Sådan håndterer du udgifter købt med MasterCard

  • Læsetid: under 2 min.

  • Sidst opdateret 23/02/2024


I guiden viser vi dig, hvordan du skal håndtere dine køb med MasterCard i dit regnskab.

Har du et MasterCard i din virksomhed og betaler dine regninger med dette kreditkort, skal disse regninger bogføres på en MasterCard beholdning i Dinero. Når pengene går ud af din bank som en samlet betaling én gang om måneden, skal dette også registreres.

Hvordan det hele gøres, kan du læse i denne guide 😊

Sådan bogføres køb på MasterCard


I det første step skal der oprettes en ny beholdning i dit regnskab, som du skal bruge til alle dine MasterCard betalinger.

Tryk på RegnskabKontoplan Opret ny → Beholdning. Giv den fx. konto nr. 55010 MasterCard.

Reg. nr., kontonr., mv. behøver du ikke udfylde.

Opret beholdning Mastercard

Hver gang, du køber noget og betaler via MasterCard, opretter du et almindeligt købsbilag. Som bilagsdato vælger du den dato, der står på din kvittering, og i beholdning vælger du “MasterCard”.

Én gang om måneden skal du betale det, som du i løbet af forrige måned har købt på dit MasterCard.

I dit regnskab skal du derfor flytte pengene fra din Bank konto til din MasterCard konto.

Dette sker med skabelonen “Flyt penge mellem beholdninger”, som du finder under fanen Bogføring Skabeloner Under ‘Pengeoverførsler’ trykker du på skabelonen Flyt penge mellem beholdninger. Her flytter du nu det, der er overført fra din bankkonto til din MasterCard konto, med den dato betalingen til MasterCard er betalt.

Når bilaget er godkendt, er du færdig 😊

[/pro]

Var denne artikel nyttig?

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram