Hvis du har fået en ekstra bankkonto eller har fået ny bank, er det vigtigt, at du opretter en ny beholdning i kontoplanen, så det bliver bogført separat fra din anden eller tidligere erhvervskonto i regnskabet.
Du opretter en ny beholdning ved at klikke på Regnskab → Kontoplan.

Når du er herinde, trykker du på knappen, Opret ny → Beholdning i listen af muligheder.

Likvide midler har kontonumre mellem 55000 og 55999. 55000 og 55040 er som standard brugt til din første bankkonto og kontanter/kasse.
Du kan eksempelvis give den nye bankkonto nr. 55010. Når du har udfyldt dine bankoplysninger trykker du på Godkend.
Så er din nye bank oprettet i kontoplanen og du skal nu bogføre alle de banktransaktioner, som vedrører den nye erhvervsbank på denne beholdning, så det bliver holdt adskilt fra din evt. gamle eller anden bankkonto.

Nu er din nye bankbeholdning oprettet i Dinero og du kan begynde at bogføre på din nye erhvervsbank. Dine kontooplysninger vil også fremgå nederst på din faktura i boksen med betalingsbetingelser.