Flyt regnskab helt gratis, nemt og hurtigt!

Skal du bruge et nyt regnskabsprogram? Så er du landet det rigtige sted!

  • Få matchet forudbetalt periode fra andet system

  • Vi indtaster din åbningsbalance

Video thumbnail med cecilie

Flyt regnskab – helt simpelt

Vil du gerne skifte fra dit nuværende regnskabsprogram til en nemmere og mere brugervenlig løsning?

Har du forudbetalt for et andet regnskabsprogram? Det skal du ikke være ked af, for vi giver dig din resterende periode tilbage i form af Dinero Pro (op til 12 måneder). Det eneste, du skal gøre, er at sende os din faktura, så klarer vi resten.

Vi klarer din flytning til Dinero kvit og frit, når du har udfyldt formularen

Du skal bare udfylde formularen. Så vender en af vores dygtige kollegaer hurtigt tilbage med information omkring processen. Vi kan ikke flytte din gamle regnskabshistorik med over, men vi beder om et par dokumenter og hjælper dig i gang med en frisk åbningsbalance, så du er køreklar i Dinero.

I forbindelse med flytningen tilpasser vi dit regnskab til vores automatiske kontoplan. Ønsker du specifikke konti, skal du selv oprette dem i Dinero, før du skriver dig op til at få flyttet dit regnskab via formularen.

Du kan altid ændre din e-mail, når du har oprettet din Dinero-konto.

Hvad gør jeg nu?

  • Indtast dine oplysninger i formularen, og læn dig tilbage

  • Vi kigger oplysningerne igennem og kontakter dig hurtigst muligt

  • Vi flytter dit regnskab inden for syv arbejdsdage, hvis vi har alle dokumenter.

Sammenlign programmer
– se fordelene ved at flytte

Der er flere fordele ved at flytte dit regnskab til Dinero – udover alle de basale og avancerede funktioner, du ikke får andre steder.

Er det support 365 dage om året, en bogføringsassistent, automatisk momsafstemning eller noget fjerde, du har brug for? Så dyk ned i sammenligningssiderne og se, hvad du får ved at flytte regnskab til Dinero.

Guide – overvejelser ved skift af regnskabsprogram

Har du ikke besluttet dig for, hvilket regnskabsprogram du skal vælge? Eller overvejer du at skifte? I vores guide har vi samlet 13 gode råd og anbefalinger til dig, så du undgår dyre fejlinvesteringer.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Du tilmelder dig samtidig Dineros nyhedsbrev, som du altid kan afmelde med et enkelt klik.

Oftest stillede spørgsmål

Når du har udfyldt formularen på siden, kontakter vi dig med information om, hvilke dokumenter og oplysninger vi har brug for, afhængig af hvornår du ønsker at starte bogføring i Dinero.
Når vi har modtaget det nødvendige regnskabsmateriale, sørger vi for at indtaste din åbningsbalance i Dinero 💪🏼

Flytningsprocessen går hurtige, hvis du har følgende:

  • Oprettet en bruger på din ønskede e-mail og firma
  • Givet os supportadgang. Se hvordan du gør her
  • Bogført og afstemt dit regnskab frem til flytningsdato i dit tidligere regnskabsprogram
  • Hentet skærmbillede/kontoudtog fra din erhvervsbank, som viser den præcise saldo pr. flytningsdato
  • Hentet din balance eller saldobalance pr. flytningsdato

Med Dinero kan du få hjælp til dit årsregnskab, ligegyldigt om du har en enkeltmandsvirksomhed eller et selskab.

Hvis du har en enkeltmandsvirksomhed kan du enten tilkøbe vores skatteopgørelse, som giver dig de tal, som du skal indberette på dit oplysningsskema eller tilkøbe revisorpakken, hvor en revisor gennemgår dit regnskab og hjælper dig med at indberette dine tal til SKAT.
Læs mere om de to pakker her.

Hvis du i stedet har et selskab har vi enten vores “Gør det selv-pakke”, hvor Digital Revisor giver dig alle de tal, som du skal indberette i forbindelse med dit årsregnskab eller vores revisorpakke, hvor Årsregnskabet hjælper dig med at indberette og udarbejde dit årsregnskab.
Læs mere om de pakker her.

Få det fulde overblik over de forskellige pakker og priser her

Hvornår skal du flytte til Dinero? Det afhænger af din momsperiode

For at sikre den bedste flytning er vi nødt til at tage hensyn til din momsafregningsperiode.
Det er muligt at flytte dit regnskab ved en endt momsperiode. Betaler du kvartalsvis moms, kan du altså flytte regnskabet per 31/12, 31/3, 30/6 eller 30/9. Og betaler du halvårsmoms, er det muligt at flytte pr. 30/6 eller 31/12.

I forbindelse med flytningen skal vi bruge et skærmbillede fra din erhvervsbank, som vi bruger til at sikre, at dit regnskab stemmer på dagen for flytning. Har du flere bankkonti tilknyttet din virksomhed, skal vi bruge skærmbilleder fra alle konti.

Hvis du flytter til Dinero ved start af et nyt regnskabsår, skal vi bruge en afstemt balance fra dit tidligere regnskabsår. Flytter du midt i et regnskabsår, skal vi bruge en saldobalance for din bogførte periode i dit tidligere regnskabsår, så du kan få din allerede bogførte drift med over i Dinero.

Lad os tage et eksempel:
Hvis du ønsker at flytte dit regnskab, så du bogfører dit 2. halvår 2025 i Dinero, skal vi bruge en afstemt saldobalance (resultatopgørelse og balance) for perioden 01.01 – 30.06.2025 fra dit tidligere regnskabsprogram.

Vi skal bruge en balance – hvad er det?

En balance viser din virksomheds økonomiske situation på en bestemt dato.

Ønsker du at starte bogføring i Dinero for regnskabsåret 2025, skal vi bruge din balance fra det tidligere regnskabsår, hvilket vil være pr. 31/12-2024. 

En balance indeholder dine aktiver og passiver i dit regnskab.

Aktiver er dine tilgodehavende for salg, banksaldo og andre aktiver i virksomheden, som fx driftsmidler eller værdipapirer.

Tilgodehavende kan være salg, som du har faktureret i 2024, men som først bliver betalt i 2025. I så fald vil de fremgå som tilgodehavende i regnskabet, indtil de bliver betalt.

Passiver indeholder skyldige omkostninger; herunder evt. gæld og skyldig moms.

Skyldige omkostninger kan være køb foretaget i 2024, som først bliver trukket fra banken i 2025. Så vil købet stå som skyldigt, indtil det er betalt.

Hvad er en saldobalance?

Hvis du skal flytte regnskabsprogram midt i et regnskabsår, skal vi bruge en saldobalance for den allerede bogførte periode i dit nuværende regnskabssystem. 

En saldobalance er en oversigt over virksomhedens konti. Den indeholder både en resultatopgørelse (driftsregnskab) og en balance for en given periode. Det kunne være en saldobalance for perioden 01.01 – 31.03.2025.

Se et eksempel på en saldobalance her

Hvad kigger vi efter i din balance?

Når vi modtager din balance, tjekker vi, om banken stemmer per flytningsdato, så vi sikrer os, at du får de korrekte tal med over i Dinero. 

Derudover kigger vi på, om der er noget, som stikker ud – fx tilgodehavende/debitorer eller en kassebeholdning, som står i minus. Vi kan også tjekke, om dine skyldige omkostninger står i plus. Disse små tjek laver vi for at hjælpe dig så godt på vej og sikrer os, at du har det korrekte udgangspunkt, når du starter i Dinero.