingen indtægt og har derfor ikke penge til at betale for starter+ hvad gør jeg så? regner dog med at komme i gang igen til april og vil derfor derefter kunne betale for programmet. hvordan gør vi det??

    1. Hej Lars

      Vi kan desværre ikke besvare supportsager via vores blog. Du er derfor meget velkommen til at skrive ind til os enten på mail: Support@dinero.dk, eller på vores online chat. Så kan vi besvare din henvendelse her 🙂

      Du må have en rigtig dejlig dag!

      De bedste hilsner, Theresa – Dinero support

  10. Jeg har ligesom en masse andre enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet virksomhed) hvor jeg sælger min arbejdstid. Jeg har måske 20-30 bilag/fakturer samlet på et år og ville helst bare holde det simpelt i Excel, men da jeg alligevel bliver tvunget over i godkendt program i 2026, så valgte jeg at starte i år og vælge den gratis Dinero. Så lige pludselig bliver man tvunget over på en dyr betalings model, hvilket jeg finder uacceptabelt og bondefangeri. Hvis jeg havde vist det, så var jeg aldrig startet med Dinero. Det er omkring 100 kr per regning/fakturer og reelt den største udgift i firmaet.

    Jeg vil mene at Dinero (Visma) er blevet grådige pga. efter både Dinero og e-conomics er kommet under Vismas paraply. jeg har ikke noget i mod at betale, men Dineros setup er ikke spiseligt Man kunne nemt have lavet en billigere løsning for de mange småbrugere som har få transaktioner (selv om de har over 100.000 kr i omsætning)

    Så farvel og ikke på gensyn. Jeg vil ikke bondefanges en gang til.

    1. Hej Henrik

      Jeg er ked af at høre, at du ikke længere er tilfreds med vores produkt. Vi vil rigtig gerne kunne imødekomme alles behov, men vi er samtidig nødt til at foretage nogle justeringer, hvis vi fortsat skal kunne udvikle og vedligeholde de avancerede funktioner, som vi stiller til rådighed.

      Med nye krav fra den kommende bogføringslov følger flere krav til ressourcer. Samtidig giver vi afkald på nogle funktioner, der før var forbeholdt betalende Dinero Pro-brugere. Vi har derfor indført denne omsætningsgrænse for at leve op til alle kravene, sikre fremtidig udvikling og bevare en håndsrækning til de små iværksættere – uden at gå på kompromis med at drive en sund forretning.

      Ønsker du ikke længere at benytte Dinero, er det selvfølgelig helt i orden, og du kan frit skifte regnskabsprogram.

      Du må have en rigtig dejlig dag!

      De bedste hilsner, Theresa – Dinero support

  11. Hej Bliver ved med at få rykkere for at skifte abonnementstype den 1. januar 2023. Jeg har forudbetalt mit abonnement til den 30.06.2024. Overser I at nogle af jeres kunder har forskudt regnskabsår?

    1. Hej Jørgen

      Hvis du har forudbetalt abonnement til 30/06-2024 så behøver du ikke gøre yderligere ift. denne overgang d. 1/1-2024 hvor de nye pakker træder i kraft.

      Du er også meget velkommen til at skrive ind til os på vores online chat eller på mail: support@dinero.dk. Så kan vi tage et mere konkret kig på dit firma 🙂

      Du må have en rigtig dejlig dag!

      De bedste hilsner, Theresa – Dinero support

    1. Hej Kirsten

      Du må endelig sige til, hvis der er noget du er i tvivl om, så vil vi meget gerne hjælpe.

      Du kan evt. skrive ind til os på vores online chat som har åben hver dag 08-23 eller sende en mail til os på support@dinero.dk.

      De bedste hilsner

      Theresa – Dinero support

  12. Hej Frederik, jeg skrev tidligere vedr. adgang til mine data hvis jeg vælge at skifte regnskabsprogram. Her svarede du, at Dinero ikke sletter data med det samme og man kan købe sig til en enkelt måned til at kigge ind i programmet. Hertil følgende spg. Hvor lang tid gemmer i så ens data (5 år) -hvis nu f.x. SKAT kommer efter 4 år er det så muligt at få adgang til sine data? og hvad koster det at få adgang i en måned? Pft.

    1. Hej Richard

      Så længe du er aktiv på din Dinero profil (logger ind på den og tilgår profilen med jævne mellemrum) så gemmer vi alt data så langt tilbage som du har liggende.

      Hvis du i en længere periode ikke benytter din profil, og ikke har været logget ind, så vil du modtage en mail om, at hvis du ikke logger ind på din profil, så sletter vi brugeradgangen. Sker dette vil vi derefter ikke opbevare dataen. Men du vil modtage flere mails om dette såfremt det er aktuelt, så du har mulighed for at logge ind og bevare din adgang.

      Du har selv pligt til at gemme din data 5 år tilbage. Hvis du gerne vil gemme dit regnskabsmateriale, kan du enten tage en manuel en backup af dit regnskab, som vist i vores guide du finder lige her:
https://dinero.dk/support/manuel-backup-af-dit-regnskab/

      Ellers kan du udfylde formularen her: https://dinero.dk/faa-tilsendt-backup-fil/ 
Så laver en vi fuld backup af hele dit regnskab og sender til dig. Filen koster 495 kr. ekskl. moms

      Prisen for en måned kommer an på om du vælger Dinero pro eller Starter +. Du kan evn se priserne for begge løsninger på vores pris side her: https://dinero.dk/priser/

      De bedste hilsner

      Theresa – Dinero support

  13. Hej, hvis man kun har brug for starter + men godt vil prøve pro, da det vil være dumt andet idet det koster det samme, kan man så skifte til starter+ version igen uden opsigelses varsel eller hvordan fungere det helt præcist når man skal “nedgradere”?

    1. Hej Richard

      Ja, det kan du sagtens 🙂

      Du kan helt indtil dit abonnement forlænges igen, skifte til Starter+ under “Indstillinger” -> “Dit abonnement”.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  14. Dinero er stille or roligt men konsekvent blevet til Multi-Dinero efter Visma overtog – tillykke med det – Ofinda overtager mine selskaber fremover – tak for denne gang.

    1. Hej Carsten

      Vi har igennem flere år udviklet rigtig mange nye funktioner i Dinero og med den nye bogføringslov, bliver vi også forpligtiget til at stille nogle flere funktioner til rådighed for alle. Derfor har vi valgt ovenstående model, som vi mener er meget gennemsigtig og til at forstå.

      Det står dig selvfølgelig helt frit for, at skifte regnskabsprogram til et andet, hvis du ønsker dette.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  15. Hejsa! Det regnskab eller bogholderi, som vi har i Dinero Starter, er slet ikke hverken en virksomhed eller en forening. Det er et privat husholdningsregnskab, fordi min bedre halvdel og jeg godt kan lide at have godt overblik over vores private økonomi. Og den bedste måde at opnå dette overblik er simpelthen at lægge alle vores private indtægter og udgifter ind i et bogholderisystem. Og det har vi gjort (i forskellige systemer) gennem 30 år (og det har fx gjort diskussioner i forbindelse med optagelse af lån hos kreditforeninger eller banker meget lettere). Men da det er vores privatøkonomi, det handler om, så kan vi på ingen måde være omfattet af evt. lovændringer, der gælder for virksomheder og foreninger. Vi kommer under ingen omstændigheder til at betale flere tusinde kroner pr. år for et bogholderisystem til ovenstående formål.

    1. Hej Knud

      Dinero er lavet med henblik på at hjælpe virksomheder med at lave deres regnskaber og det har aldrig været vores hensigt, at tilbyde et program til privatøkonomi. At du så har kunne bruge det til jeres privatøkonomi er jo helt fair, men det er ikke vores hensigt og derfor har vi naturligvis hellere ikke taget hensyn hertil.

      Vi er som regnskabsprogram forpligtiget til at stille nogle flere funktioner til rådighed for virksomheder, hvilket vi så har valgt at gøre for alle brugere af Dinero.

      Jeg vil normalt også anbefale man bruger f.eks. Spiir eller de funktioner ens bank stiller til rådighed, når der er tale om privatøkonomi.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  16. Det er så farvel, da jeg kun bruger Dinero til fakturering og har den digitale bogføring i E-conomic gennem min revisor

    1. Hej Kim

      Det er bare helt fair.

      Vi er som udgangspunkt i Dinero også sat i verden for at håndtere alle aspekter af vores kunders regnskaber og ikke udelukkende fungere, som et faktureringsprogram ved siden af jeres egentlige regnskabsprogram.

      Det vil også normalt være en fordel, at hele jeres regnskab er samlet i et program og derved at i faktisk sender fakturaer fra det regnskabsprogram i benytter jer af, i dette tilfælde E-conomic.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  17. Jeres måde at beregne omsætning virker lidt barsk i forhold til holding selskaber. Hvis man har et holdingselskab med meget få bilag i løbet af året, men med en udbetaling af udbytte fra driftselskab på over 100.000, så skal man nu betale Starter+ for holding selskabet. Det virker meget voldsomt til et regnskab med meget begrænset indhold i (antal posteringer). Jeg vil gerne opfordre jer til at finde en måde at holde prisen nede for holding selskaber, med mindre i gerne vil have gennet dem ud af biksen.

    1. Hej Esben

      Tak for din feedback.

      Jeg kan sagtens forstå det kan virke lidt voldsomt og skulle betale for et regnskabsprogram, hvis der er meget få posteringer, men vi har valgt en omsætningsgrænse af den grund, at det meget gennemsigtigt og nemt at forstå.

      Som regnskabsprogram er vi med den nye bogføringslov også nødt til, at stille nogle flere funktioner til rådighed til jer, bl.a. bankafstemningen, e-fakturering og mulighed for upload af bilag direkte i Dinero, hvilket også giver os øget omkostninger.

      Hvis du i forvejen har et betalende Pro abonnement til dit driftsselskab i Dinero, så tilbyder vi 33% rabat på nummer to Dinero Pro regnskab.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

    1. Hej Jørgen

      Hvis du pr. 2/1-2024 er over omsætningsgrænsen på de 100.000 DKK indenfor de seneste 365 dage, så vil adgangen til dit regnskab blive lukket og du vil ikke længere have adgang til dit regnskabsmateriale, medmindre du opgradere til enten Starter+ eller Dinero Pro. 

      Du behøver ikke gøre noget aktivt, da adgang blot bliver lukket automatisk. Hvis du har et betalende abonnement på nuværende tidspunkt, så kan du opsige det under “Indstillinger” -> “Dit abonnement”.

      ​Du kan udfylde formularen her: https://dinero.dk/faa-tilsendt-backup-fil/ - Så laver en vi fuld backup af hele dit regnskab og sender til dig. Filen koster 495 kr. ekskl. moms​.

      Du kan også tage en manuel en backup af dit regnskab, som vist i vores guide du finder lige her:​https://dinero.dk/support/manuel-backup-af-dit-regnskab/​

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

    1. Hej Robin

      Vi kigger dagligt på de sidste 365 dage inkl. dags dato og vi ser på det første gang d. 2/1-2024. Kommer din omsætning over 100.000 kr. ekskl. moms, vil du blive bedt om at opgradere til min. Starter+.

      Konkret betyder det vi kigger bagud på dit 2023 regnskabsår og har din omsætningen været over grænsen her, så vil du blive bedt om at opgradere, uanset om du i fremtiden skulle komme under grænsen igen. Vi har valgt at kigge bagud, da det er fakta vi kender og gætte på fremtidig omsætning.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  18. Jeg har allerede en revisor og bruger derfor kun dinero til at holde øje med regnskabet sideløbende selv. Kan det passe at det så alligevel er krævet at opgradere, når min revisor er den der sidder med det, og varetager bilagene osv osv. ?

    1. Hej Thomas

      Vi kigger dagligt på de sidste 365 dage inkl. dags dato. Kommer din omsætning over 100.000 kr. ekskl. moms, vil du blive bedt om at opgradere til min. Starter+ og det træder i kraft pr. 2/1-2024.

      Så uanset om du kun bruger det til at følge med i eller blot laver fakturering i Dinero, så vil det stadig gælde for dig, såfremt din omsætning overstiger grænsen.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

    1. Hej Leon

      Du kan vælge den pakke du ønsker under “Indstillinger” -> “Dit abonnement”, når du har logget ind på dit regnskab i Dinero.

      De bedste hilsner Lasse – Dinero Support

  19. Når jeg vil bestille starter + er der kun dinero pro jeg kan vælge med en rabat er det en fælde i lægger for mig ?????

    1. Hej Leon

      Tak for dit spørgsmål 😊

      Vi har ikke rabat på starter+, så det er derfor du oplever at du kun kan få rabat hvis du vælger Dinero pro. Har du yderligere udfordringer med at opgradere dit abonnement, er du meget velkommen til at kontakte os på vores chatsupport hvor vi er online alle dage 8-23.

      Rigtig god dag

      De bedste hilsner Rasmus – Dinero Support

  20. Prøver lige igen . Vil bare lige høre om der bliver muligt at få adgang til at sende ud med pdf. filer i starter + versionen .

    1. Hej Jesper

      Tak for dit spørgsmål.

      Jeg har besvaret det længere nede, så du får samme svar her 😊

      Nej, det bliver det ikke, da det fortsat er en Pro-funktion.

      Rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  21. Jeg vil gerne opgradere til dinero Pro – men først fra årsskiftet. Kan jeg gøre det nu – betale nu og at det så først gælder fra 1. januar 2024 ??

    1. Hej Kirsten

      Tak for dit spørgsmål.

      Det er desværre ikke muligt at forudbetale og manuelt vælge startdato på sit abonnement. Jeg vil derfor anbefale dig at vente med opgradere til d. 1. januar 2024.

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  22. Vil bare lige høre om der bliver muligt at få adgang til at sende ud med pdf. filer i starter + versionen .

    1. Hej Jesper

      Tak for dit spørgsmål.

      Nej, det bliver det ikke, da det fortsat er en Pro-funktion.

      Rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

    1. Hej Flemming

      Tak for dit spørgsmål.

      Så skal du bruge dit private betalingskort og bogføre det som et udlæg i dit regnskab.

      Har du en personligt ejet virksomhed, skal du følge denne guide: https://dinero.dk/support/udlaeg-mellem-virksomhed-og-ejer/

      Og har du et selskab, skal du følge denne guide: https://dinero.dk/support/udlaeg-mellem-virksomhed-ansatte/

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  23. Vi er en grundejerforening for 27 rækkehuse som bruger Dinero starter. Vi opkræver kontingent til grundejerforeningens drift og til en opsparingskonto til fx asfalteringer som sker ca hvert 20. år. Den samlede opkrævning pr. år er over 100.000 kr og dermed har i “puttet” os i kategorien virksomheder med over 100.000 kr i omsætning. Det er vel ikke forening som os lovgivningen har sigte på og vi ønsker derfor ikke at skifte til starter+. Kan det ikke lade sig gøre, at vi bliver på starter – alternativt må vi nok overveje andet.

    1. Hej Inge

      Vi valgt at rulle vores nye prismodel ud på én gang af hensyn til vores drift. Omsætningsgrænsen, og hvornår vi indfører denne, er en beslutning, vi selv har truffet, og vi har valgt at gøre det én gang for alle.

      Dette betyder, at både foreninger, som ikke er omfattet af kravene i bogføringsloven samt enkeltmandsvirksomheder, hvoraf nogle først skal omstille sig i 2026, også skal opgradere, hvis de har haft en omsætning på over 100.000 kr. ekskl. moms inden for de seneste 365 dage.

      Vi er pålagt at blive et registreret digitalt bogføringssystem senest 01/01-24. Det inkluderer, at en række funktioner, der tidligere var forbeholdt Pro, herunder upload til bilagsarkivet, bankafstemning og ubegrænset e-fakturering, bliver tilgængelige for alle.

      Vi mener, at vi med omsætningsgrænsen stadig kan holde fast i vores grundtanke og hjælpe nye iværksættere godt i gang på en gratis version af Dinero, uden at vi går på kompromis med at drive en sund forretning.

      Den nye bogføringslov stiller strengere krav til os som regnskabsprogram, og med de øgede omkostninger, der er forbundet med dette, har vi valgt at tilpasse vores prismodel, så vi fortsat kan sikre vores kvalitet og leve op til vores høje ambitioner.

      Det står helt konkret under punktet “Vigtige datoer” på Erhvervsstyrelsens hjemmeside lige her, at vi skal leve op til det: ​https://erhvervsstyrelsen.dk/krav-til-digitale-standard-bogfoeringssystemer-traeder-i-kraft-1-februar-2023

      Vi du ikke ønsker at opgradere til starter +, så vil jeg anbefale at du får lavet en manuel backup af dit regnskab inden 9 januar 2024, hvor din adgang vil blive lukket. Det kan du læse om her: https://dinero.dk/support/manuel-backup-af-dit-regnskab/

      Du ønskes en rigtig god weekend.

  24. I har en lidt speciel definition af begrebet omsætning. Hvis I kaldte det indtægter, svarer det vel mere til det, I lægger op til. Og i så fald ville finde det naturligt, at det var netto,renteindtægter,- altså med modregning af renteudgifter.

    Kan I begrunde jeres valg, herunder fravalget af at bruge nettorenteundtægterbn

  25. Jeg har enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet virksomhed) og ønsker ikke at opgradere til betalingsabonnement før 2026 hvor det er lovpligtigt for mig. Hvordan beholder jeg så mit starter abonnement, selvom jeg omsætter over 100.000 kr årligt? I kan vel ikke kræve opgradering når det ikke er et lovkrav endnu?

    1. Hej Bettina

      Tak for dit spørgsmål.

      Vi er som bogføringssystem forpligtet til at leve op til kravene allerede fra 1. januar 2024, selvom nogle virksomhedstyper, der benytter vores system, fx enkeltmandsvirksomheder, først er forpligtet til at forholde sig til ændringerne og kravene fra 2026.

      I den forbindelse har vi af hensyn til vores drift valgt at lancere en ny model én gang for alle. Det betyder, at ændringen træder i kraft pr. 1. januar 2024 for alle, der bruger vores bogføringssystem.

      Vi kan godt kræve opgradering, selvom det ikke er et lovkrav for dig endnu, da vi jf. vores betingelser forbeholder os retten til at ændre sammensætning, indhold og priser på produkter og abonnementer.

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

    1. Hej Daniel

      Tak for dit spørgsmål.

      Hvis man har fået besked om, at man skal opgradere, så har man ikke længere adgang til sin data, hvis man ikke gør.

      Ønsker du ikke opgradere til Starter+, så vil jeg anbefale, at du får lavet en manuel backup af dit regnskab inden 9 januar 2024, hvor din adgang vil blive lukket. Det kan du læse om her: https://dinero.dk/support/manuel-backup-af-dit-regnskab/

      Du ønskes en rigtig god dag.

  26. Hej – kan se at der tidligere er stillet spørgsmål vedr. en frivillig forening som ikke er besvaret.(vores en grundejerforening med 85 enheder) Vi har over 100.000 kr i kontingentopkrævning. Vi bruger ikke fakturering, da kontingentet bliver beslutte på generalforsamlingen, og ved udsendelse af referat bliver der gjort opmærksom om det vedtaget kontingent beløb, der skal indbetales. Derudover har vi max 40 udgiftsbilag pr år.

    1. Hej Susanne

      Tak for dit spørgsmål.

      Omsætningen beregnes som summen af konto 1000-1999 + 9000-9199 for det seneste år. Så jeres regnskab kan være omfattet, hvis der bogføres på de konti, som omsætningsberegneren henter tal fra.

      Vi har valgt at rulle vores nye model ud én gang for alle, og ændringen gælder derfor alle, der har regnskab i Dinero – foreninger inklusiv. Vi vil rigtig gerne kunne imødekomme alles behov, men vi er samtidig nødt til at foretage nogle justeringer, hvis vi fortsat skal kunne udvikle og vedligeholde de avancerede funktioner, som vi stiller til rådighed.

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  27. Kan jeg nedgrader til gratis version hvis min omsætning falder til under 100.000 ?

    1. Hej Thomas

      Tak for dit spørgsmål.

      Nej, det kan du ikke. Har du først ramt en omsætning på 100.000 kroner ekskl. moms, kan du ikke nedgradere til Dinero Starter og beholde adgangen til dit regnskab.

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  28. Det er helt væk i med så kort varsel laver om på muligheden for at benytte gratisversionen. Og at bruge bogføringsloven som argument på grænsen på 100k erendnu mere håbløs. For i loven er grænsen på 300k.

    Har Martin en earn out lige rundt om hjørnet, hvorfor disse ændringer?

    Håber mange kommer til st vælge jer fra nu. Jeg gør helt sikkert.

    1. Hej Morten

      Vi er kede af at høre, at du synes, det er med for kort varsel.

      Vi er som bogføringssystem forpligtet til at leve op til kravene allerede fra 1. januar 2024, selvom nogle virksomhedstyper, der benytter vores system, fx enkeltmandsvirksomheder, først er forpligtet til at forholde sig til ændringerne og kravene fra 2026.

      I den forbindelse har vi af hensyn til vores drift valgt at lancere en ny model én gang for alle.

      Med de nye krav følger flere krav til ressourcer. Samtidig giver vi grundet lovkrav i forhold til digitalisering afkald på nogle funktioner, der før var forbeholdt Dinero Pro-brugere.

      Vi er selvfølgelig ærgerlige over at læse, at du kommer til at vælge os fra, og vi ønsker dig held og lykke fremover.

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

  29. Hej – bliver man som frivillig forening også ramt af jeres ændringer? Vi er en forening der har mere end 100.000kr i omsætning, når vores kontingent indtægter medregnes – men vi er ikke moms pligtige. Derfor er dette en væsentlig og stor udgift for vores forening, og vi håber på det ikke rammer det frivillige Danmark og foreningslivet 🤞

    1. Hej Sara

      Tak for dit spørgsmål.

      Vi har valgt at rulle vores nye model ud én gang for alle, og ændringen gælder derfor alle, der har regnskab i Dinero – foreninger inklusiv. Vi vil rigtig gerne kunne imødekomme alles behov, men vi er samtidig nødt til at foretage nogle justeringer, hvis vi fortsat skal kunne udvikle og vedligeholde de avancerede funktioner, som vi stiller til rådighed.

      Du ønskes en rigtig god dag.

