Spring til indholdet

Læs historien om os

Blive klogere på, hvordan Dinero blev til, og hvor vi er i dag.

Tilbage i 2010 sad to frustrerede freelancere, David Andersen og Anders Hørsted, og svedte over deres firmaregnskaber. De drømte om et regnskabssystem, hvor de let kunne sende fakturaer, bogføre bilag, lave momsregnskab og danne sig noget nær et overblik over køb og salg.

Problemet var, at de systemer, der var på markedet, lignede noget, som var lavet i 80’erne, var svære at bruge og ret dyre. Og sådan startede historien om Dinero.

Ud af den frustration skabte de nemlig firmaet Kassekladde.dk, som hurtigt fik et par tusinde glade brugere.

Successen voksede, og de overvejede, om de skulle kvitte freelancetilværelsen og fokusere kræfterne på Kassekladde.dk alene. Udfordringen var, at omsætningen ikke var høj nok til den plan – og derfor begyndte tankerne om en investor at tage form.

I den anden ende af byen sad Martin Thorborg og de andre iværksættere i Amino. Ligesom David og Anders ærgrede de sig over de samme udfordringer: Hvorfor fandtes der ikke et eneste brugervenligt økonomisystem på markedet, som dækkede behovene for de mindre og mellemstore virksomheder – et program, hvor man selv kunne klare den daglige bogføring?

De programmer, der var i markedet, var tydeligvis lavet til revisorer og bogholdere; ikke til virksomhederne. Med mindre man altså ville på ugelange kurser, måtte man hyre dyre eksperter til at lave selv de simpleste ting i regnskabet.

Der var behov for et alternativ, og for at gøre en lang historie kort fandt Kassekladde.dk og Amino hinanden. I fællesskab stiftede de Dinero.

Smukt, enkelt og – vigtigst af alt – brugervenligt

“Hvis Apple skulle lave et regnskabssystem, så skulle det være Dinero”. Cirka sådan lød visionen for det nye program, der skulle se dagens lys. Programmet skulle være smukt, enkelt og super brugervenligt – og kunne bruges på alt fra PC, Mac, mobil og iPad/tablets til alle andre steder, hvor der er adgang til nettet.

Efter to års drift var successen så stor, at 25.000 virksomheder brugte Dinero, og mere end 100 nye virksomheder meldte sig til hver dag. I 2015 lavede vi vores første overskud efter en tredobling af omsætningen fra året før. Og i november 2016 blev vi del af den norske IT-koncern, Visma.

Rejsen har taget nogle vilde ryk, men vi forsætter som en selvstændig virksomhed og er stolte af at præsentere dig for en udgave af Dinero, hvor du selv kan fakturere, lave momsregnskab, registrere dine købsbilag eller lade din bogholder/revisor gøre det, du ikke selv gider.

Og så er vi stolte over, at alle kan være med på vognen ved at bruge vores gratisversion, Dinero Starter, der skubber små virksomheder godt i gang.


Hvem er vi?

Hør vores direktør fortælle om Dinero og vores udviklingsmiljø:

Hvad gør vi?

Vi startede Dinero i 2013 med visionen om at blive Europas førende leverandør af værktøjer til små virksomheder. I dag giver vi værktøjer, der gør virksomhederne i stand til selv at lave deres daglige bogføring uden nogen form for viden om regnskab.

Det gør vi ved at crowdsource data og finde mønstre i den måde, som virksomheder bogfører på – og så bygge videre på den læring ift. andre virksomheder for at skabe de bedste løsninger.

Dinero er med andre ord regnskabsprogrammet, der møder Facebook – eller verdens første “sociale regnskabsprogram”.

Et alsidigt team

Vi holder til i Industriens Hus midt i København og består af dygtige udviklere, supportere og en masse andre skarpe hoveder, som hver dag arbejder på at gøre livet for landets iværksættere langt nemmere.

Klik her, hvis du vil møde hele Dinero-teamet. Vi søger løbende dygtige folk til vores team, så hold øje med vores jobopslag her.


0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?