I denne guide kan du se, hvordan du bogfører indkøb af nyt arbejdstøj. Arbejdstøjet er et område, hvor SKAT har strenge regler. Derfor har vi også skrevet en lille disclaimer inden vi går i gang med at forklare om reglerne og bogføringen.
Disclaimer
Reglerne indenfor arbejdstøj er komplekse, og der er mange forskellige afgørelser i forskellige sager. Vi har behandlet arbejdstøj overordnet i denne guide. Vi kan ikke tage en konkret vurdering for dig og din virksomhed, om hvorvidt du må fratrække arbejdstøjet i din virksomheds regnskab.
Det vigtigste, du skal tage med dig herfra er, at reglerne er komplekse, og du kan ende med en tur ind til SKAT, hvis du ikke overholder reglerne. Vær derfor meget påpasselig – spørg SKAT til råds om dit konkrete scenarie. Og hvis du stadig er i tvivl, så betal altid hellere arbejdstøjet privat.
Lad os komme i gang 😊
Sådan håndterer du arbejdstøj
Bogføringen af dit arbejdstøj laver du i et køb. Gå på +Opret → nyt køb.
I vores tilfælde har vi købt arbejdstøj for 2.500 kroner inkl. moms. Det er købt af vores leverandør (arbejdstøj ApS) d. 01/12-2024. Bilaget udfyldes således:

Den dag vi betaler arbejdstøjet fra erhvervsbanken, skal vi blot huske at registrere betalingen, hvorefter vi er i mål💪🏼
Tips & bonusinfo
Var denne artikel nyttig?
Del denne artikel
-
Del på Facebook
-
Del på Linkedin
-
Del på X
-