      De bedste hilsner

      Huda – Dinero Support

    1. Hej Bjarne

      Håber alle har fået svar nu 🙂

      Rigtig god dag De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  30. Spørgsmål: Jeg har Starter-versionen, jeg skiftede til Dinero i juni 2022, fordi den gratis version har det, jeg skal bruge, så jeg ikke, som hos andre udbydere, skal betale for funktioner, jeg ikke bruger. Mit firma er en lille enkelmandsvirksomhed, men omsætningen er over 100.000 kr./år. 1. Er det rigtigt forstået, at hvis jeg ikke opgraderer og betaler 2364 kr. til Starter+ eller Pro inden den 31. december 2023, så lukker I min adgang til mit regnskab fra. 1. januar 2024? Det vil sige jeg SKAL betale 2364 kr. for at kunne afslutte regnskabsåret 2023 i Dinero? 2. Hvis pkt. 1 er rigtigt forstået, skal jeg så bogføre hele 2023 i et andet regnskabsprogram, hvis jeg ikke vil betale til jer? Selvom jeg startede bogføring af 2023 i Dinero under forudsætning af, at det var gratis at bruge?

    1. Hej Karenlise

      Det er korrekt hvis du er over 100.000 kr i omsætning så skal du som minimum anvende vores fremtidige mellempakke løsning fra d. 1 januar og frem.

      Vi har også månedlig betaling hvis du ikke ønsker at fortsætte i programmet naturligvis, og du blot vil færdiggøre dit regnskab her, så du er ikke tvunget til at betale for et helt år 🙂

      Vi lukker heller ikke regnskabet præcist på d. 1 januar men nogle dage efter.

      Rigtig god aften, De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  31. Hvis, jeg nu skifter per 1-1-2024 til et andet regnskabprogram, hvad i Dinero har jeg fortsæt adgang til efter 1-1-2024? Det er jo lovpligtigt at kunne redegøre for sine posteringer etc. 5 år bagud overfor SKAT. Kan Deniro ikke stadig opretholde en “se” adgang?

    1. Hej Richard

      Selvom du skifter til et andet regnskabsprogram så sletter vi ikke din data med det samme. Vi blokerer blot din adgang til regnskabsprogramet. Skal du nogensinde bruge det igen, kan der købes én enkelt måned for at kigge ind i programmet.

      Vi kommer også med en løsning inden d. 1 januar hvor du kan købe alle dine filer og regnskabsmaterialer “ud” af programmet, til det kommer der mere information senere.

      Rigtig god aften

      De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  32. Jeg bruger ikke Dinero til bogførring, men udelukkende til at give/udskrive/sende regninger/kvitteringer med, og der er andre gratis kvitterings sider, men har nu vænnet mig til jeres gode program i bruger, vil det sige at jeg så skal flytte? For at betale for noget jeg kan få gratis, passer ikke ind i mit lille firma.

    1. Hej Bjarne

      Hvis du den dag i dag udelukkende bruger vores program som faktureringsprogram men ikke betaler noget til programmet og samtidigt har faktureret for mere end 100.000 kr på et år, så ja, så vil du enten skulle stoppe med at bruge Dinero fra 1. januar eller begynde at betale for vores produkt

      Rigtig god aften De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  33. Hejsa. Sørgeligt at det er nødvendigt. Istedet for at give rabat på pro-versionen, så ville jeg da elske at I istedet gav en ‘start’-rabat til dem, som har brugt jeres gratis regnskabsprogram – og som nu bliver tvunget over i Starter+ delen. Selvfølgelig skal I tjene penge, men synes også det er med kort varsel at man får oplyst at nu har du ikke adgang til dit 2023-regnskab, hvis ikke du hoster op! Det kunne I have gjort en tand smidigere 🙂

    1. Hej Kim

      Vi synes at halvanden månedsvarsling egentlig er okay, men er selvfølgelig kede af at du ikke er enig i det.

      Vi giver skam en rigtig fin “startrabat” til folk som ikke før har betalt noget til programmet, den rabat burde du meget gerne have fået på mail samt in-app når du er logget ind. Hvis du selvfølgelig allerede er gratis bruger.

      Hvis ikke, så kontakt vores support

      Rigtig god dag De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

    2. Hej igen. Lige en tilføjelse – idet jeg ikke kan svare Frederik direkte.

      1) Ja – 1½ måned er en fin tidsfrist, hvis det var fremadrettet! Men I ændrer jo reelt bagud, når man mister adgang til det man allerede har brugt i 10-11 måneder.

      2) Læs lige min besked igen.. Jeg er IKKE interesseret i rabat på pro-versionen… men i rabat på den tvungne del!!! (altså Starter+) Jeg skriver jo direkte ISTEDET for rabat på pro-version! Så fortæl mig venligst hvor I giver den “fine startrabat” 🙂

    3. Hej Kim

      Tak for din feedback 🙂 Lige meget hvilken løsning, vi var gået med, ville der have været nogle, som ikke fandt den rimelig.

      Vi har ikke rabat på Starter+, men tilbyder i øjeblikket Dinero Pro årsabonnement til Starter+ pris. Med Dinero pro, får du alle funktioner i Dinero og bogføringshjælp via vores chatsupport. Jeg beklager at dette blev misforstået i din første besked.

