Søger...

Øv! Der var ingen artikler, der matchede din søgning.

Regulering for fri telefon ved årsafslutning

  • Læsetid: under 2 minutter

  • Sidst opdateret 27/04/2021


Regulering for fri telefon ved årsafslutning:

Har du fri telefon i din virksomhed, er det vigtigt, at du regulerer for det på din skatteopgørelse (oplysningsskema) – der er nemlig noget skat at spare. Bare rolig; hvis bruger du vores smarte skatteopgørelse, som giver dig ALLE tal og oplysninger til at indberette på skat.dk, så klarer vi den for dig!

Der er dog en enkelt undtagelse, hvor vi ikke kan klare regulering for fri telefon for dig. Det er i tilfælde af, at du ikke har haft fri telefon hele året. Hvordan du regulerer for det, fortæller vi dig i denne guide.

  1. Som det første, skal du svare “Ja” til, at du har fri telefon og “Nej” til, at din ægtefælle også har fri telefon. Det vil se ud som vist nedenfor:

    Fri telefon

    Alt på din skatteopgørelse (oplysningsskema) udfylder vi nu med, at du har haft fri telefon hele året. Det er den del, du nu skal ændre på.

    Lad os tage et eksempel hvor du kun har haft fri telefon i 5 måneder.

    I 2020 & 2021 er satsen for fri telefoni henholdsvis 2.900 og 3.000 kr. pr. år.

    Har du haft fri telefon i 5 måneder, bliver du derfor kun beskattet af 3.000 /12 * 5. Når du indberetter din skatteopgørelse, skal du rette følgende:

    • I rubrik 111 eller 112 skal du klikke på linjerne, der står til højre for tallet inde i Dinero, og i minus indtaste din korrektionen i anden regulering. (3.000 / 12 * 7 da vi skal trække 7 måneder fra).
    • Hvis din rubrik 350 er blå (boksen til regnskabsoplysninger), skal du på Skattestyrelsens hjemmeside udfylde rubrikken med beløbet.

Var denne artikel nyttig?

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram