Dine behov er Dineros behov


Ingen kender dine behov bedre end dig, der knokler med at skabe en sund forretning. Vi står ved en skillevej, og derfor vil vi gerne have din hjælp til at træffe nogle meget vigtige beslutninger om Dineros fremtid.

Jeg har en drøm om….

  • at Dinero selv udfylder alle informationer fra de bilag, du lægger i skyen
  • at Dinero afstemmer dine bilag direkte med posteringerne på din bankkonto
  • at man i Dinero App, også kan sende tilbud og fakturaer m.m.
  • at Dinero kan lave din årsafslutning og beregne din skat
  • at Dinero får API (Mulighed for at andre services som webshops, time sagsstyring, kasseapparater m.m. kan “snakke” sammen med Dinero)
  • at Dinero får abonnementssystem, så fakturaer kan udsendes automatisk
  • Og meget mere…

Men drømme kræver en kæmpe indsats, og derfor står vi ved en skillevej.

Lad mig slå fast, at Dinero i dag løber økonomisk rundt, så der er ingen grund til panik. Men vi vil så gerne gøre meget mere.

Næsten alle i Dinero, arbejder i dag med at vedligeholde systemet, da de titusindvis af gode brugere, skal betjenes ordentligt og sikkerheden være i top. Og det betyder, at der ikke er meget plads til videreudvikling.
Bevares, der kommer af og til lidt nyt, men slet ikke i den kaliber, som jeg gerne vil give dig.

Tænk hvor fedt det ville være, hvis du kunne halvere den tid, du bruger på regnskab og samtidig få et endnu bedre overblik. Og ja, det er det mål, vi har, og der vi ønsker at komme hen så hurtigt som muligt.

Jeg håber du vil med på den rejse!

3 modeller

Vi er nået frem til 3 modeller med arbejdstitlerne:

  • Status Quo
  • Ændring af gratis-versionen
  • Innovations-modellen

For at få trykprøvet vores strategi lavede vi en 2 timers workshop med 7 Dinero Pro-brugere, med forskellige slags virksomhedstyper. Vi præsenterede de forskellige muligheder og lyttede til deres indspark – Og tak for det!

Martin Riedel

Der var rigtig mange gode pointer, og det gav os et indtryk af, hvilken vej der er den rigtige at gå.

Her får du en kort beskrivelse af de 3 veje, vi arbejder med

1. Status Quo
Vi fortsætter som nu. Med den størrelse, vi har opnået, er der kommet større og større behov for drift, vedligeholdelse og support. Dinero-produktet vil fortsætte med alle de eksisterende features, og nye produktforbedringer vil komme til, dog i lidt lavere tempo, grundet de store ressourcer, vi bruger på drift og vedligeholdelse.

Du vil altså kunne fortsætte som i dag, men kan ikke forvente afgørende forandringer.

2. Ændring af gratis-versionen
Vi sætter udviklingen af gratisversionen ned og skruer samtidig op for “aggressiviteten” i vores salg. Det vil skabe flere Pro-brugere, der kan være med til at finansiere udviklingen, men det vil helt sikkert også give væsentligt færre gratis-brugere. Og hvis der er færre brugere af Dinero, vil funktioner som Dinero Crowd (og andre spændende funktioner, vi vil lave til dig) med tiden blive dårligere, og dertil vil vores omkostninger til marketing stige kraftigt, da folk elsker at henvise til gode gratis services. Sluttelig vil det ændre vores mission om også at være til hjælp for de helt nystartede iværksættere, og det er jeg ikke begejstret for.

3. Innovationsmodellen
Vi sætter prisen moderat op på Dinero med f.eks. 50 kr. / måned og bruger pengene på at ansætte flere udviklere. Det betyder, at vi kan lave de ting, jeg har nævnt og en hel del mere.

Vi har nogle planer, som vi har KÆMPE forventninger til, og som vi er overbeviste om, vil give dig enorm værdi. Der er slet ikke plads til at beskrive det hele, men vi kan sige så meget, at vores ideer mødte stor begejstring hos workshop-deltagerne.

To af kommentarerne fra vores workshop lød sådan:

“Jeres mere langsigtede vision, er virkelig stor. Det virker som en smart måde at udnytte den store mængde brugere, I har, uden det går ud over brugerne – tværtimod! Det er lidt som at benytte den Amino-tankegang, der allerede eksisterer, og forankre den i Dinero-systemet.”

Martin Riedel – Realkreditkonsulenten

“Da jeg på mødet hørte, hvad I lige nu arbejder på, og hvilke visioner I har med produktet, blev min begejstring øget en del. Jeg har prøvet en del regnskabsprogrammer og har også været tilfreds med dem, men tankegangen i dem har ikke været så innovativ, som jeg ser hos Dinero.”

Martin Boje – EDBsen

Hvad gør vi nu?

Jeg er oprigtigt i tvivl. Og når man er i tvivl, skal man ikke være bange for at spørge sine brugere og for at tage deres svar alvorligt.

Jeg vil gerne høre din mening, om hvilken vej du synes, vi skal gå? Jeg sidder klar til at lytte til dig på martin@dinero.dk

Du er også velkommen til at kommentere her i bloggen, tage fat i os på Facebook, eller vores live-chat, der jo er åben 75 timer om ugen. Du finder den i Dinero, nede i højre hjørne.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

De bedste hilsner

Martin Thorborg
Medstifter af Dinero


Vores toptunede workshop-deltagere var:

Marion Huijink
Dutch Deli
www.dutchdeli.dk

Martin Riedel
Realkreditkonsulenten
www.realkreditkonsulenten.dk

Michael Nielsen
Alpha Byg
www.alpha-byg.dk

Martin Boje
edbsen
EDBsen.dk

Gary Britton
www.studiogb.dk

Andreas Sihm
Online View
www.onlineview.dk

Søren Gjessing
IT-Support

Igen tak til jer alle 🙂


3 videosvar på jeres kommentarer

Som ventet er der allerede kommet en masse konstruktive kommentarer i kommentarsporet nedenfor. Jeg har samlet op på de forskellige kommentarer løbende. Det er der kommet de 3 nedenstående videoer ud af. Videoerne er lagt op i kronologisk rækkefølge med min første video øverst. Bare klik på videoerne, for at se dem, og endnu en gang tak for de gode indspark 🙂

Video 1

Skærmbillede 2015-04-13 kl. 13.51.38

Video 2 

Skærmbillede 2015-04-13 kl. 20.21.30

Video 3

Skærmbillede 2015-04-15 kl. 12.23.14
Martin Thorborg
Martin Buch Thorborg Dinero
Martin er medstifter af Dinero, hvor han sidder i direktørstolen. Han er et kendt ansigt på den danske iværksætterscene med en række succes-startups i bagagen – erfaringer, han i øvrigt deler ud af gennem foredrag rundt i landet.

Skriv en kommentar

114 kommentarer

  1. Jakob, vi har overvejet det, men vi komme ikke til det desværre. Laver vi en mindre version, vil mange af vores brugere skifte til den og så går vi enten konkurs, eller skal sætte prisen op. Vi mener at den pris vi har nu, med bogholderhjælp m.m. er rigtig, rigtig god og håber også du kan se det 🙂

    De bedste hilsner

    Martin

  2. Hej

    Jeg er en forholdsvis ny bruger i Dinero og bruger gratis-versionen eftersom jeg har en enkeltmandsvirksomhed og ikke har behov for pro-versionen. Dog kunne jeg kunne jeg godt bruge et par funktioner fra pro-versionen, så jeg synes det kunne være fedt med en udgave til en mindre beløb pr. måned hvor man kunne tilvælge f.eks 2-3 moduler fra pro-versionen. Dinero er et glimrende program og det er super nemt at bruge, og jeg ville gerne kunne bidrage til udviklingen, men for mit firma er det lidt et “over-kill” at skulle bruge pro-versionen, men hvis der fandtes en mellemting kunne det være yderst tillokkende.

    Jeg støtter helt klart innovationsmodellen, og vil heller ikke have noget imod at betale den forhøjede månedlig pris for dinero pro når jeg får firmaet op i størrelse.

    mvh Jakob Pedersen

  3. Hej Jørgen.

    Ikke på nuværende tidspunkt. Vi kan håbe at en af vores integrations partnere laver det 🙂

    De bedste hilsner Rasmus

  4. Er der slet ingen overvejelser om at indføre en eller anden form for lagerstyring eller er det helt udelukket? Jeg skriver som mange andre en del bøger (rigtig mange endda) og vil gerne skippe mit gamle og ikke særlig gode SummaSummarum, men har brug for at kunne skrive varenumre på fakturaen og lade systemet skrive de lange bogtitler – og kunne lave statistik på hvilke varer (bøger), der sælger bedst.

  5. Hej Karin

    Vi hævede prisen og vi mistede næsten ingen brugere. Vi har lavet rigtig mange af de ting vi har lovet og resten arbejder vi på. Så vi er i den dejlige situation, at vi har de penge vi skal bruge til at gøre Dinero Endnu bedre. Men super forslag!

    De bedste hilsner

    Martin

  6. Jeg har et forslag, der måske kan supplere de tiltag, I allerede diskuterer. Udover at hæve prisen med de 50 kr. kan det jo godt være at nogen tænker, vi skal virkelig have gang i den udvikling NU, måske så prøve crowdfunding af første step. Hvis nogen kan lykkes med det, må det da være dig, Martin Thorborg! Det kunne måske gøre, at I hurtigt kunne tjekke den første drøm af på listen, og når brugerne så ser, at her kan selv disse drømme blive virkelige i et godt tempo, er de måske med til at sætte turbo på næste bølge.

    Karin

  7. Hej ole

    Dine tanker er gode, tak for dem! Vi prøver virkelig at gøre tingene simple, også for os selv. For så kan vi bruge mere energi på at hjælp dig og alle de andre brugere. Vi har aldrig gået i markedet på at være de billigste og det kommer vi heller aldrig til at være, men vi VIL være de bedste for de små virksomheder. Vælger man e-conomic, er det fordi man har brug for noget der er mere avanceret og fordi man har en bogholder tilknyttet, ellers finder man aldrig ud af det. Nuvel, terningerne er kastet og vi håber langt de fleste er glade.

    De bedste hilsner

    Martin

  8. Hej Martin,

    Enig. …Men betjeningen (supporten) i restauranten kunne godt være med i grundbeløbet for a’la carte -for nu at blive i billedet. Support som tilvalg ville også være for svært at prissætte og der vil være brugere der virkeligt skulle bruge den men ikke vil betale før …det er for sent,.

    Jeg tænkte på funktionerne – men også her er det svært – for kan jeg så melde mig ind og ud så jeg kun betaler for årsopgørelse når jeg har brug for den 🙂 Kunne blive komplekst. Omvendt ser jeg at I skal bruge rigtigt meget tid på komplekse funktioner som efterspørges ovenfor og som vi aldrig vil kunne bruge: Abonnement (nej), API (ok, måske), EAN/OIOUBL til det offentligt (ok, måske end dag), varer (nej, konflikter med uafhængig rådgivning).

    Jeg siger ikke det er for dyrt, og jeg tror jeg kan retfærdiggøre beløbet for vores behov.

    Men I er i et marked med sund konkurrence …og jeg “fandt e-conomic nem at bruge og jeg kender det”. Omvendt var den mere traditionel og jeres tilgang til flere ting er så nyskabende at jeg vil støtte det alene på grund af ønsket om reelle fremskridt. Havde vi ikke været fritaget for moms (alternativ behandler) så er jeres håndtering af forskellige slags moms på telefon osv. nærmest genialt (som jeg forstod den uden at dykke ned i den).

    Tak for at spørge. Det er godt.

  9. Hej Ole

    Problemer et at de enkelte dele ville blive for dyre. F.eks. koster det godt 150.000 kr. / måned at køre den support vi nu har indført. Hvis den kun deles ud på f.eks. 1.000 brugere der føler de har råd til den, bliver prisen 150 kr., altså alene 3 gange så meget som hele prisstigningen på de 50 kr. Derfor giver det langt bedre mening, at vi lader alle brugere betale og så give langt billigere funktioner til alle. Og så må man leve med, at man betale en smule til ting man måske ikke bruger. Tak for dit input.

    De bedste hilsner

    Martin

  10. Selvom det kan blive kompliceret i brugergrænsefladen, så kunne I prissætte a’la carte fremfor kun 1.) “continental breakfast” (gratis) og 2.) 9 retters (Noma style). En del funktioner i pro lyder godt, medens andre og også af de kommende lyder ikke relevante og det letter ikke købs beslutningen – hvorfor købe 9 retter når du ønsker 3 udover de gratis…

    Jeg kan prøve at retfærdiggøre udgiften til Pro på 3 måder: 1. Sænke tid anvendt. Min tid anvendt som bogholder og den er svær da det er i ledige stunder udenfor normal arbejde – måske det ikke at regne egen tid for noget gælder for mange; 2. Sænke ekstern udgift. Reducere revisor tid eller endda give tryghed nok til at droppe revisor – jeg fornemmer det er muligt og jeg er tæt på, men… tør vi. Udgiften til revisor er noget større end Pro, så denne er nok den letteste måde at overbevise kunder på selvom i kan have svært ved at love noget uden at pådrage jeres rådgivningsansvar. 3. Sove roligt. Sikre at Skat ikke har noget at komme efter fordi alt er bogført korrekt og der er ikke transaktioner som ikke bær være firma, og her er jeres bogføringshjælp og Crowd et stort skridt ligesom bilag i skyen lyder attraktivt…

    Jeg er i tvivl – derfor a’la carte forslaget.

    PS: Jeg bogfører for min kones behandler virksomhed som er på vej op i omdrejninger. Vi bruger gratis udgave og har lige startet med at knaste 2014 ind og afleverede det til revisoren. Det var nemt – har prøvet Economics, C5 og så langt mere avancerede traditionelle systemer. Min baggrund er programmør m.m. af bl.a. mindre økonomisystemer.

  11. Hej Morten

    Hvis man tænker i procenter, så har du helt ret Morten. Men med den 50’er, kan vi f.eks. drive bogholdersupport 75 timer om ugen og meget mere. Det håber vi du ser som mere værd 🙂

    De bedste hilsner

    Martin

  12. Jeg vil bare sige at hæve prisen med 50% ikke er en “moderat” stigning som ganske spiseligt står i beskrivelsen. Det er en ret voldsom stigning.

    Med det sagt så synes jeg beskrivelsen af fremtidige produkter helt klart retfærdiggøre stigningen. Men at sige den er moderart synes jeg er at forsøge at pakke det lidt ind 🙂

    Men jeg har tænkt mig at opgraderer for at få til den “gamle” pris da jeg er super glad for dinero.

  13. Konceptet med gratis til du har tjent den første million er genialt. Når I er ved at brække jer af det, begynder det så småt at slå igennem i den brede befolkning, så det er for tidligt at smide det væk…

    Jeg savner voldsomt time-/sagsstyring (PR & Kommunikationsvirksomhed) og bruger derfor endnu kun systemet i dag som fakturering – og snyder mig så til lidt time-/sagsstyring med tilbudsmodulet. Det virker, men det er jo ikke helt ideelt – og jeg ville gerne kunne taste de timer ind on site fra en app på min iPhone uden at det skal ske i tilbudsmodulet i mobilens browser – selv om jeg har en 6+ med stor skærm…

    Derfor vil jeg godt betale ekstra for Pro, og alle, der tjener nok til at bogføre det kan nemt betale 50 kr. ekstra pr. måned. 1.500 eller 2.100 er indifferent, og det kan jo trækkes fra i skat. Og så ville jeg prioritere time-/sagsstyring højt. Der må sidde en masse mennesker, der fungerer med timebetaling og kilometerpenge og skal holde styr på det.

    P.S.: I 1988 betalte jeg 35.000 DKK for virksomhedens første version af Navision C5…!

  14. Jeg er sikker på at i kan motivere jeres gratisbrugere over på en betalt løsning….. Jeres software er så brugervenligt, at alle kan forstå det..

    En 4. løsning er måske at sætte prisen lidt ned, og på den måde motivere flere gratisbrugere? Så kan i altid tage 15 kr. for jeres App eller lign. 🙂

    Jeg er selv probruger, og jeg mangler kraftigt jeres abonnementsystem til et nyt koncept jeg har på tegnebrættet, men gider da heller ikke betale “hele gildet” selv 🙂

  15. Af de 3 muligheder foretrækker jeg klart den første. Jeg er i dag pro-burger, men ikke villig til at betale 50 kr mere per måned, primært fordi det nuværende produkt langt hed ad vejen allerede dækker mine behov.

  16. Jeg ser helst en kombination af 2+3. En gratisversion i f.eks. de første 3 mdr. og herefter et mindre beløb. For proversionen laves der tilkøbsfunktioner til dem der ønsker ekstra faciliteter/moduler.

  17. En kombination af 2 og 3.

    Synes pro versionen fungerer ganske udmærket, men mangler f.eks. lageradministration. Jeg synes, at en tilkøbsfunktion af nye features ville være super, så er det op til den enkelte virksomhed, hvor stor udgiften bliver.

  18. Efter at have brugt Dinero i et par måneder, valgte jeg at købe PRO-udgaven, da jeg så kunne få noget hjælp til de dele, jeg ikke har så stor indsigt i, men som enkelt-personsfirma med behov for blot at udsende nogle fakturaer, betale nogle regninger er jeg mest til en mellemting mellem valg 2 og 3. Jeg mener også, at det ville være fint at have en lille – gerne gratis – model til de helt små og eller nystartede firmaer og så skulle man have pro-delen for at kunne udbetale løn og en endnu større udgave for at kunne have ansatte og med de mere avancerede faciliteter. For mig ville 50 kr mere om måneden også betyde meget, da jeg kun har mit firma som deltids mens jeg har et fuldtidsjob som ansat i det normale arbejdsliv.

  19. En kombination af nummer 2 og 3 ville være den bedste løsning efter min mening:-)

  20. Så har jeg samlet et stak svar på jeres spørgsmål:

    https://www.youtube.com/watch?v=iAl6TqiGneA

    Og som altid er du velkommen til at maile mig på martin@dinero.dk hvis du vil have et personligt svar.

    De bedste hilsner

    Martin

  21. Går også ind for model 3. Dog kunne man overveje at bibeholde prisen og så blot lave små add-ons som ekstra moduler til kr. 10 – 30,- pr. mdr. hvis man f.eks. ønsker lagermodul eller abonnement-modul, da det er langt fra alle som har disse behov, og derfor nok heller ikke ønsker at betaler ekstra for disse features.

  22. Helt klart mulighed 3 – Det som Dinero gør så fantastisk godt er netop at være innovative, så bliv endelig ved med det. En lille forhøjelse af prisen gør ingenting, bare i bliver ved med at komme med de fantastiske features som gør dinero så unik og vores hverdag nemmere…

  23. Kan godt se fidusen i 3. løsning – men i skal passe på ikke bare at skrue prisen op mere en denne gang. og hvad med os, der allerede har betalt for 2 år frem.

    Der er stadig en del mangler og småjusteringer såsom mapper til diverse tilbud, der ikke bliver til ordre m.m.

    PS. Der er stor ros til jer fra min revisor, der har lavet afsluttende regnskab via jeres program for første gang 🙂

    Mvh. Maler-martin

  24. Tag en meget dyb indånding.

    Hold fokus. Dinero er IKKE Microsoft Dynamics, det er knap så vigtigt med store features til målgruppen.

    Faktisk syns jeg i skal satse på nr 2. Fokuser på at sælge flere abonnementer. For jeg tror ikke i mister brugere på gratis versionen i stor stil. Den er rigeligt god til opstart af en virksomhed.

    Dinero crowd mener jeg ikke er det vigtigste. For den har en brist. Og det er at man ikke kan ændre kontoplanen, fordi reglerne er bygget op på kontoplanen.

    Jeres chat support kan supplere op med nedgangen af et eventuelt falg på Dinero Crowd.

    Det er ikke de 50 kroner der er det store vende punkt i punkt 3. Jeg tror de 50 kroner er lidt som at pisse i bukserne, for det giver god cash til at ansætte flere, men varmen er kortvarig. Og der bliver med flere ansatte mere behov for at holde fast i funktioner til målgruppen. Jeg tror at det kan give behov for mere styring og det koster endnu mere og så er varmen fra de 50 kroner hurtigt væk.

    Derfor tror jeg det gælder om fokus mere end det gælder om at hæve prisen, og skal der flere penge ind tror jeg det skal ske ved at sælge mere, og gøre springet mellem gratis og pro mere stor, så der er mere grund til at gå pro.

    Data mæssigt er der et punkt hvor jeg ikke forstår at der er mere fokus. Varer skal mere i fokus, og jeg ved godt at Martin har sagt at der ikke kommer lagerstyring. Det er heller ikke det jeg mener der er behov for. Men skal der forbedres i systemet skal det være omkring varen, for alle iværksættere har en vare de sælger.

    Varen er iværksætterens baby.

    Lagerstyring er ikke nødvendigvis et spørgsmål om lagersteder, hylde og placering. Det kan være noget så simpelt som beholdning og variant. Hvis nogen siger at de vil have Lagerstyring kan det være så simpelt som en beholdning der tælles ned ved salg, så man kan lave status optælling nemmere.

  25. I kører bare på. For enkeltmandsvirksomheden lyder innovationsmodellen som den klare fordel. Både til nu og til den udvikling min forretning har. Så Dinero kan følge successen til ende og levere mine selskabsregnskaber om 5 år – blot ved at få adgang til min mobil 😉

    Pris contra muligheder er fair.

  26. Jeg tænker ikke prisen skal mere op på PRO. Det tror jeg måske også kan skræmme lidt brugere væk da det så vil være samme priser eller mere end andre.

    Det er vigtigt at have gratis versionen da MANGE vil starte op på den.

    Jeg synes hellere man skal sætte udviklingen lidt ned frem for at hæve pris.

    Mvh,

    Morten

  27. Mulighed 3, Innovationsmodellen, er lige det der vil gavne en virksomhed som vores. Men uanset, hvad udfaldet bliver, så er Dinero et fantastisk program der letteregøre økonomien for os der bestemt ikke er født som matematikkere.

    Mvh

    Alexander

  28. spændende, det I har gang i. Forslag 2 og 3 i en kombination, ville være fint for mig. Jeg har godt nok Pro udgaven lige nu, men kan fremover godt bruge den nuværende gratis model. Skulle jeg betale noget for den, ville det være helt ok med mig. Bare jeg jeg beholde jer som min leverandør af et super godt regnskabsprogram

    Hilsen Pia Mariah Astrolog

  29. Vi Står selv ved denne skillevej ! Vi er vilde med ånden i Dinero og har fulgt Thorborg igennem mange år nu. I dette selskab har vi dog nogle behov som bare ikke findes i Dinero !!

    Men nu annonceres det som en mulighed ! 🙂 spørgsmålet er om vi er tvunget til at skifte inden Dinero evt får disse muligheder ! Vi stemmer 100% på udviklingen af 3 ting ! 1. API udvikling til shops etc. 2. Abonnements styring ( Recurring ) alt hvad vi laver er abonnements styret og behandles manuelt PT. 🙁 3. Bank afstemning ville være lækkert

    Vi har talt om det her hos os og vi ville være glade for både løsning 2 og 3 eller en kombi heraf, hvad som helst der sætter damp under kedlerne 🙂

    I håbet om at vores input kan bruges !

    Mvh. Lars P. Mønster

  30. Hvad med at lave en modereret ‘gratis’-version, så nystartere betaler et minimalt beløb istedet for at sætte prisen op for pro-brugere? Så er der heller ikke så langt op i pris, når man kommer over millionen, fordi man er vant til at betale noget. Jeg ville selv med glæde have betalt et mindre beløb for at starte op. Evt noget ala 3 første mdr gratis og derefter 499 for de sidste 9 mdr af året, hvis man er glad og tilfreds med ydelsen.. Det er stadig billigt og nemt at forstå..

    Jeg ønsker mig forøvrigt en ordrebekræftelses-feature, eller en mulighed for at omdøbe tilbuds-featuren til ordrebekræftelse med et snuptag..

    Mange hilsner fra Line

  31. Jeg savnede et simpelt faktureringssystem og fandt Dinero. Ret hurtigt blev jeg klar over begrænsningen og gik over til Dinero Pro, som på nuværende tidspunkt dækker mine behov som er Faktureringsmulighed Købsbogføring Kassekladde Alarmering ved rykkerbehov. Senere har jeg erfaret, at årsregnskab og andre tilsvarende features kunne lette revisionsarbejdet = besparelse, men jeg kan dog ikke frigøre mig for revision.

    Det er vigtigt, at der løbende udvikles i programmer af denne type, ikke mindst en løbende justering og tilpasning til lovgivningen. Det bør kunne dækkes af Pro-abbonnementet i sin nuværende form. Ekstra features kunne – som nævnt i kun eet blogindlæg – tilkøbes som app’s, hvis man har behovet. Jeres opgave er så at vise os brugere behovet, så skal der nok komme omsætning. Samtidig kunne sådan et app-salg også vise retningen for brugernes interesser ligesom brugerne kunne byde ind med selv-udviklede app’s, som efter jeres kvalitetskontrol kunne udbydes til salg. mvh Jesper

  32. Kom nu bare i gang med v. 3 Jeg kan sagtens give lidt mere , hvis det betyder at jeg får en bedre program, ikke fordi det vi har nu er dårligt.

    Jeg har selvfølgelig også nogle ønsker i kan videreudvikle på 🙂

    Lars

  33. Hej

    Jeg vil gå efter model nr. 2 da jeg syntes den nuværende gratis version har rigeligt at tilbyde. Jeg tror samtidig ikke det vil skabe væsentligt færre gratis brugere men blot give et større edge ift. Pro versionen som jeg i dag syntes er for lille. Vil for en ordens skyld nævne at jeg er Pro bruger.

    De bedste hilsner

    Lars Elmo Photography http://www.elmo.dk

  34. Jeg er helt klart tilhænger af 2 & 3, jeg er selv Pro bruger, men kunne sikkert godt nøjes med en gratis version. Men jeg syntes Dinero er enkel og helt genial at bruge, selv for en som mig som ikke er en haj til bogføring.

    Jeg havde et andet regnskabsprogramm inden som var meget mere kompliceret, Dinero er så ligetil at bruge at alle kan finde ud af det.

    Servicen er også i top 🙂

    Jeg ved ikke om jeg gerne vil betale mere, men hvis man vil have mere, må man betale mere 😉

    Glæder mig til flere nyheder 😉

  35. Jeg er nok også mest til punkt 2. Jeg tænker at hvis i får udviklet en del af disse features, så er der også en del af jeres gratis brugere der vil opgradere til pro versionen, samt i nok også vil kunne logge flere nye kunder til. Hvad hvis man satte pro prisen ned, ville man måske kunne få flere gratis brugere til at opgradere?

  36. Hej Martin,

    Mange tak for et rigtig godt initiativ, som virkelig har dækket et behov.

    Jeg er ganske enig med dig i, at I står ved en skillevej.

    Med risiko for at gentage flere af de gode kommentarer ind til nu, men jeg vil opfordre jer til at huske på, hvor I kommer fra.

    Det store spørgsmål hos brugeren vil være: Hvor hurtigt vil jeg opleve, at den ekstra omkostning nu også resulterer i at mine behov bliver dækket ind?

    Jeg vil opfordre jer til at lave en ny kundegruppe: Dinero Pro Plus, hvor brugeren mod en ekstra betaling dels kan anvende nogle flrere funktionaliteter, dels får mulighed for at påvirke jeres udviklingsprogram gennem afstemninger, m.m.

    De nye funktionaliteter kan I jo så tilbyde med op til 12 måneders forsinkelse til Dinero Pro gruppen.

    Med ønsket om en fantastisk dag til teamet,

    Jens Brinch

  37. Jeg synes sku i er innovative (Kliché .. ja .. men i ved hvad jeg mener) .. fedt med alle de fede features i laver og bliv endelig ved med det. Om man skal betale 50,- pr. måned er peanuts i forhold til hvad man sparer i tid. Jeg er frisk på den store forkromede model .. “bring it on” 🙂 god dag til jer .. og tak for et fedt program.

  38. Jeg hælder helt klart til innovationsmodellen. Danmark har brug for det Dinero du beskriver kan blive til en realitet.

  39. Kære Pro’er

    Så har jeg svaret på flere spørgsmål fra jer og husk, hvis du vil have et personligt svar, så send mig en mail på martin@dinero.dk

    https://www.youtube.com/watch?v=xS6yRWIaAmo

    De bedste hilsner

    Martin

  40. Jeg synes det er en rigtigt god måde I vender tingene på – og i forhold til en del andre og meget mere komplekse systemer er Dinero utroligt nem at arbejde med. Personligt synes godt om det forslag en anden bruger kommer med. Lav en billig version ( = den gamle gratis) – for 20-25 kr pr måned. Det kan ALLE afse for et system med så mange muligheder – og sæt pro versionen op med 20-25 kroner. Hvis dette kunne give samme udbytte til udvikling tænker jeg det tilgodeser alle. Jeg ville dog også vælge at bruge de 50 kroner ekstra for de ting I vil udvikle – da de på mange måder gør produktet komplet på alle måder. Ros til jer for jeres udvikling og ildsjæl med at lave dette produkt.

  41. Som enkeltmandsvirksomhed er Dinero allerede super god – hold den gerne der indtil videre. dvs. løsning 1. Alternativt løsning 2.

    Lad være med at skrue op for prisen endnu. Lars

  42. Er glad pro bruger og går helt sikkert ind for ver. 3. Jeg vil gerne have en masse fede features og også gerne give en 50.er mere for det pr. måned. Fortsæt det gode arbejde.

  43. jeg er meget glad for pro-produkter og det betød en del at løsningen var billig ved opstart af firma, jeg vil dog sige at trods en lille stigning i prisen er vi langt fra hvad det koster at have andre til at bogføre og lave regnskabet. jeg er helt klart med på den innovative udgave .

  44. Jeg vil gerne have alle de nye ting I skriver, så jeg vil klart gerne give lidt mere om måneden, for at se en udvikling i den retning.

  45. skide godt program jeg anbefaler til alle. det er aldrig prisen, jeg bruger som argumentation først, hvis kvalitet/ service er i førersædet. omvendt SKAL det være et cost- benefit for både bruger og Dinoro at være til. derfor vil jeg vælge strategien mellem 2 og 3. go for it.

  46. Når jeg læser indlægget, så er min første tanke at det er det forkerte spørgsmål du stiller. Uanset hvilken model og prisstruktur, du vælger så vil du gøre nogen glade og andre sure.

    Det rigtige spørgsmål at stille kan læses mellem linjerne. Det er – hvordan gør du udviklingen i Dinero skalérbar uden at omkostningerne følger med?

    For at nå frem til et svar på det sprøgsmål, må vi starte et andet sted…Hvorfor skal Dinero nu være noget for alle? Kære Martin, du startede netop med at ville være alt for en begrænset niche (hvis man kalde iværksættere/small-office-home-office segmentet en niche). Du har gang på gang slået fast at Dinero ikke skal være alt for alle… så hvorfor er du ved at skifte mening??? Hvorfor går du i mod alle dine egne råd fra blogs, Youtube osv.?

    Hvis folk gerne vil have API og ekstra funktioner, så lav en app-store model, hvor dine freelance programmører i Amino kan levere specialistfunktionerne. De apps kan sælges i abonnementsform ovenpå Pro abonnementet og du har dermed gjort en stor omkostning til en indtægt når indtægten fra app’en deles med udvikleren. Skulle der opstå nogle særligt vigtige eller populære apps der sætter en høj standard, så gør du dem til en integreret del af Pro eller et premium abonnement. Du kan sikkert også finde en god måde at få brugere og udviklere til at snakke sammen, så der opstår en community omkring udviklingen af Dinero.

    På den måde kan du holde Dinero gratis for de fleste og sikre udviklingen, hvor den efterspørges.

    Så svaret er ikke model 1, 2 eller 3. Svaret er model 4 🙂 Generelle funktioner, som vi alle slås med f.eks. årsregnskab, skal integreres i Pro abonnementet. Specilalist funktioner som f.eks. lagerstyring, webshop integration, lønstyring og bankkontointegration skal være tilkøb.

    Godt arbejde indtil videre 🙂

  47. Jeg tilslutter mig løsning 3.

    Jeg kan fint bruge Dinero som det ser ud nu, men jeg kan rigtig godt lide jeres løsninger og føler mig tryg ved at I kommer op med noget der gør min administration lettere, hvis I kører på med udviklingen.

    Jeg er Pro-bruger, skiftede fra Summa Summarum i januar.

  48. I spørger reelt om 50 kr. mere om måneden uden at løfte sløret for, hvad den almindelige bruger får for pengene og hvornår. Jeg kan godt lide jeres drømme, men der er ikke mange af de features der rammer mine behov. Måske skal I overveje yderligere differentiering i abonnementsformerne i forhold til specialfunktioner – evt. abonnement for web-shops, detailforretninger, virksomheder med medarbejdere etc.

    Forskellen mellem Gratis og Pro-versionen er i dag forholdsvis lille, og hvis man i forvejen er vant til at arbejde i et regnskabsprogram kan man komme langt med Gratisversionen. Jeg vil klart foreslå, at I gør det endnu mere attraktivt, at gå over på Pro-versionen via funktionelle fordele, så vi bliver flere betalende brugere. Herved bliver jeres behov for at hæve prisen for den enkelte også mindre.

  49. Hvem er jeres målgruppe? Skal i ramme alle, bør i opdele jeres features i flere mindre dele. Min virksomhed er freelance uden den vilde omsætning, men behov for de PRO features i har nu, hverken mere eller mindre. Derfor nummer 1 eller 2.

    Hæver i prisen kommer i op på priser, hvor jeres konkurrenter bevæger sig og de kan mindst lige så meget som DINERO kan lige pt. Ydermere har de API integration udviklet til alle shop systemer.

    Men igen, hvem er jeres målgruppe? Stiger prisen mister i de små men vinder de store. Hvem er der flest af?

    DBH Rune

  50. Er Dinero Pro bruger. Tilslutter mig skaren af brugere, der ser en god mulighed i at kombinere 2 og 3. Af nye features kunne jeg ønske mig: – Abonnementsordninger (fakturering i faste intervaller med reminder) – Indtastning af løbende tidsforbrug på en kunde (som kan bruges ved fakturering af timeforbrug) – Simpel varelagerstyring så jeg ved, hvilke dimser jeg har liggende når en kunde ringer uden at skulle rode lageret igennem – Mulighed for at taste noget andet på fakturaspecifikation end de foruddefinerede “stk”, “timer”, “kg” osv. Mvh, Allan

  51. Hej, 50Kr Go for it, vi sparer allerede meget tid på den “gamle” model, og så kan vi hjælpe lidt flere kunder med den ekstra tid.. Hilsen Alan / Parabolsen.dk Pro Bruger

  52. Innovation – helt klart – men som flere siger lav en helt gratis version, med få features, en mellem version til ca 50, og den nuværende pro version, samt evt tilkøbsmuligheder 🙂

    Men dog aldrig nr 1

  53. Kære Dinero Pro’er

    Her er svar på rigtig mange spørgsmål 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=V-xNIB3XYX0

    Jeg håber du kan bruge dem 🙂

    De bedste hilsner

    Martin

  54. Udvikling eller afvikling.. Det er jo valget, så klart udvikling, jeg vil foreslå jer at lave endnu en katogori af abonnement, såldes der er mulighed for at tage en trappe løsning i takt med ens virksomhed/omsætning vokser, og derved få flere far gratis mondulet over til en betalings løsning, inden man evt. vælger at gå på den store klinge hvor man har mulighed for at benytte alle mulighedderne der er i systemet.

    Ønskelisten til ændringer / udvikling At der er flere mulighedder for at ændre i regnings skabelonen, incl at fjerne felter. At der kommer flere mulighedder for at oprette katogorier, både moms frie og med andre moms satser. (Der ved skabes mulighed for at udvidde kundegruppen, og sælge programmet til ikke danske brugere) At App udgaven kan køre bilag ind via kamera funktionen, så man kan “scanne/bogføre” udgifter når man er på vejen. At nye specielle funktioner kan være efter tilkøbs principer, så man selv kan have indflyddelse på sin egen pakke. At man som pro kunde kan bogføre flere “selskaber” på samme abonnemengt/login evt. mod en lille ekstra betaling pr. selskab. så man ikke skal have flere forskellige kontier hos jer, hvor nogle jo ofte ender i gratis versionen. At der skabes en mulighed for at arbejde offline i programmet/ evt via App så man kan klargøre ting når man er offline. At det bliver muligt at synkronisere med sin adressebog/kunde database, så man ikke skal indtaste flere steder og at rettelser automatisk overføres til systemet.

    Til slut vil jeg blot sige tak for et godt program 😉

  55. Kør på med en blanding af 2 og 3. – Måske som Vagn skriver, en super pro version? En prisstigning er ofte en træls en at møde. Omvendt, så er det en kun en 600 mand årligt, der formentlig meget hurtigt kan tjene sig ind.

    Uanset Dinero’s funktioner bruger jeg revisor til regnskabet (også det løbende på Dinero) ganske enkelt fordi det interesserer mig mere at være der for mine kunder med produkter og ydelser, end at ‘slås’ med tal. Jeg uploader bilag, fakturerer og lader revisoren om at smide tingene på plads. Jeg savner dog et tilbuds modul der kan føres videre til en ordrebekræftelse, siden hen, en faktura.

    Nuvel… Min fornemmelse er bare stadig, at med den fart i har haft på, med det i har vist, så er der tale om kommende lækkerier der gør tingene lettere. Sæt i gang med en blanding af 2 og 3, eller en ny mulighed, 4, er mit helt klare bud.

  56. For en lille virksomhed er det fedt at kunne komme gratis igang med de mest basale services. Så endelig ikke fjerne gratisversionen. Men lad den forblive absolut basis. Selvfølgelig skal der være plads til udvikling af nye produkter, men for mit eget vedkommende er den nuværende Pro-version egentlig godt dækkende. En prisstigning på kr 600 årligt, ville betyde, at jeg ikke var gået fra gratis til Pro. Jeg har et mindre firma og ingen ansatte, derfor er Pro egentlig for stor til mit behov. En mulighed for at holde en lav Pro-basis pris kombineret med tilkøbsmuligheder fx løn, kunne være en god løsning. Det allervigtigste er at holde fast i brugernes behov. Måske en opdeling af brugertyper, kan hjælpe til at definere behov for forskellige målgrupper og dermed finde svaret på de forskellige modeller.

  57. Klart nr. 3 herfra. 50-100 kr ekstra månedligt, er ingenting i forhold til de timer I kan spare mig yderligere, som jeg så kan bruge på fakturerbar tid hos mine kunder.

  58. Model 3 skal I måske lige være påpasselige med da I med den prisstigning ville blive dyrere end de billigste løsninger fra både e-conomic og Microsoft C5. Personligt mener jeg at Dinero Pro helt klart er bedre til mig og mine behov end de to nævnte produkter, men det vil unægteligt gøre det sværere at kapre nye kunder fra de “gamle” regnskabssystemer.

  59. Jeg ville klart foretrække model 3. De ting som vil komme ekstra på, vil for mit vedkommende sagtens kunne spare mig for 600 kr. andet sted, oh nok også meget mere.

  60. For mig er 50 kroner meget om måneden, jeg er en forening, med begrænset økonomi, og jeg har selv (haft) en del arbejde med dinero da man ikke kan oprette sig som momsfritaget forening, derfor skal jeg ofte ændre på kontoplan osv. for at køre flatrate på momsen.

    Jeg kan heller ikke lave en “kontingent plan” med auto udsendelse af faktura i selv valgte intervaller, hvilket betyder at jeg hver måned skal ind og oprette 30 faktura.

    Omvendt, kunne Dinero håndetere foreninger uden moms (eller feks RAB Massører der også er moms fritaget’) og udsende faktura i intervaller (evt med en godkendelsesknap) så er 50 kr. ikke meget.

    En model jeg kan lide er den som protokolsys.dk køre, man har en basis pakke til fast beløb, og derefter tilkøber man de moduler man har behov for (for 5-20 kroner/måned for et modul)

  61. I må gerne lave en 4. model for SuperPro, således at de der ikke behøver fremtidens løsninger kan kører status quo.

  62. Jeg savner i det daglige klart flere app-funktioner, mens en stor del af de øvrige tiltag og dinero-crowd, er ligegyldige for mig. Derfor vil jeg helt klart foretrække en løsning med tilkøb af de forskellige features. I ligger prismæssigt ikke nødvendigvis billigere end andre løsninger – løsninger som måske endda er mere udbredte end Dinero og derfor mere populære hos revisorer mm. Jakob Vester, Vester.net

  63. Jeg stemmer helt klart for at: Jo, flere features en virksomhed vil have ekstra ud over standard Pro eller Gratis versionerne = desto dyre

    Jeg betaler gerne lidt ekstra, men jeg ville elske kun at betale ekstra for de features jeg er interesseret i.

    En lidt større ide, kunne være at lave en app-store.

    Virksomheder vil kunne udvikle add’ons til Dinero og sælge dem i jeres app-store til en pris de selv fastsætter. I tager selvfølgelig en pris pr. salg så der er penge til at sikkerheds-tjekke, vedligeholde osv.

    Det vil betyde at der vil komme eksterne krafter som arbejder på at lave fede features til Dinero.

    Kort sagt: Forhåbentlig mange flere features Jo flere features en virksomhed vil have ekstra ud over standard Pro eller Gratis versionerne = desto dyre

  64. I kunne overveje en model hvor Dineros gratisversion nedarver nogle af funktionerne fra den aktuelle Pro-version, og således gøres endnu mere attraktiv for de helt små og nystartede virksomheder.

    Samtidig gøres Pro-version mere pro, ved at implementere de avancerede funktioner som I drømmer om. Eventuelt mod en lille prisstigning, alt efter hvor mange af de nye funktioner der inkluderes.

    Jeg har to virksomheder, hvoraf min lille enkeltmandsvirksomhed ikke ville kunne håndtere et “dyrt” abonnement. Her har jeg da heller ikke behov for de avancerede funktioner, som omtales i dette blogindlæg. Samtidig kan jeg ind imellem godt savne nogle af de funktioner, der findes i Pro-versionen, som jeg har tilknyttet min anden virksomhed. I denne ville det give mening at betale lidt ekstra, for at få meget mere. Her ville vi nemlig se en stor værdi i de avancerede funktioner.

    Jeg læser blogindlægget som om at gratis-brugerne tilfører Dinero en værdi, anden end penge, hvorfor det vil give mening at tilgodese disse. Samtidig giver det også mening at opgradere pro-brugerne, der sandsynligvis både vil have behov for de nye versioner, og overskud til at betale lidt ekstra.

  65. Jeg synes også helt klart, at en kombination af 2+3 må være vejen frem.

    Udvikling koster nu engang penge. Så hvis prisen hæves for et pro abonnement, så mener jeg også at nye fancy features i første omgang skal gå udelukkende til Pro brugerne. Den større forskel mellem gratis og pro bør så skabe endnu mere encitament til at tage springet fra gratis til pro.

    Eller også – og nu kaster jeg bare nogle strøtanker op i luften her – så kunne man måske lave en slags “tilkøbsmodel” for pro brugerne. Prisen for pro er kr. X. Skal du bruge api til webshop, så tilkøber du den funktion til yderligere kr. Y om måneden.

  66. I min optik er der ingen tvivl om at enten skal der udvikles ellers afvikles der. Mange af de muligheder der skitseres i mulighed 3 er spændende Og muligvis også noget jeg ville betale ekstra for. Med det sagt så var / er nøgleordet for mig økonomi jeg har brug for en billig, let og sikker løsning og det er hvad jeg får på nuværende tidspunkt.

    Mit bedste forslag er 3 medlemsniveauer, gratis, nuværende pro og guld pro. Udfordringen bliver dog at I først kan sælge pro guld når funktionerne er udviklet.

    Spændende fremtid som jeg ser frem til at følge nærmere.

  67. Jeg er allermest til mulighed 3 og 50,- om måneden yderligere kan jeg sagtens finde i mit budget til Dinero. Især når man holder det op mod de fordele jeg får ud af det og investeringen i kvalitetsudvikling som det jo er.

  68. Egentligt lidt bekymrende at det kræver så meget indstats at vedligeholde og status quo. Vi valgte Dinero pga. den simple tilgang til et ellers noget tungt domæne – men helt klart også ud fra en forventning til et aggressivt roadmap fra jeres side, især ift. funktioner til mere intelligent/automagisk bogføring og afstemning af bank som virkelig ville differentiere jer. Stilstand er ikke en option 🙂 – men om I får flere penge ved at hæve abonnementprisen på mellemlang sigt er svært at vurdere uden at kende jeres tal. Det skal være en meget lille hobbybutik, hvis folk fx. ikke har penge til 30-50 kr/mdr. for et godt faktureringsmodul. Jeg vil gerne betale mere, men det kræver mere synligt roadmap og en følelse af I rykker på det! 🙂

  69. Forslag 1 er allerede et genialt regnskabsprogram, men gratisversionen må godt koste 50,- og kan evt. bruges til mindre regnskaber som fx holdingselskaber osv. Forslag 3 med drømmene kunne så blive til virkelighed i takt med at der bliver tid og økonomi til det.

  70. Jeg er en meget tilfreds Pro bruger. Men med udsigten til at der kan komme et abonnementssystem på er jeg mere en villig til at betale ekstra. Så jeg holder på model 3.

  71. 2 tanker/spørgsmål kunne det tænkes hvis pro versionen skal koste mere at der kunne laves forskellige planer. f.eks end hvor der ikke var mulighed for at sende fakturaer ud. Jeg er meget glad for Dinero men jeg sender aldrig fakturaer ud. Så kunne der være en billigere plan uden fakturadel. Og en anden ting. I skriver, at ved at indskrænke gratis modellen bliver Dinero crowd dårligere. Men kan der ikke “bare” laves en database hvor kyndige regnskabsfolk indtaster hvordan de fleste bilag skal bogføres. Personligt så jeg hellere, at folk med forstand på det fortæller mig hvordan det skal gøres, frem for at få forslag fra forskellige mennesker der tror de ved hvordan man bogfører:)

  72. Bruger Dinero pro, men mangler stadig ting der er beregnet til HÅNDVÆRKERE. vi er ikke alle it ansatte eller designere. Vores lager er umuligt at lave i Dinero selv om vi er en MEGET lille virksomhed uden ansatte. Men en løsning i 3 trin så det ikke ender med at vi små må søge andre steder hen, fordi Dinero satser på de store avancerede.

  73. Jeg tænker også at model 3 er mest interessant, men det kunne være en overvejelse om PRO versionen fandtes med “add ons” så ens abonnement passede overens med det man ønsker – så der var en small PRO og en large PRO pris. Men hæver I prisen skal I f… også levere!

  74. Jeg ville sige en blanding af 2 og 3….

    Jeg mener at man sagtens kan køre videre med en “gratis” version og samtidig have en PRO version som måske stiger lidt, måske skulle man i udviklingen ikke se så meget på “nice to have” eller fedt at duvikle, men mere på “need to have” – dette for at “overtale” gratis brugere til at blive PRO medlemmer.

    Ha’ altid fokus på den merværdig udviklingen giver til den potientielle kunde, vær innovativ og lave noget som gratis bruger blot siger “that is a must have”…..

    Angående API som jeg også synes det ville være fedt at have så må jeg lige advare, lad være med at lave et API der kan alt (ja det ville da være dejligt) men ta’ og lav nogle cases og lave noget i den anden ende af API’et så folk allerede får merværdig ved API og ikke skal starte from scratch.

    Hvis i har en ordentlig datamodel bagved kunne man sagtens forestille sig at et API kunne være starten på et nyt lille projekt hvis det er åben nok. Feks. en funktionalitet som gør at man kunne synkronisere bogføringer til et simpelt regneark for at lave dobbelt tjek osv…der kunne være mange ideer til benyttelse af et API, men sørg for at have nogle af de “cases” på plads inden i begynder at lave API…. Det er ikke noget kedeligere end dejlige systemer med et åbent API og alle skriger ja vi er åbne, men det nytte ikke meget for den enkelte bruger hvis der ikke er noget “tangible” at se….

    Det er ikke altid at det skal være Rocket Science for at være fedt… 🙂

    HIlsen Thomas

  75. vi er voldsomt glade for dinero og har intet imod at skulle betale 50kr mere i mrd. For at få en hurtigere udvikling på dette super fede produkt. Hvis i bare har ideerne til produktet skaber det jo automatisk en meget større værdi i produktet

  76. Jeg er også tilhænger af løsning 3, men med det forbehold, at der skal holdes fokus: Hvad er Dinero? Er det er system til mindre konsulent- og enkeltmandsvirksomheder, eller skal den kunne favne alle typer virksomheder? Efterhånden som Dinero vokser, vil I blive nødt til at hæve prisen, hvilket igen vil skabe et hul i markedet til en ny konkurrent, som kan servicere low-cost segmentet.

    Jeg tror den rigtige løsning kunne være som allerede nævnt at arbejde med en shirt-size model (small, medium, large) med forskellige funktionaliteter og pris.

  77. Hej

    Jeg er mest stemt for nr. 3, men var det ikke bedre at holde prisen og istedet lave en Dinero Mini Pro til f.eks. 75 kr.(60 ex moms.) pr. måned.

    Dermed kan I holde prisen på Pro udgaven og I burde også kunne have en basis udgave som koster 0 kr.

    Så bliver ikke I dyrere en f.eks. Bi..y

    Derudover vil jeg støtte op omkring Torben Sangild’s kommentar.

    Mvh Carsten

  78. Jeg er sådan set godt tilfreds med systemet som det er lige nu, så det vil kun være en merudgift for mig hvis prisen stiger.

  79. Innovationsmodellen virker tiltalende, og jeg ville gerne give mere end 50,- ekstra hvis jeg kunne spare tid i den anden ende. Jeg er IT konsulent, og hvis man kunne få noget integration til noget tidsregistrering/projekthåndterings værktøj så ville det helt sikkert have interesse for mig. Jeg bruger idag forholdsvis meget tid på at holde styr på den tid jeg bruger hos de forskellige kunder der typisk har forskellige betaligsbetingelser, fast pris, mængde rabat og klippekort… det styret idag i et regneark, men det bliver hurtigt komplekst når man skal tage højde for f.eks. klippekort ikke må indtægtsføres før timerne er forbrugt… Samme udfordring har jeg med service kontrakter som typisk tegnes for 12 måneder af gangen… her skal jeg hvad måned ind og lave en manuel postering… Hvis jeg bare kunne få en bedre løsning af “klippekort/serviceaftale” problematikken, så ville jeg blive meget glad 🙂 Og så tror jeg da også at andre af jeres kunder ville få gavn af dette.

    /Heino

  80. Klart løsningsforslag nr. 3. Dinero Pro er et fint lille bogføringssystem – men der er stadig mange mangler og irritationsmomenter i dagligdagen, som en mindre merpris så kan løse op for.

  81. Hvorfor ikke lave en abonnements ordning hvor man kan tilkøbe sig de features man finder mest nødvendige?

    Det er vel kun rimeligt at man ikke kan lave et komplet regnskabs-program der passer til alle virksomheder i DK, men så lav da en app database med forskellige tilkøbsmuligheder som man kan abonnere på.

    For eksempel ville massefakturering være en dejlig ting for mig, mens andre features ikke ville sige mig så meget.

  82. Frem over isen…!

    Har kun én ting at sige – og det er “frem over isen – og bare se at komme i gang”

    Det i har skabt og gjort med Dinero er et kæmpe fremskridt for iværksætteri og skaberkraft, så derfor er det for mig at se, bare at komme i gang. Så længe udgifter til at så omfattende regnskabsprogram med alle de features kan holdes på omkring 100,- kr./md, så skal kunderne og brugerne nok følge med.

    Kenneth Johansen DanLogic

  83. Hvad med at jeres gratis version kun er gratis i en tidsbestemt periode, fks. et år ? Men ellers fede features i har i tankerne. Ville gerne betale for forslag 3. Men tror at en højere pris ville kunne få nogle til at falde fra.

  84. Jeg er freelancer, og kunne klare mig med gratis versionen, men har Pro pga. nogle enkelte, men store fordele (Cloud & Designer). Der kunne måske være en 4. mulighed med en plus udgave til nuværende Pro pris og Pro til en højere pris, for dem med det helt store behov? Men som flere næver, er det jo nok ikke en halvtredser, der kommer til at skille os!

  85. Hej

    Hvad med os der udelukkende har det offentlige som kunder? Vi bruger i forvejen rigtig mange penge på at kunne sende faktura og bogfører optimalt. fx vi kan ikke sende faktura med vedhæftet bilag til EAN via Dinero. Derfor benytter vi tredje part til dette og har også en revisor koblet på pga. virksomhedens størrelse.

    Hvornår får vi noget som vi også kan være glade for? Om vi skal betale 50-100kr er ikke afgørende, men at vi bliver hørt og at der bliver handlet, så vi ikke skal kigge andre veje.

    I har min støtte hvis i tager problematikken op, da der efterhånden er rigtig mange som står med dette problem, det gælder også Ecenomics brugere. Hvis i kigger lidt på at kunne tilbyde noget som “De andre” ikke kan, så vil i også kunne trække flere brugere.

    Fx mit forslag med ean faktura vedhæftet bilag (Flettet bilag og fak)

    Mvh David Djeniz

  86. Jeg er også Pro bruger og jeg ville også sige at hvis det kun er 50 kr mere per person, og så man får meget mere ud af allerede super fedt produkt, så hopper jeg sku på den vogn… jeg er nysgerrig allerede… bare kom afsted med den ide…

  87. Set fra en lille enmandsvirksomheds perspektiv er jeg helt klart på løsning 1.

    Dinero fungerer rigtig godt nu, og der er desuden to grunde til at jeg ikke er så meget til løsning 3:

    1. Økonomien. For mig som har en relativt lav omsætning er Dinero i forvejen dyrt, og 50 kr. mere om måneden er 600 kr. mere om året, hvilket gør en forskel for mig i mit valg.

    2. Automatisering. Jeg er skeptisk over for en stærkt øget automatisering. Det vil uundgåeligt give flere fejl, for virksomheder er forskellige, og det er begrænset, hvor meget der skal autoudfyldes.

    3. Desuden vil jeg gerne have min bankkonto for mig selv. Som enkeltmandsvirksomhed er der ikke et så klart skel mellem firmakonto og privatkonto, som dette tiltag forudsætter. Jeg har fx kun dankort til min privatkonto, så en del af mine udgifter købes derigennem. Endvidere udbatler jeg ikke systematisk løn til mig selv.

    Hvis løsning 3 bliver gennemført kunne det måske være valgfrit at opgradere? Så man har tre abonnementstrin: Gratis, Pro og…Premium, Guldbruger eller hvad I nu vil kalde det. Her forudsætter jeg at alle de nuværende muligheder i Pro fortsætter, og at der jævnligt drypper funktionaliteter ned, men at den store pakke er tiltænkt mellemstore virksomheder med flere ansatte.

  88. 1 da det umiddelbart er fint for mine behov, min virksomhed fortsat er lille og 50,-vil i den sammenhæng være meget 🙂

  89. Hej Dinero

    Jeg kan godt se jeres problematik, men pro bliver forholdsvis dyr med denne prisstigning. Det vil ikke være et problem for mig, men kunne forestille mig at flere måske vil overveje alternativer. Det sagt så syntes jeg at de features i planlægger virker meget spændende, men indtil de er implementeret betaler jeres nuværende brugere for udviklingen.

    Venlig hilsen Esben

  90. Jeg er stadig meget ny i Dinero , derfor er jeg nok ikke den rette til at vurderer dette… Nej! Jeg har rigeligt med at finde rundt i det i allerede kan, og er sikker på at jeg kun bruger en brøkdel af det.. Mvh. Susanne

  91. Først vil jeg lige sige at jeg er glad for jeres enovativt regnskabsprogram som gør mit liv lettere 🙂 Men er nød til lige at reagere på at i ikke havde nogle kvinder i jeres fokusgruppe. Det syntes jeg ikke om det skulle gerne være en lige fordeling.. De bedste hilsner May Lykke

  92. Jeg synes det er skidt hvis Pro versionen kommer over 100 – så bliver den lige så dyr som andre alternativer for de lidt mere “professionlle” som også har mange features.

    MEN måske indføre en mellemting mellem gratis og Pro til 50 kr. måneden – som så kan bruges til fremtidig udvikling for de 2 betalingsversioner, hvor gratis brugere så må acceptere, ikke at få nye features fremover.

    Mvh Alex

  93. Jeg vil helt klart foretrække Innovationsmodellen, da de nye tænkte funktioner vil spare virksomheder for både egen tid, men ligeså vigtigt reducere behovet for ekstern hjælp, der jo også koster penge. I den sammenligning spares en forhøjelse på ca. kr. 50,-/md. lynhurtigt hjem igen!!!

  94. Jeg mangler abonnementsystemet og vil gerne give 50 mere pr. måned, hvis det kan sætte skub i udviklingen! Jeg er også glad for at kunne henvise mine kunder, der er i opstartsfasen, til et super godt gratis system. Martin det er dejligt at du lytter, og glem ikke din egen intuition… Den er god nok!

  95. Hej, jeg kan godt se jeres udfordring. Ud fra de oplysninger, jeg har her og ellers, ville jeg i jeres sted gå for løsning 2, ændring af gratisversionen. Selv er jeg pro bruger – og bruger jer ikke så meget endnu (regnskab er et mindre sidejob for mig), men det er virkeligt en god service, I har.

    Hilsner, Jens Mortensen

  96. Gode ideer! Hvad med at slå punkt to og tre sammen, droppe gratis, men have to priser – Basic (billig – fx 50 kr./md, så de nystartede kan være med) og Pro (fx 20 kr. dyrere pr. md, så os Pro ikke føler vi skal trække hele læsset) Vh Anne Sofie

  97. Hej, jeg synes klart at hvis disse ovennævnte drømme bliver til en realitet indenfor overskuelig tid, vil jeg gerne betale de 50kr. mere for disse services. Jeg mangler selv i den grad API funktionen, alle de andre funktioner er blot flere fede features 🙂

    Med venlig hilsen

    Dennis Grønfeldt

  98. Jeg ville mikse mulighed 2 og 3 – er vel ganske fair at gratisbrugerne ikke får flere funktioner, men også helt fair hvis i sætter prisen op på pro. Synes ikke det ene udelukker det andet. Status Que er at skriver sin egen dødsattest – konkurrenterne ville elske jer for det.

  99. Jeg er nok mest til nummer 2, da jeg ikke tror på, at selv en mere skrabet gratis-version vil have værdi nok for brugerne i forhold til det, de kan få – eller rettere ikke få – andre steder.

    Bedste alternativ er nummer 3 – hvis det så også betyder, at man kan køre med forskudt regnskabår 😉

  100. Hej. Jeg er meget glad for jeres program, personligt bruger jeg kun faktura delen, da jeg har revisor tilknyttet, inkl. bogføring. Så for mig vil det kun medfører en merudgift. ved forslag nr 3

    Mvh Jon

  101. 50 kr. fra eller til, så er det stadig billigt, men hvis I hæver prisen skal I naturligvis også levere de der drømme 🙂

    Måske en kombi af løsning 2 og 3 er det bedste for jer.

  102. Egoistisk set, Mulighed 2. Realistisk set, mulighed 3.

    Jeg er rigtig glad Pro bruger af Dinero, og selvom 50 DKK for mig er en del (600/året), så vil jeg hellere have en masse fede features som bare gør det hele super nemt for mig. Og så bliver de 50 DKK hurtigt det hele værd.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram