Hvis man vælger at være på månedlig afregning af gebyrerne, sender MobilePay en opkrævning, når måneden er omme, på det pågældende gebyr, som skal betales.
Her vil transaktionsgebyrerne fremgå samt det månedlige abonnement. Derudover vil der også fremgå et administrationsgebyr på 29 kr. ekskl. moms, som pålægges grundet den månedlige fakturering.
MyShop lægger altid dagens omsætning sammen og overfører det natten over, så man kan se pengene på bankkontoen dagen efter.
Bogfør indbetalingen
Bogføringen af indbetalingerne skal laves hver gang MobilePay indbetaler penge på din konto vedrørende dit MyShop-salg. Heldigvis er det super nemt, og du kan bruge skabelonen Flytning af penge mellem beholdninger, som du finder under Bogføring → Skabeloner.
Bogfør gebyret og abonnementet (gøres én gang om måneden)
Når du modtager den månedlige opkrævning med gebyrerne, abonnementet og administrationsgebyret, kan du nemt og hurtigt bogføre det i et købsbilag. Klik på den blå Opret-knap oppe i højre hjørne, og vælg Nyt køb. Her tilføjer du to ekstra linjer ved at klikke på Opret ny linje +.
- I første linje kan du bogføre transaktionsgebyrerne. Skriv ‘Gebyr’ i beskrivelsen, og vælg UDEN moms.
- I anden linje kan du bogføre administrationsgebyret (som er med moms) ved at skrive ‘Gebyr’ og vælge scenariet med moms.
- I tredje og sidste linje kan du bogføre abonnementet til MyShop (som er momsfrit). Skriv ‘Betalingsløsning’ i beskrivelsen, og vælg scenariet UDEN moms.
Hvis beløbet og momsen stemmer nederst på købet, har du gjort det korrekt, og du kan godkende købet.