Erhvervstelefoni – Guide til telefoniløsninger til erhverv

En ny kunde ringer, men kommer desværre aldrig igennem. Det kender vi alle sammen – både som privatperson og iværksætter. Det er her erhvervstelefoni og gode telefoniløsninger til erhverv kan gøre en forskel. De giver en bedre brugeroplevelse og fastholder både nye og nuværende kunder. Det er dog ikke for alle, og løsningerne er selvfølgelig heller ikke gratis.


Hvad er erhvervstelefoni – og har du egentlig brug for det?

Erhvervstelefoni er meget andet end mobilabonnementer til erhverv. Det handler i høj grad om den gode kundeservice og det potentielle salg. Du kan sammenligne det med en professionel hjemmeside og andre salgsfremmende omkostninger, som er med til at give et godt indtryk af virksomheden.

Det skal siges, at erhvervstelefoni ikke er for alle. Hvis det kun er dig i en enkeltmandsvirksomhed, er det måske mindre relevant, end hvis I er 5-10 mennesker i et ApS. I nogle brancher forventer kunderne måske heller ikke at kunne få fat i en telefonsvarer eller omstilling.

Dog kan erhvervstelefoni sagtens give mening for små virksomheder også. Forestil dig, at en kunde ringer for at få lavet et utæt toilet. Men du er i gang med en anden opgave, så du svarer ikke. Derfor ringer kunden til en anden håndværker, der så får opgaven. Øv!

Det er særligt surt at miste opgaver, hvor kunden selv har taget initiativ til kontakt. Det kan også være, at en af dine eksisterende kunder ringer til dig, hvor de så stadig kan få en god oplevelse, selvom du ikke kan svare lige i øjeblikket. 

Det skal du tænke over, inden du får en anden til at svare din telefon

Hvis du er ligesom de fleste andre iværksættere, sætter du en ære i dit arbejde og at yde en god kundeservice. Det er lige præcis det, der stopper mange fra at vælge erhvervstelefoni-løsninger – men det er måske det naturlige næste skridt for virksomheden.

Du ligger det i hænderne på andre at repræsentere din virksomhed. Hvis noget går galt, kan du ofte ikke selv gøre noget for at fixe problemet. Hvis du har en aftale om at lade andre svare for dig (fx i form af telefonpasning), risikerer du også, at de ikke repræsenterer dig på en ordentlig måde.

Det skal selvfølgelig siges, at der er mange forskellige løsninger. En klassisk telefonsvarer kan sagtens være den rigtige løsning for dig og din virksomhed. Andre har måske brug for flere muligheder – fx nem omstilling, håndtering af kø og en velkomsthilsen.

En god erhvervstelefoni-løsning er heller ikke gratis. Derfor skal du også se på, om det overhovedet kan betale sig i form af en simpel cost-benefit-analyse. Giver det flere og mere tilfredse kunder, er det måske en god investering.

Få billige mobilabonnementer med Pro

Alle Dinero Pro-brugere har adgang til Danmarks største rabatportal, LogBuy. Her er der tusindvis af rabatter til dig privat og til din virksomhed. Du kan bl.a. få billige mobilabonnementer og spare penge på elektronik og brændstof. Læs mere her.

Muligheder med gode telefoniløsninger til erhverv

Der er mange forskellige telefoniløsninger til erhverv. De forskellige udbydere har som regel flere løsninger, du kan samle i én pakke. Hvis du også leder efter et mobilabonnement til virksomheden, kan de fleste også hjælpe med det – enten som et traditionelt abonnement eller IP-telefoni.

Eksempler på muligheder med erhvervstelefoni:

  • Hovednummer
  • Velkomsthilsen
  • Telefonsvarer
  • Køhåndtering
  • Ventemusik
  • Receptionistfunktioner
  • Nem omstilling (for medarbejdere)
  • Menuomstilling (med tastemuligheder)
  • Integration til MS Teams
  • Optagelse af samtaler
  • Statistik over kald, svargrupper og længde

De fleste erhvervstelefoni-løsninger er placeret i skyen, hvilket har flere fordele. Fx er der ikke behov for ekstra udstyr. Det betyder, at du kan yde samme gode service, uanset om du er på kontoret, derhjemme eller på farten. Det kræver bare en app på mobilen.

Hvis du har en mobiltelefon med mulighed for dual-sim eller eSim, kan du faktisk have både din privat- og firmatelefon på én og samme mobil. Så skal du heller ikke ud og investere i en ny telefon. Her kan løsningen måske bare være, at du skal have et almindeligt mobilabonnement til erhverv.

Klar regnskabet i din app

Dinero er nemt og intuitivt at bruge, uanset om du foretrækker at bruge computeren eller mobil-appen. Med appen kan du bl.a. scanne bilag og bogføre dine købsbilag med det samme. Så slipper du for krøllede og forsvundne kvitteringer. Læs mere her.

Her finder du erhvervstelefoni til gode priser

Der er mange forskellige udbydere af erhvervstelefoni. Der er selvfølgelig alle de traditionelle mobilselskaber, men der er mindst lige så mange mindre virksomheder, som tilbyder gode telefoniløsninger til lave priser.

Udvalgte udbydere af erhvervstelefoni:

De fleste tilbyder erhvervstelefoni og telefonabonnementer i én samlet løsning. Det kan være alt fra det klassiske mobilabonnement til IP-telefoni. 

Udbydere, som fx Relatel, gør det også muligt at integrere deres løsning med diverse webshopsystemer og regnskabsprogrammer– fx e-conomic og Shoporama – via en API-løsning.

Oftest stillede spørgsmål

  1. Erhvervstelefoni koster ikke mere end et almindeligt mobilabonnement, hvis du ikke har de store behov. Jo flere behov og krav du har, jo mere vil din telefoniløsning til erhverv koste.

  2. Ja, de fleste udbydere af telefoniløsninger til erhverv tilbyder omstilling, som én af deres mange løsninger.

Portræt af Lasse Baagoe Hansen
Lasse Hansen Dinero
Lasse er content manager hos Dinero. Han hjælper med at gøre tunge og svære regnskabsbegreber og -regler letforståelige samt udtænker indhold, der gør regnskabet lidt lettere for dig, som gerne vil være iværksætter eller allerede er i gang med at udleve iværksætterdrømmen.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram