Søger...

Øv! Der var ingen artikler, der matchede din søgning.

Opret flere bankkonti i Dinero – Sådan opretter du flere beholdninger

  • Læsetid: under 2 minutter

  • Sidst opdateret 08/01/2021


I denne guide kan du se, hvordan du opretter en ekstra beholdning i dit regnskab. En ekstra beholdning kan f.eks. bruges til MobilePay, iZettle, Stripe eller bare en ekstra bankkonto.

Sådan opretter du en ekstra beholdning

En ekstra beholdning kan oprettes under: “mappen” –> “Kontoplan” –> “Opret konto”, vælg “Beholdning”.

Kontoplan under mappe

Lad os tage et eksempel, hvor vi ønsker at oprette en MobilePay beholdning.

Kontonummer skal være mellem 55000-55999, så beholdningen oprettes under “likvide beholdninger” i kontoplanen.

Der skal angives kontonr. og kontonavn. Resten behøver du ikke udfylde – skal kun gøres, hvis du opretter en ekstra bankkonto, hvor dine kunder skal indbetale dine fakturaer på. Reg. nr og Kontonr. vil nemlig blive indsat i den indbetalingstekst dine kunder ser, når de skal betale dine fakturaer.

Sådan! Nu kan du vælge den nye beholdning, når du eksempelvis registrerer en indbetaling fra en kunde på en faktura 🙂

I hvilke konto-intervaller kan der oprettes en beholdning?

Beholdninger kan oprettes i konto-intervallerne:

  • 55000 – 55999 (likvide beholdninger – ekstra bankkonto, MobilePay, Stripe, mv.)
  • 60000 – 60999 (kun til personlige virksomheder – enkeltmandsvirksomheder, PMV og I/S. Her kan ses, hvad ejeren har til gode i virksomheden)
  • 63000 – 63999 (bruges til at holde styr på private udlæg for ejere og ansatte i selskaber (ApS, IVS, A/S, mv.) og ansatte i personlige virksomheder (enkeltmandsvirksomheder, PMV og I/S)

Når du opretter en ekstra beholdning kan den bruges til at registrere ind- & udbetalinger på dine salgsfakturaer og dine køb.

Som eksempler på ekstra beholdninger kan du oprette:

  • 55010 – MobilePay. Bruges til de salg, du modtager på MobilePay
  • 60130 – Mellemregning med ejer X. Har du et I/S med en partner, kan I have hver sin beholdning, så I kan holde styr på, hvad I hver har til gode i virksomheden. 60120 kan I så omdøbe til Mellemregning med ejer Y
  • 63110 – Udlæg ansat x. Har du en ansat, der laver mange private udlæg, kan du lave en specifik beholdning til den ansatte, for at have overblik over, hvor meget den ansatte har til gode fra virksomheden

Tips & bonusinfo:

  1. Skal du ændre kontooplysninger på en beholdning, du har oprettet? Hvordan du gør det, finder du svaret på her.
  2. Skal du have IBAN og SWIFT til at fremgå af dine fakturaer? Hvordan du gør det, finder du svaret på her.
Var denne artikel nyttig?

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram