Spring til indholdet

Læsetid: Under 2 minutter

Har du kunder, der ikke betaler regningen?

De fleste selvstændige har oplevet, at en kunde ikke betaler regningen. I Dinero kan du sende regningen til din kunde direkte videre til inkasso. Så står vi for resten.

Send din kunde til Inkasso med ét klik

Før du kan sende din regning videre til inkasso, skal du have sendt to rykkere til din kunde (for detaljer se mere nederst på siden). 10 dage efter rykker 2 er sendt, vil der komme en inkassoknap til syne på din regning i Dinero. Her skal du bare klikke på knappen, og din regning vil blive sendt videre til vores inkasso-samarbejdspartner. Så nemt er det!

No cure – no pay!

Du kan sende din regning videre til inkasso helt gratis. Når den er sendt, får du en mail fra inkassofirmaet, Collectia, og de vil tage sig af din sag og kommunikationen med dig herefter. De vil gøre det nødvendige arbejde for at få indhentet dine penge, og når det sker, vil du på dine danske kunder få hele din hovedstol + dine egne pålagte rykkergebyrer retur. Collectia lever af de gebyrer, renter og inkassoomkostninger, der pålægges din kunde. Med andre ord betyder det, at det helt GRATIS for dig på dine danske kunder.

På udenlandske kunder arbejder Collectia med en provision, der fordeler sig 70/30. Dvs. at 70% af hovedstolen går til dig, og 30% af hovedstolen går til dem. Derudover tager Collectia et overførselsgebyr, der er på 250 kr. + destinationens særskilte prisliste.

HVIS pengene af forskellige årsager ikke kan indhentes (kundens virksomhed er gået konkurs el. lign.), skal du ikke betale en krone for arbejdet med inddragelsen af pengene – med mindre, du vælger at gå videre med sagen. Læs meget mere om sagens videre forløb her, hvis du vælger at gå videre med kravet.

Husk: Du skal have Dinero Pro for at kunne benytte inkassofunktionen. Er du Dinero Starter, kan du opgradere nedenfor:

Opgradér til Pro

Hvor lang tid skal der gå, før jeg kan sende regningen til inkasso?

I Dinero skal du sende to rykkere på din regning, før du kan indlede en inkassosag. Du kan sende din første rykker umiddelbart efter forfaldsdatoen er overskredet. Herefter skal der gå 10 dage før du kan sende 2. rykker. Hvis rykker nr. 2 også er overskredet, kan du herefter sende den til inkasso.

David Andersen
David er medstifter og produktchef i Dinero. Han har været med på hele rejsen, har det forkromede overblik over Dineros mange funktioner og fifler med, hvordan vi fortsat sikrer alle vores brugere de smarteste løsninger.

0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?