Spring til indholdet

Læsetid: 5 minutter

Mobil-app Android – hvad kan appen?

Vi har en mobil-app til både Android og iOS (iPhone). Nederst i denne guide kan du se funktionerne til Android-appen.

Vi forbedrer løbende på vores app, og du vil derfor hele tiden se nye features blive lanceret. Målet er på sigt, at mobil-appen kan det samme, som hvis du logger ind i Dinero på din computer eller iPad.

I nedenstående punkter kan du se alle appens funktioner og se uddybende forklaringer på, hvordan de håndteres.

Når appen åbnes bliver man mødt af sit overblik over månedens resultat. I dette tilfælde januar måned 2019. swiper du skærmen til højre eller venstre kan du se overblikket over dine andre måneder

Regnskab resultat for seneste måned

Ønsker du i stedet at se resultat for hele året, klikker du blot på årstallet ved siden af – i dette tilfælde 2019

Du kan tilmed, nederst på overblikket, se, hvornår du senest skal afregne din moms, så du aldrig kommer til at glemme din deadline.

I appen kan du hurtigt få et overblik over alle dine salg du har lavet, samt faktura-kladder du endnu ikke har godkendt.

Trykker du på fanen, ‘Salg’ bliver du mødt af alle dine oprettede fakturaer. Øverst er dine kladder og herefter dine ubetalte fakturaer

Du kan ydermere både søge direkte på en bestemt faktura eller sortere efter forskellige kriterier øverst.

Står du med en kvittering i hånden, eller har du fået tilsendt en faktura på mail, så kan du lynhurtigt få den ind i bilagsoversigten, så den er klar til bogføring.

Start med at trykke på fanen ‘Køb’ i appen. Når du har gjort det, bliver du mødt af dette billede.

Du har nu tre muligheder:

– Tilføj et billede fra dit billedgalleri
– Tag et billede med det samme
– Tilføj en allerede downloadet fil

I dette tilfælde vælger vi at tage et billedet af en kvittering. Når der trykkes ‘Upload til Dinero’, bliver den sendt direkte ind som en kladde til din bilagsoversigt, klar til bogføring.

Dine billeder kommer direkte ind i dit bilagsarkiv, som du finder i højre side.

Nederst i højre side af appen opretter du både ny faktura, tilbud, køb og kontakt ved at trykke på krydset.

I dette tilfælde opretter vi en faktura og bliver mødt af et billede med forskellige felter, der skal udfyldes.

Felter ved oprettelse af faktura på mobil

Først vælger vi kontakten, fakturaen skal sendes til ved ‘Kunde’. Herefter kommer vi ind på oversigten over allerede oprettede kontakter. Du har nu mulighed for at vælge en eksisterende kontakt eller oprette en ny i højre hjørne.

Efter kontakten er valgt, gælder det samme princip ved valg af produkt, der skal sælges. Her kan vi både vælge et allerede eksisterende produkt eller oprette et nyt.

Når det er gjort, har vi nu mulighed for at godkende vores faktura og bogføre den direkte ind som et salg i  regnskabet.

Du kan inde på din oprettede faktura vælge at sende den til din kundes e-mail, ringe kunden op samt se adressen på kunden.

Husk, at du også kan registrere den betalt, og altså bogføre, at du har modtaget pengene, i dit regnskab.

Har du modtaget betaling fra en kunde, hvor der er fratrukket et mindre beløb som gebyr, er dette også muligt.

Gå ind på fakturaen -> tryk “Registrer betaling” -> indtast det beløb, du har modtaget på din bankkonto -> vælg nu knappen “Restbeløbet er gebyr”

Du har på din faktura mulighed for at oprette en rabat til din kunde. Der er to muligheder for oprettelse af rabat

Mulighed 1:
Du kan ved oprettelsen af dit produkt udfylde feltet ‘rabat’. Her kan du f.eks. skrive 10%, og så vil Dinero automatisk trække 10% fra.

Mulighed 2:
Du kan oprette et produkt, som du vil gøre normalt, når du sælger noget. Produktnavnet kalder du for “rabat”, og så skriver du beløb i minus – Fx -1000,-

Når du står inde på dit overblik over dine faktura, har du mulighed for at ‘swipe’ en faktura til venstre.

– kladde-fakturaer har du mulighed for at kopiere og slette.

  • godkendte fakturaer har du mulighed for at kopiere og registrere betaling på.

Som standard står Dinero-appen til at indtaste beløb eks. moms ved oprettelse af produkter. Ønsker du, at dine produkter i stedet skal oprettes inkl. moms, er det noget, der bliver styret fra din webbrowser.

Du kan, når du er logget ind på computeren, gå ind under ‘Indstillinger -> “Fakturaindstillinger” -> afkrydse “Beløb inklusiv moms”. Når dette er gjort, vil dine produkter nu blive oprettet med moms i mobil-appen.

Har du modtaget en PDF på mail eller lignende, kan du dele denne fil og få den direkte ind i din bogføring.

1. Tryk først på de 3 prikker i højre hjørne

2. Tryk herefter  på ‘Send fil’.

3. Til sidst vælger du ‘Dinero’ og wupti, så kommer du ind i mobil-appen og er klar til at uploade den til dit regnskab.

 

Ligesom med dine salg kan du også få et overblik over afsendte tilbud. Du finder dem alle under fanen ‘Tilbud’. Her er det muligt at finde tidligere oprettede tilbud samt se igangværende kladder

Tilbudsfanen foregår på samme måde som fakturafanen, hvor du i toppen har mulighed for at søge på et bestemt tilbudsnummer eller kontakt.

 

Under fanen ‘Mere’ -> ‘Kontakter’ kan du oprette nye kontakter ved at klikke på krydset i højre hjørne. Her kan du også se eksisterende kontakter.

Opretter du en ny kontakt, bliver du mødt af et billede, hvor du skal vælge mellem firma og privatperson.

Vi henter al relevant information til dine firmakontakter direkte fra CVR-registreret.

Går du ind på din kontakt og trykker på kontaktens e-mailadresse eller telefonnummer, får du mulighed for at skrive eller ringe.

Giver mobil-appen dig udfordringer, når du bruger den? 

Nedenfor er nævnt et par af de scenarier, vi er blevet spurgt ind til.

Min app crasher, når jeg trykker på “Køb”?
Det gør den typisk, fordi du ikke har givet appen tilladelse til at bruge telefonens kamera. Det gør du under “Indstillinger” (ikke i selve Dinero-appen, men på din telefon) -> Scroll ned, indtil du finder “Dinero Pro” -> Tryk ind på denne, og sørg for, at “Kamera” er slået til.

Hvor finder jeg de bilag, jeg har uploadet med min telefon?
Dem finder du i bilagsarkivet.

Jeg kan ikke dele min PDF med Dinero.
Oplever du problemer med dette. henviser vi til denne guide, der fixer problemet

Hvis du kan finde appen i Google Play, er den kompatibel med din telefon og styresystem.

  • Var denne artikel nyttig?
  • JaNej

Sidst opdateret 11/02/2021

0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?