Spring til indholdet

Dinero er gået ind i kampen mod dårlige kundeoplevelser

Vi er nu klar med en ny funktion, der tager os endnu længere i retning mod det, som har været vores mission siden starten i 2012. Missionen om at skabe et stærkt fællesskab blandt iværksættere, som hjælper hinanden.

Det første skridt har vi allerede taget med Dinero Crowd, som er med til at gøre regnskab nemt for dig – og det bliver bedre og bedre med din hjælp.

Nå, men nu til den nye funktion.

Giv dine kunder en dårlig (eller god) bedømmelse

Faktisk har vi allerede lanceret funktionen, og måske har du allerede set den: Nu kan du give dine kunder en bedømmelse. I første omgang kan du fortælle, om din oplevelse har været god (thumbs up) eller dårlig (thumbs down) – fuldstændig anonymt, naturligvis.

Hvis du har haft en dårlig oplevelse, skal du vælge, om din dårlige oplevelse skyldes, at kunden var en dårlig betaler eller ubehagelig at handle med.

I skrivende stund har Dinero-brugerne givet 10.365 bedømmelser.

Men hvorfor bedømme kunder?

Bedømmelserne er første skridt på en rejse, som vi vil have dig med på. I første omgang er vi i gang med dataindsamlingen – og til den skal vi bruge dine thumbs up’ere og thumbs down’ere.

På sigt – og vi taler her på den korte bane – skal du kunne se, om andre Dinero-brugere har haft positive oplevelser med en kunde. De kan altså give en slags blåstempling, som du kan se, inden du vælger at handle eller samarbejde med vedkommende.

Så jo mere du og andre Dinero-brugere trykker thumbs up eller thumbs down, desto mere hjælper I hinanden i fællesskabet.

Lad os lige tage et eksempel

En potentiel kunde har henvendt sig til dig med en opgave. En tidskrævende opgave, som vil betyde, at du skal prioritere andre opgaver fra. Opgaven er derfor afgørende for din likviditet i perioden. Det kan selvfølgelig godt skabe bekymringer at sende hele sin økonomi i hænderne på en fremmed.

Her kommer den nye funktion ind i billedet:

Du slår din kunde op i Dinero, hvor andre selvstændige har bedømt din potentielle kunde.

Her kan du se, at andre brugere har givet så positive anmeldelser af brugeren, at vedkommende er kommet på Flinke-Listen. Det giver dig (måske, forhåbentlig) lidt ro i maven 🙂

Et andet scenarie kunne være, at kunden rent faktisk var havnet i en uheldig situation og fx var under konkurs. Er dette tilfældet, får du en advarsel, når du slår kunden op i Dinero. Vi bruger altså de offentlige data fra CVR.

Hvad er målet for rejsen?

Missionen er, at vi skal hjælpe hinanden mod dårlige oplevelser med kunder.

Vi har planer om at udvikle funktionen, så den enkelte kundes bedømmelse bliver dannet på baggrund af flere forskellige ting. Hvad det præcist skal være, ved vi ikke endnu, vi er kun lige startet på rejsen. Men det kunne være antallet af gange, som kunden har været sendt til inkasso, kundens historik i CVR-registret (antal konkurser) eller andre væsentlige informationer.

Funktionen bliver selvfølgelig lavet sådan, at man ikke bare kan gøre livet surt for andre ved at oprette 50 Dinero-brugere og give den samme kunde 50 dårlige bedømmelser. Vi har med andre ord sørget for, at det hele foregår helt fair og reelt.

Jo flere passagerer, desto bedre rejse

Vi har allerede taget de første skridt på rejsen, og du kan nu bedømme dine kunder – blandt andet på forsiden af dinero.dk, når du logger ind. Vi håber, du vil bedømme dine kunder, for uden bedømmelser fra dig og andre Dinero-brugere, kan vi slet ikke lave denne funktion.

Alle bedømmelser er naturligvis anonyme.

Spørgsmål og kommentarer er velkomne i kommentarfeltet nedenfor.

Vi glæder os til at have dig med på vores fælles rejse 🙂

Martin Thorborg
Martin er medstifter af Dinero, hvor han sidder i direktørstolen. Han er et kendt ansigt på den danske iværksætterscene med en række succes-startups i bagagen – erfaringer, han i øvrigt deler ud af gennem foredrag rundt i landet.

0

... har allerede tilmeldt sig dinero!

Vidste du, at der er sendt 0 fakturaer fra Dinero?