Bilag i skyen - ingen krøllede kvitteringer

Slip for at gemme dine fysiske bilag og for rodet med krøllede kvitteringer. Med vores funktion Bilag i skyen kan du uploade billeder af dine kvitteringer og fakturaer direkte til dit regnskab lige der, hvor du er, og når det passer dig.

Bilag i skyen med Dinero

Med bilag i skyen kan du:

  • Uploade ét eller flere bilag
  • Danne et bedre overblik over dine kvitteringer
  • Få hurtigere bogføring
Kom i gang med det samme

Alle kan uploade til skyen

Uanset om du har en af Starter-pakkerne eller Pro, kan du uploade bilag til skyen, så du ikke skal bekymre dig om, at de bliver væk. Der er dog forskel på, hvor meget du skal gøre selv bagefter:

  • Dinero Starter og Starter+: bilag aflæses og udfyldes ikke automatisk
  • Dinero Pro: bilag aflæses og udfyldes helt automatisk

Hvis du har Pro, aflæser vi automatisk information, som fx dato og beløb, og hjælper dig med at vælge det rigtige tag/scenarie til bogføringen, så det kan klares med få tryk. Med Starter og Starter+ skal du selv udfylde informationer og vælge tag/scenarie, så bilaget kan blive bogført korrekt.

Du kan uploade via mobilen, uanset hvilken pakke du har. Det er dog kun Pro-brugere, som kan bogføre dem med det samme. Hvis du har en af Starter-pakkerne, skal du gøre det manuelt, når du sidder ved en computer.

Slip for bøvl med krøllede kvitteringer

Med Dinero kan du nemt uploade dine kvitteringer og fakturaer til dit regnskab og slippe for bøvlet med krøllede papirer, der hober sig op. Du får desuden et bedre overblik over dine kvitteringer og kan hurtigere vælge og benytte dem fra direkte fra arkivet i dit regnskabsprogram. 

Når dine bilag først er skannet og uploadet, behøver du med andre ord ikke længere at gemme dem i fysisk format. Det gør det også nemmere for den automatiske bankafstemning at sørge for, at kassen stemmer.

Når du bogfører købsbilag på mobilen med Dinero Pro, bliver bilaget uploadet til bilagsarkivet i bogføringsprocessen. Hele processen tager under ét minut.

Nemmere bogføring

Når tiden er inde, og du skal bogføre dine bilag, kan du nemt tilgå dem fra dit bilagsarkiv. Opretter du eksempelvis et købsbilag, kan du vælge mellem dine uploadede bilag og bogføre det, du skal bruge. Når bilaget er valgt, er du klar til at udfylde dit købsbilag – og i mange tilfælde kan bilagsscanneren faktisk selv udfylde beløb samt dato, hvis du har Pro.

Du skal dermed kun udfylde de resterende felter og godkende bilaget. Ved at bruge denne funktion sparer du altså ikke alene tid, men også en god portion manuelt tastearbejde. Du kan selvfølgelig også bruge vores mobil-app til at bogføre på farten (hvis du har Pro).

Bruger du kassekladden, kan du også vælge dine uploadede bilag fra bilagsarkivet.

Send bilag direkte fra din mail

Og faktisk har du endnu en mulighed for at uploade dine bilag til dit regnskab. Du kan nemlig bruge vores funktion, Forward, hvis du har Pro. Med Forward kan du videresende de bilag, du modtager på mail, direkte til dit Dinero-regnskab. Funktionen understøtter både PDF-, JPG- og PNG-filer, men også de e-mails, hvor der ikke er et bilag vedhæftet.

Du kan altså spare yderligere tid på din bilagshåndtering og få et endnu bedre overblik over bilagene inde i regnskabsprogrammet. 

For at vise dig, hvordan funktionen her fungerer i praksis, har vi lavet en video, som du kan se herunder:

Er du allerede Dinero Pro-bruger? Og vil du vide, hvordan du videresender dine bilag til dit regnskab i Dinero for at spare tid og administrationsarbejde? Så se her, hvordan du opsætter Forward.

Hvis der har sneget sig en fejl ind i et bilag, kan du med få tryk, rette og slette bilag i Dinero.

Gør som 0 virksomheder

Brug Danmarks mest anbefalede regnskabsprogram