Bogføring af salg (indtægter)
Al bogføring af dine salg foregår i fanen “Salg”. Det er her du opretter dine fakturaer.
Når du opretter dine fakturaer vil der på fakturalinjen stå, hvilken konto dit salg vil blive bogført på. Vi har som standardkonto valgt 1050 – Salg af varer ydelser u/moms.

Du kan også vælge at oprette standard-produkter, som du så kan tilføje til fakturaen hver gang, du skal bruge dem. Her kan du vælge at bruge konto 1050 – Salg af varer/ydelser u/moms som standardkonto. Læs mere om oprettelse af konto her.
Oprettelse af køb (udgifter)
Alle dine køb skal du bogføre i fanen Bogføring -> Skabeloner -> Køb.
Her kommer det smarte! Du kan nemlig søge på, hvad du har købt – og så hjælper Dinero dig med at bogføre dine køb korrekt.
I eksemplet nedenfor har vi købt blomster. I feltet “Beskriv hvad du har købt..” skriver du blomster og vælger det scenarie, der passer til det, du skal bruge blomsterne til.
Beløbet skal være hele det betalte beløb.
Tilbage er nu blot at trykke på “Godkend”, hvorefter dit køb er bogført.
På samme måde kan du gøre det, hvis du f.eks. har købt varer til videresalg. Her søger du blot på “Varekøb”.

Funktionen til at bogføre dine køb hedder Dinero Crowd – den kan du læse mere om her.
Husk for øvrigt, at du typisk skal afregne lønsumafgift, når du er momsfritaget. Hvordan du gør det, har vi lavet en artikel om her.