Slet en betaling som er bogført:
Har du registreret en betaling, men har behov for at slette den igen? Så er du kommet til det rette sted.
I guiden gennemgår vi, hvordan du sletter/annullerer en betaling på en salgsfaktura, hvordan du gør det på et købsbilag og til sidst, hvordan du gør det på et godkendt anlægsaktiv.
Sådan gør du
Fakturaen finder du under fanen “Salg” → “Alle“. Her finder vi den pågældende faktura, hvor vi klikker ind på fakturaen, hvorefter vi klikker “Slet betaling“.
Når det er gjort er betalingen slettet, og du kan starte forfra med en ny registrering.

Dine købsbilag finder du under “Bogføring” → “Bilagsoversigt“.
Klik herefter ind på det købsbilag som du gerne vil annullere en betaling på. Når du er inde på købsbilaget annulleres/slettes betalingen ved at trykke på “Slet betaling” til højre.
Bemærk!
Dette kun gælder på køb på kredit med en betaling tilknyttet. Har du lavet dit køb som kontantkøb, skal bilaget enten rettes eller slettes helt.

Dine anlægsaktiver finder du under “Bogføring” → “Anlægskartotek“.
For at slette betalingen, vil vi skulle klikke ind på den pågældende aktiv, hvorefter vi klikker “slet betaling“.
Når det er gjort er betalingen slettet, og du kan starte forfra med en ny registrering.

Tips & bonusinfo
- Kan jeg nøjes med at rette en betaling?
Nej – det kan du desværre ikke. Skal du rette en betaling, skal du først annullere/slette den oprindelige betaling og derefter registrere betalingen forfra.
- Hvorfor er mit betalingsbilag et finansbilag?
Det skyldes, at vi begynder at automatisere flere ting. Fx kan Dinero nu selv udregne dine valutakursdifferencer. Det var før besværligt – men det er nu meget lettere. Flere af disse besværlige ting bliver fremover automatiseret, og derfor er dine betalingsbilag nu et finansbilag.
God fornøjelse 😊
Var denne artikel nyttig?
Del denne artikel
-
Del på Facebook
-
Del på Linkedin
-
Del på X
-