      Du ønskes en rigtig god dag

      De bedste hilsner Rasmus – Dinero Support

  34. Hvis, jeg nu skifter per 1-1-2024 til et andet regnskabprogram, fx et som er gratis op til 200.000 kr, hvad i Dinero har jeg fortsæt adgang til efter 1-1-2024? Ingenting? Mine gamle faktura etc..?

    1. Hej Reinhard

      Korrekt, fremover vil du ikke længere kunne se din data hvis du ikke vælger at betale. Vi er i gang med at kigge ind på en løsning for nogle penge at kunne trække alle sine data ud på en fil. Dette kommer der mere informationer om senere 🙂

      Rigtig god dag De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  35. Hel utroligt at man bruger fake news eller løgn hvis man skal være lidt grov, når man henvisner til lovgivningen om at det skal koste penge at bruge hvis man har en omsætning på over 100.000. Lovgivningen siger følgende: Fra 1. januar 2024 skal alle dine bilag digitaliseres, hvis du omsætter for over 300.000 kr. årligt, og virksomheden er organiseret som et anpartsselskab eller aktieselskab. Hvis virksomheden er personligt ejet, er det dog først fra 2026.

    1. Hej Michael

      Det er rigtigt at for nogle virksomheder gælder det, men for regnskabsprogrammer så skal vi være godkendte til at kunne understøtte alle pr. 1 Januar, og det er ikke sådan man desværre kan bygge et regnskabsprogram delvist op undervejs til at understøtte de forskellige deadlines.

      Vi har derfor taget en beslutning om at det gælder alle pr. 1 januar.

      Ja det kommer til at koste under 200 kr om måneden for folk med en omsætning over 100.000 kr i stedet for kvit og frit, til gengæld får tusindvis af de mindste virksomheder inklusiv dem under 100.000 kr i Danmark også et langt bedre regnskabsprogram der nu indkluderer bankafstemning, e-fakturering og bilagsarkiv der er dyre poster at give gratis ud for os.

      Rigtig god aften De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  36. Hej Dinero, Jeg har været glad for gratisversionen til simpel bogføring og moms hvorefter min revisor har sikret bankafstemning og årsregnskab mv baseret på mine indtastede bilag. Det er naturligvis helt ok at skifte prisstruktur – MEN dette burde være med rimelig varsel – det tendere bondefangeri at få oplyst medio november 2023 om en ændring gældende pr 2/1 -2024 incl ultimo bilag for 2023 – således at ændringen i praksis også vedrører regnskabsåret 2023 ! Det kan da ikke være rigtigt – jeg synes virkelig I skal håndtere dette med lidt større konduite også for ikke at miste kunder fremadrettet incl mig selv…..

    1. Hej Klaus

      Vi er kede af du synes det er med for kort varsel, det er dog den forretningsmæssige beslutning vi har taget og som vi mener er bedst for Dinero, både som produkt og som forretning.

      Vi håber og krydser fingre for at folk med en omsætning på over de 100.000 kr i fremtiden vil være villige til at betale under 200 kr om måneden for det produkt vi nu giver med bankafstemning, e-fakturering og bilagsarkiv.

      Rigtig god aften De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  37. Tak for en fin forklaring. Måske har jeg ikke læst grundigt nok på lektien 🙂 men jeg kan ikke lige se, hvornår de nye funktionaliteter i Dinero Starter træder i kraft – er det først fra d. 2/1 2024? Min omsætning ligger et pænt stykke under 100.000 kr.

    1. Hej Peter

      Tusind tak for det. De træder i kraft allerede fra i dag af, Vi begynder dog ikke at opkræve folk før d. 1 Januar 🙂

      Rigtig god dag De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  38. Hej En sørgelig måde i med tilbagevirkende kraft nærmest tvinger kunder over i betalingsmodeller når så mange småvirksomheder netop har valgt en gratisløsning. Hvorledes tolkes der på omsætning hvis der er tale om et Holding selskab med måske 20 posteringer om året hvor der feks kan blive indtægtsført 100.000 som resultat af datterselskab ? Altså et selskab uden ekstern salg men kun udbytter osv ?

    1. Hej Niels

      De helt små virksomheder, er det stadig gratis for. Alle under 100.000 kr kan bruge vores program kvit og frit og nu med endnu flere fede funktioner end før 🙂 Så vi føler egentlig vi hjælper en del virksomheder her og samtidig giver en mellempakke til dem som egentlig blot ønsker kernefunktionerne og ikke nødvendigvis PRO udgaven.

      Resultatet bliver beregnet på baggrund af alle indtægtskonti fra konto 1000-1999 samt renteindtægter

      Rigtig god aften De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

    1. Hej 👋🏼

      Hvis du har en omsætning på under 100.000 kr indenfor en 12 måneders periode, vil du kunne bruge Dinero gratis og blot nyde godt af de ekstra funktioner der er kommet i starter pakken såsom bankafstemning og upload af bilag 🙂

      De bedste hilsner Rasmus – Dinero support

    1. Hej Gitte.

      Hvis du ønsker at betale for Starter+ pr måned vil det koste 245 kr ex moms 🙂

      De bedste hilsner Rasmus – Dinero support

  39. Jeg bruger udelukkende programmet til at lave fakturaer som jo har været gratis, men skal jeg forstå det sådant at det er det ikke mere?

    1. Hej Palle

      Ja hvis du fakturere for mere end 100.000 kr om året, er det ikke længere gratis at lave fakturaer.

      Rigtig god aften De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  40. Synes ikke det er en pæn måde at gøre tingene på. Kan vist kun være for at tjene flere penge. Helt ok at man ikke ønsker at give noget gratis i fremtiden men burde lade nuværende brugere få lejlighed til at gøre året færdig så man reelt har en mulighed for at til-eller fravælge Dinero i fremtiden. Det her lugter som ufine metoder og vil ikke animere til at fortsætte med Dinero.

    1. Hej Erling

      Vi synes egentlig at ved årsskifte er det absolut den mest naturlige periode at det træder i kraft. ærgerligt du synes det er en ufin metode, vi håber alligevel du fortsætter i regnskabsprogramet og giver det en chance

      Rigtig god aften De bedste hilsner Frederik Nielsen – Supportchef

  41. Hvis man ikke vil betale for Dinero, og hellere vil bruge et andet system fra 1/1-24, har man så adgang til tidligere år i et stykke tid? Fx til man afslutter regnskabsåret 2023?

    1. Hej Søren

      Hvis din omsætning overstiger 100.000 kr. ekskl. moms og du ikke opgraderer til Dinero starter+ eller Dinero pro, vil du ikke have adgang til dit regnskab. Ændringen træder i kraft pr. 2/1 2024.

    2. Egentlig svar til Dinero: Det er rigtig dårlig stil. Som minimum burde I tilbyde, at man ikke skal betale for at afslutte sit regnskab, hvis man ikke starter et nyt årsregnskab eller bogfører noget i 2024.

    3. Kommentar til Dineros svar til mig: Det er rigtig dårlig stil. Som minimum burde I tilbyde kunder på gratis versionen, at de kan færdiggøre deres regnskab for 2023, hvis de ikke starter nyt regnskabsår eller ikke bogfører noget i 2024. Det er jo ligesom den aftale, I har lavet med dem på forhånd.

      Det er anden gang, jeg skriver dette. Første forsøg er forsvundet.

  42. Vil godt vide om vi kan gøre dette års regnskab færdig i den nuværende udgave. Vi kan først forvente at få alle bilag for året ind hen i januar og vil gerne være sikker på at så også kan bogføre og afslutte regnskabet i det “gamle” system. Synes nok det er lidt problematisk hvis man så langt henne på året pludselig ikke kan færdiggøre sit regnskab.

    1. Hej Erling

      Hvis du omsætter for over 100.000 kr. i perioden 1/1-2023 til 1/1-2024 vil du fra januar 2024 skulle betale for at bruge Dinero og dermed skulle betale for at færdiggøre dit 2023 regnskab, hvis du først får alle bilag ind i januar måned.

  43. Hej. Der er ingen vej udenom hvis jeg fortsat vil benytte Dinero, da jeg er langt over 100.000 pr år i omsætning. Men da I først skal leve op til kravene pr 1.1.2024 kan jeg vel godt vælge at skifte til dinero + fra 1.1.2024 istedet for at gøre det nu???

    Eller hvad???

    1. Hej Bo

      Det er korrekt at vi først skal leve op til kravene pr. 1/1-2024 men vi har brugt lang tid på at gøre os klar til den nye bogføringslov og indsende en ansøgning til Erhvervsstyrelsen og det arbejde er vi nu færdig med, og det er derfor vi melder de nye pakker ud nu.

      Hvis du har en omsætning på over 100.000 kr. så vil du fra årsskiftet skulle betale for at bruge Dinero. Hvis du vælger at opgradere nu, så kan du få et Dinero pro årsabonnement for prisen af Starter+ årsabonnement, dvs. at du får 33 % rabat. Tilbuddet gælder til og med den 31/12-2023, så hvis du venter til den 1/1-2024 vil du ikke kunne benytte dig af tilbuddet.

      Om du vælger at opgradere nu eller venter til årsskiftet er helt op til dig.

      De bedste hilsner Rasmus – Dinero support

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram