Spring til indholdet

Læsetid: 3 minutter

Digitalisér din forretning med et komplet kassesystem

Der kan være flere fordele at hente i at have et kassesystem i skyen. Læs med her.

Amero integration

Du har hørt det før og nu hører du det igen – fremtiden er digital! Og der kan være flere fordele at hente i at have et kassesystem i skyen. Her i indlægget deler de gode folk bag kassesystemet Amero deres tanker.

Uanset om du har en online butik eller står i en fysisk forretning, kommer der et tidspunkt, hvor du skal overveje, hvordan du bedst kan digitalisere din forretning.

Ikke mindst pga. et nyere regelsæt fra Skatteforvaltningen, som betyder, at du fra 2024 skal have et digitalt kassesystem. Reglerne gør nemlig, at Skatteforvaltningen kan modtage korrekt indbetaling af moms og skat. Allerede i 2021 kan visse brancher blive pålagt af myndighederne at gøre det.

Udover at overholde de lovmæssige krav er der mange muligheder for at digitalisere din forretning, som kan skabe stor forretningsmæssig værdi. Et økonomisystem sparer dig tid og penge, fordi din dagsopgørelse bliver automatiseret – og en webshop gør det muligt at nå ud til nye potentielle kunder.

Det er bare nogle få fordele, som vi går i dybden med herunder – læs med og bliv klogere på digitaliseringen af din forretning.

Integration til dit økonomisystem er en vinder!

Integration mellem dit kasse- og økonomisystem er et must, når du skal digitalisere din forretning. Fordelen ved at have et økonomisystem integreret til dit kassesystem er, at du automatiserer en ellers meget tung proces. Du kan nemt lave dagsopgørelser, når dagen er omme og undgå mange menneskelige tastefejl, fordi de overføres automatisk til regnskabet.

Hos Amero ved vi fra mange af vores kunder, at det sparer dem for manuelle processer – ligesom din bogholder helt sikkert vil elske dig for at få en integration. Og faktisk tilbyder vi netop integration mellem dit kassesystem og Dinero, så du kan gøre din hverdag nemmere og mere effektiv og øge din indtjening. Integrationen bygger på kassesoftwaren fra FlexPOS.  

En webshop er nødvendig, hvis du vil skalere din forretning

Ønsker du at nå ud til mange flere kunder og skalere din forretning, kan du ikke komme udenom at få koblet en webshop på din forretning. En webshop giver dig mulighed for at gå fra en lokal butik til en national butik – måske endda en international forretning.

Du får potentielt mange flere kunder, da du ikke kun sælger til kunder i den by, hvor din butik fysiske er. Det er også en god service for dine eksisterende og potentielle kunder med en webshop, da de har mulighed for at researche på produkter, se priser og få at vide, om et givent produkt er på lager.

Skal du have det fulde udbytte af en webshop, som er koblet på din fysiske butik, kræver det en integration mellem dit kassesystem og din webshop. Det optimerer dine processer, da du kan have samme varesortiment mellem kassen og webshoppen. Samtidigt skal du heller ikke oprette varer flere steder, men kan i stedet vælge, om du vil oprette varer på kassen eller i webshoppen.

Det er også det, vi populært kalder for omnichannel; nemlig at du har en fysisk og en online forretning, som taler sammen, så du kan give dine kunder den samme købsoplevelse online som i din forretning. Dét er digitalisering, når det er bedst.

I en tid, hvor coronavirussen påvirker mange i detailhandlen, og hvor mange butikker er lukket ned, oplever vi en stor efterspørgsel på at få integreret kassesystemet med den fysiske butik, så forretningerne har mulighed for at nå ud til kunderne online i stedet. Ser du en idé i det, og vil du hurtigt i gang, anbefaler vi Dandomain, SmartWeb eller Shopify.

Kontaktløs og mobilbetaling gør betaling til en leg

Det er også vigtigt, at du får digitaliseret dine betalingsformer.

Her er det oplagt med en integreret betalingsterminal – men det bliver også mere og mere populært med de trådløse betalinger, og kunderne forventer det efterhånden i de fleste forretninger.

Udover at alle nyudstedte betalingskort er blevet kontaktløse, er mange også begyndt at betale med deres smartphones, med fx Apple, Google eller MobilePay. Ja, i dag har over 100.000 danske virksomheder allerede MobilePay til erhverv.

Især webshops vil få gavn af at have MobilePay, da kunderne oftere har deres mobil ved hånden eller bruger mobilen til at handle online. På den måde bliver det meget mere bekvemt for dem at foretage hurtig betaling online, og nu har MobilePay har netop lanceret MobilePay Checkout, der gør betaling på webshops endnu nemmere.

Komplet POS-løsning skaber værdi

Nu har vi fortalt om de forskellige dele i en effektiv POS-løsning – men det er selvfølgelig samspillet mellem de mange dele, som gør den helt store forskel. Spiller økonomisystemet og kassen ikke sammen med betalingsformen eller webshoppen, kan du hurtigt få problemer med, at der er visse tal og et lager, der ikke stemmer overens, hvilket er kritisk for din virksomhed og giver en dårlig kundeoplevelse.

Vil du gerne, at sikre din forretning kan følge med efterspørgslen i fremtiden, så er løsningen et digitaliseret og komplet kassesystem, som er integreret med økonomisystem, betalingsterminal og en webshop, hvis det er relevant for lige præcis din forretning.

Hos Amero giver vi altid mulighed for gratis rådgivning, fordi vi ved, at det kan være kompliceret at finde frem til den helt rigtige løsning. Hvis du bruger Dinero i dag og er på udkig efter en integration til dit kassesystem, så giver vi et uforpligtende tilbud.

Anne Lippert fra Amero deler viden om kassesystem i skyen.
Anne Lippert
Anne Lippert er gæsteskribent på Dinero-bloggen. Til daglig arbejder hun som marketingkoordinator hos Amero, hvor hun gennem kommunikation hjælper nye og eksisterende kunder med at gøre deres hverdag nemmere.

0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?