Spring til indholdet

Digital Bogføringsassistent

Brug for hjælp til din bogføring? Med Dineros unikke digitale bogføringsassistent får du hjælp til at bogføre købsbilag på de korrekte konti, så du får de rigtige moms- og skattefradrag.

Bogføringsassistent

i Dinero

Upload dine kvitteringer og fakturaer til dit regnskab nemt og hurtigt.

  • Hjælp til bogføringen
  • Rigtige momsfradrag
  • Korrekte skattefradrag

Endnu ikke regnskabsekspert? Frygt ej!

Ved du ikke, hvilken moms og skat der er pålagt de enkelte bilag? Eller hvilken konto du skal bogføre dine enkelte udgifter på? Bare rolig – du er ikke alene.

Som selvstændig har du mange opgaver på dit bord, og du har nok ikke startet din virksomhed, fordi du brænder for at lave dit regnskab, vel? 

Netop derfor har vi udviklet vores helt egen digitale bogføringsassistent, som tager dig i hånden, når du skal have klaret din bogføring. Den hjælper dig med at gøre den daglige bogføring nemmere, ligesom vores automatiske bankafstemning gør.

Hvad får jeg hjælp til?

Helt konkret får du hjælp til at placere udgiften på den rigtige konto, så du du bogfører dine udgifter med korrekt skatte- og momsfradrag – og så din bogføring bliver så korrekt som overhovedet muligt.
Når du skal bogføre, vil du som normalt have mange hundrede konti at vælge mellem på kontoplanen, hvor du skal have placeret din udgift. 

Forskellen er, at du med din bogføringsassistent blot skal vælge, i hvilken henseende købet er gjort. Derefter afgør assistenten, hvilken konto købet skal bogføres på. 

Har du fx købt blomster, indtaster du det i beskrivelsen – og derefter dukker fire muligheder frem, som du skal tage stilling til:

  • Du har købt blomster til en ansat
    Konto: Gaver til personalet, fuldt fradrag
  • Du har købt blomster til virksomhedens lokaler
    Konto: Dekoration
  • Du har købt blomster til videresalg
    Konto: Vareforbrug
  • Du har købt blomster til en forretningsforbindelse
    Konto: Repræsentation, gaver og blomster, delvis fradrag

Din bogføringsassistent gør altså bogføringen langt nemmere, og derfor sparer du en masse tid på dit arbejde med regnskabet – tid, du kan bruge på mere spændende opgaver for dig og din virksomhed.

Vi har lavet en video, der viser dig, hvordan bogføringsassistenten fungerer i praksis. Den kan du se herunder:

Herunder følger en række eksempler på, hvad du kan bogføre ganske simpelt med funktionen:

  • Husleje, restaurantbesøg (frokost), broafgift, forplejning, (parkerings)bøder, emballage, iTunes, parkeringsbillet, hotel, gebyrer, kontorartikler, vægtafgift, serverhosting – og listen fortsætter og er lang. Skriv bare, hvad du har købt – finder du ikke noget, så skyldes det enten, at du ikke kan trække det fra, eller at vi ikke har set scenariet før.

Bogføringsassistent i Dinero Starter & Pro

Med Dinero Starter får du adgang til hele ti opslag med vores digitale bogføringsassistent om måneden. Du kan altså komme rigtig langt med din bogføring helt uden omkostninger til dit regnskabsprogram. 

Vælger du Dinero Pro, får du til gengæld fuldstændig ubegrænset adgang til bogføringsassistentens “hjerne”, så du kan bruge den lige så meget du har lyst. Du skal med andre ord aldrig mere bekymre dig om, om du vælger den rigtige konto fra kontoplanen – det lader du bogføringsassistenten om.

Vil du vide, hvilke andre fordele og fede funktioner, der ellers følger med Dinero Pro? – se vores priser her.

Tips og bonusinfo: 

  • De bilag, du uploader fra vores mobil app, finder du under Bogføring -> Bilagsoversigt.

0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?