Hvorfor fejler min fakturaudsendelse på mail?

  • Læsetid: under 2 min.

  • Sidst opdateret 05/03/2024


Denne guide er til dig som modtager en fejl, når du forsøger fakturaudsendelse på mail fra Dinero.

Fejlen opstår, fordi vores mailsystem ikke kan levere mailen til din kundes indbakke. Du kan nedenfor se, hvorfor du typisk får en fejl på fakturaudsendelse på mail.

Hard bounce:

  • Modtagers e-mail adresse eksisterer ikke.
  • Modtagers domænenavn findes ikke. 
  • Modtagers e-mail server er helt blokeret for levering.

Soft bounce:

  • Modtagers indbakke er helt fuld (der er ikke plads til flere mails).
  • Modtagerens e-mail server er nede eller offline.

Spam: 

Spam-fejlen kommer, hvis modtager aktivt har markeret fakturaudsendelsen fra Dinero som spam. Du kan gøre følgende for at komme videre:

  • Download fakturaen som PDF fra Dinero. Denne PDF kan du vedhæfte og sende fra din egen mail. Fakturaen downloader du ved at gå til Salg → Alle → Klik ind på faktura → Download PDF.
  • Få kunden til fjerne fakturaen fra spam mappen.

Afvist af mailserver: 

Får du denne fejl betyder det, at modtagers mailserver er nede eller har andre problemer. For at komme videre kan du 1) tage fat i modtager, og høre om de har problemer og hvornår det evt. løser sig, 2) forsøge at sende den igen senere og 3) downloade fakturaen som PDF fra Dinero, og sende den vedhæftet fra din egen mail.

Ugyldig: 

Tekst eller modtager/afsender email indeholder sandsynligvis nogle tegn, som ikke kan genkendes af mail-systemet. Dette kan ske, hvis du har kopieret mail/tekst fra andre programmer. Slet mailen under kontakten (Kontakter og klik ind på kontakten) og tilføj den ny – her skal du taste adressen manuelt. Når e-mailen er ændret, prøv da at udsende fakturaen igen. Dette gøres ved at finde fakturaen via fanen Salg → Igangværende, klikke ind på den og trykke “Send som…” og vælge mail.


Det kan du gøre for at afhjælpe problemet

Har du fået én af ovenstående fejl? Så bør du tjekke op på følgende:

  1. Om modtagers e-mail adresse er indtastet korrekt, og om du har fået den rigtige mailadressen af kunden.
  2. Er mail adressen korrekt, bør kunden tjekke, om der er problemer med deres mail server eller om deres indbakke er fuld.
  3. Hvis I fortsat oplever problemer så tag endelig kontakt til vores support. De vil gøre alt, hvad der står i deres magt for at løse dit problem.

Hvis du vil læse om hvordan du kan ændre din faktura tekst, på din mail, klik her

Skal du sende fra én Dinero-konto til en anden? Læs, hvordan man gør her

Var denne artikel nyttig?

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram