Med kortbetaling via Pensopay kan dine kunder betale dine fakturaer med betalingskort. Det er nemt at komme i gang, og det er nemt for dine kunder at betale fakturaerne fra dig. De kan nemlig betale med både Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og Eurocard på din faktura.
Dine kunder slipper for at rode rundt med netbank, MitID og lange kontonumre. De skal bare trykke på et betalingslink i din faktura og indtaste kortoplysninger. Det er altså meget nemt for dine kunder at betale.
Men faktisk er det også nemt for dig. Hele betalingen bogføres nemlig automatisk i Dinero, så i stedet for at bruge tid på at bogføre kan du bruge din tid på din virksomhed.
Dine kunder kan også betale via app
Med Pensopay stopper betalingsmulighederne ikke ved kortbetaling. Kunderne kan nemlig også betale med Google Pay og Apple Pay, og det er lige så nemt som kortbetaling.
Hvis du kombinerer kortbetaling og betaling via app, gør du det meget nemmere for dine kunder, og du øger samtidig chancen for, at de betaler deres faktura hurtigere – ofte samme dag.
Sådan fungerer kortbetaling-integrationen
Når du har aktiveret integrationen, kan du på hver enkelt faktura vælge, om du ønsker at slå kortbetaling til eller ej.
Slår du kortbetaling til, er der simpelthen et betalingslink på selve fakturaen. Linket kan din kunde trykke på for så at indtaste sine kortoplysninger.
Kunden kan selvfølgelig også betale via Nem Bankoverførsel og MobilePay.
Pengene bliver efterfølgende udbetalt af Pensopay med tre bankdages forsinkelse – læs mere om udbetaling fra Pensopay her.
Hvad er fordelene?
Fakturaer kan være besværlige for både dig som virksomhed og for din kunde. Det er dyrt at have penge til gode hos kunder, og jo længere tid du giver kredit, jo større risiko er der for, at du aldrig ser dine penge.
Med kortbetaling får du altså en række fordele:
- Du kan modtage næsten alle slags kort; såsom Visa, Mastercard, Maestro og Visa Electron samt MobilePay, Google Pay og Apple Pay.
- Dine kunder spares for en række unødvendige betalingstrin, som potentielt er så besværlige for den enkelte, at du ikke altid får dine penge til tiden.
- Med betalingslinket direkte i fakturaen skal din kunde ikke rode rundt i netbank med NemID/MitID og lange kontonumre. Betaling kræver kun ét klik og kortoplysninger – nemmere bliver det ikke.
- Med den automatiske bogføring skal du bruge mindre tid på regnskab. Den tid kan du i stedet bruge på at vedligeholde eller udvikle din forretning.
De mange fordele gør det nemt for både dig og dine kunder, når det kommer til betaling.
Automatisk bogføring
Når din kunde har brugt kortbetaling til at betale, registreres betalingen af fakturaen automatisk i Dinero. Når pengene bliver udbetalt til din bankkonto, bogføres hele udbetalingen også automatisk.
Det vil sige, at du slipper for at bogføre betalinger, gebyrer og udbetalinger.
Hvad koster det?
Prismodellen er ganske simpel. Der er hverken abonnement eller uigennemskuelige gebyrer:
- 1,50% + DKK 2,50 pr. transaktion i DK og EU ved private kort.
- 3,00% + DKK 2,50 pr. transaktion uden for EU ved private kort.
- 2,75% + DKK 2,50 pr. transaktion i DK og EU ved business kort.
- 3,15% + DKK 2,50 pr. transaktion uden for EU ved business kort.
Hvordan kommer jeg i gang?
Vi har gjort det så let som muligt for dig at komme i gang, og du kan i løbet af få minutter være klar til at modtage kortbetaling på dine faktura.
Du skal blot følge vores guide til opsætning, som du finder via linket. Her tager vi dig gennem processen, så du kan gøre det endnu nemmere for kunderne at betale dine fakturaer.
Et lille udvalg af virksomhedsgrupper der ikke kan godkendes
De fleste virksomheder vil kunne godkendes til kortbetaling, men der er nogen, som betalingsindløseren ikke godkender. Du kan se listen nedenfor.