Gratis stiftelsespakke med Dinero

Som kommende Dinero-bruger får du stiftelsespakken helt gratis, når du opretter dit ApS (holding eller drift) hos vores samarbejdspartner Legal Desk.

Stiftelsespakke (spar 1.749 kr.)

0,-

ekskl. gebyr til Erhvervsstyrelsen (670 kr.)

Opret selskab hos Legal Desk

Når du opretter et selskab, skal du betale et obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670 kr.

  • Det tager 15 minutter at oprette selskabet

  • CVR-nr. er klart inden for 48 timer

  • Al sagsbehandling inkluderet

  • Spar 1.749 kr. som kommende Dinero-bruger

Det skal være nemmere at starte virksomhed!

Overvejer du at springe ud livet som iværksætter? Så er du havnet det helt rigtige sted. Vi hjælper nemlig danske iværksættere med at komme flyvende fra start med en gratis stiftelsespakke hos Legal Desk.

I Dinero tror vi på, at vi kan være med til at gøre en forskel for danske iværksættere og sørge for, at flere iværksættere lykkes med deres drømme. Det er blandt andet derfor, vi har lavet Danmarks nemmeste regnskabsprogram, som er helt gratis at komme i gang med. Men som noget helt nyt er vi nu gået sammen med de gode mennesker fra Legal Desk om at gøre det endnu nemmere at komme i gang som iværksætter.

Kommende Dinero-brugere kan nemlig lige nu spare 1.749 kroner, når de stifter selskab hos Legal Desk. Det tager kun 15 minutter.

Så nemt er det

  • Udfyld formularen og modtag mail med unik rabatkode.

  • Gå gennem oprettelsen hos Legal Desk på 15 minutter.

  • Du har dit nye CVR-nummer inden for 48 timer.


Sådan får du stiftet dit selskab

Udfyld formularen herunder. Herefter opretter du dit selskab nemt og sikkert hos Legal Desk. I mellemtiden modtager du en mail med en unik rabatkode, som du skal indsætte i betalingsvinduet hos Legal Desk. Når du har modtaget dit nye CVR-nummer, opretter du din nye virksomhed på dinero.dk, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig med at få styr på bogføringen og regnskabet.

Er du i tvivl om noget, sidder vores support klar til at hjælpe dig hver dag fra kl. 8-23.

0 virksomheder bruger Dinero i dag

  • Dinero er gratis, indtil du rammer en omsætning på 100.000 kr.

  • Vi har verdens bedste support – ifølge vores brugere

  • Med Dinero er regnskab nemt, hurtigt og smertefrit

Hvad siger vores brugere

Oftest stillede spørgsmål

Du kan komme i gang med Dinero Starter helt gratis – så længe du omsætter for mindre end 100.000 kr. om året. Når du rammer en omsætning på 100.000 kr., og der er kommet godt gang i din virksomhed, opgraderes du til Starter+, som koster 197 kr. om måneden.

Hvis du vil have skruet helt op for automatiseringen, har vi også vores mest populære løsning, Dinero Pro, som koster 297 kr. om måneden.

Ja, tilbuddet er forbeholdt kommende Dinero-brugere.

Når dit selskab er stiftet gennem Legal Desk, og CVR-nummeret er registreret hos Erhvervsstyrelsen, kontakter vi dig, så vi kan få dig godt i gang med regnskabslivet i Dinero. Du kan komme i gang helt gratis – så længe du har en omsætning under 100.000 kr. om året.

Vi glæder os til at hjælpe dig med at komme flyvende fra start med dit nye selskab.

Du modtager dit CVR-nummer indenfor 48 timer (på hverdage).

Når Erhvervsstyrelsen har registreret dit selskab, sender de et CVR-nummer til Legal Desk, som de videresender til dig.

I sjældne tilfælde kan du risikere, at Erhvervsstyrelsen udtager dit selskab til manuel behandling. I så fald vil behandlingstiden være længere, men vil oftest være indenfor 14 dage.

Når du opretter dit ApS gennem Legal Desk, får du al den dokumentation, du skal bruge:

Stiftelsesdokument
Stiftelsesdokumentet indeholder de overordnede oplysninger omkring selve oprettelsen af selskabet. Af dokumentet fremgår det, hvem ejerne er, og hvordan selskabskapitalen (selskabets ejerandele) er fordelt mellem ejerne, hvis der er flere. Det fremgår også, hvem der skal sidde i selskabets ledelse (direktion og eventuel bestyrelse) og fra hvilken dato, selskabet skal være aktivt.

