Vi giver den gas i 2018

2017 har været et sjovt og hektisk (på den gode måde) for alle os i Dinero.


Men det betyder ikke, at vi læner os tilbage næste år. Nej du, vi smøger ærmerne yderligere op, så vi kan gøre dit regnskabsliv både sjovere og nemmere.

Her kan du læse lidt om, hvad vi giver os i kast med i 2018.

Fokus på dig og dine behov

I 2018 vil vi gerne bruge en masse tid på at opfylde dine behov.

Vi har de sidste år brugt en masse tid på at opfinde nye, smarte funktioner, der gør dit regnskabsliv nemmere, og det bliver vi selvfølgelig ved med.

Men nu vil vi gerne høre, hvilke behov du har, for du har stensikkert et sted mellem en enkelt og en hel bunke gode idéer til, hvordan vi kan gøre Dinero endnu bedre, hurtigere, sjovere og mere brugbart for dig. Det kan være alt fra småting, der fra tid til anden irriterer dig, til helt nye funktioner, som gør Dinero helt perfekt til dig.

Vi har bedt vores support samle gode forslag, når de har chattet med jer brugere, så vi har allerede samlet en god bunke forslag til nye funktioner og forbedringer. Men vi er altid lydhøre overfor dine forslag.

Send dine idéer her. På forhånd tak 🙂

Mere rating

Vi kommer selvfølgelig til at arbejde videre med vores rating-system, hvor du kan bedømme dine kunder. Hvis rating-systemet ikke lige siger dig noget, kan du læse, hvad Børsen skrev om det.

Formålet med rating-systemet er, at du som Dinero Pro’er aldrig kommer til at miste penge på dårlige betalere og det kommer til at spare dig rigtig mange penge fremover. Og dertil vil vi med din hjælp påvirke virksomhederne til at behandle hinanden ordentligt. Vi vil stoppe de store virksomheder fra at tryne de små, ligesom de små virksomheder skal være gode ved både de store og de andre små.

Lige nu kan du som gratis-bruger se, om en virksomhed er på Flinke-Listen, mens Dinero Pro-brugere blandt andet kan se, hvis en virksomhed er en dårlig betaler, ubehagelig at arbejde sammen med eller under konkurs.

Men vi er på ingen måde færdige med dette spændende projekt. Vi har store planer for, hvordan vi udvikler det, og lige nu søger vi faktisk dedikerede medarbejdere til projektet.

Ja, det er lidt en fluffy omgang, det ved jeg godt. I virkeligheden ville jeg helt vildt gerne fortælle alting, men jeg tillader mig at være lidt nærig med informationen og kalde det en forretningshemmelighed. Men glæd dig, det bliver et fedt og brugbart redskab til dig! 🙂

Synlighed for din virksomhed

Vi er godt 40.000 virksomheder der bruger Dinero. Hvorfor ikke handle lidt mere med hinanden?
Vi kommer med en funktion, hvor du kan give karakterer til alle dine leverandører, altså noget der minder lidt om Trustpilot, men med den forskel, at vi ved hvem du har handlet med og det derfor er langt sværere at snyde. Så er du flink ved dine kunder, kan du glæde dig til at få flere af dem i 2018.

(Næsten) ny app

Vi har en næsten ny app lige på trapperne. Faktisk er den i test lige nu, og den glæder jeg mig til at præsentere for dig.

“Næsten ny” dækker over, at der er tale om en redesignet version af den nuværende app til iPhone og Android. Den kommer både til at se mere lækker ud, men der kommer også en masse nye, gode funktioner til dig.

I løbet af 2018 vil du kunne fuldføre bogføring af køb i appen, og du kan få hjælp af supporten direkte i appen.

Men vi har endnu større planer med appen. Forhåbentlig – vi krydser fingre, for det er ude af vores hænder – men forhåbentlig kan vi i løbet af 2018 lancere en bankintegration i appen, så du kan tjekke din netbank via appen. Den del er afhængig af, om bankerne står i stampe, eller om de har lyst til at være del af den seriøse, digitale udvikling. For det har vi.

Generelt kommer vi til at bruge rigtig meget tid og mange kræfter på at lave en super-app til dig i 2018, for det er her regnskabsfremtiden ligger.

Bankintegration

2018 er året hvor vi vil integrere med bankerne og på den måde automatisere så meget som muligt for Pro-brugerne.

Det er ikke alle banker der tilbyder integration, men dem der gør, vil vi forbinde til.

Bankafstemning

Når banken er integreret, vil vi kunne afstemme dine bilag hurtigt og effektivt, ved hjælp af machine learning.
Det vil betyde at du som Pro’er vil opleve, at den daglige bogføring bliver mere præcis og langt hurtigere overstået.

Det vil virkelig betyde en stor fordel for mange.

GDPR

Flere brugere har allerede spurgt ind til vores arbejde med GDPR.

Hvis du ikke er helt spids på, hvad GDPR lige er, så forstår jeg det godt. GDPR står for General Data Protection Regulation og er den nye persondatalov, som alle virksomheder og offentlige institutioner i EU skal leve op til.

GDPR skal beskytte den enkelte brugers data ens på tværs af alle EU-lande. GDPR træder i kraft den 25. maj 2018, men i Dinero er vi selvfølgelig allerede nu godt i gang med at implementere reglerne.

Således har samtlige medarbejdere i Dinero taget et onlinekursus i de nye regler, så vi allesammen er klar og har vores på det rene 🙂

I starten af det nye år kan du læse et blogindlæg om vores arbejde med GDPR på vores Facebook-side.

Du kan læse mere om GDPR her.

Alt det andet

Vi kommer selvfølgelig også til at lave en helt masse andre ting, som jeg slet ikke kender eksistensen af endnu. For mine medarbejdere har en tendens til at komme med alverdens skæve, skøre og geniale forslag, som mon ikke vi hiver en masse sager ud af ærmet i årets løb 🙂

Rigtig godt nytår til dig og dine nærmeste 🙂

Martin Thorborg
Martin Buch Thorborg Dinero
Martin er medstifter af Dinero, hvor han sidder i direktørstolen. Han er et kendt ansigt på den danske iværksætterscene med en række succes-startups i bagagen – erfaringer, han i øvrigt deler ud af gennem foredrag rundt i landet.

Skriv en kommentar

40 kommentarer

  1. Hej Lars

    Det har vi hermed taget med videre 🙂

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner Lasse, Dinero

  2. Hej, Super godt regnskabsprogram I har lavet. Jeg kunne dog godt ønske mig, at jeg kunne indsætte alternative betalingsbetingelser på enkeltstående fakturaer, under oprettelsen, da jeg har kunder, som udelukkende afregner via PayPal. Jeg har derfor oprettet PayPal som en beholdning men når jeg vælger PayPal som beholdning på fakturaen, kommer det til at se tosset ud i mine betalingsbetingelser:

    “Terms of Payment: Net 8 days – Due date: xx/xx/xxxx

    Please transfer the amount to the account: PayPal / Reg.no. — / Account no. — / SWIFT: — / IBAN: — Please note the invoice no. X on the transfer

    We will charge an interest of 0,70% per month, starting the day after the due date and a fee of 13,43”

    Jeg kunne derfor godt ønske mig en funktion, hvor jeg ved hjælp af et flueben kunne oprette enten noget fritekst, som ville overrule standardskabelonen eller at Dinero kunne tage højde for, at der ikke benyttes registrerings- konto-, SWIFT- eller IBAN numre ved betaling via PayPal, men i stedet et brugernavn.

  3. Hej Marianne

    Tak for dit input! Det er noteret til vores ønskeliste 🙂

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  4. Hej Kim

    På nuværende tidspunkt ikke. Men det er en god idé, så den er noteret til ønskelisten 🙂

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  5. Hej Morten

    Det er også en rigtig god idé! 🙂

    Lige nu sker det faktisk helt automatisk på dine salgsfakturaer. Den beholdning (bankkonto), der har været på fakturaen, vil også automatisk stå der, når du skal registrere betaling.

    Vi skriver det i forslagskassen, og ser på om der er noget, vi kan gøre endnu nemmere.

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  6. Hej,

    Et driftbudget, hvor det er muligt både at have de budgetteret og realiseret tal pr md samt månedens afvigelse – det vil virkelig være super godt 🙂

    De bedste hilsner Marianne

  7. Hej Martin

    Arbejder i på at integrerer mobilpay subscription så det kan tilknyttes abonnement funktionen i dinero? Det ville være så fedt hvis mine kunder kunne betale automatisk hver måned.

  8. Det kunne være rart at man i kontrolpanelet kunne vælge om man vil bruge en beholdnings-konto til standard modpostering i bilagsbogføring. Så spares der ofte et museklik…

  9. Hej Steen

    Mange tak for din kommentar 🙂

    Som du måske kan fornemme ovenfor, er vi meget bevidste om at værne om vores målgruppes behov – og vi prioriterer vores udviklingsressourcer efter det.

    Jeg vurderer at dine ønsker falder udenfor, hvad brugerne i vores primære målgruppe har behov for. Så inden forventningerne til implementering af dine to ønsker i Dinero bliver for høje, må jeg sige at jeg ikke forventer det er noget, der bliver udviklet i Dinero.

    Ønsker er dog taget med til vores forslags-postkasse.

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  10. Hej Dinero

    Tusinde tak for et super godt, intuitivt og let anvendeligt regnskabssystem – det er en fornøjelse at buge!

    I tillæg til alt det der allerede findes har jeg 2 områder der ville være fantastiske at få med ind:

    1. Jeg har et rejsebureau, hvor moms af alle direkte omkostninger / indtægter ift. en rejse beregnes som margenmoms. Da systemet ikke kan det, kan jeg ikke bruge Jeres momsfunktion og må derfor selv beregne og finanspostere det hele.

    2. Periodisering af både indtægter og omkostninger bliver jeg også nødt til at gøre manuelt via finansposteringer, og det er desværre en del da der både forudbetales rejser fra kunder (deposita) og vi forudbetaler transport, ophold og aktiviteter. Det er et krav i vores branche at bogføringen på driften følger det reelle forbrugstidspunkt af ydelsen.

    Håber at I kan inkludere disse 2 områder, der er kritiske for alle i vores branche – og en del andre også.

    Dbh. og godt nytår Steen

  11. Hej Jesper Sørensen

    Budget-funktionen er ikke noget, vi har på tegnebrættet lige pt. Vi vil gerne lave den på sigt, men prioriterer pt. andre ting, som du også kan se i indlægget 🙂

    Rigtig god dag til dig.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  12. Hej Jesper Elnegaard

    Hehe, vi sætter stor pris på din vilje til at hjælpe os 😉

    Vi skal nok gøre vores til, at der også blive åbnet op for Danske bank integration til Dinero, når vi engang når dertil.

    Rigtig god dag.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  13. Hej Johnny

    Tusind tak for dine feedback 🙂

    Vi havde ikke lavet det sådan, da vi var bange for, at du/I ville glemme, at I havde lavet den sortering – og derfor var bange for, at jeres bilag var væk. Derfor valgte vi det fra.

    Vi tager det med videre, og ser om det er noget, der skal laves om på sigt.

    Tak og rigtig god dag til dig.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  14. Hej Martin

    Tak for din feedback. Det tager vi med i vores forslags-postkasse 🙂

    God dag til dig.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  15. Hej Søren

    Tusind tak for ros 🙂

    Du kan altid ændre i navnene på dine enheder under Indstillinger -> Sprog -> Enheder.

    Det kunne være rigtig rart med en nem måde at bogføre finansiel leasing på. Desværre er det ikke helt så simpelt. Vi tager det med til fremtidens overvejelser.

    Tak for din feedback.

    De bedste hilsner Theis, Dinero

  16. Hvornår kommer der en funktion hvor man kan lægge sine budgettal ind. Ser ikke særligt professionelt ud at man leverer sit regnskab i en version (Dinero) og et budget i et andet (Excel) – det kan ikke være så svært at få implementeret denne funktion?

  17. Hej Martin, Hvem hos Danske Bank skal man sparke over skinnebenet, så også de kan integreres med Dinero, når I når så langt? Godt nytår. Vh. Jesper

  18. Halløjtaler 🙂

    Først og fremmest er jeg en glad bruger af Dinero Pro og generelt virker alt bare rigtig godt. Dog er jeg lidt utilfreds med noget yderst simpelt. Er selv programmør og kan simpelthen ikke forstå hvordan en så simpel lille funktion kan glemmes når der laves noget nyt på Dinero.

    Når man er inde og se sine bilag, så kan man i filter fravælge f.eks. betalingsbilag, finansbilag m.m… Når jeg er inde og se mine bilag, så er jeg mest af alt interesseret i kun at se de bilag, som er en faktura. Derfor skal jeg hver gang jeg går derind fjerne de andre i filteret. Hvorfor er der ikke allerede lavet en “Gem valg”, så jeg skal tilvælge de andre hvis jeg ønsker at se dem? 🙂

    Kan være det kun virker logisk for mig, men helt klart noget jeg havde gjort hvis det havde været mig der havde lavet Dinero. Så håber i vil tage det til jer og fixe det. Kan ikke tro jeg er den eneste der har den lille mikroskopiske irritation ugenligt 🙂

    Men utroligt, at der ikke er andet jeg kan sætte en finger på, så håber i stadig tager det som ros 😀

    Godt nytår herfra 🙂

  19. Summeres omsætning på sine kunder. Derved kan man spotte top 5-10 osv. Vigtigt for virksomhedens strategi. 🙂

  20. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en mulighed for at integrere lønsum som en del af regnskabet.

    Kim

  21. Hej Dinero

    Det er et super lækkert program i har lavet og er rigtig glad for at bruge det. dog savner jeg to ting.

    1. det kunne være rart når man opretter en varer at man kan gå ind og lave sin egen betegnelse. i stedet for at man skal vælge stk. Kubikmeter etc.

    2. i har lavet anlægskartoteket men det kunne være vildt lækkert hvis man også på en rimelig simpel måde kan bogføre Finansiel leasing.

    Mvh Søren Thomsen ST-Skovservice

  22. Hej Peter

    Tak for din feedback! Vi vil meget gerne lave årsregnskaber til selskaber også. Men det er en kompliceret opgave, som vi derfor er lidt tilbageholdene med.

    Vi har dog taget første skridt med vores anlægskartotek. Med den kan vi nemlig få styr på de skattemæssige afskrivninger.

    Desværre er der endnu ingen tidshorisont på, hvornår vi kan være klar 🙂

    Rigtig god dag.

  23. Hej Mikael

    Tusind tak for din ros! Vi må hellere være ærlige her.

    Immaterielle aktiver vil vi gerne have med, men det er kompliceret, så det er ikke nogen nem opgave at automatisere. Indtil videre er det stadig en opgave for revisoren.

    Hvad angår telefonsupport er det ikke noget, vi har planer om. Vi har kun mail + chat for at kunne holde prisen på Dinero Pro nede. Desuden sikrer det meget bedre service for jer brugere. Der er nemlig ingen lange køer og svaret er der med det samme 🙂

    Rigtig god dag.

  24. Det kunne være dejligt, hvis I gjorde det muligt at få lavet et årsregnskab for kapitalselskaber (IVS, ApS A/S) ved at trykke på et enkelt link. Evt. se om det var muligt for de selskaber, der ikke har et kompliceret regnskab – måske sige, at det kun er virksomheder med bestemte regnskabsklasser, der kan bruge funktionen.

  25. Hej, super godt regnskabsprogram. Dog mangler vi understøttelse for immaterielle anlægsaktiver i skattepakken før vi helt kan undvære vores revisor, så det er selvfølgelig øverst på vores ønskeliste 😉 Desuden kunne det være super rart hvis man kunne ringe til jeres support, og ikke kun kontakte via chat.

  26. Hej Søren, hvis du er Dinero Pro, har vi en integration til dig: https://dinero.dk/support/bogfoering-indtaegt-izettle/

    Den lavede vi for 14 dage siden.

    De bedste hilsner

    Martin

  27. Hej Lars, ja det kommer vi til at forbedre på flere punkter end det. Meget af det vi skal lave næste år, er at gøre Dinero endnu mere brugervenligt 🙂

    De bedste hilsner

    Martin

  28. Bliver abonnements systemet forbedret så man f.eks. kan rette et abonnement i stedet for at skulle slette det for så bagefter at oprette det igen. Dinero er jo også et abonnementssystem så det må i kunne se mening i ?

  29. Hej Kenneth

    Det er svært at sige, men et godt bud vil være alle andre end Danske Bank og Nordea, da de to står uden for det samarbejde de andre har og de kan tilbyde adgangen nu, så det er nok dem vi vil starte med.

    De bedste hilsner

    Martin

  30. Hej Michael og Hallur

    Jeg vil lige starte med at rette en misforståelse. Skattepakken flytter ikke bare lidt til. Først kører vi mere end 50 forskellige tests på jeres regnskab, for at sikre at det er klar til at lave årsregnskab ud fra og derefter lave vi en hel del beregninger af tallene. Det er en funktion der har taget rigtig lang tid at lave og har krævet kæmpe viden og ressourcer fra de dygtige folk på teamet. Så nej, det er ikke blot lidt talflyt og også derfor ingen af vores konkurrenter har lavet det.

    Mht. om det skulle ind i Pro-pakken, så virker det ikke for ApS, A/S m.m. og det vil være fejt at lade dem være med til at betale for en avanceret funktion, som de ikke kan bruge. Og dertil optimerer vi jo også vores forretning til maks profit, det gør i vel også i jeres virksomheder? Og når det er sagt, er det jo stadigvæk langt billigere end at lade en bogholder/revisor klare det. Slutteligt, får i løbende info om hvad i skylder i skat og det vil kræve en fuldtids bogholder der ikke lavede andet og det gør det endnu mere attraktivt. Så det var ordene 🙂

    De bedste hilsner

    Martin Thorborg

  31. Ved i hvilke banker i kommer til at integrere med først, står nemlig til at skulle skifte bank og så ville vi gerne skifte til nogen der var lidt fremme i skoene og understøttede direkte integration med Dinero 🙂

  32. Er ret enig med Michael Bjørns pointe … Det virker lidt plat man skal betale en hel del ekstra bare for et udprint af data til skat, der allerede er der. Man betaler rigeligt i forvejen … Integrer det i pakken og stå dobbelt så stærkt

  33. Hvornår kan man få lov til at lave en “Masse import” af vare, gerne dagligt/ugenligt….. Det er en ret vigtig funktion at ens regnskabsprogram kender til de vare man sælger uden at man skal sidde og oprette 100K produkter selv……

  34. Hej Hans, årsrapport til ApS’er kommer desværre ikke foreløbig. Det er rigtig svært at lave den automatisk og på en sikker måde og indtil vi føler vi kan gøre det, vil vi ikke lave den. Glædelig jul til dig og din familie 🙂

  35. Håber APP’en kommer til at understøtte tablet, så den kan bruges i liggende format, så hovedet ikke skal drejes af led. Tak for et super program! Ole

  36. Dinero er et helt tåbeligt godt regnskabsprogram til den nystartede og jeg er helt vild med de funktioner der er i både program og app. Det glæder mig, at bogføring snart kan gøres fra app’en og jeg anbefaler programmet til alle der overvejer at starte for sig selv. Eneste lille tåbelighed er, at man skal tilkøbe skat til Dinero for at få et pænt årsregnskab? Det virker en kende for dumt for ikke at sige plat, det er jo bare et udtræk fra databasen. Lav det om og luk enhver kritik herfra 😊 glædelig jul til jer alle og godt nytår 🎉

  37. Hej med jer hos DINERO, glædelig jul og godt nytår. Hvornår kommer i med årsrapporten til ApS’er? Jeg har en revisor der sikkert en meget rimelig i pris men de tager stadigvæk penge for bogføring, selvom jeg bruger DINERO og har brugt programmet i 4 år. Min kæreste som også bruger DINERO er selvstændig og kan sende sin årsopgørelse fra sin virksomhed direkte til skat uden brug af revisor.

    De bedste hilsener fra Hans Brydegaard

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram