Denne del er egentlig meget kort. Den handler blot om, hvordan du får de rigtige informationer med på fakturaen. Det eneste du her skal være opmærksom på er, at du skal have indsat dit CPR-nummer i stedet for dit CVR-nummer.
MEN! Vi anbefaler, at du kun indtaster de første 6-cifre. Hvis virksomheden, du har handlet med, spørger om de sidste 4 cifre har de dog krav på at få dem oplyst.
Nå, lad os få kigget på, hvordan du indsætter dit CPR-nummer i stedet for dit CVR-nummer:
Klik på Indstillinger (tandhjulet) øverst i højre hjørne -> Sprog
Klik på Dansk -> Under “Faktura/tilbud” skal du finde feltet “Tekst i bunden af fakturaen (maks 2 linjer)”. Her fjerner du teksten “CVR-nr. {{mit-firma-cvr-nr}}” og erstatter det med teksten “CPR-nr. xx/xx/xx”. I vores tilfælde har vi angivet 11/11/90. Du skal selvfølgelig angive dit.
Så har du sørget for, at du får dit CPR-nummer på din faktura – og du er nu klar til at skrive din første faktura.
Den laver du under fanen “Salg” -> Ny faktura. Først gang skal du indsætte dit reg. og konto nr. – derfra er det på helt automatisk. Har du fået lavet ovenstående indsættelse af CPR-nr. og reg. & konto nr. korrekt vil det se sådan ud på din faktura:
Med ovenstående i hus er du nu klar til at lave din første faktura færdig!