Vedtægter
Vedtægterne beskriver rammerne for selskabet og dets drift. Vedtægterne indeholder derfor bl.a. selskabets formål, hvordan selskabets regnskabsår løber, om der skal være en bestyrelse i selskabet, og hvordan selskabets ejere kan træffe beslutninger om selskabet.

Ejerbog
Ejerbogen er en lovpligtig optegnelse over ejerandele (anparter) i selskabet, hvem der ejer dem, samt hvornår de er tegnet og evt. overdraget.

Hvidvaskningsrerklæring
En hvidvaskningserklæring er en erklæring eller dokumentation, der typisk udarbejdes af en virksomhed eller enkeltperson for at vise deres overholdelse af anti-hvidvasknings- og anti-terrorfinansieringslove og -regler.

Formålet med en hvidvaskningserklæring er at identificere og forebygge potentiel hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme samt at sikre, at virksomheden eller personen er i overensstemmelse med lovgivningen på området. Dette er lovkrav, og er naturligvis en integreret del af vores produkt.

Der er flere væsentlige fordele ved at vælge et ApS, når du skal oprette en virksomhed.

Begrænset hæftelse
En af de primære fordele ved et ApS er, at det sikrer ejerne en begrænset hæftelse i forhold til selskabets kreditorer. Dette betyder, at du som ejer kun risikerer de penge, som du aktivt har besluttet dig at skyde ind i selskabet i form af selskabskapitalen.

Fordel ved flere ejere
Hvis du senere ønsker, at din virksomhed skal have en ny investor eller medejer, kan der nemt overdrages anparter til vedkommende. På samme måde er det også mere enkelt at sælge hele virksomheden, hvis man senere ønsker dette.

Selvstændig juridisk enhed
ApS’et bliver en selvstændig juridisk enhed, hvilket også kan være en fordel i forhold til betaling af lavere selskabsskat.

Fleksibilitet i forhold til struktur
Det er muligt at lave forskellige strukturer gennem holdingselskaber. Læs mere om hvordan man opretter et holdingselskab.

Kendt selskabsform
ApS’et er den mest anvendte selskabsform i Danmark, hvorfor det nyder større tillid hos kunder, leverandører og samarbejdspartnere

Nemmere at rejse kapital
Hvis der skal rejses kapital til virksomheden – enten i form af lån eller investering – er dette som regel nemmere i et ApS

Opret dit ApS hurtigt og nemt i dag med Legal Desk, og kom i gang med Dinero gratis bagefter.

  1. Tryk på “Opret selskab hos Legal Desk” ovenover
  2. Tryk på “Opret selskab nu” hos Legal Desk
  3. Vælg selskabstype
    1. Vælg enten ApS eller A/S
  4. Udfyld formular, og underskriv
    1. Udfyld formularen på legaldesk.dk. Betal, og underskriv dokumenterne efterfølgende med MitID
  5. Overfør selskabskapital til Legal Desk
    1. Du skal overføre selskabskapitalen til klientkontoen. Du modtager en mail fra Legal Desk med oplysninger om klientkontoen
  6. Følg processen online
    1. Du kan løbende følge processen fra din personlige side “Mine Dokumenter” hos Legal Desk
  7. Modtag CVR indenfor 48 timer (på hverdage)
    1. Når erhvervsstyrelsen har registreret dit selskab, sender de et CVR-nummer til Legal Desk, som de straks videresender til dig
  8. Opret erhvervskonto
    1. Når du har modtaget dit CVR-nummer, skal du oprette en erhvervskonto og fremsende kontooplysningerne til Legal Desk
  9. Legal Desk tilbagefører selskabskapital
    1. Når de har modtaget kontooplysningerne, tilbagefører de selskabskapitalen til din erhvervskonto
  10. Selskabet er klar til brug
    1. Du kan nu fortsætte dit nye iværksættereventyr – med Dinero som dit regnskabsprogram
  11. Du opretter en bruger i Dinero – nemt og gratis. Vi sidder klar til at hjælpe dig godt i gang med regnskabet og bogføringen i din nye virksomhed.

Bemærk, at Legal Desk kun opretter selskaber med kontant selskabskapital.
Apportindskud (betaling med andre værdier end kontanter) er ikke muligt gennem Legal Desk.

Ja, Legal Desks dynamiske timeline viser dig alle steps i processen, så du aldrig er i tvivl om, hvor langt selskabet er i processen.

Legal Desk giver dig besked, hvis du skal foretage dig noget, og ellers kan du blot læne dig tilbage og følge tilblivelsen af dit selskab.

Du udfylder blot deres formular og følger herefter processen online – på den måde ved du altid, hvad der sker, hvor som helst i forløbet.

Når registreringen er gennemført, vil du modtage selskabets CVR-nummer, så du kan gå i gang med at oprette den påkrævede erhvervskonto.

Alt dette vil du også modtage løbende vejledning omkring, så du aldrig er på bar bund.

Ja, det kan du i princippet godt.

MEN, det kræver en advokat til at bekræfte kapital. Ofte vil det koster fra 2.000 kr. – 4.000 kr., hvorfor mange bruger løsninger som den Legal Desk tilbyder. At oprette et ApS koster derudover 670 kr. i gebyr til Erhvervsstyrelsen.

Legal Desk sørger for alt:

  • Den fulde registrering
  • Al nødvendigt papirarbejde
  • Bekræftelse af selskabskapital
  • Rabat og hjælp til oprettelse af erhvervskonto
  • Tilbud på lovpligtig forsikring.

Alt dette får du gratis – kun gennem Dinero – dog skal du betale 670 kr. i det obligatoriske gebyr til Erhvervsstyrelsen.

Derudover skal du som nævnt kunne mønstre minimum 40.000 kr. i indskud som startkapital for dit anpartsselskab, men det skal du, uanset om du selv stifter selskabet, eller om vi gør det for dig.

Du skal som minimum have 40.000 kr. i indskud som startkapital for dit anpartsselskab.

At oprette et ApS koster 670 kr. i gebyr til Erhvervsstyrelsen.

Derudover skal du have minimum 40.000 kr. som kan bruges i indskud som startkapital for dit anpartsselskab.

Selskabskapitalen skal bekræftes af en advokat. Ofte vil det koste fra 2.000 kr. – 4.000 kr., hvorfor mange bruger løsninger som den Legal Desk tilbyder. De sørger for alt papirarbejdet, den fulde registrering samt bekræftelse af kapitalen helt gratis (kun gennem Dinero).

Hertil kommer et momsfrit gebyr 670 kr. til Erhvervsstyrelsen.

Legal Desk kan kræve ekstra gebyrer, hvis selskabet skal have udenlandsk ejer, en direktørkontrakt eller andre tillægsydelser.

Forskellene mellem et ApS (anpartsselskab) og enkeltmandsvirksomhed kan beskrives på følgende måde:

1. Ejerskab: Et ApS er en juridisk enhed, der ejes af mindst én anpartshaver. Anpartshaverne har ejerandele i selskabet og hæfter normalt kun med deres indskudskapital.

På den anden side er enkeltmandsvirksomheden ejet af en enkelt person, der bærer al økonomisk risiko og hæfter personligt for virksomhedens forpligtelser.

2. Økonomi og ansvar: Et ApS kræver minimumskapital for at blive etableret, og virksomhedens økonomi er adskilt fra ejerens personlige økonomi. Dette betyder, at selskabet har sit eget CVR-nummer og indgår separat skattemæssigt.

I en enkeltmandsvirksomhed er der ingen krav til minimumskapital, og virksomhedens økonomi er direkte forbundet med ejerens personlige økonomi. Virksomheden og ejeren har det samme skatte- og CVR-nummer.

3. Ledelse og formaliteter: Et ApS kræver, at der er mindst én direktør, der er ansvarlig for selskabets daglige ledelse. Der skal også afholdes årlige generalforsamlinger og udarbejdes årsregnskaber. En enkeltmandsvirksomhed har ikke de samme formelle krav. Ejerens beslutninger styrer virksomheden, og der er ikke behov for generalforsamlinger eller årsregnskaber, medmindre det er påkrævet af skattemæssige årsager.

Som udgangspunkt anbefaler Legal Desk, at du opretter et ApS i stedet for en enkeltmandsvirksomhed, da du ikke hæfter personligt, når du opretter ApS. Det gør du til gengæld, når du opretter en enkeltmandsvirksomhed.

Nej, revisor er ikke et krav, når du stifter et ApS.

Som udgangspunkt behøves du ikke have noget klar før betaling udover informationer om alle ejere og direktører i det nye selskab.

Når registreringen starter, skal Legal Desk bruge pasnummer for alle ejere til hvidvaskerklæringen.

Du kan nemt og hurtigt underskrive digitalt med MitID. Har en eller flere af ejerne og/eller direktørerne ikke MitID, er der også mulighed for at underskrive i hånden.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram